CRF, Errata (Cards), Noble Hound
Cytuj:
Card Erratum: Add the sentence: "If Noble Hound is tapped or wounded, treat it as though it were untapped for the purposes of assigning strikes."
Pierwsza sytuacja faktycznie wymagała objaśnień, czy erraty, bo jeśli strike ma być w pierwszej kolejności przydzielony do nietapniętej postaci (na potrzeby walki ally to też postać) i jednocześnie Noble Hound (tapnięty/ranny) musi być przed nią, to powstawałby konflikt.
Czyli w tej sytuacji strike jest przypisywany Noble Houndowi.
Druga sytuacja: nie wiem, czy dobrze zrozumiałem, ale Nouble Hound nie walczy zamiast postaci. Po prostu nie może być tak, że postaci kontrolującej przydzielono strike a Noble Houndowi nie (jeśli są celem tego samego ataku)* .
P.S.
Sfora
(*) W większości typowych przypadków, bo można Noble Hounda potraktować kartami jak More Sense Than You, albo Sojourn in Shadows.