Całkiem dobrze sklejone pytanie.
Droga przez jaką idzie kompania, to "company's site path", natomiast to, co jest wydrukowane na karcie site'u, to "site's site path".
Jeżeli kompania porusza się metodą starter movement, te dwie rzeczy, ścieżka kompanii i ścieżka site'u są takie same. Symbole na karcie site'u przedstawiają po prostą trasę do site'u z najbliższego (nearest) havenu.
Kompania, która idzie, używając region movement, przechodzi zazwyczaj inną trasą.
Np. kompania poruszająca się z Bree (w Arthedainie) do The White Towers (też w Arthedainie), przechodzi tylko (niespodzianka

) przez Arthedain i tylko przez jeden [w] i jeden region.
Symbole regionów wydrukowane z lewej strony na kartach
Creature odnoszą się do company's site path, czyli trasy, przez jaką faktycznie przechodzi kompania. Czasem tekst (ale nie symbole po lewej) hazardu mówi wyraźnie, że może on być zagrany (albo dodatkowo zagrany) na site, albo oddziaływuje na site, który ma
w swojej ścieżce określone symbole. Wtedy liczy się site's site path a nie faktyczna ścieżka kompanii.
Przykłady:
Long Winter zmusza kompanię nie posiadającą w swoim składzie rangera do powrotu do site of origin jeżeli
company's site path ma dwa [w], dodatkowo jeśli Doors of Night jest w grze, tapuje wszystkie site'y, które mają dwa [w] na
swojej ścieżce.
Rain-Drake może być zagrany na kompanię, która ma w
company's site path trzy [w] lub jedno [c] i tu się liczy faktyczna ścieżka kompanii. Dodatkowo może być zagrany na Ruins&Lairs, które mają
w swojej ścieżce dwa [w] lub jedno [c].
Na drodze z Bree do The White Towers kompania nie zostanie więc wycofana do site of origin przez Long Winter, ale Bree i The White Towers zostaną tapnięte. (mówię o Bree i The White Towers w wersji hero, które mają dwa [w] wydrukowane na karcie, w wersji minion Bree i The White Towers i Fallen-wizard The White Towers ścieżki są inne, nie z Rivendell, tylko z Carn Dum, lub w ostatnim przypadku żadna, jako że w wersji Fallen-wizard The White Towers to haven).
Rain-Drake nie zaatakuje kompanii, przypisany do jej ścieżki, bo nie ma na niej ani trzech [w], ani [c], ale zatakować może na Ruins&Lairs, bo na ścieżce The White Towers są dwa symbole [w] i będą bez względu na to skąd i jaką trasą podąża tam kompania.
W tym przykładzie ma to (to, czyli na co zostanie zagrana kreatura) m.in. takie znaczenie, że niektóre karty, pozwalają zabezpieczyć się przed kreaturami przypisanymi do ścieżki, albo site'u, albo anulować atak, w zależności od tego, na co został przypisany.