Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2005 22:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
nie wiem czy tamto glosowanie bylo poparte jakimis zasadami, raczej wydawalo mi sie przeważala opinia "mysmy tak nie grali"


Proponuję zajrzeć pod załączony tam link do dyskusji (w której brałes czynny udział)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2005 23:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):
(mozliwe ze wystarczy ze jego druzyna idaca w tej turze do Minas Tirith juz zakonczyla ruch, ale nie jestem tego pewien - pytanie brzmi czy jestes na site'cie po zakonczeniu fazy ruchu czy po rozpoczeciu fazy site'u)

Na zakończenie fazy ruchu; gdzieś był jednak zapis, że nie można zagrywać kart resource pomiędzy fazami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N cze 05, 2005 23:13 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
|Highwayman| napisał:
Cytuj:
(mozliwe ze wystarczy ze jego druzyna idaca w tej turze do Minas Tirith juz zakonczyla ruch, ale nie jestem tego pewien - pytanie brzmi czy jestes na site'cie po zakonczeniu fazy ruchu czy po rozpoczeciu fazy site'u)


Cytuj:
# Annotation 25: A company is considered to be at the site given by its site card at all times except from the moment their new site card is revealed during their movement/hazard phase until their old site card is discarded during the same movement/hazard phase. During this period a company is considered to be en route between sites and not at any site.
# Removing the site of origin and resetting to hand size are simultaneous actions, and they are the last actions in any movement/hazard phase. This means a moving company is not at a site until the site phase.


Czyli dopiero podczas rozpoczęcia fazy site'u.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 0:00 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Czytam sobie od jakiegoś czasu tą dyskusję i powiem wam że nie specjalnie podoba mi się kierunek w jakim ona zmierza (oczywiście nie musi mi się podobać, nieprawdaż ?).
Nie po to ustala się kolejność ruchów poszczególnych drużyn, aby potem zagrywać sobie karty resource w dowolnych drużynach. Jeżeli jakaś karta czyni od tego odstępstwo jak np. MT to ok ale reszta ?
Jedną z fundamentalnych zasad rozgrywki jest to, że gracze muszą dać sobie nawzajem szansę na reakcję drugiej strony na zagrywane karty.
Proszę zatem wyjaśnić mi w jaki sposób Hazard Player ma odpowiedzieć na karty zagrywane przez Resource Playera, skoro ten będzie je zagrywał na drużyny inne aniżeli obecnie ruszająca się ? Bo przecież HP nie może zagrywać kart na inne drużyny oprócz aktualnie ruszającej się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 0:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
poza wypadkiem z Return of the King i Choice of Luthien (i innych kart - w zasadzie tyle event'ów - zagrywalnych na postacie na site'cie, ale nie koniecznie w site phase) nie sa to karty punktowne tylko rózne rytulały, karty sage only lub karty typu Tales of the Hunt, Lore of the Ages, Gift of Comprehension....
znaczy sie sa to w wiekszosci karty na które hazard player i tak nie mialby jak odpowiedzic, ale jesli z takiej 'nieaktywnej' druzyny zagramy Marvels Told'a (czy inny short event) to HP moze nam to skasowac Many Sorrows Befall, tak samo jesli z jednej z 'nieaktywnych' druzyn zagramy jakis enviroment (jesli to mozliwe, gdyz one sa zazwyczaj globalne i nie wymagaja konkretnej postaci/druzyny/skill'a) to HP moze odpowiadac Twilight'em

generalnie cokolwiek zagramy z "nieaktywnych" druzyn HP ma mozliwosc zareagowania i odpowiedzenia jakims hazard'em lub hazard efektem - pod warunkiem ze jest to hazard/hazard efekt globalny lub celujacy w zagrany przez resource player'a efekt a nie w jego 'nieaktywna' druzyne

na przyklad: z nieaktywnej druzyny leci Master of Wood, Water, or Hill (zeby nie bylo ze tylko Marvels Told'a molestujemy :P ), HP nie moze odpowiedziec Weariness of the Heart by sage sie skorumpowal zanim zdazy zagrac rytulal poniewaz nie mozna zagrywac hazard'ów na 'nieaktywne' druzyny, ale moze odpowiedziec tapnieciem Ren'a (efekt globalny) lub Many Sorrows Befall (celem jest karta a nie druzyna)

czy jest juz troche jasniej i mniej strasznie?

PS
a tak pozatym dzieki cytatowi jaki zapodał Yabree wyjasnilo sie ze takie karty jak Return of the King i Choice of Luthien (itp) mozna zagrac w fazie ruchu tylko pod warunkiem ze druzyna sie nie rusza (bo wtedy jest juz caly czas na site'cie)
przykladowa sytuacja nie jest az tak nieprawdopodobna - mamy Aragorna i Arwen'e stojacych w Minas Tirith i ruszamy sie proma innymi druzynami, i akurat podczas tych ruchów dociagamy Return of the King i Choice of Luthien, które mozemy odrazy zagrac (by nie discard'owac jakis fajnych kart, lub juz po zdiscard'owaniu by dociagnac kolejne karty jesli potrzebujemy)
albo jesli komus podejdzie Return of the King i Choice of Luthien podczas ruchu przeciwnika, to kiedy dojdzie juz do jego wlasnej tury moze zagrac te karty od razu w organizacji zamiast czekac do move'a czy site phase'u (oczywiscie musi miec swojego Arka z przyszla zona w Minas Tirith by to zrobic...)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 13:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Zabawne, cytowane przez Yabree paragrafy nie dość, że sobie przeczą, to pozostają w niezgodzie z instrukcja:

"At the end of a moving company's movement/hazard phase (before players return to their hand sizes), its site of origin is removed (discard if tapped; otherwise, return it to your location deck) and the new site card becomes the company's current site card."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 13:14 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jakto?? gdzie tu niezgodność?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 13:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Zabawne, cytowane przez Yabree paragrafy nie dość, że sobie przeczą, to pozostają w niezgodzie z instrukcja:

"At the end of a moving company's movement/hazard phase (before players return to their hand sizes), its site of origin is removed (discard if tapped; otherwise, return it to your location deck) and the new site card becomes the company's current site card."


Zarówno instrukcja jak i CRF, są pisane miejscami tak, jakby mówiły o samych prostych przypadkach (jedna kompania, tylko dwóch graczy).
"This means a moving company is not at a site until the site phase."
to rzeczywiście wcale nie jest wniosek, wynikający z reszty akapitu. Z akapitu wynikałoby wręcz co innego, że kompania jest na nowym site już pod koniec fazy M/H. Sądzę jednak, że zasada "This means a moving company is not at a site until the site phase." jest właściwa - kompanie wędrują jednocześnie a rozgrywanie oddzielnie fazy M/H dla każdej kompanii, służy uporządkowaniu gry a nie wiernej symulacji tego procesu.

Yabree napisał(a):
Czytam sobie od jakiegoś czasu tą dyskusję i powiem wam że nie specjalnie podoba mi się kierunek w jakim ona zmierza (oczywiście nie musi mi się podobać, nieprawdaż ?).
Nie po to ustala się kolejność ruchów poszczególnych drużyn, aby potem zagrywać sobie karty resource w dowolnych drużynach. Jeżeli jakaś karta czyni od tego odstępstwo jak np. MT to ok ale reszta ?

"Odstępstwo" dotyczące MT mówi o site phase. Dzięki ustaleniu kolejności ruchów ma w ogóle jakikolwiek sens pojęcie HL. I nie każda akcja może być podjęta przez postać z kompanii, której faza M/H nie jest w danej chwili rozstrzygana. Anulowanie ataku, lub bezpośrednie oddziaływanie nań - nie może, podobnie jak akcje oddziaływujące na postać z tej samej kompanii (np. testy korupcji), jeśli "postacią z tej samej kompanii" jest ta z kompanii, której faza M/H jest aktualnie rozstrzygana.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 15:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
bonus jest taki ze teraz prubujemy ustalic kiedy sie konczy faza ruchu a kiedy zaczyna faza site'u i kiedy druzyna która sie ruszała jest juz na nowym site'cie...

bo to oznacza ze z mniejszymi lub wiekszymi oporami juz sie zgadzamy na to jak dziala Marvels Told/Voices of Malice i na to ze sa takie event'y które mozemy zagrywac na nasze druzyny nawet podczas ruchu i to nawet wtedy gdy sa 'nieaktywne'
ponadto dodam ze ktos na zagranicznym forum zwrócił mi uwage ze CRF faktycznie osłabia dzialanie Marvels'a i Voice'ów - poniewz gdyby nie zapis to moglibys tych kart uzywac doslownie kidy chcemy i kim chcemy, a tak podczas site phase zagrywanie Marvels'a i Voice'ów odbywa sie tak jakby zagrywajaca je postac byla w druzynie aktualnie rozstrzygajacej jej site phase - dzieki czemu musimy najpierw stawic czola auto-atakowi i dopiero wtedy mozemy zagrywac Marvels'a i Voice'y

przyklad:
Pallando z Lure of Nature dotarl do The Stones i wchodzi na site, chce skasowac auto-atack Vanishment'em
bez CRF'u - rzucamy Marvels'a sage'em z innej druzyny zanim Pallando wejdzie na site (ale juz w fazie site'u), zdejmujemy Lure'a i Pallando mzoe bezpieczniej zagrac Vanishment'a byz skasowac atak
z CRF'em - nie mozemy rzucic Marvels Told'a poniewaz sage rzucajacy go bedzie traktowany tak jakby byl w druzynie Pallando czyli nie moze nic robic dopóki nie zostanie pokonany auto-atak

trzecia karta a dzialaniu podobnym do Marvels Told'a i Voices of Malice to Ancient Secrets z Balrog'a, która wymaga tapniecia Ringwraith'a by zdjac dowolny hazard permanenr-event (drugie dzialanie nie istotne teraz)
Ancient Secrets jednak nie doczakało sie jakiejs porafki z CRF'u (bycmoze dlatego ze tuz po Balrog'u ICE umarł) weic mozemy tylko gdybac jak mialobyc z ta karta

smieszna sprawa tez wyszła z przedmiotami - nie ma zapisu regulujacego kiedy ich mozna uzywac wiec uznajemy ze zawsze podczas naszej tury - tak jak zagrywanie resource event'ów
co sprawia co następuje: jesli w powyzszym przykladzie z Pallando zamiast Marvels Told'a chcielibysmy uzyc Palantiru z Osgilliath do zdjecia Lure'a zanim Pallando wejdzie na site to jesli mamy kogos z palantirem w jakiejs innej druzynie to mozemy bez problemu tapnac palantir i zdjac Lure'a zanim Pallando wejdzie na site; ale jesli ta postac z palantirem bylaby w druzynie Pallando to nie moglibysmy tego zrobic - poniewaz druzyna nic nie moze robic w fazie site'u dopóki nie wejdzie na swój site i nie zmierzy sie z ewentualnymi auto-atakami

czyli wychodzi z tego ze taki Palantir z Osgilliath ma szersze zastosowanie wtedy gdy nie jest on w druzynie która własnie wchodzi na site

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 16:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
ponadto dodam ze ktos na zagranicznym forum zwrócił mi uwage ze CRF faktycznie osłabia dzialanie Marvels'a i Voice'ów - poniewz gdyby nie zapis to moglibys tych kart uzywac doslownie kidy chcemy i kim chcemy, a tak podczas site phase zagrywanie Marvels'a i Voice'ów odbywa sie tak jakby zagrywajaca je postac byla w druzynie aktualnie rozstrzygajacej jej site phase - dzieki czemu musimy najpierw stawic czola auto-atakowi i dopiero wtedy mozemy zagrywac Marvels'a i Voice'y

Ten, kto Ci zwrócił na to uwagę, nie zwrócił uwagi na to, że zapis brzmi:
Cytuj:
May be played during the site phase by a character in another company, as if he were
in the company resolving their site phase

co pozwala na działanie sage'owi z kompanii, które jeszcze (bo nie wkroczyła do site'u), w ogóle (bo np. River, Lost In Free Domains) a być może już (jeśli miałaby obowiązywać separacja akcji kompanii w site phase, czyli "bonus", nad którego istnieniem dyskutujemy) nie może nic zrobić w fazie site.
Albo klaryfikacja/errata dot. MT, albo Gwaihir mąci. Mam wrażenie, że odpowiedzi na meccg.net są próbą ucieczki od kłopotliwego tematu: jaki sens ma ten zapis w CRF.

Dlaczego twierdzę, że kompanie nie są na nowym site już po odrzuceniu site of origin a przed zakończeniem fazy M/H pozostałych kompanii?
Jeżeli skład kompanii wynikowej, powstałej przez połączenie innych pod koniec faz M/H, miałby naruszać zasady kompozycji kompanii, jedna z kompanii musi wrócić do site of origin.
Jeśli więc kompania orków zmierza do site'u, z którego wyrusza druga kompania, zawierająca elfa i ta druga kompania (lub sam elf) będzie musiała zawrócić, zmusi to jednocześnie do zawrócenia kompanię orków. Takie zawrócenie nie byłoby możliwe, gdyby kompania orków była na swoim nowym site już po zakończeniu swojej fazy M/H.

To oczywiście nie rozwiązuje wszystkich problemów z zasadami, jakie mają miejsce podczas zawracania kompanii, których faza M/H już została rozstrzygnięta. Ale do tych "bonusowych" kwestii może wrócę przy innej okazji (chyba, że będzie zapotrzebowanie). Albo wysilę swoją ubogą angielszczyznę i zadam kilka niewygodnych pytań na meccg.net.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 22:06 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
hmmm... uważam, że sprawa MT sama w sobie jest niewygodna, a co do Ancient Secrets - to oczywiście wg mnie jest to tak samo zagrywalna karta jak MT. Czyli - tylko w trakcie rozpatrywania ruchu drużyny Ringwraitha...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn cze 06, 2005 23:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
hmmm... uważam, że sprawa MT sama w sobie jest niewygodna, a co do Ancient Secrets - to oczywiście wg mnie jest to tak samo zagrywalna karta jak MT. Czyli - tylko w trakcie rozpatrywania ruchu drużyny Ringwraitha...


errr ze co?
przeciez wyszlo na to ze mozna zagyrwac resource'y w dowolnym momenci tylko ich efekt i cel musi byc legalny
czy Marvels Told'a/Voices of Malic/Ancient Secrets i inne (wszytskie resource'y) mozna zagrywac z lub na 'nieaktywne' druzyny w dowolnym momencie organizacji, ruchu czy site-phase'a - z zastrzezonym w CRF'ie wyjatkiem (który jasne mozemy tez na Ancient Secrets rozciagnac) ze w fazie site'u mozna je zagrac z innej druzyny, ale zagrywajaca je postac (czyli sage lub w przypadku Ancient Secrets - Ringwraith) jest liczone tak jakby tez byla w aktualnie 'aktywnej' (rozstrzygajacej swój site phase) druzynie

czyli w fazie ruchu zagrywamy jak i skad chcemy a w fazie site'u zanim zagramy cos z 'aktywnej' druzyny musi ona wejsc na site, a zanim zagramy cos z 'nieaktywnej' to ta 'nieaktywna' druzyna musiala juz wejsc na swój site, a aktualnie 'aktywna' tez musi wejsc na swój site

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 07, 2005 12:01 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
wyszło tak z twoich postów, ale to nie znaczy że to przyjąłem - ja, czy ktokolwiek inny. Yabree dorzucił swoje trzy grosze, które nie popierają twoich (waszych?) teorii (z takich czy innych powodów), inni bezpiecznie wstrzymują się od głosu...

Wkurza mnie to, że nie można (oprócz efektów globalnych) zareagować na takie rzucanie MT przez inną kompanię. w dodatku nawet efekt globalny będzie się wliczał do HL drużyny aktywnej, co też jest nie fair...
I do tego całe to zamieszanie wywołane przez zapis w CRF, przez które stracił on moje uznanie...

Nie uznaję wątku MT za rozstrzygnięty, ale nigdy nie da się go chyba rozstrzygnąć (w tak zaawansowanym stadium dyskusji mało kto przyzna że się mylił ;) )
Sądzę że na Turniejach powinna obowiązywać zasada możliwości rzucania MT przez nieaktywną drużynę, bo gro z nas tak właśnie grało do tej pory. Jakkolwiek niekoniecznie słuszna, mogłaby być poddana głosowaniu :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 07, 2005 13:49 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jak odpowiadalem Yabree'emu mozna odpowiadac na Marvels Told'a zagrenego z nieaktywnej druzyny, tylko jak? zastanówmy sie jak mozna odpowiedziec na zagranego Marvels Told'a nawet z aktywnej druzyny??? poza Many Sorrows Befall (które mozna tez rzucic na MT kiedy zagrywa sie go z nieaktywnej druzyny) nie mam innych pomyslów....

fakt zawsze bedzie sie to liczyclo do limitu hazard'ów aktualnie poruszajacej sie druzyny, ale tu nie ma o co sie klucic i nie ma co na to poradzic

co do zapisu z CRF to juz tlumaczylem jakie on ma znaczenie, a ze nikt nie poddał mojego tlumaczenia w watpliwosc to uznalem ze problem zostal rozwiazany

póki co na temat zagrywania resource'ów, Marvels Told'a itp ja juz powiedziałem wszystko co mam obecnie do powiedzenia i póki/jesli ktos nie dorzuci czegos nowego do tematu (jakies inne zasady które moglem przeoczyc) to naprawde nie widze juz niczego co wymaga tlumaczenia czy udowadniania

chetnie natomiast wyjasnie blizej swoje argumenty, przyklady i znalezione zasady jesli ktos o poprosi

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt cze 07, 2005 15:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
jak mozna odpowiedziec na zagranego Marvels Told'a nawet z aktywnej druzyny??? poza Many Sorrows Befall


Kazda korupcja ;) Po MT sage robi test korupcji na -2 to juz moze go wyeliminowac. Na nieaktywna druzyne sie nie da rzucic jakiejs karty korupcyjnej.

To moje wtracenie jest tak na marginesie :). Nie podoba mi sie troszke manewr z MT z nieaktywnej druzyny, ale wynika to z faktu ze poprostu nei jestem do niego przyzwyczajony ;) Jesst to zasada jak kazda inna. Nie ma tego nigdze w zabronionego, wiec czemu nie. Nie faworyzuje to rzadnej ze stron, wiec ja jestem sklonny to przyjac.

Mozna tez oczywiscie zrobic gloswanie, jaka wykladnie przyjmie sie na naszych oficjalnych turniejach.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 12 Queries | GZIP : On ]