Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt mar 28, 2006 22:56 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 25, 2004 21:53
Posty: 49
Lokalizacja: Rzeszów
Moderator:
Uwaga dla potomnych: posty przeniesione z innego tematu
/moderator


|Highwayman| napisał(a):
jasne, ringwraith z mode'em moze stac gdzies tak dlugo jak zechce - mode spada tylko jesli w organizacji jest sie w haven'ie

innymi słowy w jednej turze wraca do hevenu i w nastepnej ściągamy?
a nie, że w fazie organizacji ściągamy np. Fell Raidera i w tej samej znajduje się upiór w heavenie (taki teleport ^^)

[nie, że się czepiam, tylko do dziś nie jestem pewnien jak jest ^^']

_________________
"Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
By the bane of my blade, a mighty spell is made and
Far beyond the battle blood shall fall like a hard rain. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 28, 2006 23:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
A jesli w jednej turze nagramy MODE'A, pojedziemy na jakis zwyly site, to czy w kolejnej turze MUSIMY wracac do Havenu czy mozemy na tym samym modzie jechac na inny zwykly site ??????

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 3:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ringwraith nie może używać region movement.

W CRF znajduje się zapis:

CRF, Ruling by Terms, Ringwraith
Cytuj:
Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site unless they are using Dwar Unleashed. This means a Ringwraith may not move to Under-deeps sites that do not have a Darkhaven for a surface site.


Wniosek jak najbardziej prawidłowy. Jednak nie mogłem doszukać w instrukcji Lidless Eye jego podstawy, tzn. "Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site." . Jedynie to:

Lidless Eye, Part I - Starter Rules, Movement, Moving Your Ringwraith's Company
Cytuj:
The company containing your Ringwraith may freely move from Darkhaven to Darkhaven and from a non-Darkhaven site to a Darkhaven. However, in order to move from a Darkhaven to a non-Darkhaven site, a Ringwraith must have a special resource card: a Black Rider card, a Fell Rider card, or a Heralded Lord card (i.e., the Ringwraith must be in Black Rider mode, in Fell Rider mode, or in Heralded Lord mode).


z dodatkiem:

Lidless Eye, Part II - Standard Rules, Movement
Cytuj:
A Ringwraith's company may not use region movement.


A to (podkreślona część) nie to samo. Wychodzi na to samo, jeśli nie używa się podziemi. W takim razie ta podstawa, to całkiem nowa CRFowa reguła. Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu? Nie wiem, nie wynika to z karty (jeszcze jedna nowa reguła). Na końcu zapis na karcie The Balrog z AS (gdzie wprowadzono minionowe podziemia), zagrywanej, ale nie przez Ringwraitha, w The Under-Gates, gdzie na mocy CRFowych wniosków/zasad nie mógłby Ringwaraith pójść. Mógłby tam znaleźć się w wyniku imprisoning attack, nie mógłby się stamtąd (na mocy tych samych reguł, bez karty Mode w ogóle) wydostać inaczej niż przez body check na 7-8. Ale nie mógłby do tego czasu zagrać The Balrog.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 10:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu?


Chodzi o to , że bez "mode card"?

CRF napisał(a):
Dwar Unleashed
· Dwar must already be in a mode to use this card.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 12:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Perchen:

Mode'y schodzą z Ringwraith'a tylko w następnej fazie organizacji po zagraniu karty mode'a i tylko jesli Ringwraith z mode'em jest w haven'ie

czyli jesli uda nam sie w fazie organizacji nie byc w haven'ie to mode nie zejdzie
nie ma zadnego teleportu :P po prostu jesli masz mode'a i ruszusz sie do haven'u i zakończysz tam ruch to siłą rzeczy w następnej turze w fazie organizacji mode zejdzie


Ciachu:

po ruszeniu sie Ringwraith'em do nie-haven'u (siłą rzeczy musimy mieć mode'a zagranego by tkai ruch wykonać) nie ma żadnego nakazu zeby w nastepnej turze wracać do haven'u z którego wyszliśmy - mozemy na tym site'cie do którego poszliśmy stać ile chcemy
ale jesli bedziemy chcieli sie w końcu ruszyć to nie mamy innej możliwości niż wrócić po ścierzce do haven'u z którego wyszliśmy, oczywiście po powrocie, jeszcze w fazie ruchu mozemy zagrać coś co nam umożliwi dalszy ruch (tak jak ja na turnieju zagrywałem Forced March i Leg it Double Quick); jesli zabawisz w havanie az do organizacji to twój mode spadnie i bedziesz musiał zagrac nowy zeby pojechac do nie-haven'u
od tego jest jeden wyjątek - Dwar Unleashed, umożliwia drużynie Dwar'a ruszyć sie za pomocą region movement, wiec wtedy mozesz pobiec Ringwraith'em gdzie chcesz (oczywiście w limicie 4 regionów)
tylko trzeba pamietać że zeby zagrać Dwar Unleashed Dwar musi być już w jakimś mode'dzie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 12:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
The company containing your Ringwraith may freely move from Darkhaven to Darkhaven and from a non-Darkhaven site to a Darkhaven. However, in order to move from a Darkhaven to a non-Darkhaven site, a Ringwraith must have a special resource card: a Black Rider card, a Fell Rider card, or a Heralded Lord card (i.e., the Ringwraith must be in Black Rider mode, in Fell Rider mode, or in Heralded Lord mode).


Cytuj:
A Ringwraith's company may not use region movement.


Ringwraith moze poruszać się tylko do Darkhaven'u bez mode'a (nieważne czy wychodzi z innego Darkhaven'u czy ze zwykłego site'u)
po zagraniu Mode'a może poruszać się do site'ów które nie są Darkhaven'ami

jednak może poruszać się tylko starter movement, co oznacza ze nie ma fizycznej możliwości ruchu z nie-Darkhaven'u do nie-Darkhaven'u - chyba że za pomocą Dwar Unleashed

i to jest zapisane w CRF'ie:
Cytuj:
Ringwraiths may not move from a non-Darkhaven site to another non- Darkhaven site unless they are using Dwar Unleashed. This means a Ringwraith may not move to Under-deeps sites that do not have a Darkhaven for a surface site.


zwróćcie uwage że ICE wołał wydawać klaryfikacje niż erraty - wiec kiedy wyszło Against the Shadow i pojawił się trzeci sposób poruszania się dla minion'ów - under-deep movement - zamiast dopisac doatkowe zasady czy zmienić stare zapisy wydali klaryfikacje dzieki której Ringwraith nie może chodzić po under-deep'ach, a moze jedynie zejść do tych które są pod Darkhaven'ami (bez tej klaryfikacji Ringwraith mógłby chodzić do woli po under-deep'ach co poza tematycznym zgrzytem dawałoby zbyt duży bonus minion'owi)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 18:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
jednak może poruszać się tylko starter movement, co oznacza ze nie ma fizycznej możliwości ruchu z nie-Darkhaven'u do nie-Darkhaven'u - chyba że za pomocą Dwar Unleashed


Dlaczego przeinaczasz? Jest różnica pomiędzy "może używać tylko starter movement" a "nie moze używać region movement". To pierwsze nie pozwalałoby na poruszenie się do/z podziemi. Zasady opisane w Lidless Eye nie pozwalają ruszać się do nie-havenu bez karty mode. To, że w chwili wydania Lidless Eye nie był dostępny dla Ringwraitha inny sposób poruszania niż starter, wynika z tego, że nie było podziemi.

Jaded napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):
Dlaczego zatem Dwar Unleashed miałby pozwalać na poruszanie się do nie-havenu?


Chodzi o to , że bez "mode card"?

CRF napisał(a):
Dwar Unleashed
· Dwar must already be in a mode to use this card.


Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej. Czyli proszę bardzo, z Framsburga albo do Dol Guldur, albo do Carn Dum.
Chyba, że jest to jeszcze jedna nowa reguła, wprowadzona przez CRF, że ta karta pozwala na taki wyjątkowy, zabroniony przez CRF w innym wypadku, ruch. W każdym razie nie ma nic takiego w tekście karty.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 19:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Konrad napisał(a):
Dlaczego przeinaczasz? Jest różnica pomiędzy "może używać tylko starter movement" a "nie moze używać region movement". To pierwsze nie pozwalałoby na poruszenie się do/z podziemi. Zasady opisane w Lidless Eye nie pozwalają ruszać się do nie-havenu bez karty mode. To, że w chwili wydania Lidless Eye nie był dostępny dla Ringwraitha inny sposób poruszania niż starter, wynika z tego, że nie było podziemi.


nic nie przeinaczam, o czym pisze dalej w moim post'cie

|Highwayman| napisał(a):
zwróćcie uwage że ICE wołał wydawać klaryfikacje niż erraty - wiec kiedy wyszło Against the Shadow i pojawił się trzeci sposób poruszania się dla minion'ów - under-deep movement - zamiast dopisac doatkowe zasady czy zmienić stare zapisy wydali klaryfikacje dzieki której Ringwraith nie może chodzić po under-deep'ach, a moze jedynie zejść do tych które są pod Darkhaven'ami (bez tej klaryfikacji Ringwraith mógłby chodzić do woli po under-deep'ach co poza tematycznym zgrzytem dawałoby zbyt duży bonus minion'owi)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 21:00 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 25, 2004 21:53
Posty: 49
Lokalizacja: Rzeszów
Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował :D

_________________
"Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
By the bane of my blade, a mighty spell is made and
Far beyond the battle blood shall fall like a hard rain. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 29, 2006 21:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Perchen napisał(a):
Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował :D


:shock: !!!SZOK!!! :shock:

dziwie sie ze nikt nie oponował, ale ciesze sie ze już wszystko jasne :)

mam na dzieje ze do następnego turnieju (na który mam nadzieje ze ekipa Rzeszowska sie stawi) wszystkie takie i inne niejasności sobie wyjasnicie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 02, 2006 15:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej.


Masz rację, autorzy prawdopodobnie pisząc tą karte nie zdawali sobie sprawy z konsekwencji zastotowania takiego skrótu myslowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 07, 2006 18:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):

Nie. Chodzi o to, dlaczego z nie-havenu do nie-havenu. Tekst tej karty jedynie pozwala używać region movement. Jeśli miałaby obowiązywąc reguła, że Ringwraith może z nie-haven poruszać się tylko do haven, to jej tekst nie wprowadza jakichś wyjątków od niej. Czyli proszę bardzo, z Framsburga albo do Dol Guldur, albo do Carn Dum.


Wracam do tego wątku (który z jakichś powodów nosi tytuł "Akhorahil" ;) ) i chyba mam rozwiązanie: Dwar unleashed pozwala na region movement (wyjątek od reguły) a mode card (wymagane) pozwala na ruch do non-haven site (wyjątek od reguły) . Razem wychodzi region movement do non-haven site. Gra?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 07, 2006 19:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
"do nie-havenu" to jedno a "z nie-havenu do nie-havenu" to drugie. Na poruszenie się do nie-havenu pozwalają karty dające Ringwraithowi mode. Gdyby to wystarczało, Ringwraith mógłby zejść z Morii do The Under-Gates. Nie używa do tego (zabronionego mu) region movement a karta "mode" daje mu możliwość poruszania do "nie-havenu" - The Under Gates jest nie-haven. A jednak, na mocy zapisów z CRF, nie..

Widzę to tak, że w jednym akapicie stworzono nową regułę, dodano ekstra możliwość karcie Dwar Unleashed i napisano, że z tego coś wynika.
Tylko o tym chciałem powiedzieć - że nie jest to ruling wynikający z przepisów zawartych w Lidless Eye (czyli prosty wniosek z tego, co i tak już było - jak sporo innych rulingów), tylko ruling wynikający z dwóch całkiem nowych reguł. I jakiego wobec tego znaczenia nabierają zapisy na karcie The Balrog.

Nie kwestionuję, nie widzę niczego, co burzyłoby mechanizmy gry. Piszę o tym i zestawiam z kartą The Balrog tylko dla zastanowienia, czy taki był oryginalny (tylko niedopowiedziany) zamysł poruszania Ringwraitha w podziemiach, czy to co jest w CRF, jest to całkiem nową (względem oryginalnej) koncepcją.

Styl erratowania (w CRF) i wprowadzania wyjątków od reguł (w innych materiałach ICE) jest nieprzejrzysty - czasem "Card Erratum:", czasem "Clarification:", czasem "Note:", albo "Exception:" albo i nawet bez żadnego prefiksu.

Cytuj:
który z jakichś powodów nosi tytuł "Akhorahil" :wink:


Dziel... Od postu Ciacha (włączając) w dół - ciach. :)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 23, 2006 1:04 
Offline
Ranger
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt maja 25, 2004 21:53
Posty: 49
Lokalizacja: Rzeszów
|Highwayman| napisał(a):
Perchen napisał(a):
Dzięki. Coś mi śmierdziało jak mogłem w Bag Endzie zdjąć moda w organizacji i pojawić się w Minas Morgul... nikt nigdy nie oponował :D


:shock: !!!SZOK!!! :shock:

Nie takie akcje przechodziły ;p.

_________________
"Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
By the bane of my blade, a mighty spell is made and
Far beyond the battle blood shall fall like a hard rain. "


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.021s | 12 Queries | GZIP : On ]