Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 15, 2006 9:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Thorin napisał(a):
Gror - ja nie uważam za logiczne przenoszenie zasda przynależnych dla permamentów na short eventy - to są troszke inne rodzaje kart i w zasadach ani w crf nie ma o czymś takim mowy. Ja nie upieram sie przy swojej wersji tylko chce pokazac jak można wywinąc wała tymi kartami i nic nie możesz poradzić osobie chcącej tak grać, bo nie przedstawisz na to dowodów że nie ma racji. Tak dla przykładu popatrz sobie na PATH OF THE DEAD i próbuj tam zabraniac komuś grania tej kary w wiadomo jaki(nieładny) sposób i argumentuj mu to logiką :)

Natomiast co do wypowiedzi Highweya i poparcia jej przez Ciacha to ja też jestem za tym - ale to jest nasza wersja.


No ale przecież tak naprawdę konkluzja jest z zasadzie taka sama.
Poza tym wybacz, ale argumentacja na zasadzie "bo nie pisze że tak nie wolno" zupełnie do mnie nie trafia.
Ja osobiście nie korzystam nidgy z tego typu przekrętów i jak mam jakiekolwiek nazwijmy to moralne wątpliwości to wolę pewnego tricku po prostu nie zagrywać. I generalnie bardzo się cieszę, że nasza społeczność nie idzie w kierunku interpretacji zachodnich, bo wtedy pewnie już przestałbym się w to bawić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 15, 2006 11:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Więc w tym momencie mamy co najmniej trzy opcje:
1. Zmieniamy text tych kart z "during the organization phase" na "at the end of the organization phase"
(de facto errata)
2. Rozszerzamy regułe dotyczącą permanent-eventów na short eventy
(trzeba mieć na uwadze, ze w przypadku Great Ship może dojść do sytuacji, że postaci , która tapowała sie do zagrania tej karty może nie być w drużynie korzystającej z Great Ship)
3. Przyjmujemy, konkretne rozwiązania dla kart: Great Ship działa na drużynę w której jest tapnięta postać, a Belegaer (Rhun, Harad,Forod) na wybraną drużynę.
(znowu problem z Great Ship - tapnięta postać może później spalić corruption check i wogóle jej nie będzie, a nie ma powodu sądzić, że efekt przestanie działać)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N paź 15, 2006 13:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jeslibysmy wybrali opcje numer 1 to tez bedzie pytanie czy Great Ship przestaje działać gdy ten kto go odpalił odpadnie z duruzynki... ale nie widze powodu by tak miało być - statek zbudowany, mozna płynąć, budowniczy juz nie jest potrzebny :P
ja nie boje sie robic errat, a juz na pewno wolę robic erraty niz dopisac kolejną klaryfikację do zasad która obejmie 3 moze 4 karty...
jestem za bramką numer 1 :)
co prawda errata sprawi ze juz po zagraniu jednej z tych kart nie bedzie mozna zrobic niczego co w organizacji zrobic mozna (np. nie bedzie mozna zagrac Great Ship, następnie Favour of the Valar i wystawic dociągniętą postać czy Fellowship'a), ale to chyba nie jest takie straszne... (tylko zagranie z Favour of the Valar przychodzi mi do głowy jako cos co przestanie działać)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 15, 2006 16:02 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Thorin napisał(a):
- czy obie karty działaja na obie drużyny po podzieleniu - bo w fazie organizacji kiedy je zagrywałem te 5 postaci stanowia jedna druzyne


Moim zdaniem działają i nie ma tu mowy o jakimś nadurzyciu, czy nadinterpretacji.
W CRF znalazłem zapis który wprost zezwala na taką zagrywkę:
Cytuj:
Effects that are played during the organization phase, and depend on the site or site path of a moving company, create an effect which is not declared until the new site is revealed. If the site or site path is not of the appropriate type when the effect resolves, the resource has no effect. If the company has multiple movement/hazard phases on the same turn, the card applies separately to each phase, having an effect only if the correct conditions are met.

Jeżeli zatem każda drużyna opuszczająca site of orygin spełnia wymagania stawiane przez wspomniane karty, uprawnienia każdorazowo jej przysługują.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N paź 15, 2006 16:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Yabree napisał(a):
Thorin napisał(a):
- czy obie karty działaja na obie drużyny po podzieleniu - bo w fazie organizacji kiedy je zagrywałem te 5 postaci stanowia jedna druzyne


Moim zdaniem działają i nie ma tu mowy o jakimś nadurzyciu, czy nadinterpretacji.
W CRF znalazłem zapis który wprost zezwala na taką zagrywkę:
Cytuj:
Effects that are played during the organization phase, and depend on the site or site path of a moving company, create an effect which is not declared until the new site is revealed. If the site or site path is not of the appropriate type when the effect resolves, the resource has no effect. If the company has multiple movement/hazard phases on the same turn, the card applies separately to each phase, having an effect only if the correct conditions are met.

Jeżeli zatem każda drużyna opuszczająca site of orygin spełnia wymagania stawiane przez wspomniane karty, uprawnienia każdorazowo jej przysługują.


Akurat cytowny przez Ciebie fragment dotyczy różnych faz M/H ale danej dryżyny ("the company"). Chodzi tu o efekty typu Carambor, Forced March czy Healing of Nimrodel.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 14, 2006 20:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wskazywanie, która kompania się poruszy i wybieranie dla niej nowego site to ostatnie akcje przewidziane dla fazy organizacyjnej. Karty, jak Belegaer zagrywane są na kompanię, która ma się poruszyc, po czym wybierany jest odp. site. Problem przedstawiony przez Thorina nie może tu zaistniec a errata wydaje się zbędna.

Jaded napisał(a):
W przypadku Great Ship sprawa została skopana przy erracie - ta karta była pierwotnie zagrywana na poruszająca sie kompanię, a więc w fazie M/H.

Jest taki zapis w CRF:
Cytuj:
When a company splits up, its player chooses which characters are the original company and which characters are a new company, unless otherwise directed by a card. All resource permanent-events played on the original company stay with the original company


Oczywiście nie ma mowy tu o short eventach, choć uważam, ze pierwsze stwierdzenie tak czy inaczej jest prawdziwe. Sprawę rozwiązałby zapis który jest na innych short eventach: playable at the end of the organization phase


Mimo, że nie ma tu mowy o short-eventach, jest mowa o oryginalnej kompanii (tej, od której inne się odłączają) i nowej kompanii (odłączającej się). Z pewnością przed rozdzieleniem, kompania, na którą short-event był zagrywany, była (jeszcze) oryginalną.

Jaded napisał(a):
Tak po chamsku to mozna by powiedzieć, ze żadna z tych kart nie działa, bo nie ma już druzyny na którą została zagrana.


A można przecież kulturalnie: że kompania, która się wydzieliła z oryginalnej, to zupełnie nowy twór.

Gror napisał(a):
Poza tym wybacz, ale argumentacja na zasadzie "bo nie pisze że tak nie wolno" zupełnie do mnie nie trafia.


Do mnie jak najbardziej. :)

P.S.

Ja tu tylko na chwilę.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 14, 2006 22:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Wskazywanie, która kompania się poruszy i wybieranie dla niej nowego site to ostatnie akcje przewidziane dla fazy organizacyjnej. Karty, jak Belegaer zagrywane są na kompanię, która ma się poruszyc, po czym wybierany jest odp. site.

Myślałem o tym ostatnio i choć nie znalazłem stwierdzenia, ze to ostanie akcje (a co najwyżej na końcu tury), to to rozwiązanie wydaje się być sensowne.

Cytuj:
Mimo, że nie ma tu mowy o short-eventach, jest mowa o oryginalnej kompanii (tej, od której inne się odłączają) i nowej kompanii (odłączającej się). Z pewnością przed rozdzieleniem, kompania, na którą short-event był zagrywany, była (jeszcze) oryginalną.

Tak, tylko nigdzie nie ma mowy, że efekt przechodzi na oryginalną kompanie.

Cytuj:
P.S.
Ja tu tylko na chwilę.


Szkoda.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 18, 2006 22:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie mam instrukcji pod ręką, ale przynajmniej w podsumowaniu tury tak to jest przedstawione - akcje podejmowane w fazie organizacyjnej (w dowolnej kolejności), następnie decyzja o poruszeniu/pozostaniu kompanii.

Na kompanię oryginalną nic nie przechodzi. To wciąż ta sama kompania, choć w odmienionym składzie. Nazwa "oryginalna" o czymś mówi. Pytanie raczej, dlaczego efekt, któremu podlega, miałby zniknąć? Bo jakaś postać/postacie się od niej odłączyły?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 18, 2006 23:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jeśli to jest ostatnia akcja to co powiesz o Stealth - jest ostatniejsze?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lis 18, 2006 23:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Stealth nie jest akcją przewidzianą dla fazy organizacyjnej, podobnie jak test korupcji z Lure of Senses nie jest akcja przewidzianą dla fazy untap.

Wszystkie akcje/karty zagrywane na początku/końcu fazy, zagrywane są właśnie przed/po wykonaniu wszystkich akcji przewidzianych dla danej fazy (inaczej mówiąc: specyficznych dla danej fazy).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lis 19, 2006 0:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Chyba niechcący odniosłem się do instrukcji zamiast do twojego postu:
Cytuj:
A company wanting to move to a new site plays a new site card face down beside its current site card by the end of its organization phase


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 17, 2007 20:25 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
Nic chcąc tworzyć nowego tematu zapytam tu bo pytanie sie odnosi jednej z nadmienionych kart.

Czy po zagraniu GREAT SHIP gracz moze skancelować zagranie takiej karte jak LONG WINTER albo SNOWSTORM czy tylko efekt cofnięcia drużyny (oczywiście jak zajda ku temu warunki), a karty te nadal zostają w grze??

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 18, 2007 0:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóż, stwierdzono ze Bombadil i Leaflock kasują cały hazard (czyli slą go do discard'u a nie tylko chwilowo kasują jego efekty w przypadku long- i permanent-event'ów) a zarówno na Tomie, Leaflock'u jak i na Great Ship pisze ze kasuje sie "effects of one hazard"

wiec przez analogie to tych kart uważam ze zostanie skasowany cały hazard a nie tylko jego aktualny efekt

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 18, 2007 4:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Long-events nie targetują kompanii, nie targetują niczego.

...żeby nie było bandyctwa, żeby nie było niczego!

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 18, 2007 22:34 
Offline
Dwarf
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So sie 27, 2005 15:38
Posty: 763
Lokalizacja: The Lonely Mountain (Kędzierzyn-Koźle)
No to wkońcu jak - spada czy nie spada do discardu?? i czemu long-eventy nie targetują niczego - to co w końcu jest z nimi??

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 12 Queries | GZIP : On ]