Cytuj:
- character pool, z ktorego wystawiana jest druzyna startow wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow (jest to home rule - 5 postaci ze startu i do 10 w talii)
a dokładnie:
CHARACTER DRAFT
Każdy z graczy wybiera do 15 postaci, które tworzą jego pulę potencjalnych postaci startowych. Obaj gracze pokazują jednocześnie swoją pierwszą wybraną postać. Jeśli obaj wybiorą tę samą postać, obie karty są odkładane na bok.(ta postać nie może być w żadnej drużynie startowej). Każda nie zduplikowana postać pozostaje w drużynie startowej. Następnie obaj gracze wybierają kolejną postać. Gracze kontynuują tą procedurę aż zajdzie jedna z okoliczności:
- gracz ma 5 (6 dla minionsów) postaci
- suma Mind startowych postaci wynosi 20
- gracz wyczerpał pulę 15 postaci startowych
- gracz zdecyduje zaprzestać wystawiania postaci
Kiedy jeden gracz skończył, drugi kontynuuje, dopóki nie wystąpi jeden z 4 powyższych warunków. Gracz nie może wystawić postaci, która spowoduje, ze całkowity Mind drużyny startowej przekroczy 20
Po wybraniu drużyn startowych, gracze z pozostałych z puli 15 postaci (wliczając w to zduplikowane) wybierają do 10 postaci i włączają je do talii
Cytuj:
- ilosc kopii wizard'a/balrog'a/ringwright'a w talii
- wizard 2 + 1
- fallen wizard 3
- balrog 3
- ringwright 2 + 1
Według zasad turniejowych może być 3 Ringwraithów/Wizardów LUB 2+1, posiadanie trzech jednakowych jest ryzykowne, ale jeśli ktoś lubi ryzyko - nie widzę powodu, żeby kogoś ograniczać.
Cytuj:
- home rule -jesli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwriht'a, ktorego aktualnie mamy na reku, mozemy wystawic go jako alternatywnego, ktorego posiadamy w talii, a momencie dociagniecia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona
To pewne ułatwienie, ale jesli wszyscy się zgodzą...
Cytuj:
- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
- burglary
a ktoś tu pisał o przegięciach, uważam, ze ta opcjonalna zasada nie powinna być używana, tym bardziej, że w ME:tD jest karta, która to umożliwia
Cytuj:
- postac moze przyjac dwa strike'i, obydwa na -3, jezeli pierwszy wyeliminuje postac, drugi traktowany jest tako udany
Ta zasada też jest przegięta i też jest karta, która umożliwia takie działanie (Many foes he fought)
Cytuj:
- home rule - karty zagrywalne na agentow moga rowniez byc zagrywane przeciwko ringwright'owi/sauronowi
Proponuję odrzucić tą zasadę z dwóch powodów: powód "fabularny": to byli agenci Saurona; powód zdroworozsądkowy: minion player nie ma żadnych kart broniących go przed aktywnością agentów, autorzy dodatkowo nawet agentów ograniczyli: ich ataki na minionsowe drużyny są detainmentami
Cytuj:
- agenci nie moga ruszac sie do Wizardhaevan'ow oraz Under-deep'ow
nie mogą też do Fallen-wizard haven'ów
Cytuj:
- sideboard 20 kart dla Wizard'a, 25 dla Ringwright'a i 30 dla Fallen Wizard'a, home rule plus 18 hazardow ktore moga zostac wymienione z hazardami z talii przed gra z Fallen Wizarde'em, lub z kartami ze standartowego sideboardu. UWAGA: przed gra z wizard'em/balrog'iem/ringwright'em nie ma takiej opcji.
W pierwotnych zasadach turniejowych wogóle nie było sideboardu. W ME:WH sideboard został ustalony dla one deck game na poziomie 30 kart, ale jak sądzę dla wszystkich, a nie tylko dla FW.
W instrukcji do ME:WH napisano, że przeciwnik FW może dołożyć do 10 wcześniej przygotownych kart do sideboardu. Wydaje mi się że to w zupełności wystarcza. Możlwość wymiany kart w decku to przesada, która utrudni i tak nie łatwą one deck game fallen-wizardem
Cytuj:
- talia musi skladac sie z takiej samej ilosci hazard'ow i resource'ow
karty, które mogą zostać zagrane jako resource i hazard (Twilight, tookish blood itp) mogą zaliczone do dowolnej grupy przy konstrukcji decku
Cytuj:
- jezeli druzyna znajduje sie w lokacji Under-deep podczas rady, jej punkty nie wliczaja sie do koncowej ilosci MP, za wyjatkiem druzyn Balroga
Nie! Jej punkty nie wliczają się do ilości potrzebnej do zwołania rady (przyjęliśmy powyżej, że dla one deck game jest to 25 pkt), ale podczas samej rady już się liczą!
Cytuj:
- na turnieju mozna uzywac kart z nastepujacych dodatkow: METW, METD, MEDM, MELE, MEATS, METWH, METB a takze oficjalnych kart promocyjnych, nie mozna uzywac German Promo Cards, oraz kart (w szczegolnosci lokcaji) ktore pojawily sie na internecie po rozwiazaniu umowy pomiedzy Iron Crown Enterpisses a Tolkien Enterprisses.
Oczywiście dopuszczalne są też karty z Challenge Decks (?)
Cytuj:
- Fallen Wizard moze miec po 2 kopie kart, oprocz kart typu stage tych moze miec do 3 kopii
oczywiście chodzi o non-unique resources, unique resources może mieć tylko po jednej sztuce i tylko jednego rodzaju (minion lub hero)
Może używać wszystkich kart Miejsc (minion i hero), może posiadać obie wersje tego samego Miejsca
Jeszcze dwie opcjonalne zasady które proponowałbym przyjąć:
Recently visited sites
Company vs. company combat (zarówno z instrukcji MELE jak i MEWH)
W innym miejscu była mowa o metodzie najsłabszego ogniwa - oto ona:
METODA NAJSŁABSZEGO OGNIWA
Jeżeli okaże się, że gracze kończą z jednakową iloscią punktów, każda postać - oprócz Awatarów - dostaje jeden dodatkowy punkt korupcji. Kazda postać - w tym czarodzieje (Ringwraith i Balrog oczywiści nie) musi wykonać test korupcji. Punkty zwycięstwa są znowu podliczane i zwycięża gracz z większą ilością punktów. Jeśli nadal jest remis, procedura się powtarza, aż jeden z graczy zwycięży. W bardzo rzadkim przypadku, gdy wszystkie postacie oprócz czarodziejów zostały skorumpowane i odrzucone tą metodą i nadal jest remis, każdy gracz otrzymuje trzy punkty turniejowe (patrz opis szwajcarskiego systemu punktacji - już wkrótce

)