Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2005 17:25 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jakem MOD, powykrajam, co się da i przeniosę do innego tematu a wszelkie posty poruszające tematy niezgodne z tytułem wątku automatycznie (i karnie) będę przenosić do nowego tematu, pod samodzielnie wymyślonym tytułem.
P.S. "(bez urazy)". Jaka uraza? To zaszczyt podejmować dotychczas nieporuszane kwestie dot. przepisów. Zresztą, może z obawy przed śmiesznością, mało kto się podejmuje.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2005 17:32 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ok :) to w takim razie możesz wykroić też "(bez urazy)" ;)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr paź 19, 2005 22:24 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
No to next pytanie nowicjusza.
Jak sie zagrywa karty hazardu ktore sa Long-Event, a mianowicie mi chodzi o "te wielkie smoki". Bo na nich jest napisane "moving in...." i nie wiem jak to traktowac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 20, 2005 0:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No to znowu postaram sie szybko i skrótowo odpowiedziec.

Ahunty smocze zagrywasz normalnie jak kazdy inny hazarard, czyli w fazie movement hazard przeciwnika. Dodatkowo na karcie sa wszyczegolnione regiony przez ktore musi poruszac sie kompania. I to juz w sumie wszystko. Zaznaczam poprostu ze kompania moze sie nie ruszac jednoczesnie bedac w danym regionie. Smoka mozesz zagrac, ale poniewaz nie bedzie spelnionego drugiego warunku to zwyczajnei kompania nie stawi czola atakowi storzonemu przez karte smoka polujacego.

Aby skuteczenie przylozyc komus smokiem polujacym kompania musi sie ruszac i przechodzic przez wystarczajaco jeden z wyszczegolionych regionow.

Teraz jak czytam to co napisalem to nie wiem czy jest to takei jasne, ale ciezko mi to innaczej ujac. Najwyzej reszta forumowiczow pomoze. [/b]

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 20, 2005 9:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
Ahunty smocze zagrywasz normalnie jak kazdy inny hazarard, czyli w fazie movement hazard przeciwnika. Dodatkowo na karcie sa wszyczegolnione regiony.
Aby skuteczenie przylozyc komus smokiem polujacym kompania musi sie ruszac i przechodzic przez wystarczajaco jeden z wyszczegolionych regionow.


Pocięłem i teraz jest chyba jaśniej.
Jest taka zasada w MECCG, ze nie można zagrać karty, która nie ma żadnego wpływu na grę (tylko po to , zeby ją wyrzucić z ręki). Wyjątkiem są wszystkie karty Long-event (i część permanent-event). Karty hazard long-event zagrywasz w dowolnym momencie movement-hazard phase z nadzieją , że a nuż zadziała.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt paź 21, 2005 20:22 
Offline
Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lip 20, 2005 16:39
Posty: 28
Pytan cd.
Co znaczy dokladnie "keyed" na kartach hazardu, tzn musi na karcie byc napisane na jakich regionach mozna zagrywac karte, czy chodzi o "ikonki" ?
oraz
Czy Cancelowanie atakow jest liczone jako zabicie potwora. Np. Karta ma 2 ataki, a ja 2 ataki scanceluje przez dwie jakies karty shrot-evento itp. To czy zabilem potwora i dostaje MP, czy tez nie ? Czy po prostu musze wszystkie ataki, ze tak powiem, zripostowac ? :)
thx z gory


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So paź 22, 2005 0:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
"Keyed to", "played keyed to" oraz "played at" znaczy to samo - "przypisane do", "zagrywalne na". Kreatura może być przypisana do ścieżki, którą idzie kompania, lub zagrana na nowy site kompanii, ten do którego kompania idzie. Niektóre kreatury można zagrywać na kilka sposobów, np. Orc-Watch na :darkhold: , :shadowhold: , :shadowland: , :darkdomain: . Jeśli na ścieżce kompanii występuje kilka regionów i/lub site, na które można zagrać kreaturę, trzeba zadeklarować, do czego się ją przypisuje. Ma to znaczenie, bo pewne inne karty mogą oddziaływać na ataki przypisane do site'u, jeszcze inne na przypisane do ścieżki. Dodatkowo po zagraniu kreatury np. na :shadowhold:, gracz może odpowiedzieć zagraniem karty, która zmieni :shadowhold: na :ruinslairs: . W takim wypadku kreatura, która została zagrana na :shadowhold: nie wejdzie nawet do gry (zostanie odrzucona).
Podobnie może zdarzyć się z kreaturą zagraną na ścieżkę.

Anulowanie ataku nie liczy się jako pokonanie go. Jest sposobem na jego uniknięcie.
"Np. Karta ma 2 ataki, a ja 2 ataki scanceluje przez dwie jakies karty shrot-evento itp."
Zależy czy mówisz o atakach, czy o strikes. Niektóre kreatury, np. Slayer, Assasin mają rzeczywiście kilka ataków. Większość ma jeden, który składa się z jednego lub kilku strikes. Można anulować zarówno ataki, jak i strikes, każde kartami/efektami odpowiedniego typu, czyli jeżeli karta pozwala na anulowanie ataku, nie można jej użyć do anulowania strike'u ani odwrotnie.
Aby pokonać atak, trzeba pokonać wszystkie jego strikes - żaden nie może zostać anulowany, ani niepokonany. Jeśli kreatura ma kilka ataków, wszystkie muszą zostać pokonane, aby kreatura została pokonana.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 29, 2005 13:58 
Offline
Scout
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 08, 2005 17:29
Posty: 14
Lokalizacja: Ząbki
Mam takie małe pytanko:
czy obniżenie body dla hazard creature z broni np. Wormsbane działa na wszystkie strike, czy tylko na ten wymierzony w osobnika z bronią.

_________________
"...Then I was young and tender. Now I am old and strong, strong, strong."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 29, 2005 14:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Wedlug mnie tylko ten wymierzony na z osobnika z bronia, ale nie popre tego w tej chwili zadnymi zasadami, wiec poczekamy na reszte opiniodawcow ;)

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 29, 2005 14:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
W przypadku WormsBane'a to akurat proste: "...and -2 to strike's body against against Dragon or Drake strike)."

W przypadku Aiglosa - nie wiem. "-2 to target's body". Nie mam pojęcia kogo, czy co targetuje Aiglos. Posiadacza, strike, atak? Nie zamierzam wymyślać zasad na poczekaniu. CRF milczy.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt lis 29, 2005 17:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
Konrad Klar napisał(a):
W przypadku WormsBane'a to akurat proste: "...and -2 to strike's body against against Dragon or Drake strike)."

W przypadku Aiglosa - nie wiem. "-2 to target's body". Nie mam pojęcia kogo, czy co targetuje Aiglos. Posiadacza, strike, atak? Nie zamierzam wymyślać zasad na poczekaniu. CRF milczy.


na logike to tak samo jak Wormsbane...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 30, 2005 7:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Nie wiem, czy to zabawne, ale...
CRF-Rulings by Term-Targets:
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 30, 2005 15:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Z pewnością nie posiadacza - chwilę wczesniej daje mu przecież +1 do body. Stawiam na strike (choćby po to by uniknąć nieporozumień przy CvCC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 30, 2005 15:38 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
A card that is played on a card continuously targets the card it is on.


Żartowałem. Zupełnie poważnie - nie sądzę, żeby przedmiot był kartą "played on bearer", przynajmniej nie w normalnym wypadku. Raczej "played with bearer", jak to jest ujęte w Fealty Under Trial. Choć na karcie "Goblin Earth Plumb" z tego samego dodatku, tak właśnie pisze - "Playable only on Orc or Troll." , albo na Great Bats - "Cannot be duplicated on a given company." a nie "in a given company" (Regiment of Black Crows) - tak jakby ally mógł być zagrany na kompanię.

Wszystkie (może poza Regimentem) karty, jak i Aiglos są przykładem tego samego niedbałego stylu opisywania kart. Aiglos nie ma żadnego targetu, nie można z jego pomocą zadeklarować jakiejś akcji, jak z pomocą np. Ancient Black Axe.

Macie - Tworek i Jaded rację, mówiąc "na logikę" i "stawiam", bo w tym wypadku zasady nic nie powiedzą. Można stosować je ściśle i doszukiwać się niuansów, tam gdzie są precyzyjnie napisane. Niestety nie tu.
Do czasu pojawienia się bardziej precyzyjnych oficjalnych przepisów, też obstawiam, że chodzi o modyfikację body strike'u, który przyjmuje posiadacz Aiglosa.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N gru 18, 2005 0:12 
Offline
Ranger

Dołączył(a): Pt cze 03, 2005 9:11
Posty: 42
Lokalizacja: Wrocław
myślę o zagraniu Gollum's Fate i zniszczeniu The One Ring ale nie wiem jak mam to zrobić skoro wcześniej jak tylko Gollum jest tam gdzie Jedyny to są obaj discardowani... chyba nie kumam tego


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 256 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 18  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.034s | 12 Queries | GZIP : On ]