Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 17:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 17, 2006 11:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ja bym powiedzial ze fallen ma obowiązek posiadania site'ów w wersji hero, jako ze ich zazwyczaj używa - natomiast minion site'ów używa dopiero po jakiś machinacjach (choćby tak prostych jak zrobienie drużyny overt), ale z drugiej strony nie moza fallen'owi zabronic chodzenia do site'u który posiada tylko w jednej wersji

co z podanym przykładem kiedy postacie/ally'ie sprawiające ze druzyna jest overt gina w trakcie fazy site'u (lub np. skorumpują się w fazie organizacji) - według mnie też należy natychmiast site podmienić na odpowiedna wersje...

a co jesli nie ma sie tej drugiej wersji... - widze tylko dwie opcje: poprosić przeciwnika o uzyczenie odpowiedniej wersji site'u (przy czym nie ma on obowiązku zrobienia tego) a jesli nie zgodzi sie lub sam nie dysponuje odpowiednim site'em to (i tu mówię tylko jak ja bym to rozwiązał gdybym byl np. sedzia na turnieju; nie jest to oficjalne) przekrecic site do góry nogami i zostawic go na stole jako marker gdzie ta druzyna jest, na site'cie takim nie mozna nic zagrac (choc dla hazard player'a nadal liczy sie jego typ by mógł zagrywac tam hazardy)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt lut 17, 2006 14:06 
Offline
Short-event

Dołączył(a): Pt lut 17, 2006 12:00
Posty: 6
Lokalizacja: Tarnów
Miałem się włączyć do dyskusji - ale z Lvanorem już sobie ten temat obgadaliśmy - więc pozostaje mi jedynie stwierdzić "OK - skoro taka jest interpretacja".

Przyznam, że otwiera to przed Fallenem zupełnie nowe możliwości KNUCIA... :)

I oczywiście mam zamiar z tych nowych, cudownych możliwości szybko skorzystać :twisted:

_________________
Pozdrawiam
Bastor


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 18, 2006 11:07 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2005 0:23
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
Moze i nie jestem nowicjuszem bo jakies doswiadczenie mam w tej karciance :) ale w dalszym ciagu niewiem co dokladnie robi karta "WIT" a dokloadniej "ridling roll" ????
Czy ktos moze mnie oswiecic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So lut 18, 2006 12:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Są dwie znane mi karty, które stwarzają Riddling attempt - Riddling Talk i The Riddle Game. Rzuty kostkami spowodowane przez Riddling attempt to właśnie Riddling rolls. Tak jak wszystkie checks (influence check, corruption check itp.), Riddling roll może być modyfikowany przez efekt zadeklarowany później w tym samym łańcuchu efektów. Czyli gracz deklaruje Riddling Talk, daje możliwość odpowiedzi przeciwnikowi, następnie deklaruje Wit. W przypadku The Riddle Game Riddling rolls są wykonywane przez dwóch graczy, dlatego zapis "If applicable, this card may also be played during your opponent's site phase if a riddling roll is called for.". Po zadeklarowaniu przez przeciwnika The Riddle Game w fazie site można zagrać Wit dla zmodyfikowania rzutu swojej postaci.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 21, 2006 20:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Hej, no to teraz ja bede mial banalne pytanie. Mam problem, ktory co wewnein czas nie daje mi spokoju. Juz mi go nawet wytlumaczono (ostatnio zrobil to chyba ROOT w samochodzie w drodze powrotnej z KK we wrzesniu), ale ja caly czas zapominam o co biega..

A zatem: o co chodzi z redukowaniem do 0 (zero) liczby wymaganej do wplyniecia na orkowe frakcje ??????

Np.:
Cytuj:
GREY MOUNTAIN GOBLINS - Orc Faction (F)
[MP: 3]
Unique. Playable at Gondmaeglom if the influence check is greater than 8. Once in play, the number required to influence this faction is zero. Standard Modifications: Orcs of Gundabad (+2), Goblins of Goblin-gate (+2).
...itd.

Czy ktos moglby mi to wytlumaczyc od A do Z ???? Z wszelakimi mozliwymi implikacjami, jesli mozna...
Z gory dzieki.

I jeszcze jedno: sorki za pytanie sie o takie banaly... :-/

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lut 21, 2006 21:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem, czy to będzie od A do Z.

Jeżeli taka nasza frakcja jest już w grze, przeciwnik może wpłynąć na nią równie łatwo jak w przypadku, gdyby odsłonił identyczną kartę. Po wszystkich modyfikacjach, odjęciu naszego rzutu i wolnego GI, wynik jego influence check musi być >0. Wynik >8 wymagany jest tylko wtedy gdy frakcja jest wprowadzana gry.

Wygląda to tak, że frakcje orków trudno zmobilizować, ale łatwo rozproszyć, lub przeciągnąć na swoją stronę.

-------------
Post skorygowany.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 1:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
No dobra, ale przeciez rzut wymagany do wprowadzenia takiej frakcji tez jest "influence chceck'iem". Wiec skoro na karcie jest napisane, ze raz w grze "liczba wymagana do wplyniecia na ta frakcje jest rowna 0" to czemu nie moze to byc ta pierwsza liczba wymagana do jej nagrania ??

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 1:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem, co rozumiesz przez "once in play". Rozumiem to jako "gdy już w grze".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 1:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Konrad Klar napisał(a):
Nie wiem, co rozumiesz przez "once in play". Rozumiem to jako "gdy już w grze".


Hmmm, a nie "raz w czasie gry" ??

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 2:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
No... może być takie tłumaczenie słowa "once", jak tu sugerujesz - raz, jednorazowo.
Albo takie - [gdy już] raz (złożone, zagrane, tapnięte itd.).

I inne: od razu, na raz.

Pomijając sporne frakcje, jest sporo przykładów kart na pierwsze i na drugie.

Na pierwsze:

Cytuj:
Legendary Hoard
Playable on an at home Dragon manifestation. Target Dragon's automatic attack cannot be canceled. Rotate this card 90ř each time a manifestation of target Dragon is played. If the site receiving the Dragon's automatic-attack is untapped, a number of items may be played there do not tap the site: not rotated: 1 item; rotated once: 2 items; rotated twice or more; 3 items. If target dragon is required to be discarded or removed from play, invert dragon on table until this card is discarded or removed from play. Discard this card when any item is played at target Dragon's lair that taps the site. Can not be duplicated on a given Dragon.


Cytuj:
The Lidless Eye
Playable if your opponent is a Wizard and you have not revealed a Ringwraith. You are Sauron, not a Ringwraith. You may not reveal a Ringwraith or play Ringwraith followers. +7 to your general influence. You may keep one more card than normal in your hand. Once during each of your organization phases, you may: bring a resource or character from your sideboard into your play deck and shuffle or choose and discard a card from your hand to look up to 5 random cards at once from your opponent's hand. Cannot be duplicated.


Na drugie:

Cytuj:
Andúril, the Flame of the West
Unique. Sage only during the site phase at an untapped site where Information is playable. Tap the sage and the site. Sage makes a corruption check modified by -3. Keep sage tapped until Andúril, the Flame of the West is stored at a Haven :ha:. Once stored, you may discard a stored reforging and place Andúril, the Flame of the West with Narsil. In addition to Narsil's effects, Andúril, the Flame of the West gives its bearer 4 marshalling points, +4 prowess (to a maximum of 11), +1 direct influence, and one more corruption point. Andúril, the Flame of the West may be tapped to untap a Dúnadan character in the same company, but its bearer must make a corruption check modified by -1.


Cytuj:
Pass the Doors of Dol Guldur
Stolen Knowledge. Playable on a company if the company discards (for no effect) a Stolen Knowledge card it controls. You can tap this card during the same site phase the company successfully plays Rescue Prisoners at Dol Guldur (or rescues characters taken prisoner if the rescue site is Dol Guldur); this card never untaps. If tapped, this card can be stored at a Haven :ha: -only if stored do you receive its marshalling points. If stored, all automatic-attacks at all Dark-holds :dh: and all Shadow-holds :sh: are with one less prowess and one less strike (to a minimum of one). Once tapped, no other copy of this card can be tapped.


Na inne:

Cytuj:
An Untimely Whisper
Opponent reveals to you 5 random cards at once from his hand. Through spies Sauron learned of the words of prophecy heard in Gondor, and of Bormir's going forth to seek ancient Imladris.-Kuduk Lore


Które tłumaczenie, w którym przypadku zastosować? Powiedziałbym, że to które daje szansę na jakąś sensowną interpretację.
Czy chodzi o po raz pierwszy złożony Anduril? Złożony drugi, albo trzeci raz ma inne efekty?
Pierwszy raz tapnięte Pass the Doors of Dol Guldur? Może być drugi raz tapnięte, skoro się nigdy nie odtapowuje?

Nie jestem anglistą, nie trzeba mi wierzyć.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 9:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
W szkole średniej mieliśmy czytankę, a w niej tekst: "the policeman came at once" co przetłumaczyłem: "policjant przyszedł o pierwszej" :)
W powyższym przypadku interpretacja Konrada jest poprawna. Wersja Ciacha brzmiałaby raczej "once during the game".
Ja też nie jestem anglistą :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 10:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Ciachu napisał(a):
Hmmm, a nie "raz w czasie gry" ??


Przychylam sie tutaj do interpretacji moich szanownych przedmowcow :)
W tym przypadku "once in play" w mojej opinii znaczy "od kiedy sa w grze". Tak jak Konrad napisal orki trudno zebrac do kupy, ale przegonic o wiele latwiej, jakos chlopaki ikry chyba nie maja :).

Pozdrawiam

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 10:35 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sty 15, 2006 14:24
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnów
Miałem kiedys taką sytuację w grze. Kolega po zagraniu pierwszych Snaga-hai (nie są uniqe) tweirdził, że żeby zagrać następne trzeba wyrzucić ... no własnie więcej niż 0. Przekonałem go wtedy że to niedorzeczne tym bardziej że na karcie jest zwrot "once in play , the number required to influence this faction is zero." Czyli że ten zapis tyczy się tej konkretnej karty a nie wszystkich kart nazywających się Snaga-hai. Wtedy przyjął moją interpretacje. Ale teraz skoro poruszyliście ten temat to może przy okazji potwierdzicie (albo zaprzeczycie) temu co myślę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 11:13 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz lis 10, 2005 0:23
Posty: 11
Lokalizacja: Rzeszów
A ja wtrace sie z innym pytaniem co dokladnie robi karta "Siege" bo mam tylko w wersji krzaczkowej a szczerze to zapomniałem :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lut 22, 2006 12:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kwestia "once in play" - jak juz pare osób powiedziało znaczy "od kiedy/od kąd/od momentu gdy sa w grze"
i tyczy sie tylko tej konkretnej fakcji na której taki napis jest, tylko konkretnej karty fakcji Snaga-haim

Cytuj:
Siege
hazard permanent-event
Playable on a Border-hold (:borderhold:) or Free-hold (:freehold:) site. A company at this site must face an Orc attack of three strikes at 7 prowess at the beginning of its site phase. At the end of the organization phase, a company at a site with Siege on it must make a roll (or draw a #) and subtract one from the result for every non-scout character it contains. If this result is less than 5, the company may not move this turn. Discard when the site card is discarded or when the site card is returned to the location deck. Cannot be duplicated on a given site.


i dodatki:
- atak orków z Siege'a nie jest automatick-attack'iem, i walczy sie nim zawsze na poczatku fazy site'u nawet jesli na site nie bedziemy wchodzic
- jesli zagramy Siege'a na site gdzie jest przeciwnik a nastepnie jedna ze swoich druzyn pójdziemy do tego site'u to ta druzyna tez znajdzie sie pod oblężeniem
- aby uciec z Siege'a mozna podzielić drużynę na mniejsze drużyny i ruszyć je do różnych site'ów

PS
Siege z krzaczkami - rozumiem ze po japońsku, jesli tak to chetnie sie wymienie za zwyklego angielskiego Siege'a jest jestes zainteresowany

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.019s | 12 Queries | GZIP : On ]