Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 18:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So cze 18, 2005 3:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ci, którzy czytali instrukcję od Balroga, znają pewnie ten zapis(*1):
Cytuj:
Note: A company moving from a surface site to its Under-deeps site does not need to
make a roll. As an exception to this, a Balrog company moving between the
Blue Mountain Dwarf-hold and the The Drowning-deeps (or between the Iron
Hill Dwarf-hold and the The Rusted-deeps) must roll the number given on the
Under-deeps site, which is normally 13 and impossible to roll.

i również ten(*2):
Cytuj:
Note: Movement between an Under-deeps site and its surface site is not affected by
modifications that affect movement between two Under-deeps sites.

Czy jednak wszystkie efekty ułatwiające poruszanie się do podziemi, odnoszą się do poruszania pomiędzy podziemiami?
Niektóre, jak Under-Roads, czy Secret-Ways, tak. Jednak np. Cave Troll, Iron Shield of Old, czy Goblin Earth-Plumb mają w tekście: "+1(2) to all rolls required for bearer's company to move to adjacent Under-deeps sites." Bonusy te dotyczą więc ruchu do podziemi, choć niekoniecznie pomiędzy podziemiami. Z drugiej strony kompania Balroga, wciąż nie może wykorzystać ich do umożliwienia sobie wyjścia z The Drowning-deeps i The Rusted-deeps na powierzchnię, choć zapewne na ruchu właśnie w tym kierunku grającemu Balrogiem bardziej by zależało.
Dla innych, niż grającego Balrogiem, kompanii ruch z siteu powierzchniowego do podziemi nigdy nie wymaga rzutu. Niestety nie ma minion ani hero wersji The Drowning-deeps i The Rusted-deeps.
Ale jednak na mocy(*3) :
Cytuj:
A non-Balrog player cannot use Balrog sites. However, for the purposes of playing
certain hazards, a non-Balrog player’s location deck may include one copy each of:
Ancient Deep-hold, The Wind-deeps, The Drowning Deeps, The Rusted-deeps, and
Remains of Thangorodrim (i.e., the Balrog sites for which there is no corresponding
hero or minion site).

pozostali gracze mogą używać wymienionych site'ów w celach zagrywania niektórych hazardów.
Z hazardów, wymagających dla ich zagrania użycia site'ów, nasuwają się na myśl te typu "imprisoning", czy z polska "uwięziające". Aby jednak nie było za łatwo, inny przepis z instrukcji od Balroga mówi(*4):
Cytuj:
For the purposes of playing hazards, a Free-hold is never considered to be the
surface site of an Under-deeps site.

A Blue Mountain Dwarf-hold i Iron Hill Dwarf-hold są przecież (normalnie) Free-holdami. Czyli, że uwięzienie wędrujących do tych site'ów postaci w podziemiach wciąż nie jest oczywistą sprawą.
Wgryzając się jednak dalej w poszukiwaniu niuansów (a ICE zdaje się pozostawiła po sobie trochę "haków"), w Dark Minions można znaleźć(*5):
Cytuj:
If the hazard host is played on a character moving to a new site that is an adjacent
site of an Under-deeps site, the rescue site can be that Under- deeps site.

Znowu, "połączony z" nie oznacza koniecznie "powierzchniowy". W The Drowning Deeps można więc uwięzić wędrujących do The Under-Vaults. Ciężej jest z uwięzieniem w The Rusted-deeps i Remains of Thangorodrim. Jedyne połączone z nimi podziemia, to właśnie te z Balroga, więc ewentualnymi kandydatami do uwięzienia będą postacie z kompanii idących na ratunek innym, uwięzionym w The Drowning Deeps i The Wind-deeps. Jednak uwięzienie w Remains of Thangorodrim, o ile już się uda, nie daje wielkich szans ewentualnie później uwolnionym postaciom na odegranie większej roli w grze. Te podziemia nie mają site'u powierzchniowego a długa droga do "światła dziennego" wiedzie przez The Drowning Deeps, którego użycie w celach innych, niż na potrzeby zagrywania hazardów nie jest nie-Balrogom dozwolone. Ewentualnymi pensjonariuszami w The Drowning Deeps, The Wind-deeps i The Rusted-deeps mogą być też postacie z kompanii Fallen-Wizarda, które wyruszają do Deep Mines pod protected Wizardhaven, leżącym w odpowiednim regionie, pod warunkiem, że przeciwnik (także FW) zagra Gnawed Ways, lub zrobi to sam gracz, z sobie tylko znanych powodów ustanawiając połączenie z balrogowym site.
Chyba największe pole do popisu daje jednak Ancient Deep-hold. Podziemny site R&L, z którym jest połączony, jest deklarowany w momencie zagrania tej karty. Podobnie jak Remains of Thangorodrim nie ma site'u powierzchniowego.
Na koniec jedna rzecz (jak ktoś przeczytał resztę, to pewnie zauważył):
Cytuj:
For the purposes of playing hazards, a Free-hold is never considered to be the
surface site of an Under-deeps site.

Ta zasada mówi jedynie o Free-holdach, nie o site'ach, które są normalnie Free-holdami. Zmieniając (przez New Moon, a jakże) typ site'u wspomnianym Dwarf-holdom, można je uczynić site'ami powierzchniowymi na wszelkie potrzeby, również zagrywania hazardów. Jest szansa, że i do Krasnoludów zawita w końcu Nameless Thing, czy Shelob's Brood. Za sprawą Balroga poniekąd, (było go budzić?).

--------------

Aby nikt nie czuł się wykluczony. Dla tych, którzy nie mogą się doczekać spolszczenia instrukcji od Balroga tłumaczenie cytatów:
*1) "Nota: Kompania wędrująca z site'u powierzchniowego do jego site'u podziemnego nie musi wykonywać rzutu.
Jako wyjątek, kompania Balroga poruszająca się pomiędzy Blue Mountain Dwarf-hold i The Drowning-deeps (lub pomiędzy Iron
Hill Dwarf-hold i The Rusted-deeps) musi wykonać rzut na liczbę podaną na podziemnym site, która jest normalnie 13 i niemożliwa do osiągnięcia."
*2) "Nota: Modyfikacje, które oddziaływują na poruszanie się pomiędzy podziemnymi site'ami, nie wpływają na poruszanie się pomiędzy site podziemnym i jego site powierzchniowym."
*3) "Nie grający Balrogiem nie może używać site'ów Balroga. Jednakże, na potrzeby zagrywania niektórych hazardów, location deck nie grającego Balrogiem może zawierać po jednej kopii: Ancient Deep-hold, The Wind-deeps, The Drowning Deeps, The Rusted-deeps i
Remains of Thangorodrim (czyli site'ów Balroga, dla których nie ma korespondującej wersji hero lub minion)."
*4) "Na potrzeby zagrywania hazardów, Free-hold nigdy nie jest uważany za będący site powierzchniowym swojego site'u podziemnego."
*5) "Jeśli hazard host jest zagrany na postać poruszającą się do nowego site'u, który jest połączony z site podziemnym, rescue site może być ten właśnie podziemny site."

Noty od tłumacza 8) (:wink:):
*1) "kompania Balroga" w znaczeniu "kompania grającego Balrogiem". Po przetłumaczeniu znika róznica między "a Balrog comany" a "a Balrog's company".
*2) Tłumaczenie niedosłowne, z powodu braku strony biernej czasownika "oddziaływać" (nie ma czegoś takiego jak "być oddziaływanym").
*5) Nie uznałem za stosowne tłumaczyć specyficznych dla MECCG terminów "hazard host" i "rescue site"

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 17:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
krótko i zwiezle

zgadza sie zmiana typu site'u z free-hold'u na cos innego zprawai ze juz mozna liczyc ten site'a jako podlaczony od jakiegos under-deep'a

site'y powiezchniowe i site'u under-deep tez sa połaczone ze soba na zasadzie 'adjected sites' i zgadza sie nie mozna w zaden sposób zmodyfikowac rzutu badz wymaganej do rzucenia liczny przy przechodzeniu z site'u powierzchniowego na doł lub na odwrót (co nie jest zadnym problemem gdyz sa tylko 2 site'y które maja jakakowliek wartosc wymagana do rzucenia aby wyjsc z nich na góre - Drowning Deeps i Rusted Deeps - z których moze korzystac tylko balrog, natomiast inni gracze moga ich uzwywac tylko w celach hazard'owych)

czyli balrog nie jest w stanie wyjsc z podziemi do krasnoludzkich site'ów

to w brew pozorom nie jest jakis paradoks czy niedopatrzenie - trzeba tylko znac karty Balrog'a i wszystko sie wyjasnia - aby wyjsc na powierzchnie w dwarf-hold'ach nalezy na site'ach ponizej najpierw zagrac karte Breach the Hold

Cytuj:
Breach the Hold
minion resource - permanent-event
MP: 2 miscellaneous
Balrog specific. Playable during the site phase on The Drowning-deeps or The Rusted-deeps if The Balrog is there. The Balrog's company faces 3 attacks (Spawn --- 1 strike with 15 prowess, Dwarves --- 4 strikes with 9 prowess, 2 strikes with 12 prowess). Following the attacks, tap The Balrog or discard this card. The roll required to move to the surface site is reduced to zero. This site is never discarded or returned to its location deck. Cannot be duplicated on a given site.


co do łapania w under-deep'ach to wszystko sie zgadza poza tym ze dopóki Dwarf-holdy nadal beda Free-hold'ami to nie mozna lapac do under-deep'ów pod nimi bo jesli jakis site jest Free-hold'em to nawet jesli ma pod soba jakiegos under-deep'a to jest traktowany jakby go niemial, ponadto jesli przeciwnik zlapie cie do balrog'owego site'u to ty nawet jesli nie jestes balrog'iem mozesz do tego site'u sie ruszyc poniewaz w momencie gdy idziesz ratowac zlapane postacie nie korzystasz ze swich site'ów tylko z tych które wylozyl przeciwnik (oczywiscie co nie zmienia faktu ze bedzie trzeba rzucic 13 na 2k6 co jest raczej nie mozliwe albo isc z innego under-deep'u - co z kolei jest nie mozliwe w przypadku Rusted-deeps bo jedynym polaczonym z nimi under-deep'em sa Wind-deeps które równiez maja tylko balrog'owa wersje wiec o ile przeciwnik nie bedize na tyle uprzejmy ze do Wind-deeps tez ci zlapie postac to nie ma mozliwosci na uratowani zlapanych w Rusted-deeps

nie wyszlo tak krótko i zwiezle jak chcialem ale chyba wyjasnilem wszystko

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 18:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
nie wyszlo tak krótko i zwiezle jak chcialem ale chyba wyjasnilem wszystko

Dziękuję za uzupełnienie, zwłaszcza o wzmiankę o Breach the Hold, choć tekst był z założenia o wykorzystaniu site'ów Balroga w decku niebalrogowym
Cytuj:
choć zapewne na ruchu właśnie w tym kierunku grającemu Balrogiem bardziej by zależało.

Ale pisałem rozwlekle (o pięciu zasadach, które trzeba jednocześnie uwzględnić), więc może to nie było jasne.
Aby nie było niejasności, droga na górę jest dla innych graczy równie trudna jak dla Balroga. Choć zejście w dół, w przeciwieństwie do niego, mają swobodne.
Zasada dotycząca Free-holdów działa oczywiście w obie strony, czyli zmieniając np. Dunharrow na FH, uniemożliwimy zagranie tam Nameless Thing, czy Shelob's Brood ani uwięzienie idących do Dunharrow w The Pukel-Deeps.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 18:21 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Znaczy sie z tego wynika ze na Dwarf Holdy (bez uprzedniej zmiany z free holda na cos innego [nie haven]!!:D) zadnych nameless thingow nie mozna zagrywac. A cos mi sie przypomina jak kiedys moje krasnoludy w Iron Hills Dwarf Hold musialy sie z jednym bic...[z kim ja to gralem... z Highwaymanem moze? :D :x :wink: :lol: ]

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 18:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Dlaczego "[nie haven]"?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 18, 2005 18:37 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Dobre pytanie :oops: :lol:
Rzeczywiscie nie ma zasady ze ataki zagrane na haven sa anulowane...
Tak to jest gdy wprowadza sie takie dodatki jak WH na samym koncu...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 1:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóz ciagle sie wszystcy uszymy - jesli zagralem na ciebie Nameless'a lub Shelob's Brood na jakims Dwarf-hold'zie to dlatego ze wtedy nie wiedzialem ze tak nie mozna

natomiast problem hero haven'ów znów wyskoczył i na pewno wyskoczy jeszcze nie raz - chyba trzeba by to zglosic do rewizji na zagranicznym forum tak zeby ataki w/na hero haven'ach byly kasowane na tej samej zasadzie jak sa kasowane w darkhaven'ach i wizardhaven'ach

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 2:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
CRF-Rulings by Term:
Cytuj:
Darkhaven
Rules Erratum: Attacks keyed to Darkhavens are detainment. [effective 11/17/97]

The White Hand-Overview-Wizardhavens:
Cytuj:
When the rules and non-site cards refer to Havens and Darkhavens, they apply instead
to your Wizardhavens.
The special effects of METW Havens (i.e., healing, bringing
characters into play, etc.) do apply to your companies at your Wizardhavens. These
same effects do not apply to your companies at MELE Darkhavens and METW
Havens.

Czyli tak źle w przypadku nadziemnych Wizardhavens nie jest.
(jak w pewnym dowcipie:pogryźć, nie pogryzę, ale pomamlać mogę).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 19, 2005 7:15 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Detainment Nameless Thinga??!!
Czy ktos moze wytlumaczy jak to dziala?
Bo jak nie moge sobie wyobrazic namelessa przepytujacego bohaterow...
Moze po prostu zarzada aby wyprowadzili go na spacer??!! :D :lol:
"Dobry Namless, dobry... NIE! PUSC TEGO ORKA!! NIE BAW SIE NIM!! FUJ!!"

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 20, 2005 11:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
natomiast problem hero haven'ów znów wyskoczył i na pewno wyskoczy jeszcze nie raz - chyba trzeba by to zglosic do rewizji na zagranicznym forum tak zeby ataki w/na hero haven'ach byly kasowane na tej samej zasadzie jak sa kasowane w darkhaven'ach i wizardhaven'ach


Widzisz jakieś inne zagrożenie poza atakiem drużyny Fallen - Wizarda? Bo mi inna sytuacja nie przychodzi do głowy (pomijając kilka hazardów, które atakują jako detainment).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 20, 2005 14:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
chodzi mi wlasnie o fallen'a, te pare hazardów i ataki agentów (elfy moga wchodzic do haven'ów wiec moga tam tez atakowac)

PS
pozatym jesli atak Khamul'a na druzyne w Dol Guldur ma byc skawowany to czemu atak Elrond'a na druzyne w Rivendell ma nie byc skasowany? Elrond bardziej krwiozerczy od nazgula czy cos?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 21, 2005 9:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
chodzi mi wlasnie o fallen'a, te pare hazardów i ataki agentów (elfy moga wchodzic do haven'ów wiec moga tam tez atakowac)


I tak będą mogły:
Cytuj:
Agent attacks are not keyed to anything



Cytuj:
pozatym jesli atak Khamul'a na druzyne w Dol Guldur ma byc skawowany to czemu atak Elrond'a na druzyne w Rivendell ma nie byc skasowany? Elrond bardziej krwiozerczy od nazgula czy cos?


Dlaczego krwiożerczy, raczej ciekawski, albo ostrożny (detainment). Poza tym atak Khamula jest skasowany, gdy drużyna tam stoi, jak jedzie do darkhaven też moze zostać "przepytana".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr cze 22, 2005 9:45 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Gyg napisał(a):
Detainment Nameless Thinga??!!
Czy ktos moze wytlumaczy jak to dziala?
Bo jak nie moge sobie wyobrazic namelessa przepytujacego bohaterow...
Moze po prostu zarzada aby wyprowadzili go na spacer??!! :D :lol:
"Dobry Namless, dobry... NIE! PUSC TEGO ORKA!! NIE BAW SIE NIM!! FUJ!!"


HAHAHA :D :D :D
sytuacja godna wyreżyserowania! :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.082s | 11 Queries | GZIP : On ]