CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, General
Cytuj:
Removing the site of origin and resetting to hand size are simultaneous actions, and
they are the last actions in any movement/hazard phase. This means a moving
company is not at a site until the site phase. [effective 11/17/97]
Czyli, że jak z tego wynika, aż do fazy site kompania nie jest na site i np. i gracz kontrolujący Elronda w kompanii zmierzającej do Rivendell nie utrzymuje dodatkowej karty na ręce.
Ale nieco wcześniej:
CRF, Turn Sequence, Movement/Hazard Phase, General
Cytuj:
Companies at the same non-Haven/non-Darkhaven site must join at the end of all
movement/hazard phases, before the site phase starts. Companies at the same Haven/
Darkhaven site may join at this time.
Z kolei kompanie mogą/muszą się łączyć na site w chwili, kiedy ich tam jeszcze nie ma.
Do tego dochodzi sprawa Hall of Fire:
Cytuj:
Hall of Fire
Playable on a Haven

. Any company at this Haven
immediately following its movement/hazard phase may choose for one of its characters to untap or heal (from wounded to tapped). Discard Hall of Fire when the site card is returned to the location deck. '...people came here who wish for peace, and thought. There is always a fire here...'-LotRII
Natychmiast po swojej M/H phase w

będzie na pewno nieporuszająca się kompania. Nie wiadomo (nie wynika to jasno z dwóch pierwszych rulingów) kiedy będzie w

ostatnia z kompanii, dla których rozgrywana jest faza M/H - jeszcze w tej samej fazie, czy dopiero w fazie site?
Jeśli dobrze pamiętam, był opublikowany ruling dotyczący Hall of Fire na
metw@silent-tower.org i chyba jednak całkowicie ignorujący to "immediately" w jej tekście.
P.S.
Jak zwykle w takich sytuacjach, kiedy coś nie wynika niezbicie z przepisów, nie chodzi mi osobiście o jakieś ostateczne ustalenia. Bardziej o zauważenie problemu. Może ktoś zechce grać precyzyjnie (być może na następnym turnieju) i przynajmniej organizatorzy powinni jakieś jasne reguły na taką okoliczność przyjąć.