Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 11:40

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 14:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Skąd się bierze to moje kategoryczne "Jeśli coś nie jest określane na deklaracji akcji, to nie jest target tej akcji":

CRF, Rulings by Term, Active Conditions
Cytuj:
Annotation 8: An action that requires a target is considered to have the active condition that the target be in play when the action is declared and when it is resolved. An action may not be declared if its target is not in play. However, dice-rolling actions may always be targeted by other actions declared later in the same chain of effects


Co Twoi partnerzy w grze powiedzą na Gloom/Waiting Shadow? Co i kogo tutaj ma defender/attacker wybierać, skoro jest podmiot=jest target? Co tutaj jeszcze wybierać i dlaczego na innych targetujących kartach nie ma nic o wybieraniu? I dlaczego te karty są w ogóle zagrywane na kompanię a nie od razu na postać, skoro na kompanię (jako całość) w ogóle nie oddziaływują?
Każda postać w grze jest bytem (wolę "podmiot") powiązanym ze swoją kompanią (cały czas), również ta, która nie jest targetem.

Jeśli "character in play of your choice with a home site the same as the agent's current site." jest typem, to "any character" pewnie też.

"Enitities are only targets of an action if the action specifies those entities by number and type." - zapewne autorzy dobrze wiedzieli, co mają na myśli, ale dla graczy to chyba nie jest jasne. Zresztą wcale się nie dziwię.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 16:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
3. Postacie i allies są składnikami kompanii, więc mogą być targetowane przez hazardy tylko w jej fazie M/H.
.


Gdzie tak pisze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 17:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
CRF, Rulings by Term, Company
Cytuj:
Entities associated with a company include the characters, allies, and items in the company, and any events played on the company or on another entity in the company.
The new site and site of origin are not entities associated with the company.


Rozumiem jeszcze, że co do site'u. przedmiotów i eventów ktoś mógł mieć wątpliwości.

CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, Playing Hazards
Cytuj:
Hazards may only be played on a company whose movement/hazard phase is being resolved, or on the site they are moving to. Long-events and permanent- events may effect more than one company even though they are only played "on" one company.


Jeśli jedno nie wiąże się z drugim, to znaczy że i Call of Home można zagrać na postać z innej kompanii. Bo postać to nie kompania jako całość a jedynie entity associated with a company (składnik kompanii).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 20:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Chodzi mi o "hazard played" czy hazard played na agenta jest w jakikolwiek sposób "playead on a company"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 20:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czasem coś played on X targetuje dodatkowo Y (i Z). Na przykład Ruse, zagrywane na dyplomatę w kompanii covert, targetuje dyplomatę jak i atak. Dyplomata jest tapowany, atak anulowany. Jest z góry określone który to dyplomata i który atak.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 16:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Taka sprawa, którą (chyba) mało kto się przejmuje, zagrywając Never Seen Him:

CRF, Rulings by Term, Targets
Cytuj:
Annotation 4: An action may not target a face-down card nor any element of a face down card. Face down cards include unrevealed new site cards and on-guard cards.


Można to zagrać na zakrytego agenta, czy nie? A jeśli można tylko na odkrytego, to czy go później można zakryć? Bo przecież:

CRF, Rulings by Term, Targets
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 20:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
Taka sprawa, którą (chyba) mało kto się przejmuje, zagrywając Never Seen Him:

CRF, Rulings by Term, Targets
Cytuj:
Annotation 4: An action may not target a face-down card nor any element of a face down card. Face down cards include unrevealed new site cards and on-guard cards.


Można to zagrać na zakrytego agenta, czy nie? A jeśli można tylko na odkrytego, to czy go później można zakryć? Bo przecież:

CRF, Rulings by Term, Targets
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.



myśle ze sam sobie odpowiedziałeś :P

Cytuj:
Annotation 4: An action may not target a face-down card nor any element of a face down card. Face down cards include unrevealed new site cards and on-guard cards.


nie ma mowy o agetnach, zdają sie byc nie objęci tą zasada

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 10, 2007 21:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
nie ma mowy o agetnach, zdają sie byc nie objęci tą zasada


Podobnie karty w playdecku, sideboardzie i w discard pile. Też nie ma o nich mowy.
Aż dziw, że nie napisano po prostu:
"An action may not target unrevealed new site cards, on-guards nor any element of a unrevealed new site cards and on-guard cards.".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 11:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
W Annotation 4 jest mowa o "action" a nie "card".
Poza tym na Never Seen Him nie jest napisane "face-up agent".
Moim zdaniem można więc zagrać to na zakrytego agenta i jak najbardziej działa. W przeciwnym razie zresztą byłoby dość durnawe...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 13:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ten zapis:
"Face down cards include..." czytałem jako "Karty zakryte zawierają ...". Czyli, że jest jakaś większa grupa kart face down zawierająca on-guards i nieodkryte site'y.

[Highwaymana] interpretacja jest taka, że karty face down to on-guards i nieodkryte site'y. I nic więcej. I całkiem możliwe (najprawdopodobniejsze), że ma rację.


Cytuj:
W Annotation 4 jest mowa o "action" a nie "card"


Zagranie karty (np. na coś) to nie akcja?

Cytuj:
Poza tym na Never Seen Him nie jest napisane "face-up agent".


Ani "face-down agent", jak np. na Here is A Snake!. Gdyby coś takiego pisało, nie byłoby kwestii.
"face-down agent" mogłoby oznaczać wyjątek od reguły (gdyby tak w ogóle istniał zakaz), na tej samej zasadzie jak "Withdrawn to Mordor" - zagrywany na on-guard.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 11, 2007 14:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
nie ma mowy o agetnach, zdają sie byc nie objęci tą zasada


Podobnie karty w playdecku, sideboardzie i w discard pile. Też nie ma o nich mowy.
Aż dziw, że nie napisano po prostu:
"An action may not target unrevealed new site cards, on-guards nor any element of a unrevealed new site cards and on-guard cards.".


powinni byli tak napisać, ale bardzo często ludzie piszący zasady, erraty, CRF'yu czy digest'y do MECCG najpierw pisali a dopiero później myśleli (jesliśli w ogóle :P)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 13, 2007 17:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Taka sprawa, którą (chyba) mało kto się przejmuje, zagrywając Never Seen Him:


Ja się przejmuję, ale nie wpadłem na jakieś dobre rozwiązanie i uznaję zwyczajowe :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 10, 2007 21:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Tak mnie naszły 2 sprawy dot. agentów i nie mogę znaleźć nic na ten temat w instrukcji:

1) Czy to ważne jakich wersji site'ów używa agent podczas ruchu? Czy musi mieć tego samego alignmentu co ja czy też wszystko jedno. A może mieć mieszane(troche site'ów minionowych, trochę hero etc.)

2) Skoro agenci mogą służyć jako postacie minionowe to czy działa to w drugą stronę - czy postacie minionowe mogą być agentami?

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 10, 2007 21:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
1. Zgodnie z instrukcją do White Hand, agenci Fallen Wizarda muszą używać site'ów hero. Agenci innych graczy, takich, jakich on używa.

2. O ile mają słowo kluczowe Agent w tekście (tautologia).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 10, 2007 21:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 12, 2005 11:31
Posty: 311
Dzięki za odpowiedź. A przy okazji widzę że poszedłeś w ślady Highwaya :) U góry wypisałeś tysięczny post :D - gratuluję.

_________________
"Hige sceal þe heardra, heorte þe cenre, mod sceal þe mare þe ure maegen lytlað"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 12 Queries | GZIP : On ]