Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 3:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
White Hand, Overview, Wizardhavens
Cytuj:
When the rules and non-site cards refer to Havens and Darkhavens, they apply instead to your Wizardhavens. The special effects of METW Havens (i.e., healing, bringing characters into play, etc.) do apply to your companies at your Wizardhavens. These same effects do not apply to your companies at MELE Darkhavens and METW Havens.


Black Horse
Cytuj:
Playable on a Ringwraith at a Darkhaven :darkhaven: (does not tap the site). Each Black Horse in your Ringwraith's company allows you to play one Ringwraith follower who requires no direct influence to control. If each Ringwraith in a company has a Black Horse, the company is in Black Rider mode and may freely move (using starter movement). You may include up to nine copies of this card in your play deck and sideboard combined. Return its controller to your hand if Black Horse leaves active play.


Come at Need
Cytuj:
Playable if you have an ally in your hand. When this card is played, place one ally from your hand off to the side with it (the ally gives no marshalling points). The ally must be able to be attacked. If an opponent's company moves to a site where the ally is playable, it faces a single-strike attack (with no type) with the attributes of the ally, except the prowess is increased by 7. The attack is detainment if the ally and the company are both minion or both hero; and this site is discarded afterwards. If defeated, discard this card and place the ally in your opponent's marshalling point pile-he receives the ally's marshaling points as kill points. You may return the ally to your hand and discard this card during your organization phase.


I teraz pytanie: gdzie jest ally zagrywalny a gdzie nie? Czy jest zagrywalny w Carn Dum i (z Come at Need) zaatakuje kompanię używającą wersji hero tego site'u?

A może nie, skoro w wersji hero to :darkhold:? I zaatakuje jedynie kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda (na jego :haven: )?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 10:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Zaatakuje tylko kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda. Pytanie czy ten atak jest "keyed to the site"? Moim zdaniem nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 13:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Jaded napisał(a):
Zaatakuje tylko kompanie Ringwraitha i Fallen Wizarda. Pytanie czy ten atak jest "keyed to the site"? Moim zdaniem nie.


a to czemu?
według mnie bedzie atakował wszystkich

też uwazam że nie jest to atak na site'cie - tylko atak na drużyny które idą do tego site'u wiec efekt Darkhaven'u go nie skasuje

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 14:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wszystkich, którzy idą do :dha:/Wizardhaven,

czy

wszystkich, którzy idą do Carn Dum, Dol Guldur, Minas Morgul?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 16:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
aaaa
załapałem...

hmm... teoretycznie hero haven'y też sie chyba łapią, bo jesli chodzi o teksty kart to Haven/Darkhaven/Wizardhaven zawsze znaczy to samo - 'twój haven' niezależnie od tego jakim alingment'em grasz, ale to by było mocno głupie... choć niestety karte da się tak przeczytać

w imię rozsądku skłaniam się ku temu ze chodzi o konkretne site'y - Carn Dum, Dol Guldur, Minas Morgul i Geann a-Lisch

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 16:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Haven/Darkhaven/Wizardhaven zawsze znaczy to samo - 'twój haven' niezależnie od tego jakim alingment'em grasz, ale to by było mocno głupie... choć niestety karte da się tak przeczytać


No niezupełnie. Odniesienia do :ha: i :dha: na kartach (innych niż sites) przekładają się dla fallen-wizarda na wizardhavens. Ale w innych kierunkach to nie działa. Inaczej Elf-Song działałby na lieutenantów.

Czy na tej samej zasadzie wolf allies zaatakują kompanie idące do FW The White Towers i FW Isengardu? Wersja minion tych site'ów, to wersja, gdzie ci allies są zagrywalni (:rl: z automatycznym atakiem Wolves)?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 17:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad ma rację - ta zależność jest jednokierunkowa, A w przypadku hero to nie zadziała, bo Black Horse zagrywany jest na typ site a nie nazwę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 18:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Czyli jaka w końcu konkluzja?

Jeżeli ally może być zagrany na którejkolwiek manifestacji site'u X (jako ally) to może zaatakować przy pomocy Come at Need drużynę na jakiejkolwiek manifstacji tego site'u, tak?
Pomijając już zupełnie kwestię specjalnych właściwości Havenów.

Narzuca mi się jednak pewna refleksja - żeby móc zagrać ally i Come at Need gracz musi mieć możliwość zagrania go również jako ally (więc Black Horse u FW moim zdaniem odpada).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 19:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ta refleksja wynikła z czego?
Przynajmniej ja jestem w tej chwili daleki od konkluzji? Są jeszcze Noble Hounds, zagrywalne na :bh: (wcale niekoniecznie na normalnym :bh:) i wizardhavens na bazie :bh: (też niekoniecznie normalnego). Też mają atakować w wizardhavens?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 22:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cholera, im dalej w las tym więcej drzew :)
Dochodzi do głupiej sytuacji w której minion ally nigdy nie jest zagrywalny na drużyny wizarda a hero ally na drużyny ringwraitha. Biedny fallen wizard (też tylko w szczególnych przypadkach).
Że mozna ją zagrać i zaatakować allyem wynika z tekstu karty.
Moim zdaniem sens karty jest taki :
sprawdza się zagrywalność ally niezależnie od site-ally alignment, czyli dla przykładu:
noble hound - jeśli drużyna jedzie do border-hold, nie ważne jaka druzyna i jaki border hold
Tom Bombadil - jeśli drużyna jedzie do Old Forest j/w
noble steed - jeśli drużyna jedzie to site w wymienionych regionach j/w
black horse - na darkhaven i na mocy cytowanego przepisu także wizardhaven

@Gror
FW może mieć w decku Black Horse'a, więc nie widzę przeszkód, chodzi o grywalność ally a nie zdolność gracza do zagrania go


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 30, 2007 23:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zgadzam sie z Jadedem, z tym że nadal nie rozumiem czemu Black Horse omija hero Haven - przecież wszystkie karty z przed MELE gdzie jest mowa o hero haven odnosza się też do darkhaven i wizardhaven - i to samo w druga stronę - Lure of the Senses z METW a Lure of the Senses z MELE są tego przykładem

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr sty 31, 2007 9:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Są przykładem tego:

CRF, Rulings by Term, Darkhavens
Cytuj:
Whenever a hazard affecting heroes refers to a Darkhaven, interpret it as referring to a Haven instead.


CRF, Rulings by Term, Havens
Cytuj:
Whenever a hazard affecting minions refers to a Haven, interpret it as referring to a Darkhaven instead.


Come At Need jest hazardem, ale Black Horse nie i sprawdza się tutaj, gdzie Black Horse jest zagrywalny a nie na kogo Come At Need.

Czyli to, co mówiłem wcześniej, że "Odniesienia do Haven i Darkhaven na kartach (innych niż sites) przekładają się dla fallen-wizarda na wizardhavens. Ale w innych kierunkach to nie działa." odnosi się do kart w ogóle (innych niż sites) a do hazardów dodatkowo dwa cytowane przepisy.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.015s | 12 Queries | GZIP : On ]