Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 18:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 10:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
wedlug mnie wynika z tego ze fallen do testowania pierscieni musi uzywac kart tego samego charakteru co testowany pierscien i tegoz samego charakteru musi byc karta zagranego po tescie pierscienia


Nie musi - wprowadzany pirścień niczego nie targetuje


Cytuj:
natomiast hero nie ma takich ograniczen


Kurcze , zastanawiałem się nad tym. I faktycznie coś w tym jest. Wspominał chyba zresztą o tym Konrad swego czasu...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 13:41 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaded napisał(a):
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty.


Ja się z tym nie zgadzam. No bo niby dlaczego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 17:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ograniczenia dotyczące targetowania przez hero/minion resource-events innych hero/minion resource/sites, jakkolwiek wprowadzone w White Hand, dotyczą wszystkich graczy, podobnie jak reguły dotyczące Half-Orcs.

Problemem, jak Lenin - wiecznie żywym, jest kwestia tego, co targetem jest a co nie.
Być może komuś wyjaśnia tę sprawę definicja z CRF:
Cytuj:
A target is an entity that an action is played out through. Enitities are only targets of
an action if the action specifies those entities by number and type.
Note that "the foo" counts as specifying one "foo."

"Target jest podmiotem, przez który jest zagrywana akcja. Podmioty są targetami akcji, tylko jeśli akcja określa te podmioty przez liczbę i typ. Zauważ, że <<foo>> liczy się jako jedno określone <<foo>>"

Mi to pozostawia wiele niejasności. Więcej natomiast tłumaczy deficja "targetowania" z Lidless Eye:
Cytuj:
Targeting: Choosing a specific entity through which a card or effect will be played out. An entity chosen as such is the "target" of the action. Some possible targets are: characters, corruption checks, strike dice rolls, items, sites, and companies. A card that states it is playable on or with a certain entity targets an entity. Cards which affect an entire class of other cards do not target (e.g., Wake of War).

"Targetowanie: Wybieranie określonego podmiotu, przez który karta lub efekt będzie zagrana/zagrany. Podmiot wybrany jako taki jest <<targetem>> akcji. Niektórymi możliwymi targetami są: postacie, testy korupcji, rzuty kością na strike, przedmioty, site'y i kompanie. Karta, która stanowi, że jest zagrywalna na (org. "on") lub z określonym podmiotem, targetuje podmiot. Karty, które oddziaływują na całą klasę innych kart, nie targetują (np. Wake of War)."
(podkreślenia moje)

Prosty, bezsporny (jak sądzę) przykład - karta Marvels Told: na deklaracji wybieramy sage'a, który będzie jej używać i hazard-event, np. Annalena i Daelomin at Home. Jeśli na rozwiązaniu zabraknie Daelomin at Home, nie można będzie wskazać celu zastępczego (np. Lure of Nature) i na rozwiązaniu to Annalena a nie inny sage będzie wykonywać test korupcji.*

Jak jednak wybrać na deklaracji special ring, który ma być (czy miałby być raczej) targetem Test of Form, lub Test of Fire ? Z tym testowanym, to proste - wskazujemy Fair Gold Ring, a nie Precious Gold Ring, czy inny pierścień w posiadaniu postaci w kompanii. Ale special ring? "Targetem będzie Magic Ring, Dwarven Ring, lub The One Ring, w zależności od wyrzutu"? Czy rzucająć Marvels Told możemy powiedzieć, że targetem będzie nie określony wstępnie hazard-event? Takie wskazanie nie wydaje mi się możliwe.

* Tapnięta Annalena jest tu też dodatkowo aktywnym warunkiem i jeśli nie będzie jej na rozwiązaniu (i tapniętej) Marvels Told się nie rozwiąże, choćby Daelomin at Home (target pierwszej z dwóch akcji Marvels Told) była w grze.

Gror napisał(a):
Jaded napisał(a):
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty.


Ja się z tym nie zgadzam. No bo niby dlaczego?


W wielu wypadkach, przedmiot (a nawet podmiot), który jest związany z akcją jest jej targetem. W tak wielu, że może powstać mylne przekonanie, że jest to tożsame - efekt akcji i target akcji.
Efektami Far-Sight są znalezienie i wyciągnięcie przedmiotu i test korupcji wykonany przez sage'a. Którego sage'a - jest to określone na deklaracji, którego przedmiotu - nie.


P.S.
Jaded napisał(a):
Cytuj:
natomiast hero nie ma takich ograniczen

Kurcze , zastanawiałem się nad tym. I faktycznie coś w tym jest. Wspominał chyba zresztą o tym Konrad swego czasu...

Konrad wspominał o tym, że regularny Wizard (upadły to też hero) nie ma ograniczeń, co do zagrywania minion items na hero sites, co akurat targetowaniem nie jest. A wspominał w związku z kwestią: "dlaczego hero player nie może wystawić manifestacji, podczas wpływania na hero postać a minion może?"
Bo minion nie ma hero sites a regularny czarodziej nie ma minion sites, na których by to mogli zagrać, w zgodzie z alignmentem. I żaden nie ma szansy wystawić oryginału podczas wpływania w grze cross-alignment.
Temat niby rozstrzygnięty, ale wciąż powraca.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 18:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Gror napisał(a):
Jaded napisał(a):
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty.


Ja się z tym nie zgadzam. No bo niby dlaczego?


W wielu wypadkach, przedmiot (a nawet podmiot), który jest związany z akcją jest jej targetem. W tak wielu, że może powstać mylne przekonanie, że jest to tożsame - efekt akcji i target akcji.
Efektami Far-Sight są znalezienie i wyciągnięcie przedmiotu i test korupcji wykonany przez sage'a. Którego sage'a - jest to określone na deklaracji, którego przedmiotu - nie.



I z tym się właśnie nie zgadzam. Przecież wyciągając przedmiot w ten sposób (FAR-SIGHT) wiadomo od razu co wyciągamy. I dlatego uważam, że mamy tu do czynienia z targetowaniem.
W każdym razie miałbym moralne opory z wyciąganiem BLACK MACE w ten sposób.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 18:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jeśli przy testowaniu pierścienia na ręku masz tylko Lesser Ring, też wiesz, co "wylosujesz", ale nie musisz tego wskazywać/wybierać/deklarować.
A gdyby przy deklaracji Far-Sight przeciwnik odsłonił Dragon-Sickness on-guard i posiadacz kluczowego dla rozgrywki greater item poszedł z nim do discardu, też byś miał moralne opory przed przywróceniem tego greater item? Ok, przykład trochę wydumany - kto tak (kto w ogóle ściśle) stosuje karty on-guard?
Oczywiście gdyby przedmiot do znalezienia był targetem Far-Sight, nie miałbyś takiej opcji.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 19:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Jeśli przy testowaniu pierścienia na ręku masz tylko Lesser Ring, też wiesz, co "wylosujesz", ale nie musisz tego wskazywać/wybierać/deklarować.
A gdyby przy deklaracji Far-Sight przeciwnik odsłonił Dragon-Sickness on-guard i posiadacz kluczowego dla rozgrywki greater item poszedł z nim do discardu, też byś miał moralne opory przed przywróceniem tego greater item? Ok, przykład trochę wydumany - kto tak (kto w ogóle ściśle) stosuje karty on-guard?
Oczywiście gdyby przedmiot do znalezienia był targetem Far-Sight, nie miałbyś takiej opcji.


Rozumiem, że chodzi Ci o sytuację, że jedna drużyna "gubi" ten przedmiot, a druga w tej samej turze go znajduje a trzecia zagrywa go setki kilometrów dalej. Ale to według mnie nie ma żadnego związku z targetowaniem. Chyba, że chodzi Ci o zagranie DS jako response w chain-of-effect do FS.
Ale chyba nie oto chodzi aby dośpiewywać interpretacje fabularne.
Nadal nie jestem przekonany, że FAR-SIGHT może być użyty do wyciągania minionowych przedmiotów :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 19:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Chodzi mi o tę samą kompanię.
Z Lidless Eye:
Cytuj:
ˇ The company plays a card that potentially taps the site. If the on-guard card is a non-creature hazard, it may be revealed if it is a hazard that directly affects the company or a character in the company (e.g., a hazard that forces all characters to make a corruption check).

Z uwzględnieniem tego (z CRF):
Cytuj:
A revealed on-guard card retroactively takes effect as though it were both declared and resolved immediately prior to the chain of effects during which it was revealed.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz paź 27, 2005 23:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
wedlug mnie wynika z tego ze fallen do testowania pierscieni musi uzywac kart tego samego charakteru co testowany pierscien i tegoz samego charakteru musi byc karta zagranego po tescie pierscienia


Nie musi - wprowadzany pirścień niczego nie targetuje


Cytuj:
natomiast hero nie ma takich ograniczen


Kurcze , zastanawiałem się nad tym. I faktycznie coś w tym jest. Wspominał chyba zresztą o tym Konrad swego czasu...


Jeszcze raz wracam do tego tematu. Zgadzam się, że wprowadzany pierścień niczego nie targetuje.

Jednak:
CRF-Ruling by Terms-MELE vs. METW
Cytuj:
Hero items may not be used as conditions for minion resources, and minion items
may not be used as conditions for hero resources.
Note that a Fallen-wizard may play
special ring items regardless of the alignment of the gold ring item tested.

# If you are playing against a deck with three Wizards in it, you may play any
combination of three Ringwraiths, except one each of three different Ringwraiths.
You may not have both the minion and hero version of a unique item in your deck.


Dlaczego jednak taka adnotacja dotycząca Fallen-Wizarda?

W tekstach wszystkich Special Item Rings jest:

"Playable only with a Gold Ring and after a test indicates a Lesser/Spirit/Magic/The One/Dwarven Ring."

Gold Ring nie jest targetem, ale jest warunkiem dla zagrania Special Item Ring.

Skąd zatem pomysły na hero The One Ring w minion decku?
Możliwe, że stąd:


Cytuj:
Black Rain
Sage only. Playable on an untapped sage during the site phase at a Ruins & Lairs :ruinslairs: in a Wilderness :wilderness:. Opponent must reveal to you a non-Ringwraith, non-Wizard character from his hand if available; otherwise he must reveal his entire hand. If a character is so revealed, make a roll (or draw a #). If the sage is a Ringwraith, modify the roll by -2. According to the result, you may play an item from your hand with the sage (tapping the sage): The One Ring (10, 11, 12), a Dwarven Ring (8, 9, 10, 11, 12), or a Spirit Ring (0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7).


Black Rain zmienia warunek zagrywalności Special Item Ring i nie jest jednocześnie przedmiotem.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt paź 28, 2005 20:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Najwyraźniej masz rację, ale cały rozdział MELEvsMETW jest dla mnie mocno podejrzany. Przeczytałem dziś instrukcję i wynotowałem sporo uwag i wątpliwości.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.022s | 12 Queries | GZIP : On ]