Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 3:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
An active condition must be in play or established when the action requiring it is
declared. Active conditions serve as the price of an action. They are restrictions on the
player invoking the action.

Annotation 5: If an action requires an entity to tap as a condition for the action's main
effect, that entity must be untapped when the action is declared; else, the action may
not be declared. Tap the entity at this point; this is considered synonymous with the
action's declaration, i.e., it is not a separate action. When it comes time to resolve the
action in its chain of effects, that entity must still be in play and tapped or the action is
canceled.

Annotation 6: If an action requires an entity to be discarded as a condition for the
action's main effect, that entity must be discarded when the action is declared; this is
considered synonymous with the action's declaration, i.e., it is not a separate action.
Annotation 7: If any other active condition for an action does not exist when the
action is resolved, the action has no effect; if the action was playing a card from your
hand, it is discarded.

Annotation 8: An action that requires a target is considered to have the active
condition that the target be in play when the action is declared and when it is resolved.
An action may not be declared if its target is not in play. However, dice-rolling actions
may always be targeted by other actions declared later in the same chain of effects.


Jest więc właściwa akcja - "action's main effect" - zachodząca na rozwiązaniu i warunek aktywny - coś co musi być spełnione przy deklaracji i gdy w łańcuchu efektów dochodzi do rozwiązania.

Kilka całkiem różnych przykładów opisów, zdawałoby się, identycznie zagrywanych kart:

Cytuj:
Andúril, the Flame of the West
Unique. Sage only during the site phase at an untapped site where Information is playable. Tap the sage and the site. Sage makes a corruption check modified by -3. Keep sage tapped until Andúril, the Flame of the West is stored at a Haven [H]. Once stored, you may discard a stored reforging and place Andúril, the Flame of the West with Narsil. In addition to Narsil's effects, Andúril, the Flame of the West gives its bearer 4 marshalling points, +4 prowess (to a maximum of 11), +1 direct influence, and one more corruption point. Andúril, the Flame of the West may be tapped to untap a Dúnadan character in the same company, but its bearer must make a corruption check modified by -1.


Cytuj:
Dreams of Lore
Sage only during the site phase at an untapped site where Information is playable. Tap the sage and the site. Sage may not untap until Dreams of Lore is stored at a Haven [H] during his organization phase. May not be transferred. ...if sleep could be called...resting his mind in the strange paths of elvish dreams...-LotRII


Podobnie Far-Sight i Reforging.

Już nie tak podobnie:

Cytuj:
All Thought Bent upon It
Sage only. Playable during the site phase on an untapped sage at a site where Information is playable. Tap the sage and the site. Search your play deck and choose an item you must reveal to your opponent. Place this item in your hand and reshuffle your play deck. The sage makes a corruption check.


Cytuj:
Black Rain
Sage only. Playable on an untapped sage during the site phase at a Ruins & Lairs :rl: in a Wilderness :wi:. Opponent must reveal to you a non-Ringwraith, non-Wizard character from his hand if available; otherwise he must reveal his entire hand. If a character is so revealed, make a roll (or draw a #). If the sage is a Ringwraith, modify the roll by -2. According to the result, you may play an item from your hand with the sage (tapping the sage): The One Ring (10, 11, 12), a Dwarven Ring (8, 9, 10, 11, 12), or a Spirit Ring (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7).


Cytuj:
Catch an Elusive Scent
Scout only. Playable during the site phase on an already tapped scout. Tap the scout. Another character in his company may play any minor, major, or gold ring item normally playable at the site. This does not tap the site, and Catch an Elusive Scent can be played at a site that is already tapped.


W tym stylu też np. That's Been Heard Before Tonight, That Ain't No Secret.

Jeszcze inaczej:

Cytuj:
Secrets of Their Forging
Sage only. Playable on a sage during the site phase at a site where information is playable if a character in his company has a gold ring item. Tap the sage and the site. You may replace the gold ring with a special item ring from your hand (except for The One Ring) for which the gold ring could be normally be tested. Discard the gold ring item.


Taka sama konwencja przy Dragon-Lore, When I Know Anything i When You Know More.

Wytłuszczenia i pochylenia jak w oryginale.

Widać różnice? We wszystkich przypadkach akcje - tapnięcie site'u i postaci umieszczono w tej samej części, co pozostałe "action's main effects". Przy Andúril, the Flame of the West, Dreams of Lore i All Thought Bent upon It nietapnięty site jest w wytłuszczonej części. Ale nietapnięty sage już tylko w All Thought Bent upon It. W Secrets of Their Forging nie ma mowy o nietapniętym sage'u czy site w ogóle.

Co stoi na przeszkodzie, by zagrać Dreams of Lore z użyciem rannego sage'a. Secrets of Their Forging dodatkowo na tapniętym site? Gdy dochodzi do rozwiązania wszystkie targety są. Pozostałe warunki też. Część wytłuszczona All Thought Bent upon It wspomina o nietapniętym sage'u, ale Dreams of Lore jest jedynie Sage Only. Ta sama część Dreams of Lore mówi o nietapniętym site, gdzie informacje są zagrywalne, Secrets of Their Forging tylko o site, gdzie informacje są zagrywalne.

Jeśli zamysł był inny, to znaczy że jest raczej bajzel w opisach kart, niż regularność, której możnaby się trzymać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 10:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Włąściwie masz rację i nie wiem skąd te różnice. Może autorzy kart byli rózni? Może chodziło o styl (przydługie zdania)?
Jestem jednak zdania że "tap x and a site" tworzą swego rodzaju domyślne active condition.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 10:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie zastanawia Cię, że coś w takim wypadku musiałoby czasami być jednocześnie odtapnięte i tapnięte zarówno na deklaracji i na rozwiązaniu (gdyby wciągnąć fragment "Tap the sage and the site" w warunek)? Jak wtedy traktować zapis na More Sense than You ? Czy nie można doprowadzić do anulowania (nierozwiązania) głównego efektu tej karty, tapując postać/ally inną akcją w odpowiedzi? Jeśli można, to czy będzie w tym konsekwencja?

Cytuj:
More Sense than You
Playable before strikes are assigned on an untapped character or ally whose company is facing an attack. Tap target character or ally. He may not be assigned a strike from the attack. ...For they sniff danger ahead which you walk right into; and if they run to save themselves, then they run the right way. -LotRI


Może kolejność jest taka, że trzeba wpierw zerratować niektóre karty a dopiero potem ściśle przestrzegać zapisów na nich?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 10:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
W tym przypadku jest już mowa w pierszym zdaniu o statusie postaci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 17:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy można doprowadzić do anulowania (nierozwiązania) głównego efektu tej karty, tapując postać/ally inną akcją w odpowiedzi?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 02, 2006 15:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Tak.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 1:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
odgrzewam stary temat pokrewnym pytaniem - czy Black Rain i Lucky Search tapują site?
coś mi sie kołacze po głowie że gdzieś w CRF'ie jest ze Lucky Search nie tapuje site'u, ale z Black Rain'em nie wiem

no i pytanie bonusowe: czy Black Rain mozna zagrać na tapniętym site'cie?

według mnie BR tapuje site, ale można go zagrać na już tapnietym site'cie, ale chciałbym poznać zdanie innych forumowiczów

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 1:49 
Offline
Shadow of the East
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr maja 03, 2006 10:24
Posty: 1878
Lokalizacja: Warszawa
ja odpowiem cytatami z CRF:
Lucky Search

* Card Erratum: Replace "Discard all revealed cards except the item." with "Reshuffle all revealed cards except the item back into the play deck." Add at the end of the first paragraph "Discard item if the scout is wounded by this attack."
* @ Successful play does not tap the site.[CoE] % Thus you are not allowed a minor item after the Lucky Search item.
* A Noble Hound does not face the attack instead of the character that played Lucky Search, because the strike is never assigned.

natomiast co do Black Rain jedyne info w CRF jest takie:
Black Rain

* A Fallen-wizard may use this to play a hero ring item, but a Ringwraith player may not.

i generalnie nigdzie nie znalazłem informacji jakoby ta karta tapowała site.

_________________
IMustNotFear.FearIsTheMind-Killer.FearIsTheLittle-death ThatBringsTotalObliteration.IWillFaceMyFear.
IWillPermitItToPassOverMeAndThroughMe.
AndWhenItHasGonePast,IWillTurnTheInnerEyeToSeeItsPath.
WhereTheFearHasGoneThereWillBeNothing. OnlyIWillRemain.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 2:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
W przypadku Lucky Search scout tapuje się a następnie przeprowadzana jest akcja, której wynikiem może (ale nie musi) być przejęcie kontroli nad przedmiotem. W przypadku Black Rain, dopiero skuteczne zagranie pierścienia tapuje sage'a.

W obu przypadkach nie jest podejmowana próba zagrania przedmiotu at site a ona tapowałaby site.
Wpis z CRF:
"You are not allowed a minor item after the Lucky Search item."
pośrednio to potwierdza (zagranie przedmiotu at site na nietapniętym site tapowałoby go i pozwalało zagrać minor item).
Same eventy też nie stwarzają takiej akcji jak tapnięcie site'u. Sam tekst Black Rain nie wymaga odtapniętego site'u.

To zaś wygląda mi na erratę, bo jako wykładnia nie wynika z żadnej znanej zasady:

Black Rain
Cytuj:
A Fallen-wizard may use this to play a hero ring item, but a Ringwraith player may not.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 14:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
mój tok rozumowania był taki:

w Black Rain'ie jest napisane
Cytuj:
...According to the result, you may play an item from your hand with the sage (tapping the sage)...


i tym właśnie słówkiem 'play' zasugerowałem się że działa to jak normalne zagranie czegoś na site'cie

Lucky Search jest sformułowany inaczej tam jest
Cytuj:
If you reveal such an item, the scout takes control of it.

nie ma nic o zagrywaniu (w regulaminowym tego słowa znaczaniu)

natomiast w Thorough Search i Catch an Elusive Scent tekst jest taki:
Cytuj:
...another character in his company to play a minor, major, or gold ring item normally found at its current site. This does not tap the site and Thorough Search/Catch an Elusive Scent can be played at a site that is already tapped...

też jest użyte słowo-klucz 'play', tyle ze w dalszym tekscie karty jest zaznaczone ze takie zagranie czegoś nie tapuje site'u a także ze w ten sposób można coś zagrać na już tapniętym site'cie

według mnie jesli nie byłoby tego dodatkowego tekstu na Thorough Search i Catch an Elusive Scent to zagranie przedmiotu za pomoca tych kart tapowałoby site, ale byłoby możliwe do zagrywania (wielokrotnego) na już tapnietym site'cie - taki też moim zdaniem jest przypadek Black Rain

co powiecie teraz?


PS
ten zapis z CRF'u dotyczący Black Rain'a to gwóźdź do trumny mojego sposobu na zagranie hero One Ring'a minion'em - dziwne ze wcześniej tego zapisu nie zauważyłem (w końcu ten 'trick' wpadł mi do głowy ze 2 lata temu); teraz jedynym sposobem pozostaje influence

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt sty 19, 2007 20:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Również Necklace of Girion (hero)

Cytuj:
Unique. Only playable at The Lonely Mountain. Bearer receives +3 direct influence against Dwarves/Men and Dwarf/Man factions. If bearer is at a Free-hold :freehold: or a Border-hold :borderhold:, he can make a corruption check, and, if successful, you may discard Necklace of Girion to play any non-special item from your hand with its bearer. ...the necklace of Girion, lord of Dale, made of five hundred emeralds green as grass...-Hob


zawiera to słowo-klucz, ale czy jest to zagranie at site?

Style zapisu są tak różne, że do każdej tego typu karty prosi się o wykładnię. Tak, że nie jestem w stanie znaleźć żadnych słów-kluczy.
Moim zdaniem, jeśli w wyniku eventu postać podejmuje taką akcję jak zagranie resource'a, mamy do czynienia z zagraniem at site (co w przypadku braku innych zastrzeżeń tapuje site i w przypadku FW wymaga odpowiedniej jego wersji). W Black Rain wygląda mi to na akcję jednoczesną - tapnięcie postaci i zagranie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.016s | 12 Queries | GZIP : On ]