Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 13:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N wrz 04, 2005 18:46 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
z agentami w MELE jest istny zajeb. Nie dosyć że nie można cwaniaków wystawiać w startowej kompanii bez dodatkowych ceregieli (czyli kart), to żeby potem jakiegoś wciągnąć do gry (również bez dodatkowych kart) trzeba iść do jego Home-Site! Problem jest niewielki kiedy twój Czarny Jeździec jeszcze nie jest w grze, ale kiedy już jest.... wtedy lepiej sobie to po prostu darować (no chyba, że Home Site to jakaś łatwa lokacja, jak np. Dol Guldur czy Minas Morgul)... Do plusów należy fakt, ze wkładając agentów do talii MELE nie wliczasz ich do hazardów, liczy się tylko mind (max 36) i ogólne przepisy odnoszące się do postaci.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 16, 2006 20:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Dobra, mam jeszcze jedno pytanko odnosnie agentow, teraz juz bardziej ogolne ;-)


Najpierw przytocze instrukcje do MEDM:
Cytuj:
An agent can be thought of as a hazard that acts as a creature(...)
Pozniej CRF:
Cytuj:
Agents are not creatures
oraz:
Cytuj:
Agents, when played as hazards (i.e. not as characters), are hazards and effects caused by them are hazard effects. [CoE]

A teraz karta, o ktorej mysle:
Cytuj:
MOUTH OF SAURON - Creature/Short-event (R)
[MP: 3; P/B: 13/8; Playable: Dark-domains and Dark-holds]
Unique. Man. May be played as a hazard creature (with one strike) or as a short-event. If played as a short-event, bring any hazard card from your discard pile back into your hand.


I pytanie: czy moge nagrac MOUTH OF SAURON jako eventa i wrocic nim agenta z discardu do decku ????

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 16, 2006 21:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jesli agenci w twojej talii licza sie jak hazardy (w taliech hero i minion-Balrog) to tak, jesli licza sie jak postacie (w taliach minion i fallen) to nie - wtedy np. Back to the Fray, Weigh All Things to a Nicety, Smoke Rings bedzie działac

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn paź 16, 2006 21:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Tak
:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 18, 2006 20:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zwróce jeszcze uwagę ze ponieważ agenci nie są kreaturkami a tylko sie licza jako 1/2 stworka jesli chodzi o budowe talii to wszelkie karty które dzialają na creature nie działają na agentów (np. Uvathą nie można agenta wrócić na ręke)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 01, 2007 19:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
odpowiedź jest... w instrukcji do MEDM :P

jesli agent atakuje w swoim home-site'cie i był 'under-cover' (czyli 'face down') to wybiera ktos sie broni

w innych wypadkach wybiera obrońca

z tym ze hazardy które umożliwiają agentom atakowanie lub jakoś ich ataki dopalają mogą to zmienić

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 3:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Sam dorzuce cos jeszcze do agentów

Chodzi o ich specjalne zdolności i hazardy które umożliwiają im jakieś działanie

Sprawa wszelkich ataków w fazie site jest prosta jak drut - przeciwnik po kolei mówi która drużyna rozpoczyna swoją faze site'u a my wtedy możemy zdecydować czy nasz agent (nasi agenci) będący na tym site'cie zaatakują czy nie

Podobnie prosta jest sytuacja z kartami i efektami które umożliwiają agentom atakowanie w trakcie movement/hazard phase - można atakować agentami tylko drużynę której faze hazard'ów aktualnie rozpatrujemy; jest to dla mnie jasne ze dwóch powodów: po pierwsze te karty i efekty wyraźnie mówią o ruszającej się drużynie, po drugie tylko aktualnie rozpatrywana drużyna możne z czymkolwiek walczyć

Sytuacja sie komplikuje przy influence'owani agentami - aby agent mógł z'influence'ować postać lub ally'a musi być na site'cie na którym jest lub do którego idzie postać/ally którego chcemy przekonać; jednak czy w tym wapdku także musie się to odbywac tylko i wyłącznie w fazie hazard'ów danej drużny?
Czy np. jesli ktoś ma 2 drużyny, drużyna A rusza się do Bree, czy influence atempt agenta musi mieć miejsce w fazie ruchu drużyny A, czy nasz agent może dokonać influence atempt na kims z drużyny A podczas ruchu drużyny B?

Sytuacja gmatwa się jeszcze bardziej w przypadku Pilfer Anything Unwatched, który nie jest influence atempt, po prostu agent jest na site'cie który jest home-site'em jakiejś postaci przeciwnika, jest rzut postać wraca na rękę lub nie. To samo pytanie: czy aby za pomocą Pilfer'a odpędzić na rękę postać z drużyny A, Pilfer musi być zagrany podczas fazy hazard'ów drużyny A, czy może być zagrany podczas fazy hazard'ów dowolnej innej drużny...

Na koniec kwestia influence'owania fakcji - agent musi dojść na site gdzie fakcja jest zagrywalna, ale kiedy może dokonać influence attempt? Tylko w fazie hazard'ów drużyny przeciwnika która stoi na tej lokacji? przecież to by było bez sensu... przekonywanie fakcji za pomocą agentów staloby się praktycznie niemożliwe

Digesty COE stwierdzają że ponieważ influence attempt, czy Pilfer target'ują postać to muszą zostać zagrane w fazie hazard'ów drużny w której dana postać się znajduje. Tak samo jak nie można tap'nąć Adunaphel'ki w fazie hazard'ów drużyny A zeby zatapować kogoś z drużyny B - bo celem dla hazard'ów mogą być tylko aktywne drużyny
Jednak nie dostrzegam ani na Pilfer Anything Unwatched ani na kartach które dają agentom możliwość influence'owania (plus odzielny przypadek dla Golodhros'a który takich kart nie potrzebuje) by target'owały postacie przeciwnika, target'ują one agentów na których są zagrywane

PS
z tymi Digest'ami tez nie jest tak dobrze, NetRep w digest'cie 54 stwierdza że Tom Bombadil nie może skasować efektu Pilfer'a bo Pilfer nie target'uje postaci... natomist w digest'cie 91 zmienił zdanie i stwierdza że Pilfer target'uje postać wiec może być skasowane przez Toma...

PPS
i takie pytanie na boku zeby sie upewnić czy dobrze myśle - wiele kart które umożliwiją agentom atak zaznacza że atak nie liczy sie do limitu hazard'ów, ale samo zagranie karty umożliwiającej taki atak (zazwyczaj w trakcie fazy ruchu) do limitu hazard;ów liczy się, prawda?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 9:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
"Tap the agent who may then make an influence attempt against"
To się powtarza we wszystkich kartach pozwalających na wpływanie agentowi.
Wyboru, na którą frakcję, ally'ego, postać, agent będzie wpływać nie dokonuje się na deklaracji, więc nie ma mowy o targetowaniu. W tekście Pilfer Anything Unwatched wybór postaci jest akcją (czyli też nie na deklaracji).

Cytuj:
wiele kart które umożliwiją agentom atak zaznacza że atak nie liczy sie do limitu hazard'ów, ale samo zagranie karty umożliwiającej taki atak (zazwyczaj w trakcie fazy ruchu) do limitu hazard;ów liczy się, prawda?


A dlaczego miałoby się nie liczyć? Co innego użycie np. zdolności Anarina. Użycie karty będącej w grze nie liczy się do limitu hazardu, chyba że na samej karcie pisze inaczej.

P.S. Chad Martin wielokrotnie poprawiał swoje rulingi i chwała mu za to, bo często miał co poprawiać. Pod koniec swojej kadencji zmienił też ruling poprzednika. Nie chcę się nad tym wyżywać, po prostu podchodzę do tego bez nabożeństwa, skoro sam NetRep Team tak siebie traktuje.
Fajnie jest mieć oficjalną centralę, która daje pewne oparcie, ale w tej chwili tego nie ma.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 10:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cały kłopot w tym zapisie:
Cytuj:
Hazards may only be played on a company whose movement/hazard phase is being resolved, or on the site they are moving to. Long-events and permanent-events may effect more than one company even though they are only played "on" one company.


W świetle tego przepisu agenci mogą oddziaływać do woli.
Bardzo częsty jest przykład Adunaphel - ale czy tapowani Adunaphel to "zagrywanie na drużynę"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 10:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A jednak...

Z Dark Minions
Cytuj:
To influence an ally, follower, or character, the agent must be at the new site for the target or at the target’s current site if the company did not move. To influence a faction, the agent must be at the site at which the faction is playable.


Pomyliłem się, co do wpływania (i jak to ładnie uzasadniłem). Ale frakcja nie jest składnikiem kompanii, więc może być targetowana w fazie dowolnej kompanii (przez cokolwiek).

Adunaphel nie jest zagrywana na kompanię, samo tapowanie też nie jest na kompanię, czy postać, ale jest warunkiem do zadeklarowania akcji, która tapuje postać. Ta akcja (tapnięcie postaci) targetuje. Czy "any one character" oznacza dowolną postać w grze, czy nie, to kiedyś się spieraliśmy.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 12:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem, moze jestem jeszcze troche nietrzeźwy 'tak rano' ale niewiele zrozumiałem z waszych postów - chyba tylko tylko ze sami dokładnie nie wiecie jak to jest.... :?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 12:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
1. Hazardy mogą targetować tylko kompanię, której faza M/H jest rozgrywana.
2. Postacie, allies i frakcje są targetami akcji wpływających agenta. Trzeba ustalić na deklaracji, o które chodzi.
3. Postacie i allies są składnikami kompanii, więc mogą być targetowane przez hazardy tylko w jej fazie M/H.
4. Frakcja nie jest składnikiem, więc może być targetowana w fazie M/H dowolnej kompanii.
5. Przy Pilfer Anything Unwatched wybór postaci jest jedną z akcji [Make a roll (draw a #) for a character in play of your choice], czyli dokonuje się go na rozwiązaniu. Więc tu postać targetem.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 12:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
czyli generalnie - czy to Pilfer czy jakies karty od influence'owania, uważasz żę mozna używać do nich agentów tylko w fazie ruchu drużuny w której jest ally lub postać którą chcemy przekonac lub zalatwić Pilfer'em.... tak?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 13:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Przy Pilfer Anything Unwatched jest swoboda. Jeśli coś nie jest określane na deklaracji akcji, to nie jest target tej akcji. Tu wyboru dokonuje się podczas rozwiązywania tej karty. Tak samo jak przy Gloom i Waiting Shadow.

Zagrywając Will not Come Down trzeba od razu określić na kogo/na co agent będzie wpływać. I to coś jest targetem.

W przypadku Pilfer Anything Unwatched moja odpowiedź jest "nie", przy "jakies karty od influence'owania" - "tak".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 02, 2007 13:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jak wczoraj wyskoczyła sprawa Pilfer'a jak grałem na GCCG to na moje argument'y ze na Pilfer nie ma powiedziane ze to poastać jest target'em usłyszałem że kązdy wspomniany na karcie byt (entity) jest jej target'em - tak więc Pilfer target'uje postać.... średnio sie z tym zgadzam choć kojaże że "gdzieś" w CRF'ie czy digest'ach jest coś o 'bytach'....

PS
chyba znalazłem ten kawałek CRF'u


CRF napisał(a):
A target is an entity that an action is played out through. Enitities are only targets of an action if the action specifies those entities by number and type. Note that "the foo" counts as specifying one "foo."


chyba o ten podkreślony kawałek im chodziło

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 14 Queries | GZIP : On ]