Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt sie 05, 2005 17:43 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Generalnie autorzy ME chcieli zeby nie mozna bylo wyciagac sobie Jedynego.
To wszystko wzielo w leb kiedy wydali DM.
Token of Goodwill:
Offering Attempt. Playable on a diplomat whose company is facing an attack of the type listed below. Target diplomat makes a corruption check. If he does not fail, discard an item from his company (as listed below), and make a roll (or draw a #) adding the diplomat's unused direct influence. If the result is greater than the listed values, the attack is cancelled, and you may take one resource from your play deck or discard pile into your hand (reshuffle play deck if searched). Against a Dragon: greater item/5, against a Drake: major item/6, against Men, Slayer, or any Agent: minor item/7.

I tak nasi dzielni herosi maja 4 karty reprezentujace Jedynego!!
Wystarczy siedziec w Bandit Lair i w przerwach w dawaniu minor itemow zagrac pierscien i udac sie do Under Grottos...
Dzieki Rumours of Rings nawet nie musimy wrzucac do talii tych Precious Gold Ring.
Po drodze tylko przy pomocy Far Sight wyszukac Scroll of Isildur i zagrac go w M.Gundabad.
Jak sie ma Czarodzieja to offering attempt na 7 to smiech na sali. Jak sie gra Sarumanem to wyjmowanie Wizard's Test z discardu ( i innych czarow) to pryszcz. Dodac tylko 2 fellowshipy i normalny gracz moze tylko pomachac.
Nie mowiac ze mozna tez dostac Air-lifta do Mount Doom (patrz post Chrisa w sztukach walk).
I kto mowi ze jasna strona ma gorzej?? :D

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 9:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
A nie łatwiej po prostu zagrać "Far Sight"?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 16:23 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Rzeczywiscie...
Ale glupi Ci autorzy...:P(albo ja... :oops: )
Mam pytanie:
Czy uzywajac hero pierscieni mozna wytestowac ciemnego One Ring?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 16:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Można. A testując ciemne - jasny. Nie można tylko testować ciemnych/jasnych goldrings jasnymi/ciemnymi eventami (z wyjątkiem Spells i Magic).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 17:30 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
No to chyba wiem jaka nastepna talie zloze :D
Far Sight powiadasz...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 19:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gyg napisał(a):
Rzeczywiscie...
Ale glupi Ci autorzy...:P(albo ja... :oops: )
Mam pytanie:
Czy uzywajac hero pierscieni mozna wytestowac ciemnego One Ring?

Dodatkowa zaleta takiego rozwiązania to: przeciwnik hero nie może podjąć próby wpłynięcia na minion item, wykładając jego manifestację hero. Takie coś dopuszczalne jest tylko przy próbach wpłynięcia na resources kontrolowane przez opozycyjną stronę.
Upadły czarodziej ma dodatkowy problem - na mocy zasady, której idei nie zupełnie pojmuję, alignment wykładanego resource'u musi odpowiadać alignmentowi site'u.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 19:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ale, ale...
Najprzyjemniejsze na koniec. Z CRF:

Cytuj:
Gollum's Fate
This card is considered to target both The One Ring and Gollum. This means it cannot be played on your opponent's The One Ring or Gollum.


To oznacza również, że nie może targetować minion The One Ring. Mniemam , że to samo dotyczy Cracks of Doom. Sam miałem kiedyś pomysł użycia Cracks of Doom, w sytuacji gdy kontrolowany przez przeciwnika posiadacz The One Ring znajduje się na Mount Doom, w niekorzystnej sytuacji (z dodatkową kartą korupcji, bez możliwości, w nie swojej turze, użycia resources wspomagających test korupcji). Będę musiał wprowadzić kilka poprawek w odpowiednich wątkach.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 20:42 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Konrad Klar napisał(a):
Upadły czarodziej ma dodatkowy problem - na mocy zasady, której idei nie zupełnie pojmuję, alignment wykładanego resource'u musi odpowiadać alignmentowi site'u.

Ale tylko wtedy gdy dany resource tapuje site.
Drugie pytanie:
Czy moge Far-Sightem wyciagac ciemne przedmioty?
Pewnie nie jako ze ciemny resource nie moze brac za cel jasnego i vice versa...
Ale czy w takim razie Token of Goodwill tez nie moze wyciagac ciemnych resourcow?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 21:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Chodziło mi o CRF - Turn Sequence - Site Phase - Influence Attempts:
Cytuj:
For a Fallen-wizard, the resource revealed must match the alignment of the site at
which the attempt is taking place.


A "tylko wtedy gdy dany resource tapuje site", to ściślej "gdy ma potencjał tapnięcia site'u", czyli Noble Hound nie może być zagrany na tapniętym minion Border Hold.
Drugie pytanie: są spory na forum o to co targetem jest a co nie jest. Jednak we wszystkich znanych mi bezspornych przypadkach istnieje taka prawidłowość, że target jest wskazywany na deklaracji targetującego efektu i musi istnieć na rozwiązaniu (nie można na rozwiązaniu wskazać "celu zastępczego"). W przypadku testowania pierścienia, czy wyciągania kart z playdecku/discard pile takie wskazanie nie występuje. Sądzę więc, że można użyć Far-Sight do wyciągnięcia minion item i analogicznie zagrać minion special ierm ring po przetestowaniu hero gold ring. To jest w obu wypadkach efekt, nie target.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 21:51 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Dalej jest napisane:
"this applies to all factions, allies and items;as well as as other cards played during site phase that tap the site."
To uscislenie z CRF to jest bzdurne.
Czyli jak stoje na 'jasnym' miejscu to nie moge zagrac Nice Place to Hide?

To znaczy ze nie mozna wytestowywac ringow przeciwnej strony co site na ktorym jestesmy???

Mysle ze Samozwancza Grupa Trzymajaca Wladze W Polskim Swiatku MECCG (tj to forum :) ) musi wydac uscislenia w sprawie targetowania.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So sie 06, 2005 22:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A Nice Place To Hide nie targetuje ani nie tapuje site'u, więc nie wiem w czym problem.

Gyg napisał(a):
Dalej jest napisane:
"this applies to all factions, allies and items;as well as as other cards played during site phase that tap the site."


Dalej, czyli po:
Cytuj:
Playing Resources at a Site
—In order to play a non-Fallen-wizard resource that
would normally tap a site, either the site and the resource to be played must both be
hero cards or they must both be minion cards. For these purposes, a Fallen-wizard site
card (or any Wizardhaven) is both a hero site and a minion site

czyli po fragmencie z White Hand a nie tym zacytowanym z CRF.

Gyg napisał(a):
To znaczy ze nie mozna wytestowywac ringow przeciwnej strony co site na ktorym jestesmy???

Wytestowane pierścienie nie tapują site'u, więc ich to nie dotyczy.

Gyg napisał(a):
Mysle ze Samozwancza Grupa Trzymajaca Wladze W Polskim Swiatku MECCG (tj to forum Smile ) musi wydac uscislenia w sprawie targetowania.

Samozwańczej Grupie Trzymającej Władzę W Polskim Światku MECCG z trudem przychodzi przyjęcie uchwał.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 11:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):

Cytuj:
Gollum's Fate
This card is considered to target both The One Ring and Gollum. This means it cannot be played on your opponent's The One Ring or Gollum.


To oznacza również, że nie może targetować minion The One Ring.


Szerzej: You cannot target an opponent's character or resources with your own resources.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 14:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Szerzej: You cannot target an opponent's character or resources with your own resources.

Zgadza się. Co można zastosować, jak się wie, że dana karta targetuje/jest targetem. Co nie było dla mnie wcześniej jasne/oczywiste w wypadku Gollum's Fate i Cracks of Doom.
A tu, to chodziło mi o ten aspekt targetowania:
Cytuj:
Note: The restrictions below do not apply to Spells and Magic.
Targeting Site and Resource Cards
—A hero resource card may not target/affect a minion site card or a minion resource card.
—A minion resource card may not target/affect a hero site card or a hero resource card.

Co wyklucza targetowanie minion The One Ring przez Gollum's Fate i Cracks of Doom.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N sie 07, 2005 15:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Dodam, że zgadzam się iż "Far sight" wyciąga minionowe przedmioty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz sie 18, 2005 1:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jesli grasz fallen'em to minion resource event moze targetowac tylko minion resource/site a hero resource event moze targetowac tylko hero resource/site

wedlug mnie wynika z tego ze fallen do testowania pierscieni musi uzywac kart tego samego charakteru co testowany pierscien i tegoz samego charakteru musi byc karta zagranego po tescie pierscienia

natomiast hero nie ma takich ograniczen a moze posiadac minon item'y w talii, z tym ze po ich zagraniu tekst przedmiotu jest caly anulowany, MP dzielone na 2 i zostaja pelne punkty korupcji - nie widze przeciwwskazan by hero wyciagnal najpierw sobie na reke minion The One Ring'a a nastepnie go wytestowal i zagral po to by zniszczyc go za pomoca Cracks of Doom badz Gollum's Fate

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 12 Queries | GZIP : On ]