Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 14:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Ahunt'a mozna zdjac marvels told'em tak zeby od smoka nie dostac

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 14:50 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ale nie w tym samym COE co się równa że atak i tak przyjąć musisz jeśli przeciwnik wyłożył Ahunta
tu tylko karty anulujące atak mogą pomóc, bo co najwyżej można zrobić marvels toldem to zdjąć kartę, która nie była zagrana w tym samym COE co smok, np. zagrane wcześniej Doors of Night, co by smok nie latał nad dodatkowymi regionami.

dobrze rozumiem? myśle że dobrze. :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 14:54 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
|Highwayman| napisał(a):
czy gate of morning mozna zagrac podczas swojej fazy ruchu
wedlug mnie nie, permanent'y zagrywa sie w organizacji chyba ze jest na jakims napisane inaczej

no nie mogę się z tobą zgodzić, bo permamentów nie obowiązuje żadna zasada tak jak ma to miejsce w przypadku long-eventów (resource). zagrywa się je kiedy się chce jak short-eventy

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 15:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
ale nie w tym samym COE co się równa że atak i tak przyjąć musisz jeśli przeciwnik wyłożył Ahunta
tu tylko karty anulujące atak mogą pomóc, bo co najwyżej można zrobić marvels toldem to zdjąć kartę, która nie była zagrana w tym samym COE co smok, np. zagrane wcześniej Doors of Night, co by smok nie latał nad dodatkowymi regionami.

dobrze rozumiem? myśle że dobrze. :)


jesli ktos zagrywa na ciebie ahunt'a to nie mozesz zagrac marvels told'a jako bezposrednia odpowiedz musisz poczekac az ahunt bedzie resolved
a tu jest juz jak z normalnym atakiem - ahunt jest resolved -> smok cie atakuje -> rzucasz karte kasujaca smoka (czy to a nice place to hide czy concealment czy marvels told to bez znaczenia, kasujesz kreaturke)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 15:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
czy gate of morning mozna zagrac podczas swojej fazy ruchu
wedlug mnie nie, permanent'y zagrywa sie w organizacji chyba ze jest na jakims napisane inaczej

no nie mogę się z tobą zgodzić, bo permamentów nie obowiązuje żadna zasada tak jak ma to miejsce w przypadku long-eventów (resource). zagrywa się je kiedy się chce jak short-eventy


faktycznie nic w instrukcji na ten temat nie znalazlem ale wedlug mnie powinny byc zagrywalne tylko w organizacji/long event - nie w trakcie ruchu
powinno sie je zagrywac tak jak stage resources u fallen'a - tylko podczas organizacji
(oczywiscie chyba ze na karcie pisze inaczej)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 15:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ktos mi rzuca ahunta to ja moge stapowac scouta rzucic concelment i zcancelowac ten atak, ewentualnie rzucic esacpe i tez ten smok mnie nie zaatakuje. But marvels tolda nie moge rzucic i probowac zdjac smoka bo ten ahunt nie jest jeszcze w grze, a na marvels told pisze ze ta karta nadaje sie do zdejmowania permamentow i long eventow tylko bedacych juz w grze!!!!
(tak wynika z wypowiedzi Jadeda i ja to uwazam za sensowne )

Dodatkow wedlug mnie atak jest resolved dopiero po przypisaniu i wykonaniu straikow i ewentualnych boody check (IMHO)

Faktycznie jak ide gdzes, a ahunt juz lezy i ja nie chce nim oberwac to wtedy moge sobie rzucic marvels tolda, ale taka sytuacja moze zajsc tylko jesli wyjde na swojego smoka, ew przy grze w trojke ;))

A co do marvelstolda i doors of night to marvels told dziala tylko na non-environment cards a DOORS OF NIGHT jest Environment , wiec nie pyty marvels toldem nie ruszysz drzwiczek nocy ;D

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 15:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zgadza sie, marvels told'a nie mozna zucic na cos zanim to zostanie uwzglednione za juz lezace na stole
ale zanim lezacy juz na stole ahunt cie atakuje to mzoesz go zdjac marvels told'em nie wazne czy zrobisz to w organizacji czy w movement/hazard phase i niewazne czy ten smok zostal zagrany w tym movement hazard phase
po prostu w momencie kiedy atak smoka juz nastepuje ale zanim przydzieli sie strike'i mozna rzucic marvels told'a i skasowac zrudlo ataku

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 15:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Jeszcze bede polemizowal.

Glownie problem sie rozbija o to poprostu kiedy karta jest uznawana ze jest juz w grze?
Mi osobiscie wydaje sie ze karty zaczynaja wchodzic do gry w momencie rozwiazywania COE i wtedy nie mozna juz rzucac kart dotyczacych tego chain of effect. A poniewz na marvels toldzie nie ma napisane ze moze on dotyczyc eventa w tym samym COE, a wrecz przeciwnie jest napisane ze musi dotyczyc eventa juz bedacego w grze, wiec jak dlamnie marvels told na ahunta nie lezacego juz na stole nie podziala.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 16:01 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no ale nie może być tak jak mówiłeś wcześniej, że na rzuconego mi w tej chwili smoka, czy to long czy permament czy innego, nie mogę rzucić Marvels Tolda bo to nie jest jeszcze resolved! A przecież za "resolved" uznaje się smoka kiedy dajmy na to wykona on swój atak

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 16:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Resolved nie ma nic doczynienia z marvels toldem. To napislem tylko w odpowiedzi na to co napisla wczeniej Highwayman


Cytuj:
ahunt jest resolved -> smok cie atakuje -> rzucasz karte kasujaca smoka (czy to a nice place to hide czy concealment czy marvels told to bez znaczenia, kasujesz kreaturke)


bo wedlug mnie powinno byc :
smok cie atakuje -> ahunt jest resolved

I to nie mialo nic wspolnego z marvels toldem ;)))

A ty kfiadke jak wkoncu twierdzisz bo z twoje wypowiedzi nie moge skumac ;) Mozna zdjac dopiero co rzuconego smoka (ZANIM CIE ZAATAKUJE !!!) marvelstoldem ????

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 16:30 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no nie można, właśnie cały czas to chcę wytłumaczyć, ale na sucho to ja nie umim
a ten mój poprzedni post był skierowany do Highwaymana własnie, ino mi sie wtrąciłeś ;)
i jak resolved nie ma nic do czynienia z marvelstoldem? marvels told może zdjąć tylko karty już resolwdnięte właśnie, a póki smok nie zaatakuje i nie zakończy się rozstrzyganie tego ataku, to on nie jest resolved.

Wniosek: nie można zdjąć dopiero co rzuconego smoka za pomocą Marvels Told jeśli Marvels Told ma być odpowiedzią na jego wyłożenie. (ha!)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 18:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
tak w zasadzie to na karcie marvels told nie jest nawet nic napisane ze nie mozna go rzucic w odpowiedzi na cos zanim to zostabnie resolved

ale jezeli sie upieramy przy resolved to jeszcze raz:
zaostaje zagrany ahunt, ale przeciwnik nie przechodzi przez zaden z regionuw w kturym smok atakuje, czyli nic sie nie dzieje - mozna uzyc marvels told'a (z tym sie chyba wszyscy zgadzaja); puzniej jedna z druzyn (czy to w tej samej turze, czy w innej) wchodzi w regiony gdzie lata smok - tez mozna go skasowac marvels told'em (i tu tez sie chyba wszyscy zgadzaja)

wariant drugi:
zostaje zagrany ahunt i moze od razu atakowac, a teraz po kolei
1.zagranie karty
2. oczekiwanie na odpowiedz orzeciwnika zanim karta wejdzie do gry
3. karta wchodzi do gry
4. sprawdzane sa warunki dzialania karty
5. karta dziala - smok atakuje

teraz uznajac ze marvels told'a nie mozna rzucic na karte ktura jeszcze nie weszla do gry (jak powiedzialem nie znalazlem tego na karcie ani w klaryfikacji) mozna go rzucic po punkcie 3 lub 4 lub 5, przy czym przy punkcie 5 wyglada to tak:
1.smok atakuje
2.marvels told na ahunt'a
3.szansa na skasowanie marvels told'a (ex. many sorrows befall)
4.ahunt'a schodzi
5.znika zrudlo ataku
6.atak skasowany
jest to sytuacja identyczna z:
1.Smaug rzucony w northern rhovanion przy Doors of Night w grze
2.smaug atakuje
3.twilight
4.doors of night schodzi
5.znika mozliwosc wystawienia smaug'a
6.atak skasowany

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 19:38 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
to nie jest napisane na karcie bo to wynika z zasad (na niektórych kartach które są odstępstwem od zasad jest to zaznaczone, np. Twilight, I Know Much about You)

Cytuj:
1.smok atakuje
2.marvels told na ahunt'a
3.szansa na skasowanie marvels told'a (ex. many sorrows befall)
4.ahunt'a schodzi
5.znika zrudlo ataku
6.atak skasowany


jako że marvels told jest zagrany w tym samym COE (w odpowiedzi na smoka) - nie może on wywrzeć efektu na ów smoku:

Kod:
"A card is not in play until it is resolved in its chain of effects. When the play of a card is declared, no elements of the card may be the target of actions declared in the same chain of effects."


a tu:

Cytuj:
1.Smaug rzucony w northern rhovanion przy Doors of Night w grze
2.smaug atakuje
3.twilight
4.doors of night schodzi
5.znika mozliwosc wystawienia smaug'a
6.atak skasowany

doors of night oczywiście można zdjąć Marvels Toldem, ponieważ nie jest (Doors of Night) powiązane ze Smaugiem w tym samym COE

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 20:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Twilight
Environment. One environment card in play is immediately discarded. This card may also be played as a resource. This card may be played at any time during any player's turn.

Marvels Told
Ritual. Tap a sage to force the discard of a hazard non-environment permanent-event or long-event. Sage makes a corruption check modified by -2.

a wiec prosze was - przestancie pisac o zdejmowaniu Doors of Night za pomoca Marvels Told'a (chyba ze sie przejezyczyles)

nie wiem juz jak bardziej sie rozpisac nad tym wiec powiem ze zawsze tak gralismy - Ja, Chris i wszyscy z kturymi gralismy, ze wlasnie zagrany ahunt, ktury moze teraz zaatakowac moze byc skasowany marvels told'em rzuconym przez dowolnego sage'a (niewazne czy jest w atakowanej druzynie czy nie)
niech bedzie ze musi to byc przed atakiem, wszystko jedno

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 15, 2004 21:22 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no z tym twilight i doors of night to sie zapomniałem po raz kolejny, fakt :P

i jeszcze mi się przypomniało odnośnie sage'a który nie ważne czy jest w drużynie czy nie:
Cytuj:
In order to cancel an attack or to directly affect an attack, the character doing so must be in the company facing the attack. Note that the region/site type a hazard creature was keyed to can be affected otherwise.

innymi słowy IMO nie można pomagać sobie "z zewnątrz", chyba że jest to wyraźnie zaznaczone na karcie, bądź wyszczególnione w zasadach.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 12 Queries | GZIP : On ]