Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:32

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 25, 2006 14:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
No wiesz, chodzi o utarte ścieżki (starter) i nowe szlaki (standard)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 25, 2006 18:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Co znalazłem i co, jak myślę, ma związek z tematem:

CRF, Errata (Cards)
Cytuj:
Girdle of Radagast
Does not affect the regions in starter movement, except for the starting and ending regions.


i tak dla jasności, co robi Girdle of Radagast:
Cytuj:
Girdle of Radagast
Radagast specific. Playable on one of your protected Wizardhavens :ha: if you are Radagast and have at least 12 stage points and 6 allies and/or unique factions in play (the factions must be playable at sites in the Wizardhaven's :ha: region or adjacent regions). The Wizardhaven's region and all adjacent regions become Wilderness :wi:. Cannot be duplicated.


Wygląda na to, że regiony w starter movement, z wyjątkiem początkowego i końcowego, są "bezimienne" na wszelkie potrzeby.

Jeszcze pozostaje sprawa tego, jak traktować zmiany w ścieżce kompanii spowodowane przez Hey! Come Merry Doll! . Każdy symbol :wi: na ścieżce kompanii liczy się jako pół :wi: (zaokrąglając w dół). Ścieżka jednak nie pozostaje niezmienna w czasie M/H. Myślę, że efekt Hey! Come Merry Doll! należy nakładać na bieżąco na ścieżkę, czyli przykładowo:
Kompania idzie przez jeden :wi: -> efekt HCMD -> zero symboli :wi: na ścieżce.
Następnie w wyniku Withered Lands jeden :wi: jest do końca tury traktowany jako dwa :wi:. -> efekt HCMD -> jeden symbol :wi: na ścieżce.
Takie teraz widzę uzasadnienie tego określenia: :wi: symbol. Sam typ regionu nie jest zmieniany.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 25, 2006 18:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
mozna zmienic, o jelsi chodzi o typ regionnu to nadal idziemy przez Rohan którego typem jest :borderland: ; natomiast jesli istaniał by hazard który zmienia region z nazwy to taka zmiana nie miałaby efektu


Czyli jak Twoim zdaniem bedzie to w sytuacji:
Faza untap (albo organizacyjna, albo long-event) - zagrywane jest Master of Wood, Water, or Hill przy użyciu sage'a w kompanii w Lorien. Zmieniany jest typ regionu Rohan z :bl: na :wi:. Następnie ta kompania porusza się metodą startową do Isengardu. Wiadomo, że nie przechodzi przez Rohan, ale jak będzie wyglądać jej site path:

:wi: :bl: :bl:
czy
:wi: :wi: :bl:

?

P.S. Nic nie sugerując: skąd wiadomo, że trasa wędrówki tej kompanii ma cokolwiek wspólnego z Rohanem?


bedzie to :wi: :bl: :bl:
dlaczego? ponieważ drużyna idąca po ścieżce z Lorien do Isengardu nie przechodzi przez Rohan, a jedynie przez Wold & Foothills (:wi:) -bezimienny- :bl: i Gap of Isen (:bl:), wiec zmiana typu regionu przez który druzyna nie idzie nic nie zmieni

co innego gdybyś zagrał Master of Wood, Water, or Hill juz po odkryciu site'u po prostu na jeden z typów regiuonów które sa wypisane na Isengardzie - wtedy ten środkowy bezimienny region mozesz zmienić z typu

takie jest moje zdanie

troche to glupie, bo przeciez "wiemy" ze z Lorien do Isengardu idzie sie przez Rohan - ale karty o tym nie wiedzą...

Nierozumiem dlaczego starter movement tak bardzo niektórym przeszkadza:
- jasne wprowadza troche zamieszania jesli sie gra jednoczesnie na starter i na region movement
- jasne mozna w ten sposób przejść w łatwy sposób wiecej regionów niż normalnie jest to dozwolone
- no i oczywiście starter jest o tyle bezpieczniejszy ze jesli chodzi o regiony z nazwy to liczy sie ze poruszamy sie tylko przez region z którego zaczynamy i region w którym kończymy
ale
- bez mozliwości chodzenia po regionach jest to bardzo upierdliwy sposób poruszania sie (ponieważ trzeba wracać do haven'u po każdym ruchu)
- choć unikamy niektórych regionów z nazw to ścieżka regionów podana na site'cie często nie jest najbezpieczniejszą jaką moglibyśmy znaleźć
- no i trzeba pamietać jaki site jaki ma nearest haven (ja np. czesto zapominam ze Mount Gundabad ma Lorien a nie Rivendel, nie mówiąc już o site'ach minion'owych, których ścieżki sa dla mnie zupełnie niezrozumiałe)

tak wiec wszystko ma swoje "zady" i "walety" i należy je umieć wykorzystywać (zarówno jak my gramy i jak zagrywamy hazard'y :P)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 25, 2006 20:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Mnie przeszkadza starter movement bo jest oderwany od rzeczywistosci.

Cytuj:
troche to glupie, bo przeciez "wiemy" ze z Lorien do Isengardu idzie sie przez Rohan - ale karty o tym nie wiedzą...


A co do wad i zalet to ja bym rozumial takie tlumaczenie, jak by przed gra okreslalo sie ze gram albo na starter movement albo regiony i tak zostawalo do konca gry. Mozna przeciez jedne ruch zrobic taki, a drugi taki. Eliminujemy wiec wady a zostawiamy same zalety.
Ruch do iron hill dwarf hold z lorien (6 regionow) a w kolejnej turze ruchu gdziekolwiek indziej bez wracania do przystani.

Najczesciej jest tak ze kazdy zapomina o okreslaniu jak sie bedze poruszal przed ruchem i w momencie gdy przeszkadzam druzynie idacej z rivendl do lorien jak rzuce cave worma to sie oczywiscie dowiem ze przeciez druzyna sie rusza starter movement i idze przez high pass, ktory jest bezymienny i gupi robak moze tylko popatrzec na druzyne, bo zaatakowac mu nie wolno.
Jak sie zapytam czy druzyna porusza sie starter czy standard to oczywiscie kazdy przwidujacy gracz i tak mi powie ze starter bo przy takim ruchu jak wymienilem nie ma to zadnych wad w stosunku do standart movement, a same zalety (nie mozna zatakowac niektorymi kreaturami).


Sztuczny twor i nie logiczna pozostalosc !!!

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 25, 2006 21:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Starter Movement to abstrakcja, jak niejedna rzecz w tej grze (utarte szlaki :?: ). Jednak nawet jeśli oświadczy się w momencie deklaracji ruchu, jakim sposobem się porusza - startowym, czy regionami - właśnie przy region movement bez użycia kart regionów pozostaje pole do kombinacji całkiem oderwanych od rzeczywistości. Bo gracz nie określa od razu jakimi dokładnie regionami kompania będzie się poruszać a możliwości jest czasem kilka.
Przykład:
Gracz deklaruje ruch z Framsburga do Dale. W czasie fazy M/H jego innej kompanii zostaje zagrane Spider of The Morlat. Mając tę wiedzę zapewne wybierze ruch nie przez Woodland Realm a przez "bardziej niebezpieczne" Grey Mountain Narrows. Normalnie zapewne wybrałby ruch przez :bl: :bl: :wi: zamiast :bl: :sl: :wi:.
Albo jeśli w fazie M/H innej kompanii zobaczyłby na ręce przeciwnika Cruel Caradhras i/lub Olog Hai zdecyduje się może na ruch przez Woodland Realm, nawet jeśli wcześniej planował iść przez Góry Szare (bo np. w grze była już w fazie organizacyjnej Spider of The Morlat [ale przyszedł Marvels Told w międzyczasie]).
A przecież rzekomo trasa wędrówki, przynajmniej w zamyśle ICE, miała już z góry być określona w momencie wyłożenia karty nowego site'u.
Tak, czy inaczej nierzeczywistości w tej grze nie sposób uniknąć.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 26, 2006 0:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
root napisał(a):
Jak sie zapytam czy druzyna porusza sie starter czy standard to oczywiscie kazdy przwidujacy gracz i tak mi powie ze starter bo przy takim ruchu jak wymienilem nie ma to zadnych wad w stosunku do standart movement, a same zalety (nie mozna zatakowac niektorymi kreaturami).


racja, pytając "czy idziesz starter?" albo "czy idziesz po regionach?" sugerujesz ze ma to dla ciebie jakies znaczenie i przeciwnik zacznie kombinowac jak bedzie dla niego lepiej (co ewentualnie ty mozesz przebiegle przewidziec i wpuścic go w maliny "chwytem psychologicznym")
zawsze pytaj po prostu "jak idziesz/jak idą?" - takim pytaniem nic nie sugerujesz i przeciwnik musi sam podjąć decyzje jak pójść

prosty ruch z Rivendel do Lorien - pytanie brzmi czy wolisz dostac Ambusher'em i Slayer'em na :borderland: , czy Cave Worm'em i Cruel Caradhras w Redhorn Gate - wybór należy do ciebie :P

ja na turnieju w Zabrzu założyłem że wole dostać Cave Worm'em - tak naprawde to założyłem że mało kto bedzie go miał w tali, gdyż stosunkowo ciężko go zagrać (tylko te pare regionów do których mniej niż połowa tali -według mnie- zagląda), wolałem tez juz w razie dostania Cave Worm'em zeby mój przeciwnik raz rzucił na body Galadriel'i niż dwa razy przy Slayerze - oczywiście Tworek zagrał Cave Worm'a i rzucił 12 na body wiec całe moje zawiłe plany i próby przewidzenie ruchu przeciwnika w łeb wzieły :P

tak wiec jeszcze raz powiem ze starter i regioin movement maja swoje plusy i minusy - gra jest bardziej emocjonująca i ciekawsza (zaczyna zawierac elementy strategi) przez połączenie obu tych trybów poruszania się

Konrad Klar napisał(a):
A przecież rzekomo trasa wędrówki, przynajmniej w zamyśle ICE, miała już z góry być określona w momencie wyłożenia karty nowego site'u.


o tym nie słyszałem, wydaje mi sie ze jesli by chcieli by tak było to bardziej rygorystyczne byłoby zagrywanie regionów - tzn. w momencie gdy wykładamy zakryty site dla jednej z kilku naszych druzyn to juz wtedy musielibysmy klasc tez zakryte karty regionów po których chcemy iść (jednoczesnie uniemozliwiłoby to granie z mapą w ten sposób w jaki gramy teraz gdyż trzebaby było jakoś zaznaczac jak która drużyna bedzie szła, jednoczesnie tak by do momentu rozpoczecia jej ruchu przeciwnik o tym nie wiedzial)
z tego co wiem to takiej reguły nie ma wiec, sposób w jaki dana druzyna sie bedzie poruszała i dokładną ścieżkę tej drużyny, ustalamy (i mówimy o tym przeciwnikowi) dopiero w momencie gdy dana druzyna faktycznie zaczyna iść

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 26, 2006 1:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
The Wizards, Part II - The Standard Rules, The Player Turn Full Player Turn Summary, Organization Phase
Cytuj:
The following actions may be taken in any order:

(...)

Each of your companies may do one of the following:

* Stay at its current site.
* Play another site (face down) that can be moved to (i.e., reached) directly from the company's current site. This is the company's new site card.


Standard Rules Only: Play a new site card and a series of up to four specific regions that connect the current site with the new site. (See pages 54-56.)


The Wizards, Part II - The Standard Rules, Movement

Cytuj:
REGION MOVEMENT
To use region movement, play a new site card (face down) and a series of up to four regions (face down) that connect the company's current site with the new site (i.e., the company moves). A series of regions "connects" two sites if:

* The current (i.e., site of origin) site is located in the first region, and
* That region card is adjacent to the next region card played, and
* That region card is adjacent to the next region card played, , and
* Finally, the last region card played is the region that the new site card is located in.

A region is adjacent to another region if and only if each region lists the other region on its card.
(...)


Oczywiście trudno stosować jakiekolwiek reguły zagrywania regionów, używając zamiast nich mapy, także te opisane na Wondrous Maps
Playable at the end of the organization phase on a company using region cards with the last one being a Shadow-land :sl:. (Play regions face up).

czy Refuge
Playable only if you discard an Elf from your hand and only at the end of the organization phase on a company using region movement cards with the last one being a Wilderness :wi:. (Play regions face-up).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 26, 2006 14:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóz wiec faktycznie cos takiego kiedys było

ale teraz, gdy wszyscy graja na mapki nie bardzo jest co z tym fantem zrobic

natomiast nie widze problemu z Wondrous Maps czy z Refuge - karty te trzeba zagrać pod koniec organizacji i nie sa to site'y wiec nie mozna ich zagrac zakrytych tylko od razy odkryte - a przy ruchu danej druzyny po prostu tak jak zwyczajnie mówimy jaka idziemy scieżka

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.020s | 12 Queries | GZIP : On ]