Czas i samemu przyznać się do nieuważnego przeczytania tekstu kartu. Nie, nie chodzi o to, że odrzucony Traitor ma prawo działać (stwarzana przez niego akcja rozwiązać). Ten problem wciąż istnieje w zerratowanym Traitorze.
Chodzi o część:
1) Czy w jednoosobowej kompanii Traitor może zaatakować sam siebie?
"traitor" (ten przez małe t) nie może zaatakować sam siebie. Nie może zaatakować nikogo. Właściwie nawet, w momencie ataku w kompanii już "traitora" nie ma.
Kto (co) zatem atakuje? Proszę jeszcze raz przeczytać fragment:
Cytuj:
When the next character fails a corruption check, he becomes a 'traitor', and an attack is immediately made against a character in the traitor's company.
Postać staje się "traitorem" ale nie "traitor" atakuje a "atak zostaje natychmiast utworzony przeciw postaci w jego kompanii".
W dalszej części karty pisze m.in. jaki jest prowess tego ataku. Jest to więc nie atak postaci a atak utworzony przez event.
Co się dzieje z samym "traitorem" w momencie ataku?
Cytuj:
Annotation 23: When a character fails a corruption check, the standard effects of this (i.e., the character being discarded or eliminated and his items being discarded) are implemented immediately and are considered synonymous with the failed check. A card causing the corruption check may modify the standard effects of a failed check
(e.g. The Precious), but this timing would not be changed. Certain cards, e.g., Traitor, which do not cause a corruption check, but specify an action that results from the passive condition of a failed check, take effect as the first declared action in a chain of effects immediately following the chain of effects that contains the corruption check.
W wyniku nieudanego cc zostaje odrzucony lub wyeliminowany już wcześniej - w łańcuchu efektów, w którym został wykonany nieudany cc.
"traitorem" staje się więc ktoś nieobecny. Znane są jednak jego prowess i rasa.
Sytuacja nie jest wcale wyjątkowa dla karty Traitor. Podobnie rzecz się ma w przypadku Come at Need i Our Own Wolves.
Cytuj:
Come at Need
Playable if you have an ally in your hand. When this card is played, place one ally from your hand off to the side with it (the ally gives no marshalling points). The ally must be able to be attacked. If an opponent's company moves to a site where the ally is playable, it faces a single-strike attack (with no type) with the attributes of the ally, except the prowess is increased by 7. The attack is detainment if the ally and the company are both minion or both hero; and this site is discarded afterwards. If defeated, discard this card and place the ally in your opponent's marshalling point pile-he receives the ally's marshaling points as kill points. You may return the ally to your hand and discard this card during your organization phase.
Cytuj:
Our Own Wolves
Magic. Spirit-magic. Playable on a company with a spirit-magic using character facing an attack. Each wolf ally (War-wolf, War-warg, or The Warg-king) receives +3 prowess against the attack. Following the attack, the controller of each wolf ally faces an attack: (no type) one strike with the ally's normal prowess +3. If the strike of an attack is successful, discard the wolf-ally. Unless he is a Ringwraith, the spirit-magic-using character makes a corruption check modified by -3.
Również tutaj nie ally atakuje a atak stworzony przez event. Żaden z wolf allies nie może być więc pokonany w wyniku ataku z Our Own Wolves. Ewentualna eliminacja ally z Come at Need jest wynikiem pokonania ataku utworzonego przez event, nie pokonania ally.
Na sprawę zwrócił uwagę na forum meccg.net niejaki David "Wacho" Barton, przy okazji omawiania właśnie Our Own Wolves (wbrew pozorom, bardzo niewiele osób interesuje się podobnymi niuansami na tym szacownym forum).
Jeszcze na koniec takie drobiazgi, wynikłe z wykładni (nie erraty) do Traitora. Może się komuś to przyda w grze.
Cytuj:
Card Erratum: Replace the last paragraph with "This card is discarded when a character fails his corruption check." Two Traitors have no extra effect and are both discarded with the next failed corruption check. Traitor cannot be revealed as an onguard card. This is an attack with the same race as the character attacking, and a normal prowess of ten plus the character's prowess. Characters facing a Traitor when
it is not their turn may not play resources, but may still tap for full prowess.
Normalny prowess ataku z Traitora to suma prowess postaci i 10. Jeśli więc "traitorem" okaże się postać z normal prowess 3 lub więcej, można już będzie użyć przeciwko temu atakowi The Old Thrush. Podobnie ma się rzecz przy Come at Need (tu normal prowess ataku jest sumą atrybutu ally i 7) . Zwracam uwagę na to, że ataki z Traitora i Our Own Wolves nie mają body. Upadli Czarodzieje, Upiory Pierścienia i Balrog w swoich havenach są w nieco uprzywilejowanej sytuacji. Każdy atak przeciw ich kompanii znajdującej się na tym site jest anulowany, więc z Traitora również.