"Keyed to", "played keyed to" oraz "played at" znaczy to samo - "przypisane do", "zagrywalne na". Kreatura może być przypisana do ścieżki, którą idzie kompania, lub zagrana na nowy site kompanii, ten do którego kompania idzie. Niektóre kreatury można zagrywać na kilka sposobów, np. Orc-Watch na

,

,

,

. Jeśli na ścieżce kompanii występuje kilka regionów i/lub site, na które można zagrać kreaturę, trzeba zadeklarować, do czego się ją przypisuje. Ma to znaczenie, bo pewne inne karty mogą oddziaływać na ataki przypisane do site'u, jeszcze inne na przypisane do ścieżki. Dodatkowo po zagraniu kreatury np. na

, gracz może odpowiedzieć zagraniem karty, która zmieni

na

. W takim wypadku kreatura, która została zagrana na

nie wejdzie nawet do gry (zostanie odrzucona).
Podobnie może zdarzyć się z kreaturą zagraną na ścieżkę.
Anulowanie ataku nie liczy się jako pokonanie go. Jest sposobem na jego uniknięcie.
"Np. Karta ma 2 ataki, a ja 2 ataki scanceluje przez dwie jakies karty shrot-evento itp."
Zależy czy mówisz o atakach, czy o strikes. Niektóre kreatury, np. Slayer, Assasin mają rzeczywiście kilka ataków. Większość ma jeden, który składa się z jednego lub kilku strikes. Można anulować zarówno ataki, jak i strikes, każde kartami/efektami odpowiedniego typu, czyli jeżeli karta pozwala na anulowanie ataku, nie można jej użyć do anulowania strike'u ani odwrotnie.
Aby pokonać atak, trzeba pokonać wszystkie jego strikes - żaden nie może zostać anulowany, ani niepokonany. Jeśli kreatura ma kilka ataków, wszystkie muszą zostać pokonane, aby kreatura została pokonana.