Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 10:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ja jestem za tym bysmy przyjeli iz zdolnosci Toma i Leaflock'a sa identycznie i nie bawili się w wynajdowanie jakichś różnic miedzy nimi (oczywiście obaj ally'ie mogą ich używać do ochorony różnych drużyn ale to jest jasne)

czyli że i Tom i Leaflock mogą się tapnąć by skasować i zdiscard'ować hazard który target'uje w odpowiednią drużynę (nie zależnie od tego czy dany hazard właśnie zagrana czy od jakiegoś czasu leżał już na/w druzynie)

i dla jasności pare przykładów/zapytań:

Greed - zagrywa się na sitem więc skasowac nie można
Foolish Words (standard play) - zegrywa sie i lezy na postaci więc można
Foolish Words (on guard) - ... tu nie wiem... wczoraj z Gyg'iem zorientowaliśmy się że tak zagrane Foolish Words'y sa nie do skasowania Marvels Told'em czy Wizard Uncloacked'em, wiec nie wiem jak tu bedzie
tapnięcie Adunaphel'ką postaci - tu tez chyba nic nie da sie zrobic

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 15:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
i dla jasności pare przykładów/zapytań:

Greed - zagrywa się na sitem więc skasowac nie można
Foolish Words (standard play) - zegrywa sie i lezy na postaci więc można
Foolish Words (on guard) - ... tu nie wiem... wczoraj z Gyg'iem zorientowaliśmy się że tak zagrane Foolish Words'y sa nie do skasowania Marvels Told'em czy Wizard Uncloacked'em, wiec nie wiem jak tu bedzie
tapnięcie Adunaphel'ką postaci - tu tez chyba nic nie da sie zrobic


Z dwoma pierwszymi jak najbardziej zgadzam się.
W trzecim przykładzie mamy "timing problem" i chyba rzeczywiście nic się nie da zrobić.
Co do Adunaphel to uważam jednak, że Leaflock może temu efektowi zapobiec.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 16:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
Foolish Words (on guard) - ... tu nie wiem... wczoraj z Gyg'iem zorientowaliśmy się że tak zagrane Foolish Words'y sa nie do skasowania Marvels Told'em czy Wizard Uncloacked'em, wiec nie wiem jak tu bedzie


Jakież to "przeszkody na przeszkodzie" dla Marvels Told czy Wizard Uncloacked leżą? Co do Toma Bombadila rozumiem. Nieporuszająca się kompania (w fazie site) przestaje go interesować.

A co do Adunaphel: tapnięta przestaje być w grze jako permanent-event (jako permanent-event nie ma rzeczywiście targetu), ale jako short-event wręcz wymaga targetu. Czyli jest to kolejny hazard (targetujący) a nie jedynie akcja stwarzana przez nietargetujący (jak w przypadku np. Snowstorm).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 16:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
Foolish Words (on guard) - ... tu nie wiem... wczoraj z Gyg'iem zorientowaliśmy się że tak zagrane Foolish Words'y sa nie do skasowania Marvels Told'em czy Wizard Uncloacked'em, wiec nie wiem jak tu bedzie
tapnięcie Adunaphel'ką postaci - tu tez chyba nic nie da sie zrobic


Wg mnie można usunąć Leflockiem/Marvelem/Uncloakiem - karta jest już przecież w grze, więc można ją zciągnąć.
Adunaphel działa jak short-event, więc czemu nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 17:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
trick z Foolish Words polega na Chain of Effects

najpierw pojawia sie deklaracja influence attempt'a
nastepnie odkrywany jest Foolish Words on guard
próbujemy reagować Marvels Told'em/Wizard Uncloaked'em

rozwiazywanie CoE od tyłu jak zwykle:
Wizards Uncloaked wraca wszystkie hazardy z druzyny na reke przeciwnika, Foolish wchodzi do gry i przyczepia sie do influence'ującej postaci...
Marvels Told nie moze byc rzucony ponieważ Foolish jeszcze nie wszedl do gry

tak ja to widze

w kwestii Leaflock'a lub Toma z Foolish Wrods on guard - gdzies mi sie telepie w glowie ze oni moga kasowac effekty które jeszcze sie nie rozwiazaly w CoE wiec chyba tu mogliby pomóc

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 17:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Z gruntu słuszną logikę komplikuje jednak ten przepis:

CRF-Turn Sequence-Site Phase-On-Guard Cards
Cytuj:
Rules Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be revealed.

A revealed on-guard card retroactively takes effect as though it were both declared and resolved immediately prior to the chain of effects during which it was revealed.


Zwłaszcza drugi akapit. Z czego by wynikało, że odkryte on-guardy są w grze od razu - rozwiązane. Postać deklaruje influence attempt i okazuje się, że od pewnego czasu nosi na sobie Foolish Words, tak jakby było ono w grze jeszcze przed tą deklaracją. Daje ten przepis także jakąkolwiek możliwość zagrywania kart korupcji (muszą one być pierwszą a nie kolejną kartą/akcją w CoE). Komplikuje za to wiele innych rzeczy.

P.S.
Chyba wątek zaczyna się rozwidlać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 18:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
|Highwayman| napisał(a):
trick z Foolish Words polega na Chain of Effects
(...)
rozwiazywanie CoE od tyłu jak zwykle:
Wizards Uncloaked wraca wszystkie hazardy z druzyny na reke przeciwnika, Foolish wchodzi do gry i przyczepia sie do influence'ującej postaci...
Marvels Told nie moze byc rzucony ponieważ Foolish jeszcze nie wszedl do gry


Oj, upieralbym sie jednak ze to nie idze tak... Takie rozumowanie prowadzi wg mnie do przedziwnych sytuacji. Np.
1. gracz A nagrywa Doors of Night
2. gracz B nagrywa Twilighta na Doorsy...
Rozwiazanie winno zatem wygladac tak:
1. wchodzi do gry Twilight, ktory targetuje w... no wlasnie, w co ?? Przeciez Doorsow jeszcze nie ma w grze...

Skoro wszyscy sie zgadzaja, ze jednak jest to mozliwe (tj. sciagniecie wlasnie nagranych Doorsow Twilightem), to z jakiegoz to powodu nie mozna nagrac Marvelsa na Foolish Wordy ??? (zaraz chyba migreny dostane od mysleia... ;-) )

A co do Toma: biorac pod uwage czysty tekst karty (bez errat, bo w tej chwili nie chce mi sie ich szukac) to Tomcio jak dla mnie moze odzrucac (anulowac) efekty Adunaphel itd.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 20, 2006 19:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Twilight (i Many Sorrows Befall, Searching Eye, Blind to the West, Ire of the East) przez swój specjalny tekst targetują i anulują zadeklarowany wcześniej i jeszcze nie rozwiązany event. Generalna reguła jest jednak taka, jak ją przedstawia |Highwayman|. Nierozwiązana karta nie może być targetem.

Tekst Twilight w wersji z Lidless Eye jest inny, niż wersji z The Wizards.

Cytuj:
Twilight
Environment. One environment card (in play or declared earlier in the same chain of effects) is cancelled and discarded. Twilight may also be played as a resource, and may be played at any point during any player's turn. The sun dipped and vanished, and as if at the shuttering of a lamp, black night fell.-LotRII


Wydzielono z tematu Co może Tom Bombadil? (Konrad Klar w porozumieniu z |Highwaymanem|)

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 12 Queries | GZIP : On ]