Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 13:52

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 17, 2005 16:29 
Wiecie co. Nie będę kombinował. Biorę Gandalfa, którego proponuje Jaded.
Ale o możliwościach Meccg nie zapomnie napisać :)


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So gru 17, 2005 17:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
Przesadzasz Konrad z tym ze każda zagrana karta może mieć takie nieprzewidywalne efekty - bardzo ciężko jest zagrać Concealment'a (najwszechstronniejsza karta kasująca atak jakiejś istoty na nasza drużynę), Phial of Galadriel (chyba wiadomo Smile ), Return of the King (event na Aragorna, daje punkty zwycięstwa, polepsza Aragorna i zostaje w grze dopóki Aragorn będzie w grze), jakąś fakcje, czy nawet jakiegoś stworka który zaatakuje drużynę przeciwnika, w taki sposób by przeciwnikowi pomóc a sobie zaszkodzić


Powrócę do tematu, może w innym dziale, i postaram się przedstawić w jaki sposób zagranie Concealment może (choćby w niewielkim stopniu) pomóc przeciwnikowi. Z Return of the King toś mi zabił gwoździa, ale też o tym pomyślę. Zwłaszcza, że bardziej zasadnicze sprawy rzadko goszczą ostatnio w dziale Zasady i Taktyki :) .

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N gru 18, 2005 13:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Po "chwilowej" (;-)) nieobecnosci na forum takze ja dorzuce cos od siebie na temat naszej gry. Temat juz pewnie jest zamkniety ale co tam...

Root pisal ze minusem MECCG jest duza zlozonosc i znaczne skomplikowanie zasad. Dla mnie akurat jest to ogromny PLUS ;-) Przewinalem sie juz przez wiele karcianek i szczerze mowiac zadna nie zrobila na mnie takiego wrazenia jak MECCG. Duza zlozonosc zasad jest dla mnie plusem, gdyz dzieki temu mozliwych jest wiele roznych akcji i (o czym juz zostalo wspomniane) drog do zwyciestwa.

Przez jakie karcianki sie przewinalem ?? Bylo tego sporo. Gralem z Doom Troppera, Kult, Mythosa, The Last Crusade, a nawet zdarzylo mi sie zagrac chyba ze 2 partie w Magic the Gathering. Do tej pory gram w Vampire: The Eternal Struggle.
Musze powiedziec, ze sposrod wymienionych przeze mnie karcianek tylko 2 moglyby w moich oczach konkurowac z MECCG. Sa to The Last Crusade, a to z racji wykorzystania w grze kosci szesciennych oraz bardzo sympatycznego pomyslu wykorzysania w grze kart terenu i mozliwosci poruszania sie po nich czolgami i piechota. Druga karcianka, na ktora zwrocilem uwage byl... Mythos. Ta akurat karcianka miala, podobnie jak MECCG, duza komplikacje zasad i takze spore pole do manewru jesli chodzi o mozliwosci zwyciestwa.
Natomiast musze powiedziec, ze od pewnego momentu bardzo drazni mnie Vampire: The Eternal Struggle. Mimo iz White Wolf nadal wydaje ta karcianke, mam wrazenie ze jej tworcy w wielu przypadkach nie mysla. NA samych kartach sa tak wieloznaczne sformulowania, ze az krew czlowieka zalewa. Bez ciaglego zagladania na strone wydawcy i wyszukiwania nowych errat i rulingow wrecz nie da sie grac :-/ Akurat takiej wieloznacznosci na kartach MECCG nie ma (ewentualnie wystepuje w znikomej postaci).

Skoro tak wychwalam MECCG trzeba byloby takze podac jakis jej minus... W zasadzie nasuwa mi sie tylko jeden: dlugosc rozgrywki. Faktycznie gra 2-osobowa moze trwac nawet 3-4 godziny :-/ Dla porownania gra 4-osobowa w Vampire'a konczy sie juz po okolo 1.5 godziny... ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 13:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jeszcze raz powróce do karty reklamującej MECCG, jak mówiłem o ciemnym Jedynym to zapomniałem go wkleic co robię teraz



Na początku mówiłeś ze potrzebujesz info o MECCG do artykułu który piszesz, nie pamietam teraz czy podawałeś ogólny jego temat wiec jakbys mugł to rzuć nam troche więcej informacji na temat tego nad czym pracujesz i mam nadzieje ze jesli ukaze się on w jakims czasopiśmi to zdradzisz nam kiedy i gdzie :P


Załączniki:
TheOneRing.jpg
TheOneRing.jpg [ 38.96 KiB | Przeglądane 5511 razy ]

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 15:33 
Offline
Warrior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 04, 2005 10:07
Posty: 65
Lokalizacja: Wrocław
Adam napisał(a):
Chodzi mi o to że we fragmencie o MECCG chcę wkleić skan takiej karty, która by pokazywała grę od jak najepszej strony.
Nie chcę mi się przeszukiwać całej bazy danych (tylko trochę przejrzałem parę wyrywkowych haseł wpisałem) bo po prostu nie mam na to czasu :?


Dawno tu nie zagladalem :)
Co do przegladania kart, to mozna podejrzec skany po 10 sztuk na stronie u mnie w ten sposob:
http://karcianki.pl/index.php?opcja=skl ... 1&strona=1
tylko trzeba wybrac jako sposob przegladania trzecia ikonke od lewej (pierwsza od prawej jak kto woli :) ).
Po przelaczeniu sie na inna edycje trzeba na dole strony kliknac "wyswietl wszystkie karty", bo standardowow wyswietla tylko to co mam na sprzedaz.

_________________
nekhomanta
http://karcianki.pl
http://vtes.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 15:47 
Widziałem już te wersje The one ring na bazie danych, ale nie za bardzo mi się podoba ( wole strone jasną .

Co do artykułu. Ma to być obszerny artykuł o szeroko pojetej tematyce gier tolkienowskich z podziałem na karcianki, bitewne, rpg itd. Nie będzie jednak w żadnym czasopiśmie, lecz na stronce internetowej która teraz powstaje. Podam linka jak tylko powstanie


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 21:05 
drogi |Highwayman|-ie. Mam pytanie, a jednocześnie ogromna prośbę.

Cytuj:
Talia" składa się z paru typów kart:
- karty lokacji (ang. Sites), reprezentują one blisko 100 różnych miejsc w Śródziemiu do których możemy się udać podczas rozgrywki. Nie ma żadnego limitu do jakiej ilości lokacji można się udać podczas gry. Nie ma też żadnej określonej kolejności wedle której należy te lokacje odwiedzać, jedyne co ogranicza nasze możliwości poruszania się po nich to odległość między lokacja na której aktualnie jesteśmy a lokacją do której chcemy dojść - czyli czasem żeby dojść z miejsca A do miejsca B będziemy musieli zrobić przystanek w miejscu C gdyż droga z A do B jest zbyt długa do pokonania w jednym ruchu;

- karty zasobów (ang. Resources), wśród nich są wszystkie karty które możemy zagrać by zyskać Punkty Zwycięstwa jak i różne karty pomagające naszym postacią (patrz niżej) sprostać wszelakim zagrożeniom (też patrz niżej) jakie mogą napotkać podczas swoich wędrówek po różnych lokacjach (patrz wyżej ); karty zasobów możemy podzielić na parę innych kategorii: przedmioty, sojuszników (ang. Allies), frakcje (ang. Factions) i różnego rodzaju karty reprezentujące wydarzenia które w korzystny sposób wpływają na postacie gracza lub w korzystny sposób modyfikują okresowo zasady;

- karty postaci (ang. Characters), są to karty reprezentujące blisko 80 różnych postaci ze świata Tolkiena, zarówno tych bardziej znanych (Aragorn, Frodo, Bilbo) jaki i tych mniej znanych (np. Beregond - Strażnik Wierzy z Minas Tirith i jego syn Bergil). Wliczają się w to tez karty 5 wspomnianych już magów. Każda postać jest opisana za pomocą paru cech: Siła i Wytrzymałość (ang. Prowess i Body), Umysł i Oddziaływanie (ang. Mind i Direct Influence), Umiejętności - Wojownik, Tropiciel, Zwiadowca, Mędrzec, Dyplomata (ang. Skills - Warrior, Ranger, Scout, Sage, Diplomat) Zdolności Specjalnych (Special Abilities) i oczywiście rasy;

- karty zagrożeń (ang. Hazards), są to karty którymi przeszkadzamy naszemu przeciwnikowi, można je z grubsza podzielić na 2 kolejne kategorie - karty reprezentujące różne istoty które atakują postacie gracza i na karty reprezentujące różne wydarzenia które w niekorzystny sposób wpływają na postacie gracza lub w niekorzystny sposób modyfikują okresowo zasady

Aby móc zagrać potrzebujemy:
trochę lokacji (nie wszystkie 100 jest wymaganych, choć im więcej lokacji się posiada tym więcej możliwości się ma),
trochę postaci (z których część utworzy nasza startową drużynę, a część trafi do talii),
W skład talii wchodzą zarówno karty zasobów jak i karty zagrożeń (miedzy 30 a 50 kart jednego i dokładnie tyle samo kart drugiego typu); dzięki czemu wszyscy gracze mają zarówno swoje drużyny, zasoby do zagrania jak i karty zagrożeń którymi będą przeszkadzać przeciwnikowi. Kart magów nie można wystawić na początku, trzeba je dociągnąć i wystawić w trakcie gry - każdy z graczy może wystawić tylko jednego maga.

Tutaj dochodzimy do bardzo ciekawego elementu zasad MECCG - unikalności kart. Otóż wiele kart jest opatrzonych napisem "Unikalny" (ang. Unique) i w danym momencie w grze może być tylko kopia karty która jest unikalna. Prawie wszystkie postacie są unikalne dzięki czemu nigdy w grze nie będzie 2 Frodów czy Aragornów (co niestety jest możliwe w Lord of the Rings Tradable Card Game), tak samo jak może być tylko jeden Jedyny Pierścień, jeden Gandalf itd. itp.

Tak jak wspomniał Konrad podczas gry używane są 2 sześciościenne kości, większość różnych sytuacji w grze wymaga dodania pewnych wartości (np. Siły postaci) do wyniku rzutu kośćmi, jeśli suma jest wyższa od wymaganego progu (np. Siły istoty z która walczymy) to odnieśliśmy sukces jeśli nie to ponieśliśmy porażkę. Oczywiście sukces i porażka mają diametralnie różne konsekwencje - np. jeśli zwyciężyliśmy w walce z jakąś istotą to nie tylko dostaniemy za pokonanie jej Punkty Zwycięstwa ale też będziemy mogli nadal zaktywować naszą postać w do zagrania jakiś zasobów które dadzą nam kolejne Punkty Zwycięstwa, jeśli jednak przegraliśmy walkę to nasza postać może zginać (jeśli przeciwnik rzucając kośćmi osiągnie wynik wyższy niż Wytrzymałość naszej postaci), a nawet jeśli przeżyje to pozostanie ranna póki jej jakoś nie wyleczymy, a ranne postacie nie mogą być aktywowane do zagrywania kart zasobów (choć jest też sporo kart zasobów które po prostu zagrywa się na postać i nie trzeba jej do tego aktywować)

Dzięki złożoności zasad i ogromowi możliwości jakie oferują liczne lokacje, różnorodne zasoby i jeszcze więcej kombinacji jakie można dzięki nim utworzyć gra jest bardzo pasjonująca, zaskakująca i wciągająca. Jednak z tych samych powodów rozgrywki potrafią być bardzo długie, sięgające czasem nawet do 4 czy 5 godzin gry, a czasem jeszcze dłuższych.



czy mógłbym ten tekst włączyć do mojego artykułu z małymi jedynie zmianami ( wyeliminowanie nicków, i gdzie niegdzie zamiana szyku zdania). Wiem że prosząc o to straciłem właśnie w Twych oczach jako poczatkujacy redaktor, lecz czytając Twój wydrukowany post z gorzkim rozczarowaniem doszedłem do wniosku, że nie jestem w stanie jaśniej i w przystępniejszy sposób opisac zasad do MECCG. Natomiast jeślibym chciał Twój post pozmieniac, pisać kawałki zdania w różnej kolejności po pierwsze tekst straciłby na logice i składni, a po drugie i tak by był uderzajaco podobny do Twojego. Proszę Cię więc o zgodę na wykorzystanie tego materiału w moim artykule. Oczywiście zaznacze wtedy że pomagałeś w tworzeniu tekstu. Z góry dzięki :D


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 21:08 
Niech jakiś moderator skasuje to powtórzenie. Komputer mi sie zaciął.
A tak poza tym wszystkie te posty gościa pisałem ja.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn gru 19, 2005 21:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Mówisz i masz, Gościu!

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 0:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Jasne Adamie, nie ma problemu, chcialbym tylko zeby inne osoby z forum (a przede wszystkim Jaded i Konrad - bo to z nimi zazwyczaj tocze batalie na temat zasad) zatwierdziły to co napisałem

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 0:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Jak dla mnie rewelacja. W pzrystepniejszy sposob chyba nie mozna tego ujac :-) Trzeba pogratulowac Highwaymanowi elokwencji ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 0:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
Jasne Adamie, nie ma problemu, chcialbym tylko zeby inne osoby z forum (a przede wszystkim Jaded i Konrad - bo to z nimi zazwyczaj tocze batalie na temat zasad) zatwierdziły to co napisałem


Trudno powiedzieć, czy na tej podstawie ktoś wyrobi sobie właściwą opinię nt. gry, ale w stu procentach to poprawne. Zresztą niepodobna, abyś przy tak ogólnej skali gdzieś się pomylił. Zatwierdzam oczywiście :) .
Dodałbym tylko, że w rozgrywkach, w których uczestniczą tylko te same strony (tylko Wizards lub tylko Ringwraiths) niemal nigdy nie dochodzi do bespośredniej konfrontacji (pomiędzy non-fallen Wizardami nigdy), bo to chyba istotne. Ma tu miejsce rywalizacja o jak najlepsze przysłużenie się wspólnej sprawie. Karty zagrożeń (hazardy) zaś nie symbolizują sił związanych z graczem, który je zagrywa.
Oczywiście od Adama zależy decyzja o dołączeniu tych wzmianek i sposób w jaki to zrobi.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 20, 2005 13:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
O tym ze jesli graja ze soba te same strony to nie graja przeciwko sobie lecz niejako rywalizuja kto lepiej wypełni zadanie pisałem dosłownie tuż przed tym fragmentem który cytuje Adam

Natomiast bardzo dobrą sugestia jest wyjasnienie co to tak naprawde są hazard'y - że nie są to siły reprezentujące negatywne działanie jednego gracza na drugiego lecz raczej nikomu nie podporządkowane siły Śródziemia (np. Smoki, Huorn',y niektóre Orki i Trole itp.) ale też istoty wyraźnie służące Sauronowi (Nazgule, Orki, Trole itp.). Dodatkowo w późniejszych dodatkach gdy grało się tymi złymi powstały dodatkowe zasady by niektóre Orki, Trole, wszystkie Nazgule i pare innych rodzajów stworków nie atakowało złych drużyn a jedynie je troszkę opóźniało, pojwaiły się też wtedy hazard'y reprezentujące działalność Wolnych Ludów które działają odwrotnie - jedynie zatrzymują te dobre drużyny a atakują te złe.

W skrócie, tak jak Konrad powiedział, hazard'y nie reprezentują działalonśći jednego gracza na niekorzyśc drugiego, ale po prostu zwyczajne niebezpieczeństwa które czyhają w Śródziemiu

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 08, 2006 15:51 
Kiedyś bardzo dawno temu załozyłem ten temat aby pytać was o opinie do MECCG do mojego artykułu. Jak obiecałem wklejam linka do nowo powstałej strony
http://www.tolkien.com.pl/ennorath/index.php
Zaś od razu do artykułu odnośnik jest taki:
http://www.tolkien.com.pl/ennorath/fandom/gry.php
Zapraszam do czytania, oceniania całej strony.
Bardzo dziękuję za Waszą pomoc :)


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.032s | 14 Queries | GZIP : On ]