Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 11:30 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
A dlaczego niby TotV nie miałby wprowadzać orka, jaki jest argument przeciw ???

Za:
Na karcie jest character of 6 mind or less
W instrukcji nie jest napisane, że musi być tylko Bad Company tylko, że jest to jedna z takich kart.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 11:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Bo na TotV nie ma nic wpsomniane o trolach i orkach. Skoro nie ma wspomniane to pewnie powiecie czemu NIE, ale mi nikt nie moze podac tez argumentu czemu TAK

Na Bad Company

Cytuj:
BAD COMPANY - Permanent-event (C)
[SP: 2]
You may play Orc and Troll characters and include them in your starting company. Cannot be duplicated by a given player.


sa wyrazie wymienieni orki i trole a nie jest napisane ze mozesz zagrywac poprostu postacie, wiec orki i trole tez.

Pozatym rozumujac tak jak wy to karta Bad Company pozwolila by mi wprowadzic np Lietnanata jakiegos, bo przeciez nia ma na niej nic napisane o mind tych orkow i troli. Skoro moge zagrywac orki i trole to zaczy ze dla nich jest zniesiony przpis o mind nie wiekszym niz 5 dla postaci fallena !!!!

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 11:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Bad Company nie pozwala na wprowadzenie Lieutenantów itp. poniważ jest zapis w instrukcji, że tylko mind 5 i mniej.

Natomiast co do orków i trolli, to w instrukcji napisane jest, że trzeba zagrać odpowiednią kartę i podabny jest przykład Bad Company, ale nie oznacza to, że jest to jedyna karta, która na to zezwala.
Właśnie stąd moje pytanie, skoro Bad Company to tylko przykład (nie jest napisane, że musi być i koniec) to TotV też się pod tą regułę "łapie".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 11:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Dlaczego sie lapie ??? Nie ma nic wpomnianego na niej o orkach, wiec nie rozumiem dlaczego miala by sie lapac. Ja nie mowie ze Bad Company jest jedyna karta umozliwiajaca zagranie orkow i troli.
Wedlug mnie poprostu TotV nia nie jest !!!, bo dlaczego mialo by byc?

Nie ma na niej zapisu o orkach i trolach, probujesz mnie przekonac ze skoro nie ma (jest napiasne ogolnie o postaciach z notabene dajacym do myslenia wyszczegolnieniem agentow) to zaczy ze mozna to zastosowac na orki i trole - bo kazdy orki i troll to postac.
Ja twierdze ze nie mozna tego tak interpretowac i ze nadal jestes zobowiazany do zagrania odpowiedniej karty umożliwajacej wprowadzenie orka czy trola..

Jesli bym sie mylil to posuwajac sie analogicznie, Bad Company pozawalaby wprowadzic Lieutenanta, bo na niej tez nic nie jest wspomniane o mindzie orkow i troli. Grajac upadlym jestes ograniczony do postaci z mind nie przekraczajacym 5, ale tez sa karty ktore umozliwiaja wprowadzenie postaci z mind np 6 - TotV. Bad Company tez mogla by byc taka karta. Nie ma na niej nic o mind orkow i troli, wiec mozna wprowadzic wszystkich.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 12:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Tak też uważam. Co do zapisu o agentach: nie można ich wprowadzić w starting company i to pewnie stąd ten zapis

/edit

"Tak też uważam" dotyczy wypowiedzi Wojtka. Na thrall pisze "character" a nie "hero character". Natomiast na Bad Company nie ma mowy o mind - więc ta karta nie zmienia podstawowych reguł.


Ostatnio edytowano Śr maja 25, 2005 12:28 przez Jaded, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 12:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ale w regułach jest wzmianka o mindzie :!: i dlatego nie można wrzucić Lieutenanta
A o trollach i orkach nic nie ma :!:
Skoro za pośrenictwem TotV można wprowadzić dowolną postać z uwzględnieniem zasad minda, to dlaczego nie trolla lub orka - poproszę o rzeczowy argument

I jeszcze Bad Company:
Cytuj:
You may not play Orc and Troll characters until you have played the appropriate card (e.g., Bad Company).


Zwracam uwagę na e.g., czyli może też być inna karta.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 13:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Cytuj:
Ale w regułach jest wzmianka o mindzie i dlatego nie można wrzucić Lieutenanta


Jednakowoz mozna wprowadzic postacie z mind 6
Cytuj:
you may bring into play one character (including a minion agent) with up to a 6 mind

(cytat notbane zreszta ze spornej karty TotV) czyli pomimo tej wzmainki o midzie postaci da sie prowadzic przy uzyciu odpowiednich kart postacie z mind wiekszym niz 5. Bad Company pozwala wprowadzac orki i trole, nie ma na niej nic wpspomniane o midzie wiec mogla by byc tez taka karta ktora umozliwia wprowadzenie postaci nie kwalifikujacej sie do mind 5 i mniej.

Takie rozwiazanie uwazasz niezgodne z regulami, ja zreszta tez :) , bo pomimo braku zapisu o midzie uwazam ze nadal obowiazuje przepis 5 i nie wiecej - dltego wlasnie ze nie ma tego zapisu o mindzie !!!

Tak samo jest wedlug mnie z TotV. Mozesz wprowadzic bohaterow, ktorych ci wolno normalnie wprowadzac z modyfikacja na minda. Nie ma nic o orkach i trolach wiec ta karta ich nie obejmuje. Dodali wzmainke o agentach, co za problem bylo by napisac "including agent, orc and troll". Takiego zapisu jednak nie ma, wiec wydaje mi sie ze by wprowadzic 6 mindowego orka lub trola musisz miec np Bad Commpany.

Spor jest dziwny, bo wlasciwe nie ma jednoznacznego argumentu. Ja ci jednk podaje analogie co sie stanie jak zaczniemy domniemywac ze jesli cos nie jest wspomniane to zaczy ze jest dozwolone (pozwala zignorowac jakis przepis z instrukcji).

Jesli chcesz mnie przekonac podaj mi jakis przyklad, gdze wlasnie cos nie jest wspomniane a jednak wszycy sie zgadzaja ze tak jest.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 13:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Patrz: Jaded 2 wpisy wyżej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 13:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Dobra moge to lyknac, bo nie potrafie znalezc bardziej przekonywujacego argumentu. Mysle ze jadnak nie taki byl zamysl tworcow, ale to nie ma najmniejszego znaczenia.

Co do zapisu "including agent" to jednak wydaje mi sie ze nie chodzi o kopmpanie startowa, bo potem jest zapis
Cytuj:
Such a character may also be in your starting company.

i nawet jesli by nie bylo tego zapisu o agentach to ta wzmianka umozliwialby wystawienie bohtera agenta w startowej kompani.

Mysle ze chodzi o mozliwosc wprowadzania bohatera ktory jest jednoczesnie agentem w przystaniach. Normalnie trzeba isc po takiego bohatera do homesitu.

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 13:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
You may not play Orc and Troll characters until you have played the appropriate card (e.g., Bad Company).

Pytanie tylko, która to karta jest "appropriate". Czy ta, która wyraźnie wspomina o Orc and Troll characters, czy też karta pozwalająca wprowadzić postać "Instead of a normal character". Które postacie są nienormalne i pod jakim względem?
Czy można dzięki Thrall of the Voice wprowadzić postać normalną, skoro pisze "Instead"?

Gror napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):
Zapytam jeszcze, może trochę prowokacyjnie, czy jeżeli postać nie ma określonego MIND, kwalifikuje się do kategorii "up to a 6 mind"?
Jeśli tak, miałoby to spore znaczenie dla strategii grania Fallen-Wizardem :wink:



A jakie postacie nie mają minda :?: :shock:

Chyba nie chodzi Ci o misprinty z MEWH? Squint-Eyed Brute i tego typu badziewia mają "dwójki".

Wizard, Fallen-Wizard, Ringwraith, The Balrog.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 14:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
To o czym mysliusz Konrad bylo by juz mega przegieciem ;))
Dzieki TotV Falen moglby zaczynac zawsze ze swoim avatarem w grze :D

A jeszcze sie odniose do tego co napisal Jaded
Cytuj:
Na thrall pisze "character" a nie "hero character".

No o dobrze ze tak pisze, bo ta karta umozliwa wprowadzanie minionowych postaci z mind do 6. Co w przypadku zapisu hero character bylo by nie mozliwe.

Konrad bardziej elegancko sformulowal moje watpliwoci co do karty TotV

Ja bym moze proponowal znowu ankiete ??? chyba ze ktos ma jakies jasne argumenty ...

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 14:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Ja bym proponował zajrzeć na stronę 4 instrukcji do WH:
"All of your non-Orc and non-Troll characters are considered to be hero characters" :)

Co do avatarów podzielam zdanie |Highwaymana| - jeśli nie ma parametru mind to nie ma o czym mówić.

Cytuj:
Pytanie tylko, która to karta jest "appropriate". Czy ta, która wyraźnie wspomina o Orc and Troll characters, czy też karta pozwalająca wprowadzić postać "Instead of a normal character". Które postacie są nienormalne i pod jakim względem?
Czy można dzięki Thrall of the Voice wprowadzić postać normalną, skoro pisze "Instead"?


1. Ta która pozwala wprowadzić orka/trolla w oparciu o reguły czy tekst kart
2. normal character - postać, którą można wprowadzić do gry w fazie organizacji na podstawie reguł (w sensie - bez kart specjalnych). Nienormalna -ta która nie pasuje do tego kryterium
3. A czy można wprowadzić hero character skoro pisze "minion"? (taki żart na temat kontekstu)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 25, 2005 14:42 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
root napisał(a):
A jeszcze sie odniose do tego co napisal Jaded
Cytuj:
Na thrall pisze "character" a nie "hero character".

No o dobrze ze tak pisze, bo ta karta umozliwa wprowadzanie minionowych postaci z mind do 6. Co w przypadku zapisu hero character bylo by nie mozliwe.

Wszystkie nie będące orkami lub trollami postacie kontrolowane przez Fallen-Wizarda są hero. Pytanie, czy taki status mają jeszcze przed wprowadzaniem ich. Przed wprowadzeniem mogą być przecież zagrane jako hazard agent, lub odsłonięte przy Ride Against the Enemy. Wtedy niektóre z nich jeszcze nie są chyba hero?

root napisał(a):
To o czym mysliusz Konrad bylo by juz mega przegieciem :wink:
Dzieki TotV Falen moglby zaczynac zawsze ze swoim avatarem w grze :D

Megaprzegięciem byłoby, gdyby Fallen-Wizard po konwersji (i późniejszym zagraniu Sacrifice of Form) wprowadził w ten sposób swoją nieupadłą kopię.
Ale poważnie, sądzę że wartość nie podana na karcie nie jest równa zeru ani niczemu innemu. To pytanie to było a propos kwestii, czy można mówić o modyfikacji parametru/wartości, których nie ma. Chciałem usłyszeć, co na to powiedzą inni gracze. Na tym polegała "prowokacyjność" pytania :wink: .
root napisał(a):
Ja bym moze proponowal znowu ankiete ??? chyba ze ktos ma jakies jasne argumenty ...

W razie czego wstrzymam się, głosującym na tak życząc takiej samej konsekwencji w rozumieniu przepisów, jak w wypadku Thrall of the Voice.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 26, 2005 3:10 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
chyba powariowaliście!!!
to jak na karcie TotV nie ma nic o konieczności wprowadzania postaci w Home Site lub Haven, to znaczy że można ją wprowadzić byle gdzie????
nie zgadzam się całkowicie!
Robimy tak:
1) czytamy i przyswajamy zasady z instrukcji
2) czytamy kartę.

Nakładamy 2 na 1. Jeśli Karta nie pokrywa (nadpisuje) zasad z instrukcji to ma w tym miejscu puste miejsce, dzięki czemu widzimy zasady z instrukcji.
A wy sie zachowujecie tak, jakby to nie były puste miejsca a czarne plamy przez które nic nie widać, a więc robimy "po swojemu"....
Co to za nadinterpretacje panowie?!
Wzieliście do siebie "if it isn't there - it isn't there" za mocno!!!

a - i jeszcze warto pamiętać o rozróżnieniu "Heroes" of "Minions" ...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 26, 2005 8:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
root napisał(a):
A jeszcze sie odniose do tego co napisal Jaded
Cytuj:
Na thrall pisze "character" a nie "hero character".

No o dobrze ze tak pisze, bo ta karta umozliwa wprowadzanie minionowych postaci z mind do 6. Co w przypadku zapisu hero character bylo by nie mozliwe.

Wszystkie nie będące orkami lub trollami postacie kontrolowane przez Fallen-Wizarda są hero. Pytanie, czy taki status mają jeszcze przed wprowadzaniem ich. Przed wprowadzeniem mogą być przecież zagrane jako hazard agent, lub odsłonięte przy Ride Against the Enemy. Wtedy niektóre z nich jeszcze nie są chyba hero?


Słuszna uwaga. Tu z Rootem macie rację - co jednak nadal nie neguje wprowadzania Orków/Troli.

Dodam "dla spokojności", że ja też uważam, że robiąc "Thral.." nie myślano o Orkach/Trolach, ale tak jakoś wyszło :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.020s | 12 Queries | GZIP : On ]