Zasady niemal w całości pokrywają się z "warszawskimi",jest trochę kosmetyki, istotne zmiany zaznaczone są na czerwono. Zajrzyjcie też do tematu "Konkluzje" w dziale zasady i taktyki.
Kolejne poprawki w kolorze zielonym:Calych zasad MECCG nie bede przytaczal, polecam za to przeczytanie wszystkich instrukcji plus odsylam was do dzialu zasady i taktyki aby przejzec erraty i dodatkowe rulingi (dla leniwych podaje link
http://kfiadeg.afraid.org/meccg/viewtopic.php?t=14 ). Zdecydowana wiekszosc zasad ktore tam sa beda obowiazywaly na turnieju. Wazniejsze z nich lub te ktore zostana wylaczone przytocze tutaj (ponwonie dla leniwych ). Na turnieju oczywiscie beda one dostepne w formie pisanej i najprawdopodobniej elektronicznej.
- turniej rozgrywany bedzie w systemie szwajcarskim,
kazdy mial by do rozegrania 4 gry (nawet jeśli będzie więcej niż 16 graczy - ze względów ograniczeń czasowych)- punktacja: If, at Free Council after the final marshalling points (MP) totals have been tallied, one player has more MPs than the opponent, that player wins. The winner receives 4,5 or 6 tournament points depending upon the ratio of his MP total to the opponent. The loser recives 2,1 or 0 points respectively. To determine the winner's MP ratio, divide the winner's total MPs by the loser's MPs. A loser with 0 MPs automatically gives the winner 6 points
Winning with The One Ring - 8
Defeating opponent with a Marshalling Points Ratio of 2 or greater-6;
Defeating opponent with a Marshalling Points Ratio less than 2 but greater than or equal to 1.5-5;
Defeating opponent with a Marshalling Points Ratio less than 1.5 but greater than one-4;
Defeating opponent with the Weakest Link Method of breaking ties at the Free Council-3.5;
Losing with the Weakest Link Method of breaking ties at the Free Council-2.5;
Losing to an opponent who wins by result (d) above-2;
Loosing to an opponent who wins by result (c) above-1;
Losing the game otherwise-0.
- osoby bez pary w każdej rundzie otrzymają BYE (odpowiednio 6, 5, 4 i 3 punkty turniejowe w każdej z rund)W związku z tym, że może być nieprzepisowa ilość graczy awaryjnie dodajemy jedno kryteriu (4) rozstrzygania remisów na końcu turnieju:
1.Porównujemy liczbę porażek wszystkich remisujących - ci którzy mają najmniej przechodzą dalej
2.Porównujemy liczbę zwycięstw (3,5 punkta lub więcej) - ci którzy mają najwięcej przechodzą dalej
3.Sumujemy punkty turniejowe przeciwników każdego z remisujących, ci którzy mieli "najtwardszych" przeciwników (najwyższa suma) przechodzą dalej
4.(nieoficjalne) Sumujemy "małe punkty" jakie zdobyli na remisującym jego przeciwnicy - ci z najmniejszą sumą przechodzą dalej.
To kryterium, jak sądzimy, pozwoli definitywnie określić najlepszego z remisujących.- czas jednej gry 1 godzina
- wszystkie gry są jedno-deckow'e
- wymagana ilosc MP do zwolania zakonczenia gry 25
- pomiedzy grami 10 minut przerwy
- character pool, z ktorego wystawiana jest druzyna startow wynosi maksymalnie 15 postaci, bez wizard'ow/balrog'a/ringwright'ow
- druzyna balroga lub ringwirghta moze wystawic 6 postaci na starcie (ale rowniez z pool'a 15 postaci)
- nie mozna w startowej druzynie wystawic wizard'a/balrog'a/ringwright'a
- ilosc kopii wizard'a/balrog'a/ringwright'a w talii
1) wizard 2 + 1 (lub 3)
2) fallen wizard 3
3) balrog 3
4) ringwright 2 + 1 (lub 3)
- W grze przeciwko Fallen-Wizardowi gracz Może wymienić swojego wizarda w talii jeśli właśnie takiego zadeklarował gracz grający Fallen Wizardem
- home rule -jesli przeciwnik wystawi wizard'a/ringwriht'a, ktorego aktualnie mamy na reku, mozemy wystawic go jako alternatywnego, ktorego posiadamy w talii, a momencie dociagniecia odpowiedniej postaci natychmiast jest ona podmieniona z wystawiona
- zasady opcjonalne dopuszczone na turnieju:
1) burglary
2) recently visited sites (+1 strike, +1 prowess)
3) Company vs. company combat (zarówno z instrukcji MELE jak i MEWH)
4) postac moze probowac walczyc na -3 bez tapowania
5) postać może próbować zdejmować korupcję na -3 bez tapowania
- karty zagrywalne na agentow nie moga byc zagrywane przeciwko ringwright'owi/sauronowi/balrogowi - agenci nie moga ruszac sie do Wizard haevan'ow oraz Under-deep'ow
- +5 general influence'a ringwright'a/sauron'a nie jest uzywane w przypadku influence'a dokonywanego przez agenta
(dotyczy w zasdzie tylko Golodhrosa) - on guard creature vs burglary, kreaturka atakuje cala druzyne po probie wlamania niezaleznie od jej powodzenia.
- druzyna ringwright'a moze zaczynac gre w Dol Guldur lub Minas Morgul
- druzyna balroga moze zaczynac gre w Morii lub w Under-gates oraz miec dwie druzyny startowe (po jednej w w/w lokacjach)
- druzyna fallen wizard'a moze zaczynac gre w The White Towers lub w dowolnych site'cie Ruins & Lairs w Arthedain'ie
- sideboard 30 kart plus 10 kart do sideboard'u na Fallena,
- w site'ach w under-deepach nie mozna zagrywac kart "keyed to region"
- talia:
1) musi skladac sie z takiej samej ilosci hazard'ow i resource'ow
2) w czesci hazard'owej musza byc conajmniej 12 creatures
3) creatures bedace jednoczesnie event'ami liczone sa jako 0.5 (n/p 5 nazguli i Mouth of Sauron to razem 3).
4) od momentu zaczecia turnieju nie moze byc modyfikowana
5) po kazdej grze karty użyte z sideboard'u musza byc odlozone z powrotem
- dozwolone jest używanie map z regionami zamiast kart regionow
- wyeliminowanie wizard'a/balrog'a/ringwright'a/fallen'a -5 MP
- tylko jedna karta unique na raz moze byc w grze, wyjatkiem sa manifestacje smokow: Example: You have played Smaug at Home and Smaug Ahunt (both are still in play). Then you play Dragon's Desolation and Smaug on one of your opponent's companies at Weathertop. Your opponent plays Old Thrush, rolls lucky, and defeats Smaug. He gets 5 MPs for defeating Smaug and Smaug, Smaug at Home, and Smaug Ahunt are all removed from play and The Lonely Mountain (Smaug's lair) no longer has an automatic-attack.
If, instead, one of your own companies had gone to The Lonely Mountain and defeated Smaug at Home, you would not receive the 5 MPs.
- za wyeliminowanie swojej kreaturki (poddaję się) nie dostaje sie MP
- jezeli druzyna znajduje sie w lokacji Under-deep podczas rady, jej punkty nie wliczaja sie do ilosci MP niezbednej do zwolania rady, za wyjatkiem druzyn Balroga (na radzie juz sie wliczaja do calkowitej ilosci MP)
- na turnieju mozna uzywac kart z nastepujacych dodatkow: METW, METD, MEDM, MELE, MEATS, METWH, METB a takze oficjalnych kart promocyjnych, nie mozna uzywac German Promo Cards, oraz kart (w szczegolnosci lokcaji) ktore pojawily sie na internecie po rozwiazaniu umowy pomiedzy Iron Crown Enterpisses a Tolkien Enterprisses.
- na turnieju dopuszczalne sa tylko oryginalne karty, moga one byc umieszczone w protector'ach
- dozwolone są karty innych niż angielska wersji językowych (trzeba jednak pokazać przeciwnikowi tekst angielski)- nie dozwolone jest znakowanie kart lub protector'ow
- nie dozwolone jest na turnieju gryzienie przeciwnika
- hazard creatures zagrane jako automatic-attack nie daja MP, oraz nie sa liczone do limitu hazard'ow
- If a body check against a Ringwraith is exactly equal to 7 or 8, the Ringwraith is returned to your hand. You do not lose the game if your Ringwraith is removed in this fashion - you may bring such a Ringwraith back into play in the same fashion as you revealed him in the first place. If this happens to our Ringwraith, you may not reveal a different Ringwraith and your opponent may not reveal the Ringwraith that you returned to your hand.
Ringwraith follower jest odzrzucany - A corruption check for any character in a Ringwraith's company is modified by +2 (ta zasada tyczy sie rowniez Balroga)
- Fallen Wizard moze miec po 2 kopie kart non-unique, oprocz kart typu stage tych moze miec do 3 kopii
- Corruption checks for a Fallen-wizard are handled as if he were a minion character
- Corruption checks for a Fallen-wizard's non-Orc and non-Troll character are handled as if the player were a Wizard
- All non-Orc/Troll characters may freely use both hero and minion items
- pojawily sie pytania dotyczace site path, przytaczam wiec wyciag z instrukcji "Site Path: The site path of a site is the sequence of regions between the site and its nearest Haven as listed on the site's card. A company's site path is the sequence of regions between its site of origin and its new site". Czyli karty typu n/p Dragon's Desolation lub Storms of Osse zagrywa sie patrzac na sciezke site'u a nie na sciezke regionow przez ktore idzie druzyna. Czyli n/p jezeli druzyna porusza sie z Edoras w Rohanie do Glittering Caves w Gap of Isen (chyba ), to w Glittering Caves, o ile Doors of Night sa w grze, mozna zagrac smoka po rzuceniu uprzednim zagraniu Dragon's Desolation, pomimo tego iz druzyna idzie przez dwa Border-Land'y.
- Q: When a card says "site path," is that the regions listed on the site?
A: It depends. Some cards (like Snowstorm) refer to the company's site path, which is the regions the company moved through. Other cards (like the tapping effect of Long Winter) refer to the site's site path, which is the regions listed on the site card. Note that when using starter movement, the site's site path and the company's site path are the same.
- agents attacks against minion companies are always detainment
- Palantir of Elostirion i Palantir of Orthanc nie daja nigdy (niezaleznie od zagranych kart) ZADNYCH punktów Fallen-Wizard'owi
- Balrog player receive no MP for hero items played at his Darkheaven
- Balrog vs. Balrog - w momencie pojawienia się Balroga przeciwnik odrzuca wszystkie karty Balrog specific (łącznie z postaciami)-To samo dzieje się w przypadku śmierci Balroga- METODA NAJSŁABSZEGO OGNIWA
Jeżeli okaże się, że gracze kończą z jednakową iloscią punktów, każda postać - oprócz Awatarów - dostaje jeden dodatkowy punkt korupcji. Kazda postać - w tym czarodzieje (Ringwraith i Balrog oczywiście nie) musi wykonać test korupcji. Punkty zwycięstwa są znowu podliczane i zwycięża gracz z większą ilością punktów. Jeśli nadal jest remis, procedura się powtarza, aż jeden z graczy zwycięży. W bardzo rzadkim przypadku, gdy wszystkie postacie oprócz czarodziejów zostały skorumpowane i odrzucone tą metodą i nadal jest remis, każdy gracz otrzymuje trzy punkty turniejowe
chcialbym zaproponowac dodanie opcjonalnej zasadu o ruchu do Gorgototh (dotyczy hero)
kto na to wpadł? Balrog vs Balrog to co innego niz Fallen vs Fallen; kiedy twój przeciwnik wystawi Balrog'a to ty wcale nie musisz sie pozbywac wszystkich kart Balrog specific - i tak brak Balroga uniemozliwia zagranie wiekszosci event'ów z tego dodatku, natomiast wywalanie postaci które sa Balrog specific to juz calkowite przegiecie - równie dobrze moznaby zrobic ze w grze Balrog vs Balrog kto pierwszy wystawi Balrog'a od razu wygrywa 6:0, a choc bez Balroga gra sie ciezko bo sporej ilosci kart sie nie zagra to mimo wszystko da sie wygrac
i a propo zabicia Balrog'a (choc nigdy nie widzialem ani nawet nie slyszalem o takim przypadku) - Balrog to nie Fallen, nie ma przepisów mówiących ze kiedy zginie to schodza jego specific'i
generalnie zwracam na to uwage dla zasady bo jesli pamietacie (ja pamietam) to po ostatnim turnieju obiecywalem ze na nastepnym nie bede gral Balrog'iem wiec nie lekajcie sie i wywalnie The Way is Shut z sideboard'ów