Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest So gru 06, 2025 7:46

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 02, 2006 17:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kilka uwag odnośnie zasad:

1) -5 MP za eliminację Avatara dotyczy chyba punktów "ogólnych" a nie za postacie. Gdyby było za postacie to bardzo często dochodziłoby chyba do podwajania.

2) Agenci mogą przechodzić z Dagorladu do Udunu chyba niezależnie od talii jaką się gra i przeciwko jakiej się gra. W końcu to Słudzy Ciemności tak czy inaczej.

3) Palantiry z Isengardu i White Towers dają punkty Fallen Wizardowi. Punkty korupcji :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 02, 2006 19:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1878
Lokalizacja: Katowice
Gror napisał(a):
1) -5 MP za eliminację Avatara dotyczy chyba punktów "ogólnych" a nie za postacie. Gdyby było za postacie to bardzo często dochodziłoby chyba do podwajania.


Racja.

Gror napisał(a):
2) Agenci mogą przechodzić z Dagorladu do Udunu chyba niezależnie od talii jaką się gra i przeciwko jakiej się gra. W końcu to Słudzy Ciemności tak czy inaczej.


Oficjalne regulacje mówią tylko o agentach w talii Ringwraitha/Saurona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz lut 02, 2006 19:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
co do eliminacji avatara macie racje (miedzy innymi wlasnie dlatego mialem nadzieje ze bedziecie to uwaznie czytac by wylapac takie male bledy), juz poprawiłem

natomiast agenci korzystaja z takich zasad ruchu jakie ma gracz-wlasciciel wystawianych agentów; a tylko zwykły minion (nie Balrog) moze uzywac uzywac połączenia Udun-Dagorland

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano Wt lut 07, 2006 22:07 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 03, 2006 2:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
dopisałem 2 nowe zasady które mogą być niektórym nieznane, oznaczone uroczym kolorem dla widoczności

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 07, 2006 16:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Instrukcja Middle Earth: Lidless Eye podaje liste kart których nie mozna zagrać na minion player'a. Według zasad i rulling'ów które można znaleźć na stronie którą podałem na początku tematu, lista ta uległa zmianie i teraz przedstawia się tak:

Poniższe karty nie mogą być zagrane na minion player'a, a sam minion player moze je zagrać i nie być pod wpływem ich globalnych efektów:
METW
Bane of the Ithil-stone
Foul Fumes
Mumak
The Nazgul are Abroad*
METD
Winds of Wrath**
Worn and Famished
MEDM
All hazard events that require an agent***
The Black Enemy's Wrath
Chance of Being Lost**
In the Heart of His Realm
Mordor in Arms

* - The Nazgul are Abroad, karta ta moze być zagrana na minion player'a ale jej dwa pierwsze akapity (dotyczące ułatwionej zagrywalności Nazguli na drużyny posiadające pierścienie lub The One Ring) sa ignorowane. Natomiast każdy z graczy moze korzystać z drugiego efektu tej karty do odzyskiwania kart Nazguli z discard'u.
** - "Winds of Wrath" i "Chance of Being Lost" moga być zagrane wyłącznie przeciwko graczowi który używa takich samych site'ów co zagrywający którąś z tych kart (czyli: hero może zagrać którąś z tych kart przeciw hero lub fallen'owi; minion przeciw minion lub fallen'owi; fallen przeciw wszystkim).
*** - karty typu: "Sudden Fury", "Great Need or Purpose", "Near to Hear a Whisper" nie wymagaja agenta do zagrania (sa zagrywalne na site lub po prostu jako event)i dlatego mogą byc zagrywane na minion player'a i w pełni na niego działają.

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 07, 2006 20:45 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1152
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
A co z LONG DARK REACH ????????

Jakis rok temu, przed multiplayerem w Kedzierzynie troche klocilem sie o ta karte. Wtedy skonczylo sie na tym, ze gracze winni sie dogadywac ze soba, co do jej dzialania. A jak bedzie w Warszawie ???

PS. W zasadzie pytanie winno wyplynac raczej z ust Frama Framsona ;-) Dziwie sie, ze jeszcze nie krzyczy... ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 07, 2006 21:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Long Dark Reach mozna oczywiscie zagrac na minion'a

sekcja o Card Effect Limitations w instrukcji do MELE jest podzielona na dwie części. Najpierw są karty które z powodu swojego mechanizmu dzialania nie bedą działać na minion player'a lub ich efekt na nim byłby zbyt silny (np. The Black Enemy's Wrath - każdy :darkhold: i :shadowhold: dostaje dodatkowy auto-attack: wszyscy 1 z 6, broń nie modyfikuje power'a do tej walki a kara za nie-tapowanie jest -5, a nie -3 - przeciez to morderstwo dla minion'a!!! nawet jesliby to mial być tylko detainment)

Natomiast druga grupa kart moze (ale nie musi) być uznana za niedziałającą na minion'a ze względu na to co reprezentują - bardziej bezpośrenią działalnośc Sauron'a, a przecież sam by nie kroił swoich drużyn zeby było mu trudniej.

Takie powody przynajmniej podaje instrukcja MELE

anyway - nigdy nie spotkałem sie (albo nie pamietam) zeby ktoś grał ze karty z tej drugiej grupy nie mogą być zagrywalne na minion'a. Z resztą minion i tak ma za dobrze (np. ja nie widze posodu czemu Mumak nie miałby być zagrywalny na minion'ów, i tak w samym sercu mordoru na :darkdomain: atakowałby ich jako detainment) wiec nie widze powodu by jeszcze wieksza ilosc kart miala na niego nie działać

Tak wiec karty niewymienione powyżej można zagrać na minion'ów i działają one na nich normalnie - oczywiście należy pamietać za niektóre kreaturki atakują minion'a na niektórych typach regionów zawsze jako detainment:

:arrow: każdy atak Nazgul'a na druzyne minion'a jest detainment
:arrow: każdy atak na :darkdomain: :darkhold: :shadowhold: na druzyne minion'a jest detainment
:arrow: kazdy atak kreaturki która jest: Orc, Troll, Undead lub Man na :shadowland: na druzyne minion'a jest detainment
:arrow: niektóre karty zawierają na sobie informacje ze atak jest detainment przeciwko określonym typom drużyn

Ważne by pamietać ze jesli atak jest przypisany do regionu którego typ sprawia ze dany atak jest detainment to mimo iz atak jest przypisany do nazwy regionu a nie jego typu - atak i tak bedzie detainment (np. Cave Worm zagrany na minion'a i przypisany do Gundabad'u bedzie detainment, bo Gundabad jest :darkdomain: i kazdy atak tam na minion'a jest detainment; albo jesli jest w grze np. Morgul Night i :wilderness: staje się :shadowland: to atak Dunlending Riders przypisany do Cardolan'u, którego typ zmienił sie na :shadowland: tez bedzie detainment bo atak Man'a/Men'ów na :shadowland: jest detainment przeciwko minion'om)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 08, 2006 13:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Problem Balrog'a - czy zmienic zasady na jakich wprowadza do gry postacie prosto z discard'u lub sideboard'u, czy nie?

ankieta: http://meccg.tolkien.com.pl/forum/viewt ... =7338#7338

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 13, 2006 21:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Czy zostało już ostatecznie ustalone czy gramy 4 czy 5 rund?
Bo jeśli cztery to trzebaby ustalić zasady rozstrzygania o miejscach w wypadku równiej licznby punktów. Doświadczenia pokazują, że te domyślne często się wyczerpują :? .
Zresztą przy pięciu rundach też nie zaszkodzi jeśli takie reguły będą jasno określone :) .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 14, 2006 13:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
gier bedzie 5

ankieta wykazała ze taka jest wola większości, pozatym Chris jest pewien ze wystarczy nam czasu (szczególnie z nim w roli żandarma :P )

jesli chodzi o rozstrzyganie i miejscach - turniej wygra ten kto wygra wszystkie 5 gier 6:0 :P (lub 8:0)


a tak na powaznie, zajme sie tym jak bede mial wolniejsza chwilke

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 19:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Tie Breaker Rules (czyli rozstrzyganie remisów)

Jesli po zakończeniu wszystkich 5 gier turnieju będą gracze z taką samą ilością punktów turniejowych o kolejności miejsc rozstrzygamy w następujący sposób:

1) jeszcze raz liczymy czy punkty turniejowe graczy zostały prawidłowo policzone po każdej grze - jesli po weryfikacji nadal jest remis przechodzimy do punktu 2
2) liczymy ile wygranych gier ma każdy z remisującyh graczy (gra jest wygrana jesli zdobyło się w niej 8,6,5,4 lub 3,5 punktów turniejowych) - ten kto ma więcej wygranych gier wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 3 rozstrzygania remisów
3) sumujemy punkty turniejowe otrzymane tylko w wygranych grach - kto ma więcej punktów wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 4 rozstrzygania remisów
4) sumujemy wszystkie punkty turniejwe uzyskane przez wszystkich przeciwników remisujących graczy - ten kto grał z przeciwnikami których suma punktów jest wyższa ten wygrywa; jesli nadal są gracze którzy remisują przechodza oni do punktu 5 rozstrzygania remisów

5) punkt 5 jest owiany największa tajemnicą organizatorów jesli jednak on też zawiedzie przechodzimy do punktu 6
6) Manwe decyduje kto wygrał 8)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 27, 2006 2:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
okazało się ostatnio że nie wszyscy znają zasadę iż:

- podczas ruchu druzyny która nie zawiera postaci z mind'em 3 lub większym (lub avatara) tylko gracz zagrywający hazardy ciągnie karty

więc dla pewności dodałem ją do zasad w pierwszym post'cie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 28, 2006 11:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
przypomniałem sobie ostatnio o jednej rzeczy o której mowe przy okazji ME: The Balrog, a jako ze nie jest on specjalnie popularny to część osób może o tym nie wiedzieć


- Blue Mountain Dwarf-hold, Iron Hill Dwarf-hold i The Wind Throne sa traktowane jako site'y mające pod sobą under-deep dla wszystkich graczy, nawet jesli nie dla wszystkich charakterów tali wyszły odpowiednie wersje tych under-deep'ów; jednakże dla celów hazard'owych site który jest Free-hold'em (:freehold:) jest uznawany jakby nie miał pod sobą site'u under-deep, nawet jesli faktycznie taki posiada [czyli, tak długo jak Blue Mountain Dwarf-hold i Iron Hill Dwarf-hold są Free-hold'ami (:freehold:) to choć mają pod sobą under-deep'y to liczą się jakby ich nie miały]

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 02, 2006 4:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy agenci, którzy nie są minion agentami - Lobelia Sackville-Baggins i My Precious - liczą się w decku/sideboardzie FW/Ringwraitha jako hazard, czy jako postać? Podejrzewam, że to pierwsze (nie mogą być w żadnym wypadku zagrani jako postać), ale wolę się upewnić.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz mar 02, 2006 5:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
I jeszcze jedno:
Cytuj:
- fallen-wizard moze mieć po 2 kopie kart non-unique, oprócz kart typu stage których może mieć do 3 kopii


Chodzi, rozumiem, o 2 kopie nieunikalnych resource'ów i postaci, ale nie hazardów (ani site'ów)?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.028s | 12 Queries | GZIP : On ]