Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 17, 2006 15:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jeśli pierwszy jest przydzielany, to dlaczego drugi trzeci nie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 17, 2006 16:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Strike został już z góry przydzielony, podczas pierwszego ataku. Gdyby było inaczej, po wyeliminowaniu/odrzuceniu atakowanej postaci byłby przydzielany do innej. Jednak tak nie jest.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 17, 2006 19:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Napisałem wcześniej coś takiego:
Cytuj:
Czy Alatar może się wtedy dołączyć? Myślę, że tak. Druga akcja (przyjęcie strike'u) jest niewykonalna, tak jak cc przez ally'iego, co nie przeszkadza przecież Tomowi Bombadilowi użyć Marvels Told.


CRF, Errata(Cards), Alatar
Cytuj:
Alatar must teleport and declare he is facing a strike before any other strikes are assigned. Allies Alatar controls are discarded when he teleports.

Czyli jednak, jeśli strikes są już przypisane, jak (moim zdaniem) jest to w kolejnych atakach Assassina i Slayera, nie może użyć swojej zdolności.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 18, 2006 9:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Co to to znaczy z góry przypisany? Jeśli tak jest to czy można skasować atak, albo zmienić liczbę strike'ów (co robi sie przed przypisaniem)?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 18, 2006 15:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Że jest z góry określone, jaka postać będzie go przyjmować. Nikt nie decyduje, komu przydzielić strikes. Można anulować atak, zmienić liczbę strikes. Jeśli atak nie zostanie anulowany, przyjmie go z góry ustalona postać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 19, 2006 8:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Jest atak, jest strike to dlaczego "Alatar must face a strike from the creature (in all cases)" nie działa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 19, 2006 15:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
No właśnie? Dlaczego Noble Hound nie może przejąć strike'u z ataku z Lucky Search (za CRF)? Jest atak, jest strike.
Motionless Among The Slain (niższy priorytet niż NH) - mógłby coś zmienić w wypadku Lucky Search? Czy MATS lub Cloudless Day mogą przekierować strike z drugiego ataku Assassina?
Nie? Dlaczego zatem Alatar?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 20, 2006 9:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Czytam tekst MATS i CD i właściwie nie widzę powodu dla którego nie miałyby działać.
Co do LS nie chce się za bardzo wypowiadać. Widzę , że od początku powołujesz sie na ten zapis w CRF. Mi się on nie podoba. Jest to chyba jedyny taki przypadek, innego nie kojarzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 20, 2006 16:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Widzę , że od początku powołujesz sie na ten zapis w CRF.


Bo my tu ciągle o tym samym. Prawda?
Nie ma przypisywania, jeśli wiadomo z góry, kto przyjmie strike. Tak twierdzę.
Jeśli ten zapis z CRF się nie podoba, albo nic nie znaczy, można stosować własność Alatara w odmienny sposób. Tak jak się podoba.
Mówię tylko "dlaczego" i jak to moim zdaniem działa, chociaż powołuję się na tym na zapisy kart/przepisy wymyślone nie przeze mnie. Jeśli coś się nie zgadza, nie pasuje, nie ma potrzeby naciskania na siebie. Lepiej grać w zgodzie ze swoim poczuciem sensu/konsekwencji/spójności itd.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 0:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
" Only those strikes that are assigned need be defeated for the creature's marshalling points to be received by the defender."

Czyli co, 2 punkty za frajer?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 1:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ten fragment ze strony 28 Lidless Eye brzmi w całości:

Cytuj:
Clarification: All of an attack's strikes must be assigned to the characters in the defending company or as modifiers to the strikes assigned. The attacker may not choose to not apply strikes or excess strike modifiers. Only those strikes that are assigned need be defeated for the creature's marshalling points to be received by the defender.


Czyli mówi o tym, że strikes użyte jako modyfikatory do strikes przypisanych nie muszą być pokonane w celu uzyskania MP.

Strikes są przydzielone/przypisane/rozdysponowane, ale nie są przydzielane/ przypisywane/rozdysponowywane. Na mocy tekstu karty są przypisane do konkretnej postaci, ale nie przydziela ich ani atakujący, ani broniący się.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 8:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
He, he wygląda na to, że manipuluję :)
Wróćmy jednak do poprzednich postów: dlaczego twoim zdaniem CD i MAtS nie działają? Mimo wyraźnego zapisu "regardless of normal capabilities of the attack"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 9:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jak również "regardless of wounded status, tapped status". Bo to są rzeczy, które mają wpływ przy przydzielaniu strikes. Wpierw broniący się przydziela strikes do nietapniętych postaci, potem atakujący do pozostałych. Albo wszystkie atakujący, jeśli takie są "normal capabilities of the attack".
Noble Hound, czy One Foe To Breed A War mają nad tym priorytet a Alatar jest jeszcze wyżej.

Czasem jednak nikt nie przydziela. Strike z ataku z Lucky Search ma być przyjęty przez scouta, a z kolejnych ataków Assassina, przez tę samą postać, co z pierwszego (i tu, przy pierwszym ataku, Alatar coś mógłby zmienić).
Zwracam uwagę na ten fragment:
Cytuj:
Men. Three attacks (of one strike each) all against the same character. Attacker chooses defending character.

Czy "all against the same character" nic nie wnosi? Czy bez tego fragmentu przydzielanie strikes z ataków Assassina działałoby dokładnie tak samo?

Jaded napisał(a):
He, he wygląda na to, że manipuluję :)


Eee... Wszystko służy znalezieniu ewentualnej luki w rozumowaniu a jeśli nie, to zmobilizowaniu przeciwnika do bardziej precyzyjnych wypowiedzi, albo choćby szlifowaniu formy.
Sport to zdrowie :) .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 10:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Czasem jednak nikt nie przydziela. Strike z ataku z Lucky Search ma być przyjęty przez scouta, a z kolejnych ataków Assassina, przez tę samą postać, co z pierwszego (i tu, przy pierwszym ataku, Alatar coś mógłby zmienić).


A CD i MAtS nie?

Cytuj:
Zwracam uwagę na ten fragment:
Cytuj:
Men. Three attacks (of one strike each) all against the same character. Attacker chooses defending character.

Czy "all against the same character" nic nie wnosi? Czy bez tego fragmentu przydzielanie strikes z ataków Assassina działałoby dokładnie tak samo?


Oczywiście, że wnosi, strikes z kolejnych ataków mają być przydzielane tej samej postaci, bez tego nie musiałyby.
Sugerujesz , że "all against the same character" to abnormal capability of the attack?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 21, 2006 10:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
A CD i MAtS nie?

Jeśli Noble Hound nie, to i to nie. Mniejsza o to, że mają niższy niż Noble Hound priorytet.

Jaded napisał(a):
Oczywiście, że wnosi, strikes z kolejnych ataków mają być przydzielane tej samej postaci, bez tego nie musiałyby.


Bez tego byłyby przydzielane a z tym są już przydzielone. Staram się od pewnego czasu zwrócić uwagę na tę różnicę między przypisaniem (już dokonanym) a przypisywaniem.


Jaded napisał(a):
Sugerujesz , że "all against the same character" to abnormal capability of the attack?


Nie. Tak samo jak "Three attacks (of one strike each)" jest to normalna właność. I tak samo nie mówi o tym, kto ma przydzielać strikes. Mówi, komu są przydzielone.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.033s | 12 Queries | GZIP : On ]