Wracam do starego tematu, by przyznać rację |Highwaymanowi| . Tak, sądzę że postać wprowadzana za pomocą A Chance Meeting jest postacią spoza limitu jednej na turę w fazie organizacji i efekty zmieniające ten limit nie mają z nią związku.
Dlaczego (i dlaczego wcześniej twierdziłem, że jest inaczej)? Fragment z dyskusji, któremu niedawno uważniej się przyjrzałem.
Cytuj:
1. Można wprowadzić jedną postać na turę
2.Postacie wprowadza się w fazie organizacji
3.Postacie wprowadza się w haven lub home site.
Dwa pokrewne tematy:
1. Odtapowywanie kart/leczenie postaci (allies). Ma to miejsce w untap phase i pierwsze jest akcją obowiązkową (jeśli postacie/allies znajdują się w haven, leczenie również). Żadna inna faza gry nie przewiduje takich akcji, ale są efekty, jak Healing Herbs, czy Well Preserved, które pozwalają je wykonać. Nie ma na tych kartach wyszczególnionych faz gry, w których mogą być zagrane i tak są stosowane - w dowolnej fazie tury gracza.
Odtapowywanie/leczenie musi nastąpić w fazie untap, co nie oznacza, że jest ograniczone do tej tylko fazy (karta/efekt może wprowadzać dodatkowe ograniczenia).
2. Zagrywanie przedmiotów, frakcji, allies. Nie jest obowiązkowe, ale ogólne przepisy ograniczają te akcje do fazy site. Osobne przepisy dotyczą ring items, ale w pozostałych przypadkach, jeśli na karcie nie pisze inaczej, ally, item, faction mogą być zagrane tylko w site phase. *
Zagrywanie przedmiotów, frakcji, allies nie musi nastąpić, ale jeśli następuje, jest ograniczone do site phase.
Jak to się odnosi do fazy organizacyjnej i wprowadzania postaci?
W fazie organizacyjnej może być wprowadzona, lub odrzucona maksymalnie jedna postać. Nie potrzeba do tego efektów jakichkolwiek kart - tak jak przy odtapowywaniu w fazie untap. Nie jest to akcja obowiązkowa - tak jak w przypadku zagrywania items, allies, faction.
Czy faktycznie jest przepis mówiący, że postać może być wprowadzona
wyłącznie w fazie organizacyjnej?
Odpowiednia zasada z Lidless Eye brzmi:
Cytuj:
BRINGING CHARACTERS INTO PLAY
During your organization phase, you may perform one and only one of the following activities:
ˇ You may play a non-Ringwraith character card. You must place him at his home site or at any Darkhaven site. If you do not have enough general influence or direct influence to control the character by the end of your organization phase, then the character is returned to your hand. You must place him at his home site or at any Darkhaven site.
ˇ You may play a Ringwraith card if you do not have one in play. This is called "Revealing your Ringwraith." You may not reveal a Ringwraith if your opponent has already revealed that Ringwraith. You must place your Ringwraith at his home site or at Minas Morgul. You need not control a Ringwraith with influence - he represents you, the player. While revealing your Ringwraith is an advantage, it also carries with it the danger of losing the game by having your Ringwraith eliminated.
When you play a character, you may place him into a company already at his arrival site or he may become a new company (consisting of one character). In the second case, you must place the arrival site card next to the character played. If the appropriate site is not available, you may not play the character.
Czyli jest ograniczenie co do wprowadzania postaci w fazie organizacyjnej. Tylko jedno wprowadzenie Ringwraitha, lub tylko jedno wprowadzenie innej postaci i obie akcje wykluczają się wzajemnie.
Czy jest limit ilości postaci wprowadzanych na turę, albo zastrzeżenie, że mogą być one wprowadzane tylko w fazie organizacyjnej?
Zagrywanie A Chance Meeting podlega regule:
Cytuj:
Clarification: Hazard short-events and permanent-events can be played only during an opponent's movement/hazard phase. Resource short-events and permanent-events can be played at any time during your turn - as limited by specific card text
Ograniczenia ustalone przez tekst A Chance Meeting to: postać jest wprowadzana pod DI i na

,

, lub

, co implikuje obecność kontrolującej postaci z odp. DI na takim site. Nie ma tekstu znoszącego wymóg fazy organizacyjnej, ani limit jednej postaci na turę. Nie musi być, bo takich ograniczeń nie ma.
Jest możliwość wprowadzenia postaci w fazie organizacyjnej i to ta możliwość jest limitowana do jednej postaci.(*) Dla formalności, coby nie być gołosłownym:
Cytuj:
A faction card, ally card, or item card must be played during your site phase and requires an untapped character and an untapped site. In addition, the company must face any automatic-attacks located at the same site before such a card can be played. Resource events do not generally require an untapped site nor that the automatic-attack be faced.