Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ja to wszystko rozumiem ;))).

Moze draze kwestie ktora mi do niczego nie bedze potrzebna i niczego przy pomocy jej nie wyjasnie, ale chce to wiedziec ;)


PYTANIE: Czy w tym samym COE moga byc dwa (obojetnie jakie hazardy pod rzad) ????

ODPOWIEDZ: TAK/NIE

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
|Highwayman| napisał(a):
Natomiast moje pytanie kture wlasnie mis ie nasunelo jest nastepujace:
zaluzmy ze ahunt jest juz w grze, podczas fazy hazarduw Hazard Player decyduje o kolejnosci dzialania kart juz bedacych w grze (moze nawet dzialanie niekturych poprzedzic zagraniem jakiejs karty) ale czy decyzja ze ahunt atakuje jest liczna jako zagaranie 1 hazardu czy nie?
o to samo mozna sie zapytac w sparawie Spider of the Morlat (jako permanent sprawia ze w pewnych regionach atkauja pajaki)
wydaje mi sie ze to liczy sie do limitu hazarduw ale chce sie upewnic

Nie liczy sie do limitu hazardow

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Ja to wszystko rozumiem ;))).

Moze draze kwestie ktora mi do niczego nie bedze potrzebna i niczego przy pomocy jej nie wyjasnie, ale chce to wiedziec ;)


PYTANIE: Czy w tym samym COE moga byc dwa (obojetnie jakie hazardy pod rzad) ????

ODPOWIEDZ: TAK/NIE



TAK
na przyklad:
Dragon's Blood + Prowes of Age x3

a osobisice uwazam ze long-, permanent-events i creatures moga wystepowac tylko na poczatku Chain of Effect
wiec nie muglbys zagrac Ghost'uw a puzniej Plague of Wights

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
a osobisice uwazam ze long-, permanent-events i creatures moga wystepowac tylko na poczatku Chain of Effect
wiec nie muglbys zagrac Ghost'uw a puzniej Plague of Wights


To by zoanaczlo ze tylko shorty moga kontynuowac COE ???

Ja nie wiem, ale to mi sie wydaje dziwne ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Coz shorty maja bezposredni wplyw na dany atak a longi i prenamenty generalnie wplywaja na calosc, moze tutaj jest ta roznica

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Faktycznie to by pozadkowalo caly ten COE, ale nie ma chyab nigdze takiego zapisu ze long lub pernament musi byc na poczatku COE.
Jest tylko na ten temat wzmianak o creaturach.
A i chyba nawet nie tak bezposredni, tylko jest napisane ze kreatura nie moze byc odpowiedzia na jakakolwiek akcje, co skutkuje tym ze musi byc poprostu na poczatku COE

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
A moze byc tez tak ze za bardzo sie czepiamy tego COE :D I na sile probujemy podciagnac pod to jak najwiecej :)

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Jeszcze nie tak dawno gralismy z gadem i kfiadem taka ze nie wiedzielismy co to wogole jest COE i jakos szlo. Teraz zglebiamy to i co gra to sa nowe problemy, i konca nie widac :?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 22:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
Czy to mzoe byc jeden COE:
Jakies undeady, przeciwnik nic nie odpowiada, to ja rzucam palge. Czy to jest jeden COE ????


Nie, to są dwa COE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 23:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No to mam tu dwie rozne wypowiedzi Highwayman twierdzi ze tak, Jaded ze nie . hehhhhhhh........

Teraz kolejne pytanei do Jadeda. Jak zmodyfikowac w takim razie prowes lub np liczbe stikow jakiejs kreatury.

Takei karty trzeba wylozyc przed wylozeniem kreatury? Jesli bede je chcial wylozyc po kreaturze, a przeciwnik mi nie odpowie to COE sie skonczy i kreatura zaatakuje i nie bede mial szansy wylozyc takiej karty (np stapowac Dira).

Czy moze zle mi sie wydaje ze jak kreatura na ktora nie ma odpwiedzi konczy COE, wchodzi do gry to w tym momencie atakuje. Moze mozna zaczac kolejny COE (znim kreatura zaatakuje) ktory by ewenbtualnie modyfikowal ogolnie rzecz biorac poarametry tej kreatury (prowess, strikes) ??? Czyli ogolnie rzecz biorac nie ma jakiegos ustalenia kiedy kreatura atakuje. To wykladajacy kreature decyduje kiedy ona ma zaatakowac, czy bedzie modyfikowal dalszymi ewentualnymi COE jej parametry czy juz nie i kreatura atakuje.

Mam nadziej ze nie zagmatwalem sie zbyt i zrozumiecie o co mi chodzi ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 18, 2004 0:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
wcale nie twierdzilem ze to ten sam chain of effekt
nie jestem specem od COE ale muwilem ze wedlug mnie tak nie da sie zagrac (undeady i w odpowiedzi na nie skasowanie ataku plaga) bo long-event'uw i permanent-event'uw nie mozna chyba zagrywac w odpowiedzi na cos w ramach COE, chyba ze na jakiejs karcie pisze inaczej

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 18, 2004 0:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Teraz kolejne pytanei do Jadeda. Jak zmodyfikowac w takim razie prowes lub np liczbe stikow jakiejs kreatury.

Longi i pernametny przed kreatura. Po wystawieniu kreatury mozna na nia zagrywac tylko karty oddzialowywujace bezposrednio na nia (dragon's blood, spells of barrow wight), inne dopiero po rozstrzygnieciu ataku.
root napisał(a):
Takei karty trzeba wylozyc przed wylozeniem kreatury? Jesli bede je chcial wylozyc po kreaturze, a przeciwnik mi nie odpowie to COE sie skonczy i kreatura zaatakuje i nie bede mial szansy wylozyc takiej karty (np stapowac Dira).

Zgadza sie z jednym wyjatkiem, Hoarmurath of Dir po tapnieciu staje sie shortem i modyfikuje bezposrednio liczbe strikow w ataku danej kreaturki, wiec mozna go uzyc.
root napisał(a):
Czy moze zle mi sie wydaje ze jak kreatura na ktora nie ma odpwiedzi konczy COE, wchodzi do gry to w tym momencie atakuje. Moze mozna zaczac kolejny COE (znim kreatura zaatakuje) ktory by ewenbtualnie modyfikowal ogolnie rzecz biorac poarametry tej kreatury (prowess, strikes) ??? Czyli ogolnie rzecz biorac nie ma jakiegos ustalenia kiedy kreatura atakuje. To wykladajacy kreature decyduje kiedy ona ma zaatakowac, czy bedzie modyfikowal dalszymi ewentualnymi COE jej parametry czy juz nie i kreatura atakuje.

Hazadry rzuca sie po kolei, czyli jak zagrasz kreature to o ile nie rzucisz karty wplywajacej bezposrednio na nia (tak ja napisalem wyzej) to rozstrzyga sie atak a dopiero po nim mozesz zagrac nastepny hazard.

Pozdrawiam

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 18, 2004 23:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Mały przegląd:

Cytuj:
Rozstrzyganie COE w którym został wyłożony Ahunt nie kończy się jego "wejściem do gry" a "wejściem do gry i atakiem" ("immediately") z czego jasno wynika ze nie można go jeszcze w tym samym COE zdjąć Marvels Toldem, choć anulowanie takiego ataku w inny sposób nie jest wykluczone.

Masz rację pisząc, że kończy sie "wejściem do gry i atakiem", masz rację, że nie można go w tym COE zdjąć "Marvelsem...". Można jednak go zdjąć gdy już atakuje.

Cytuj:
smok Ahunt to kreatura jak każda inna, z tym tylko wyjątkiem że leży na stole przez kilka tur.
czy więc inne kreatury też traktujemy jako "zagranie" a potem "atak" ???????
wg mnie nie[...]

wg mnie tak, przykład:
-zagrywam pająki na double wilderness, czekam na twoja odpowiedź
- ty NIE MOŻESZ zagrać concealment, bo nie możesz działać na kartę, której nie ma jeszcze w grze. Możesz natomiast zagrać "Master of wood..." i zmienić jeden wilderness w borderland - ta karta nie działa na spidery bezpośrednio, sprawia jednak, ze nie zostaną one zagrane

Przypuśćmy , że nie masz "Master..." - nie odpowiadasz - atakują cię spidery - TERAZ możesz zagrać "concealment" bo zostałeś zaatakowany. Żeby nastąpił atak karta musi być "succesfuly resolved in a COE". To sytuacja analogiczna do ahunta.
Z reguły, po zagraniu kreatury zagrywa się od razu karty typu "concealment" - jest to pewien skrót, bo zdecydowanie mniej jest możliwości zagrywek typu "Master..."

Cytuj:
(Highwayman)
PYTANIE: Czy w tym samym COE moga byc dwa (obojetnie jakie hazardy pod rzad) ????

TAK
na przyklad:
Dragon's Blood + Prowes of Age x3


Jest to pewna nieścisłość w przepisach, ale rzeczywiście w strike sequence można zagrać kilka hazardów ( ale patrz MELE str33)

Cytuj:
a osobisice uwazam ze long-, permanent-events i creatures moga wystepowac tylko na poczatku Chain of Effect
wiec nie muglbys zagrac Ghost'uw a puzniej Plague of Wights

Na początku COE muszą występować kreatury i karty korupcji, reszta może być w trakcie - nie widzę powodu, zeby nie można było zagrać np. "In the heart of his realm"

Na stronie 70 w instrukcji do MELE jest fajny przykład discardowania Minions Stir przez Voices of Malice. Przeczytajcie koniecznie.


Ostatnio edytowano Śr maja 19, 2004 19:19 przez Jaded, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 19, 2004 0:25 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Jaded napisał(a):
wg mnie tak, przykład:
-zagrywam pająki na double wilderness, czekam na twoja odpowiedź
- ty NIE MOŻESZ zagrać concealment, bo nie możesz działać na kartę, której nie ma jeszcze w grze. Możesz natomiast zagrać "Master of wood..." i zmienić jeden wilderness w borderland - ta karta nie działa na spidery bezpośrednio, sprawia jednak, ze nie zostaną one zagrane

Przypuśćmy , że nie masz "Master..." - nie odpowiadasz - atakują cię spidery - TERAZ możesz zagrać "concealment" bo zostałeś zaatakowany. Żeby nastąpił atak karta musi być "succesfuly resolved in a COE". To sytuacja analogiczna do ahunta.
Z reguły, po zagraniu kreatury zagrywa się od razu karty typu "concealment" - jest to pewien skrót, bo zdecydowanie mniej jest możliwości zagrywek typu "Master..."

brzmi to hmmm... rozsądnie, aczkolwiek powiększa pole manewru dla broniącego (i tak już szerokie) - mówie raczej o przykładzie smoka Ahunt, bo do sytuacji którą przedstawiłeś na pająkach jakoś łatwiej mnie się przekonać :)

pozostaje jeszcze dziwna i tajemnicza kwestia możliwości rzucania permamentów i long-eventów w innych niż ich własne COE...
mnie się wszystko póki co pomienszało, więc czekam na wasze wypowiedzi dopóki nie ułoże we łbie niczego konkretniejszego ;)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.028s | 12 Queries | GZIP : On ]