Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 1:34 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie zgadzam się na to żeby Ahunta rozdzielać na "wejście do gry" i "atak".
Rozstrzyganie COE w którym został wyłożony Ahunt nie kończy się jego "wejściem do gry" a "wejściem do gry i atakiem" ("immediately") z czego jasno wynika ze nie można go jeszcze w tym samym COE zdjąć Marvels Toldem, choć anulowanie takiego ataku w inny sposób nie jest wykluczone.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 9:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Teraz zadam bardzo fundamentalne pytanie, bo juz wogole stracilem wiare w wszystkie dogmaty i niczego nie jestem pewien, a rzeczy zwiazanych z COE juz najbardziej.

Czy w jednym i tym smaym COE moze byc taka sytacja ze sa pod rzad dwa hazardy?????

Znowu powroce do niesmiertelnej plagi.

Czy to mzoe byc jeden COE:
Jakies undeady, przeciwnik nic nie odpowiada, to ja rzucam palge. Czy to jest jeden COE ????


Mozesz rzucic plage po undeadach aby je wzmocnic, ale przeciwnik bedzie mogl skasowac atak po jego wzmocnieniu, bedzie to jego odpowiedz na plage (albo skasowac plage n/p marvels toldem ktory jest przedmiotem dyskusji :D).

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 9:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
nie zgadzam się na to żeby Ahunta rozdzielać na "wejście do gry" i "atak".
Rozstrzyganie COE w którym został wyłożony Ahunt nie kończy się jego "wejściem do gry" a "wejściem do gry i atakiem" ("immediately") z czego jasno wynika ze nie można go jeszcze w tym samym COE zdjąć Marvels Toldem, choć anulowanie takiego ataku w inny sposób nie jest wykluczone.


Coz mam nadzieje ze taki problem sie na turnieju nie pojawi, ale jesli tak i ktos zglosi obiekcje to sedzia bedzie musial rzostrzygnac spor.
Wiem ze dobrze by bylo ustalic rulinga juz teraz a nie czekac az problem wystapi.
Wg. mnie marvelsem mozna zdjac ahunta, od momentu wylozenia go jest on juz w grze i atakuje, ale na kazde wylozenie karty przeciwnik moze odpowiedziec jesli ma tylko odpowiednia karte (concealment/marvel's/nice place to hide/voices etc.). Gdyby nie mogl coz, wiekszosc karcianek byla by bez sensu.

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 11:16 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
smok Ahunt to kreatura jak każda inna, z tym tylko wyjątkiem że leży na stole przez kilka tur.
czy więc inne kreatury też traktujemy jako "zagranie" a potem "atak" ???????

wg mnie nie i jeśli nie jest to gdzieś opisane jako jakiś "wyjątek" to niestety nie ustąpię ponieważ wydaje mi się, że wszystkie inne zasady wskazują, że Marvels Told nie może mieć efektu na smoka Ahunt bezpośrednio w jego COE (czyli jako odpowiedź na smoka rzucamy Marvels Told) ponieważ smok jest "przed" marvels toldem w COE.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 11:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Oki, teraz czas na goopie pytanie z mojej strony :D
Wg. jakiej zasady nie mozna rzucic Marvels Tolda na long-event Ahunt'owy, i kolejne pytanie czy jesli nie mozna rzucic Marvels Tolda to czy rowniez nie dziala Voices of Malice.
Przejzalem na szybko claryfikacje dotyczace COE i ciakwi mnie ktora uniemowliwia rzucenie Marvelsa.

Pozdrawiam

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 12:18 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no yyyyy, np.:
Cytuj:
Annotation 8: An action that requires a target is considered to have the active condition that the target be in play when the action is declared and when it is resolved. An action may not be declared if its target is not in play. However, dice-rolling actions may always be targeted by other actions declared later in the same chain of effects.

ale najważniejsze jest tu:
Cytuj:
Annotation 1: A card is not in play until it is resolved in its chain of effects. When the play of a card is declared, no elements of the card may be the target of actions declared in the same chain of effects. An exception to this is a dice-rolling action; e.g., a corruption check.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 12:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
Cytuj:
Annotation 8: An action that requires a target is considered to have the active condition that the target be in play when the action is declared and when it is resolved. An action may not be declared if its target is not in play. However, dice-rolling actions may always be targeted by other actions declared later in the same chain of effects.

moze jestem na bakier z angielskim ale:
Cytuj:
Annotation 6: If an action requires an entity to be discarded as a condition for the action's main effect, that entity must be discarded when the action is declared; this is considered synonymous with the action's declaration; i.e., it is not a separate action.

oraz
Cytuj:
Your opponent's resources may be the active conditions for your resources, but may not be the targets for your resources.

Moze w tej klaryfikacji chodzi glownie o ta zasade
kfiadeg napisał(a):
ale najważniejsze jest tu:
Cytuj:
Annotation 1: A card is not in play until it is resolved in its chain of effects. When the play of a card is declared, no elements of the card may be the target of actions declared in the same chain of effects. An exception to this is a dice-rolling action; e.g., a corruption check.

Jezeli nie jest in play to jak w chain of effects mozna skasowac atak concelamentem ktory oddzialywuje tylko na karty w grze? (zagrana kreaturka jako atak na druzyne jest traktowana jako "in play")

Pozdrawiam

Chris

PS. Chodzilo mi raczej o claryfikacje do Marvelsa

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:22 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
co do tej Adnotacji nr 6 to raczej chodzi o sytuacje typu: "discard to heal" i chodzi tu tylko o zaznaczenie faktu że taki discard i leczenie nie są dwoma osobnymi akcjami a stanowią jedno

a kasowanie ataku np. concealmentem to już specyficzna akcja dla samego ataku, trzebaby było rozumiec ją jako: "Cancels an attack declared earlier in the same chain of effects"

zresztą kurde. karty od cancelowania ataków można sobie wyobrazić, concealment to scout czy tam ranger na zwiadach który może uchronić drużyne pierwej wypatrzywszy zagrożenie, True Fana to potężne zaklęcie czarodzieja, a taki Marvels Told? Sage i kasowanie ataku smoka latającego 100 kroków dalej? ehh...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Ehhh specyfika Ahunta z ktorego zrobili longa, a co z Morlatem? czy tak samo nie mozna go marvelsem skasowac?
Coz mozna tu dyskutowac i dyskutowac, mam nadzieje ze do podobnej sytuacji na turnieju nie dojdzie ... bo jesli tak to komus podpadne :D

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
Mozesz rzucic plage po undeadach aby je wzmocnic, ale przeciwnik bedzie mogl skasowac atak po jego wzmocnieniu, bedzie to jego odpowiedz na plage (albo skasowac plage n/p marvels toldem ktory jest przedmiotem dyskusji ).


Jesli to bedze ten sam COE to nie moge plagi skasowac MT bo plaga nie jest w grze, a MT dzial na karty w grze !!!!

Ja chyab gupi jestem, ael prosze o jsan odpoweidz TAK/NIE czy dwa hazardy pod rzad moga bys w tym samym COE???

Z tym ahuntem to tak. Concelmaentam czy tam escapem moge prysnac smokowi bo na nich nic nie pisze ze kreatury czy tam long eventy przed ktorymi uciekam musza byc w grze, natomiast na MT wyraznie pisze ze zdejmowana karta musi byc w grze !!!!

Jedyny rezowiazanie jest takie, na ktore nie zgfadza sie kfiad. Smoka long eventa mozna rozdzielic na event i atak. I jesli atak zachodzi dopiero w momencie wejscia do gry ewenta to, wtedy mozna MT zdajc smoka i unikanac ataku.

Przychylam sie jednak do tezy kfiadka z tego wzgledy ze na smokach pisze wlasnie to imediately ;)))

Na pewno sie podporzadkuje jednak sedziom podczas turnieju :D

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
natomiast na MT wyraznie pisze ze zdejmowana karta musi byc w grze !!!!


Cytuj:
Ritual. Tap a sage to force the discard of a hazard non-environment permanent-event or long-event. Sage makes a corruption check modified by -2.

Hmm, gdzie tutaj stoi ze musi byc w grze? chodzi o wyrazenie "to force" ?
"to force" znaczy tyle co zmusci i tyle, wydaje mi sie ze gdyby bylo wazne ze event musi byc "in play" bylo by to zaznaczone ...

Chris

PS. Root nie jestem pewien, w teorii na kazdy Twoj hazard przeciwnik moze zareagowac, jesli rezygnuje z tego to COE teoretycznie sie konczy i rzucenie kolejnego hazardu rozpoczyna nastepny ..

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
z tym byciem w grze to choczilo mi oto co napislm Jaded

Cytuj:
"Annotation 1: A card is not in play until it is resolved in its chain of effects. When the play of a card is declared, no elements of the card may be the target of actions declared in the same chain of effects."


Ale afaktycznie to ja jzu nic nei wiem, bop wedlug tego to nawet i esapem nei da sie uciec.

KONIEC zostawiam sprawe ahunta + MT wiekszym mozgom ja juz o tym nic ncie chce wiedziec i nie winikam w to !!!. Jak mi powiecie tak bede gral, jeli bedze mzona zdjac ahunta MT to dobrze jesli nei to tez looz, mie to jzu nei obchodzi ;)


Teraz kwestia COE i tych dwoch hazardow pod rzad. Nie wiem jak to jest a chcialbym to skumac. Jesli jest tak jak mowisz Chris, ze jesli ja nie odpowiem na hazard do COE zwiazany z dana karta, to jak to jest z kreaturami. Kiedy one atakuja? W momencie wejscia do gry, konca COE czy mozna to odwlec????

Chodzi mi teraz o sytuacje taka:

Rzucam powiedzmy cave draka. Przeciwnki nic z tym nie robi. Koniec COE (tak???) i kreatura musi zaatakowac ???? A jakk ja bym jeszcze chcial rzucic przed atakeim Dragons blooda? To jak ma to zrobic?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Dragon's Blood dziala tak:
1. zagrywamy drake'a lub smoka
2. czekamy na odpowiedz przeciwnika (zanczy sie - walcze albo kasuje)
3. jezeli atak nie zostal skasowany to mozna rzucic Dragon's Blood'a i przeciwnik juz nie moze skasowac stworka ale jesli ma jak to moze skasowac Dragon's Blood'a
(wyjatek: chociaz przeciwnik nie moze juz zagarc karty do skasowania smoka jako ataku, to moze zagrac karte/uzyc zdolnosci ktura kasuje juz przypisany do danej postaci strike, np: Halfing Stealth/Orc Stealth/Shadow Cloak/Elven Cloak; tym sposobem mozna skasowac strike juz po tym jak przeciwnik zagra na nas Dragon's Blood'a)

PS
Pamietajcie ze Dragon's Blood dziala na jeden strike a nie na caly atak

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Teraz kwestia COE i tych dwoch hazardow pod rzad. Nie wiem jak to jest a chcialbym to skumac. Jesli jest tak jak mowisz Chris, ze jesli ja nie odpowiem na hazard do COE zwiazany z dana karta, to jak to jest z kreaturami. Kiedy one atakuja? W momencie wejscia do gry, konca COE czy mozna to odwlec????

Jesli chodzi o aktak a pozniej wzmocnienie go, to wydaje mi sie iz funkcjonuje to tak:
- zagrana kreaturka
- odpowiedz/brak odpowiedzi przeciwnika
- atak
- ew. eventy typu dragon's blood, dragon's power (czy jak sie to zwie)
Aby uniknac nieporozumien to w sumie lepiej by bylo najpierw zagrac plage a pozniej kreaturke, coz kolejna sprawa do dyskusji (osobiscie mi sie wydaje iz po zagraniu kreaturki jesli przeciwnik nie odpowie to tylko eventy bezposrenie maja wplyw, czyli longi by trzeba bylo rzucac przed kreatura)

root napisał(a):
Rzucam powiedzmy cave draka. Przeciwnki nic z tym nie robi. Koniec COE (tak???) i kreatura musi zaatakowac ???? A jakk ja bym jeszcze chcial rzucic przed atakeim Dragons blooda? To jak ma to zrobic?

[/quote]
Dragons blooda wrzucasz po przydzieleniu strike'ow (nie cierpie tej swinskiej karty :() wiec juz w trakcie ataku, czyli nie jest to w COE.

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 14:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
nie zgadzam się na to żeby Ahunta rozdzielać na "wejście do gry" i "atak".
Rozstrzyganie COE w którym został wyłożony Ahunt nie kończy się jego "wejściem do gry" a "wejściem do gry i atakiem" ("immediately") z czego jasno wynika ze nie można go jeszcze w tym samym COE zdjąć Marvels Toldem, choć anulowanie takiego ataku w inny sposób nie jest wykluczone.


Ahunt
...Any company moving in (regiony) immediately faces one Dragon attack (considered a hazard creature attack)...

z tego wynika co nastepuje
po pierwsze Ahunt nie jest kreaturka tylko jego efekt jest uznawany za kreaturke i to dopiero w momencie ataku, poza tym jest to normalny long event
po drugie dzialanie ahunt'a nalezy podzielic w ten sposub:
1. zagrany
2. przeciwnik moze odpowiedizewc
3. sprawdzane regiony po kturych porusza sie druzyna
4. przeciwnik moze odpowiedziec
5. ewentualnie nastepuje atak
6. przeciwnikk moze odpowiedziec

jezeli ahunt nie zostal zagrany teraz tylko juz lezal na stole to pomijamy punkt 1 i 2 (chocuaz oczywicie przeciwnik mozne cos zrobic z ahunt'em juz w grze podczas swojej fazy organizacji badz long-event)


Natomiast moje pytanie kture wlasnie mis ie nasunelo jest nastepujace:
zaluzmy ze ahunt jest juz w grze, podczas fazy hazarduw Hazard Player decyduje o kolejnosci dzialania kart juz bedacych w grze (moze nawet dzialanie niekturych poprzedzic zagraniem jakiejs karty) ale czy decyzja ze ahunt atakuje jest liczna jako zagaranie 1 hazardu czy nie?
o to samo mozna sie zapytac w sparawie Spider of the Morlat (jako permanent sprawia ze w pewnych regionach atkauja pajaki)
wydaje mi sie ze to liczy sie do limitu hazarduw ale chce sie upewnic

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 12 Queries | GZIP : On ]