Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 16:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 19, 2006 21:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaded napisał(a):
Gror napisał(a):
Taką czyli jaką? :?


Że odrzucamy permanenty, że robią to i Tom i Leaflock.


OK, ale czy odrzucamy tylko jeśli były zagrane w turze tapowania Leaflocka, czy jeśli później triggeruje np. corruption check z Lure of Nature to też ten hazard odrzucamy.

Jaded napisał(a):
Gror napisał(a):
A moim zdaniem to co dotyczy Leaflocka dotyczy również Toma w kwestii mechaniki działania rzecz jasna a nie podmiotowości, bo to zostało wyraźnie na kartach określone.


Teraz z kolei ja nie rozumiem.


Nieważne, chodzi o rozróżnienie na jakie drużyny oddziałują, ale to chyba jest jasne jak słońce, więc nie ma o czym mówić.
A z kolei działania obydwu panów są na tyle podobne, że ekstrapolowałbym interpretacje dotyczące jednego na drugiego i odwrotnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 19, 2006 21:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Thorin napisał(a):
Ja uważam ze powinniśmy sie zastanowić czy teksty z CRF osnoścnie Leaflock

Cytuj:
Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that
targets the company in question or an entity associated with that company.


tyczy sie Toma Bombadil czy moze został celowo przyznaczony tylko jemu.


Dlaczego w ogóle zapis: "Tap to cancel the effects of one hazards that targets..." wymagał objaśnienia w CRF (odnośnie Leaflocka)? Przynajmniej dla mnie bez takiego objaśnienia nie jest jasne, czy targetem jest kompania jako całość, czy również dowolny podmiot (entity) z nią związany. I co oznacza "effects of one hazard". Testy korupcji wywoływane przez Lure of Nature a może same CP, albo jedno i drugie? Zapis w CRF to precyzuje.

Zgadzam się z tym, że errata dotyczy tylko karty zerratowanej a nie innej podobnej (identycznej w jakiejkolwiek części tekstu). Dlaczego uznać zapis dotyczący Leaflocka za specyficzny tylko dla niego? Nie jest wystarczający brak frazy "Card Erratum" oznaczający zmienę tekstu a nie wyjaśnienie znaczenia? Niektóre znaczniki, jak: "Clarification:" , "Note:" w instrukcjach faktycznie nie są stosowane konsekwetnie. Czasem, zamiast objaśnień, albo uwag w ten sposób wprowadzane są całkiem nowe reguły.

Jaded prosił o merytoryczne uwagi. Jeśli ktoś widzi powody, np. zasadnicze różnice w działaniu Leaflocka i Toma Bombadila, dla których nie można uznać zapisu w CRF jako jedynie wykładni dla "Tap to cancel the effects of one hazards that targets..." (wspólna część tekstów obu kart), proszę bardzo. Inaczej po prostu nie bardzo wiadomo, jak długo i na jakiej podstawie zastanawiać się nad tym, czy jest to wykładnia (wspólna dla obu kart), czy errata (specyficzna tylko dla Leaflocka).

Gror napisał(a):
OK, ale czy odrzucamy tylko jeśli były zagrane w turze tapowania Leaflocka, czy jeśli później triggeruje np. corruption check z Lure of Nature to też ten hazard odrzucamy.


CRF-Errata (Cards)-Leaflock:
Cytuj:
Allows the canceling of one creature or the canceling and discarding of an event that
targets the company in question or an entity associated with that company.

+
CRF-Rulings by Term-Targets:
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.




Czy pierwszy cytat, albo teksty obu kart, mówią o hazardzie zagranym w tej samej turze (fazie)? Czy Lure of Nature leżące na postaci od kilku tur jej nie targetuje?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 06, 2007 1:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeszcze sprawa hazard short-events targetujących kompanię (podmiot związany z nią). Karta nierozwiązana nie jest w grze i nie może być targetowana, natomiast na targetowanie short-eventu, który się już rozwiązał jest za późno. Z błędnym kołem radzą sobie karty, które zawierają specjalny tekst, umożliwiający targetowanie zadeklarowanego eventu (Twilight, Many Sorrows Befall). Tom Bombadil i Leaflock nie zawierają takiego tekstu.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 06, 2007 9:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Jeszcze sprawa hazard short-events targetujących kompanię (podmiot związany z nią). Karta nierozwiązana nie jest w grze i nie może być targetowana, natomiast na targetowanie short-eventu, który się już rozwiązał jest za późno. Z błędnym kołem radzą sobie karty, które zawierają specjalny tekst, umożliwiający targetowanie zadeklarowanego eventu (Twilight, Many Sorrows Befall). Tom Bombadil i Leaflock nie zawierają takiego tekstu.


Ale przecież zdolność Leaflocka nie targetuje danego hazardu tylko go canceluje. I tu chyba nie mam mowy o wspomnianym przez Ciebie problemie. Zresztą gdyby miał być to byłoby to cokolwiek bez sensu.

PS. Piękny ten nasz polski język codziennie wzbogacany konstruktywizmem Metwowców :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N maja 06, 2007 13:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak samo jak Call of Home przywraca postać na rękę i nie ma tam nic o targetowaniu.
Tylko, że jak przy deklarowaniu Call of Home trzeba określić, którą postać ma przywrócić, to jest to jednak targetowanie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.021s | 12 Queries | GZIP : On ]