Mały przegląd:
Cytuj:
Rozstrzyganie COE w którym został wyłożony Ahunt nie kończy się jego "wejściem do gry" a "wejściem do gry i atakiem" ("immediately") z czego jasno wynika ze nie można go jeszcze w tym samym COE zdjąć Marvels Toldem, choć anulowanie takiego ataku w inny sposób nie jest wykluczone.
Masz rację pisząc, że kończy sie "wejściem do gry i atakiem", masz rację, że nie można go w tym COE zdjąć "Marvelsem...". Można jednak go zdjąć gdy już atakuje.
Cytuj:
smok Ahunt to kreatura jak każda inna, z tym tylko wyjątkiem że leży na stole przez kilka tur.
czy więc inne kreatury też traktujemy jako "zagranie" a potem "atak" ???????
wg mnie nie[...]
wg mnie tak, przykład:
-zagrywam pająki na double wilderness, czekam na twoja odpowiedź
- ty NIE MOŻESZ zagrać concealment, bo nie możesz działać na kartę, której nie ma jeszcze w grze. Możesz natomiast zagrać "Master of wood..." i zmienić jeden wilderness w borderland - ta karta nie działa na spidery bezpośrednio, sprawia jednak, ze nie zostaną one zagrane
Przypuśćmy , że nie masz "Master..." - nie odpowiadasz - atakują cię spidery - TERAZ możesz zagrać "concealment" bo zostałeś zaatakowany. Żeby nastąpił atak karta musi być "succesfuly resolved in a COE". To sytuacja analogiczna do ahunta.
Z reguły, po zagraniu kreatury zagrywa się od razu karty typu "concealment" - jest to pewien skrót, bo zdecydowanie mniej jest możliwości zagrywek typu "Master..."
Cytuj:
(Highwayman)
PYTANIE: Czy w tym samym COE moga byc dwa (obojetnie jakie hazardy pod rzad) ????
TAK
na przyklad:
Dragon's Blood + Prowes of Age x3
Jest to pewna nieścisłość w przepisach, ale rzeczywiście w strike sequence można zagrać kilka hazardów ( ale patrz MELE str33)
Cytuj:
a osobisice uwazam ze long-, permanent-events i creatures moga wystepowac tylko na poczatku Chain of Effect
wiec nie muglbys zagrac Ghost'uw a puzniej Plague of Wights
Na początku COE muszą występować kreatury i karty korupcji, reszta może być w trakcie - nie widzę powodu, zeby nie można było zagrać np. "In the heart of his realm"
Na stronie 70 w instrukcji do MELE jest fajny przykład discardowania Minions Stir przez Voices of Malice. Przeczytajcie koniecznie.