Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 18:42

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 22:28 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
fakt, z tym Hoarmurath Unleashed sprawa się troche przejaśnia... wyglądałoby na to, że jednak na nic moje starania i to ja będę musiał się przyzwyczaić ;)
Ale zaskoczyłeś mnie tym:
|Highwayman| napisał(a):
(...) a jesli sie zgadzamy ze mozna tapowac postacie w nieaktywnych druzynach by pomagaly sobie w korupcji po aktywacji Ren'a nazgula


Do tego też jest jakiś zapis? Czy to ustalone w CRF czy jak?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 23:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To jeszcze niczego nie wyjaśnia. Szczególny tekst karty ma zawsze priorytet wobec ogólnych zasad. Mowa jest o ogólnych zasadach. Wspomniana karta jest za to na pewno wyjątkiem od adnotacji 15, podobnie jak specjalna zdolność Toma Bombadila.
Oczywiście, jak wspomniałem, zakazu podejmowania akcji przez postacie w fazach innych kompanii nie znam, tym bardziej zastanawia mnie ten tajemniczy zapis w erracie do Marvels Told:
Cytuj:
May be played during the site phase by a character in another company, as if he were in the company resolving their site phase.

(tak dla przypomnienia, o czym jest ten wątek).

Co do Ren The Unclean:
Cytuj:
Ren the Unclean
If you tap Ren, then you cannot play resources to aid your character's corruption
checks. Your characters may tap in support. The moving player makes corruption
checks first. Each player decides the order of the corruption checks for their
characters. See also Rulings by Term, Nazgûl

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 06, 2005 13:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
w tym zapisie o Ren'ie z CRF jak widac tez nie ma zakazu uzywania resource'ów wspomagajacych w innych niz aktywna druzyna, jest tylko zakaz ze hazard player (ten który tapuje Ren'a) nie moze zagrywac resource'ów (bo generalnie nie mozna zagrywac resource'ów podczas fazy ruchu innego gracza, od czego jest pare wyjatków ale jasno okresloncyh w tekscie kart)

natomiast ten zapis:

Cytuj:
May be played during the site phase by a character in another company, as if he were in the company resolving their site phase.


(co wydaje mi sie ze bylo juz mówione)
jest po to by móc zagrywac podszas fazy site'u sage'em z innej druzyny (nieaktywnej) Marvels Told'a by jakos pomóc druzynie aktuaknie rozstrzygajacej swój site phase
po co ten zapis? bo w odruznieniu od fazy ruchu gdzie nie ma mowy o jakims zakazie robienia czegos aktualnie nieaktywnymi druzynami podczas ruchu aktywnej druzyny, to jesli chodzi o faze site'u taki zakaz jest - nie mozna przeplatac akcji róznych druzyn podaczs fazy site'u, decydujemy sie w jakiej kolejnosci druzyny beda wchodzic na swoje site'y i po rozpoczeciu rozstrzygania site phase'u jednej druzyny, aby cokolwiek zrobic z udzialem innej druzyny musimy najpierw skonczyc rozpoczaty site phase poprzedniej druzyny

zapis z CRF o Marvels Told'zie sprawia ze mozna za pomoca Marvels Told'a wtracic sie w faze site'u jednej druzyny sage'em z innej, to samo tyczy sie Voices of Malice - ale zadna inna karta takiej erraty nie dostala, czyli nie mozna tak uzyc Ancient Secrets, ani uzyc palantiru z innej druzyny ani niczego innego

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 06, 2005 20:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
bo w odruznieniu od fazy ruchu gdzie nie ma mowy o jakims zakazie robienia czegos aktualnie nieaktywnymi druzynami podczas ruchu aktywnej druzyny, to jesli chodzi o faze site'u taki zakaz jest - nie mozna przeplatac akcji róznych druzyn podaczs fazy site'u,

Proszę mi wskazać, gdzie jest mowa o tym w odniesieniu do site phase, o czym nie ma mowy w przypadku M/H phase.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So maja 07, 2005 0:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie mam pojecia :P
jest to gdzies w dyskusji o Marvels Told'zie na zagranicznym forum

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 30, 2005 17:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Sądzę, że |Highwayman| ma rację. Nigdzie co prawda w instrukcji ani w CRF nie ma wyraźnego zakazu podejmowania działań przez postacie z innych kompanii w fazie site, czy M/H, ale właśnie ta errata do MT to wskazówka (bo nie dowód), że w przypadku site phase tak właśnie jest.
Co prawda sam |Highwayman| wskazał wcześniej na inną możliwość:
Cytuj:
i pamietajce ze sage na którego druzyne został rzucony River (i nie tapnieto ranger'a) nie bedzie mógl rzucic Marvels'a czy Voice'ów w trakcie fazy site'u bo river zakazuje robienia czegokolwiek w fazie site'u

ale nie sądzę by ICE, chodziło w tej erracie tylko o to, by sage'om z takich "nie mogących nic robić w fazie site" kompanii dać szansę na rzucenie MT. Bo sage, na mocy tej erraty, zagrywa MT jakby był członkiem kompanii, właśnie rozgrywającej swoją site phase, zakaz "robienia czegokolwiek" dotyczy kompanii, nie poszczególnych postaci.
Nie chcę powiedzieć wcale, że jeżeli coś nie było intencją ICE, to nie ma prawa się wydarzyć w grze. Możliwe, że np. nie myśleli o Houses of Healing w Mount Doom, ale sposób doprowadzenia do takiej sytuacji nie stoi w sprzeczności z regułami. Tu, w przypadku erraty do MT, właśnie chodzi o to, jaka jest ta reguła.
Sądzę, że niektóre sprawy jak np. (nie)rozłączność akcji kompanii w poszczególnych fazach, wydawały się im oczywiste do tego stopnia, że nie zamieścili żadnej klaryfikacji. Jak widać oczywiste nie są.
Zaznaczam, że ta errata to jedynie wskazówka, nie dowód na to jak się sprawy mają faktycznie.
Autorzy chcieli, aby MT było kartą uprzywilejowaną, do zagrania niemal zawsze. Jednocześnie twierdzę, że podbudowa ideologiczna niektórych mówców z meccg.net dla tej decyzji wydaje się mętna: że rzekomo permanent-events zagrane On-Guard, są uznawane za zagrane w fazie M/H i dlatego należy umożliwić ich ściągnięcie, przez MT, które wtedy mogłoby być zagrane. Tak jakby użycie MT było w fazie site ograniczone do kart On-Guard, albo istniała podobna errata do Palantir of Osgiliath, lub Ancient Secrets.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 31, 2005 0:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
wydaje mi sie ze zapis CRF głównie mi wlasnie na celu umozliwienie zdjecia kart zagranych on-guard tu po ich odkryciu i jeszcze przed ich zadzialaniem - czyli zeby moznabylo sage'em z innej druzyny zareagowac i skasowac Foolish Words'y i rózne korupcje odkryte on-guard na innej druzynie niz sage


wlasnie przeczytalem gruntownie dyskusje o Marvels Told'dzie w której uczestniczylismy na zagranicznym forum i z tego co tam pisze wychodzi na to ze kfideg sie przeciwstawia wlasnie temu ze w czasie rozstrzygania site phase'u jednej druzyny sage z innej druzyny moze sie wtracic Marvels Told'em - co umozliwia zapis z CRF'u, nic innego on nie zmienia
zdaje sie za to ze do porzadku dziennego przeszlismy tam nad tym ze mozna zagrywac Marvels Told'a podczas fazy ruchu z jedej druzyny na druga celujac dowolny (non-environment, hazard long- lub permanent-event), to samo tyczy sie fazy site'u pod warunkiem ze nie przerwiemy rozwiazywania fazy site'u aktualnej druzyny

w sumie wychodzi na to ze wszystko rozbija sie o zasade ze podczas rozstrzygania fazy site'u jednej druzyny nie mozna niczego robic innymi druzynami - nie wiem gdzie jest ta zasada, ale postaram sie ja znalezc i zakonczyc tym ta dysksuje, bo wtedy chyba nie bedzie juz o co sie dalej spreczac

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 31, 2005 17:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
rozbija sie o zasade ze podczas rozstrzygania fazy site'u jednej druzyny nie mozna niczego robic innymi druzynami


Bedzesz wielki Higwayman jesli tak zasade znajdziesz, a jesli znajdzesz jeszcze tak sama zasade dotyczaącą MH to juz dla mnie nie bedze nic lepszego ;)))

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 31, 2005 17:29 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
egzakli. Site Phase to jedno - Movement/Hazard to drugie...
ja tam już sie poddałem, jeśli chodzi o ten Site Phase, bo ten głupi CRF to jakby "wyjaśnia". Niemniej, gdyby nie uwzględniać CRF to sprawa jest w tym samym punkcie tak dla Site Phase jak i M/H Phase...
Jedyny argument który mają "obrońcy MT" to ten, że "if it isn't there - it isn't there". Ale pewnych spraw nie było również wcześniej na kartach i w zasadach. Dlatego (naturnalna kolej rzeczy) powstał CRF, który niejasności ma klarować. Uważam jednak, ze w sprawie MT nic on nie klaruje a tylko gmatwa (to co zauważyliśmy wspólnie, że nie można grać Resource'ów nie spotkawszy się z automatycznym atakiem - chyba ze są to Resourcy wpływające na niego w jakiś sposób.... Albo ten dziwny mankament jakim jest zapis dotyczący tylko Site Phase, który mógłby wskazywać na to, że w innych fazach jest to zwyczajnie niedozwolone...)

Zasady nie są doskonałe. Dlatego jest CRF. Ale i on nie jest doskonały...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz cze 02, 2005 12:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóż znalazlem tyle co wedlug mnie wyjasnia sprawe
zajzyjcie sobie do instrukcji do METW'a lub MELE do dzialu "Full Player Turn Summary" (lepiej zajzec do MELE bo tam jest juz troche lepiej to napisane)

i tam co do Movement/Hazard Phase pisze:
Cytuj:
Follow this procedure for each of your companies. Each company has a separate movement/hazard phase. You decide which of youor companies goes first, second, etc. :


a w punkcie 3) jest zapis:
Cytuj:
A hazard may not be played if it targets a different company or a character, item, etc. in a different company


to wyjasnia kwestie hazardów jesli ktoś mial jakies watpliwosci
natomiast sformułowanie Follow this procedure for each of your companies. oznacza ze jesli rozpoczniemy ta procedure dla jednej druzyny to musimy ja doprowadzic do konca by zaczac ja dla innej druzyny - co wyjasnia watpliwosci co do przeplatania sie faz ruchu

wracamy do "Full Player Turn Summary", dzial Stie Phase:
Cytuj:
In the order you decide (i.e., you decide which of your companies goes first, second, etc.), each of your companies may:
:arrow: do nothing or
:arrow: follow this procedure
...


i tu znowu sformulowanie follow this procedure oznacza ze kiedy zaczniemy ta procedura dla jednej z druzyn to musimy doprowadzic ja do konca by móc ja rozpoczac dla innej druzyny

póki co nie wyjasnia to niczego w kwestii naszych problemów z zagrywaniem resource'ów - jest tylko mowa ze jesli jakas druzyna rozpocznie swój ruch czy faze site'u to zadna inna druzyna nie moze rozpoczac swojego ruchu lub fazy site'u; o zagrywaniu resource'ów na/z udzialem "nieaktywnych" druzyn nic nie jest powiedziane (ani ze mozna, ani ze nie mozna - a przy hazardach jest wyranize zaznaczone ze na "nieaktywne" druzyny nie mozna zagrywac)

aby sprawe wyjasnic do konca zagladamy do Starter Rules, Playing and Drawing Cards:
Cytuj:
Except for resource long-events, you may play resource cards anytime during your own tunr unless specifically prohibited by the rules or the cards themselves.


nie znalazlem w instrukcji jakis dodatkowych zakazów kiedy pewnych reaource'ów nie mozna by zagrywac (poza nakazem zagrywania resource'ów na site'cie w site phase po automatic-attack'u) z czego wynika ze mozna ja zagrac dokladnie jak w cytowanym przeze mnie fragmencie instrukcji - w dowolnym momencie

poniewaz nie ma tez zadnych główncyh wytucznych co do zagrywania resource'ów wymagajacych skill'i to mozna je równiez zagyrwac w dowolnym momencie tury pamietajc jednak o legalnych celach dla nich (Old Friendship z dyplomaty w Rivendell na Aragorna w Minast Tirith - nie; Marvels Told z sage'a w Rivendell na Lure of Nature na Aragornie w Minas Tirith - tak)

wobec tego tajemnica pozostaje dla mnie zapis z CRF'u a propo Marvels Told'a

napisalem post o tym na zagranicznym forum, zobaczymy co sie stanie

ale tak przy okazji chyba wyszlo tez ze nalezaloby zmienic nasze ustalenie w sprawie kiedy mozna zagrac A Chance Meeting i We Have Come to Kill w ramach przepisu:
Cytuj:
Except for resource long-events, you may play resource cards anytime during your own tunr unless specifically prohibited by the rules or the cards themselves.

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 03, 2005 11:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóz z odpowiedzi jaka uzyskałem na zagranicznym forum wychodzi na to ze ten zapis w CRF'ie dotyczacy Marvels Told'a i Voices of Malice jest zeby rozjasnic przepisy a nie wprowadzac cos nowego

jedyne co sie zmienia to ze dzieki sformulowaniu "as if he were in the company resolving their site phase" nie mozna zagrac Marvels'a czy Voice'ów wejsicem na site (+ ew. rozpoczeciem walki z auto-attack'iem), bo aby cokolwiek robic w fazie site'u trzeba na site wejsc

czyli faktycznie aby zagrac Marvels'a/Voice'y z sage'a z innej kompanii gdy jest site phase innej druzyny to: druzyna tego sage'a juz musiala wejsc na swój site i aktualna druzyna tez musi zadeklarowac wejscie na site


czy to wyjasnia juz sprawe do konca?

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt cze 03, 2005 12:28 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
|Highwayman| napisał(a):

ale tak przy okazji chyba wyszlo tez ze nalezaloby zmienic nasze ustalenie w sprawie kiedy mozna zagrac A Chance Meeting i We Have Come to Kill w ramach przepisu:
Cytuj:
Except for resource long-events, you may play resource cards anytime during your own tunr unless specifically prohibited by the rules or the cards themselves.


Tylko, że my uznaliśmy, że ta karta jest "specifically prohibited by the rules". I o to toczył się spór.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2005 13:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
nie wiem czy tamto glosowanie bylo poparte jakimis zasadami, raczej wydawalo mi sie przeważala opinia "mysmy tak nie grali"

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2005 14:11 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Przyszło mi coś do głowy. Przykład.
Otóż - z tego czego bronisz, |Highwayman|, wynikałoby, że można zagrać np. Return of The King na Aragorna w innej niż jego drużyny M/H Phase. Nie widzę żadnych zastrzeżeń co do tego typu zagrywki, oczywiście musiałyby być spełnione warunki z karty. Co do sensowności takiego zagrania, to może na pierwszy rzut oka nie jest zbyt wielka, ale można dzięki temu pozbyć się szybko karty z ręki. A to tylko przykład...
Wydaje mi się, że można znaleźć dużo podobnych resource-eventów. Nie wydaje się takie zagranie niedorzeczne? A skoro tak - to czemu jeśli chodzi o Marvels Told zdanie ma być inne?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So cze 04, 2005 14:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
zgadza sie mozesz zagrac Return of the King na Aragorna podczas movement/hazard phase nie-jego druzyny, tylko ze warunkiem jest bycie w Minas Tirith, czyli Aragorn musi tam juz byc w fazie ruchu, a nie dopiero isc - czyli musial tam dojsc w poprzedniej turze a teraz stoi w miejscu

(mozliwe ze wystarczy ze jego druzyna idaca w tej turze do Minas Tirith juz zakonczyla ruch, ale nie jestem tego pewien - pytanie brzmi czy jestes na site'cie po zakonczeniu fazy ruchu czy po rozpoczeciu fazy site'u)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.025s | 12 Queries | GZIP : On ]