Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 16, 2005 21:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Co ty , Konrad, wypisujesz? Owszem bonusy wchodzą "pasywnie", ale trwają dopóki karta jest w grze - jeśli karta jest odrzucona, znikają bonusy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 16, 2005 22:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy site tapnięty wskutek efektu Long Winter odtapowuje się po odrzuceniu tej karty?
Fragmenty z CRF, z rozdziału dotyczącego Passive Conditions:
Cytuj:
The passive condition must exist when this resulting action is resolved in
its own chain of effects, or the action is canceled.

Cytuj:
A card causing an action as a result of a passive condition must be in play when the
action resolves, or else the action is canceled.

Jest czas, aby zapobiec tapnięciu site'u, przez Twilight, lub przez Marvels Told na Will of The Sauron, gdy akcja "tapnij site z dwiema dziczami na ścieżce" jest deklarowana, do tego odnosi się drugi cytat.
Jest też czas, w tym samym momencie na Master of Wood, Water, or Hill, aby pozbyć się drugiej choinki ze ścieżki, gdy ta akcja będzie się rozwiązywać (pierwszy cytat).

Później te karty mogą zostać zagrane, ale to już będzie "musztarda po obiedzie".

Gdy atak Wolves/Spiders/Animals wchodzi do gry, akcja z Wake of War (+1 prowess, +1 strike) jest dopiero deklarowana i można jej zapobiec, usuwając Wake of War (znów drugi cytat). Kiedy już jednak się rozwiąże, odniesie to taki sam skutek jak Short-Event ją powodujący. Bonusy zostają zaplikowane.
Jeśli dopiero w tym momencie (choć jeszcze przed rozdysponowaniem strikes) Wake of War zostanie usunięte, może zostać zagrane następne i dodać kolejne bonusy.
Cytowane fragmenty nie dotyczą akcji, które już się rozwiązały (zostały zaaplikowane).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 17, 2005 1:26 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nigdy nie rozumiałem tych warunków pasywnych, ale to mi wygląda na nadinterpretację....

to co? rzucam sobie np. (pierwszy lepszy z brzegu) Morgul Night:
Cytuj:
MORGUL NIGHT - Long-event (R)
Environment. Playable only if Doors of Night is in play, treat all Wildernesses as Shadow-lands and all Shadow-lands as Dark-domains. Cannot be duplicated.

Po czym Twilightem ściągam Doors of Night, Morgul Night schodzi, ale efekty zostają. Wykładam jeszcze jedno Doors of Night i jeszcze jeden Morgul Night i mam z Wilderness Dark-domainy ????

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 17, 2005 21:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
na poczatek - to ze Morgul Night wymaga Doors'ów do zagrania nie oznacza ze kiedy juz po zagraniu Morgul Night'a Doors'y zejda to Morgul Night tez schodzi - to jest tylko wymaganie do zagrania, sa karty (np. The Will of Sauron, czy Shelob jako permanent-event) na których jasno jest zawarte ze karty te schodza z gry gdy z gry wypadnie Doors of Night

z tego plynie nauka na przyszlosc - jak gracie z taliami na roadblock i Snowstorm zagradza wam droge to zdejmujcie Twilight'em Snowstorma, bo zdjecie Doors'ów nic wam nie da (co najwyzej zmieni efekt dzialania Long Winter) - a najlepiej sciagnac The Will of Sauron bo wtedy wszystkie utrwalone long-event'y tez poleca

wracajac do tematu uwazam ze Konrad znowu przekombinowal, albo cale to zamieszanie z powodu ze Konradowi sie pomyliły passive conditions z passive effects

zgadza sie passive condition do Long Winter to to zeby site posiadal 2 wilderness w swojej sciezce ale nie ma zadnego passive condition do karty typy Wake of War czy Morgul Night - te karty jesli juz sa w grze to maja pasywne efekty ale nie wymagaja zadnego warunku (condition) zeby zadzialac

to ze efekt tapniecia site'u przez Long Winter (Foul Fumes) utrzymuje sie po zejsciu Long Winter'a (Foul Fumes'ów) z gry nie ma nic wspólnego z passive conditions/effects - site nie odtapuje sie poniewaz zdjecie Long Winter (Foul Fumes) z gry nie anuluje jego juz dokonanych efektów, a site'y normalnie sie nie odtapowuja w untap phase (wyjatek - Bag End+Mallorn) - weic jedyny sposób na odtapowanie tapnietego site'u to przewiniwcie tali lub uzycie jakiejs specjalnej karty (Dwarven Ring of Durin'a Tribe, Fireworks, Look More Closely Later)

pozatym gdy jest Doors of Night i The Will of Sauron w grze i ktos zagrywa nas Long Winter to zdjecie Marvels Told'em Will'a nic nam nie da jesli sie pospieszymy - jesli zagramy Marvels Told'a w odpowiedzi na zagranie Long Winter (jeszcze w tym samym Chain of Effects) to zdejmiemy Will'a zanim Long Winter wejdzie to gry - czyli Long Winter nie zalapie sie na discard'owanie wszystkich "z-Will-owanych" long-event'ów; jesli natomiast cierpliwie poczekamy na wejscie Long Winter do gry to bedziemy mogli odpowiedziec Marvels Told'em na jego tapujacy efekt - a ze zagrywalnosc i efekt kart sprawdza sie i przy zagraniu i przy rozwiazaniu to unikniemy tapniecia site'u

natomiast przyklad z Wake of War jest w tym zly ze miedzy zagraniem kreaturki a faktyczna walka z nia mamy miejsce na nieskonczona ilosc Chain of Effects, a efekty (pasywne czy nie) kart zuzytych/zdjeteych z gry
w wyniku jednego COE nie przejda na nastepne COE nie mówiac juz o strike sequence; natomiast gdy przydzieli sie juz strike'i to nie mozna wplynac w zaden sposób na ich ilosc - nie to ze mozna zagrac karty majace taki efekt tyle ze tego efektu nie bedzie, tylko nie mzona niczego takiego zagrac - ale na prowess mozna nadal wplywac (zagrywajac rózne Morgul-knife'y, Icy Touch'e, Dragon's Curse'y czy Memories Stolen itp, a nawet Full of Froth and Rage, Scimitars of Steel, czy Plague of Wights - tylko gdy nie ma Doors'ów)....
wracajac do przykladu - jesli po przeliczeniu ilosci strike'ów i prowess ataku zdejmiemy Wake of War to liczymy wszystko od nowa i zagranie nowego Wake'a nie sprawi ze stworek dostanie bonusy z dwóch Wake'óch poniewaz w grze jest tylko jeden
nie ma takiego momentu przy 'faceing a creature' ze strike'i i prowess są juz podliczone i zdjecie dopalek juz na atak nie wplynie, za to mozna jeszcze zagrac kolejne dopalki (ewentulanie zdublowac wlasnie zdjete) które cos zmienia - to jest jakas bzdura; jesli masz jeszcze czas zeby jakos dopalic atak to jest tez czas zaby na nowo policzyc wszystko biorac pod uwage tylko efekty będące aktualnie w grze

posumowujac wydaje mi sie ze nie jest mozliwe zdjecei karty z gry w taki sposób by jej pasywny efekt w grze pozostal i mozna bylo zagrac inna kopie tej karty by uzyskac zdublowany efekt, przynajmniej nie jest to na pewno mozliwe w przykladach podanych przez konrada, a nie przychodza mi do glowy tez zadne inne gdzie mozna by tak zrobic - stad moje wnioski

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano Wt maja 17, 2005 23:09 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 17, 2005 21:55 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Znaczące jest słowo "treat", używane na kartach enviroment. Typ site'u czy regionu nie jest faktycznie zmieniany a jedynie interpretowany jako inny.
Faktyczna zmiana zachodzi w wyniku kart, które zawierają sformułowanie "change" lub "becomes".
Dyrektywa "treat" nie jest akcją wynikającą z pasywnego warunku (AwzPW). Wchodzi do gry w natychmiast, gdy karta enviroment jest rozwiązywana a nie w łańcuchu efektów następującym bezpośrednio po COE, w którym się rowiązała, jak w przypadku AwzPW. Nie jest też niczym warunkowana, podobnie jak np. efekt Bane of The Ithil Stone i tak samo jak ten efekt, nigdy wytwarza akcji deklarowanej i rozwiązywanej w COE.

Jeśli gracze mówią, że np. Morgul Night zmienia W w SL, to jest to wygodne uproszczenie, które nie sprawdza się w sytuacji jak opisana w poście wyżej, czyli gdy Morgul Night odchodzi z rozgrywki i pojawia się następna kopia.

Na odmiennej zasadzie działają karty, jak Long Winter, czy Rank Upon Rank. Ich efekty nie utrzymują się stale, jak długo te karty są w grze i nie są stosowane natychmiastowo. Site'y z WW na swojej ścieżce nie są tapowane natychmiast, kompanie bez rangera z WW na swojej ścieżce nie są zawracane natychmiast a Thief nie atakuje z dwoma strikes i z 16 prowess na starcie. Te efekty (tapnięcie, zawrócenie, +1S +1P) są akcją deklarowaną w momencie gdy pojawia się sytuacja spełniająca warunek (lub po COE, w którym powstała) i można na nią odpowiedzieć. Po rozwiązaniu akcji, lub po anulowaniu tej akcji karta stwarzająca AwzPW nie musi być dłużej w grze, podobnie jak short-event, który by ją spowodował.

P.S. W trakcie robienie podglądu zauważyłem termin, z którym nigdy nie spotkałem się w zasadach - "passive effects" ("zamieszanie z powodu ze Konradowi sie pomyliły passive conditions z passive effects ").

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 17, 2005 22:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
pozatym gdy jest Doors of Night i The Will of Sauron w grze i ktos zagrywa nas Long Winter to zdjecie Marvels Told'em Will'a nic nam nie da jesli sie pospieszymy - jesli zagramy Marvels Told'a w odpowiedzi na zagranie Long Winter (jeszcze w tym samym Chain of Effects) to zdejmiemy Will'a zanim Long Winter wejdzie to gry - czyli Long Winter nie zalapie sie na discard'owanie wszystkich "z-Will-owanych" long-event'ów; jesli natomiast cierpliwie poczekamy na wejscie Long Winter do gry to bedziemy mogli odpowiedziec Marvels Told'em na jego tapujacy efekt - a ze zagrywalnosc i efekt kart sprawdza sie i przy zagraniu i przy rozwiazaniu to unikniemy tapniecia site'u


Cytuj:
Annotation 9: If a card specifies that an action is to occur as a result of some specific
passive condition, this action becomes automatically the first action declared in the
chain of effects to immediately follow the chain of effects producing the passive
condition.

Jeśli więc w grze była The Will of Sauron i zostało zagrane Long Winter, efekt Longwinter nastąpi dopiero w kolejnym COE. Marvels Told na The Will of Sauron w odpowiedzi na deklarację efektu Long Winter, skutecznie go anuluje.
Cytuj:
A card causing an action as a result of a passive condition must be in play when the
action resolves, or else the action is canceled.

Szczególnie że:
Cytuj:
Annotation 9a: If a card is required to be discarded by some passive condition, the
card is discarded immediately when the condition resolves, not in the following chain
of effects.

|Highwayman| napisał(a):
ale nie ma zadnego passive condition do karty typy Wake of War czy Morgul Night - te karty jesli juz sa w grze to maja pasywne efekty ale nie wymagaja zadnego warunku (condition) zeby zadzialac

Co do Wake of War, pomocny może być przykład z CRF:
Cytuj:
Ready to his Will
Note that cards like Rank Upon Rank are applied as a passive condition, once an
attack of the right type is in play. Therfore you can play and successfully resolve
Ready to His Will in respons to the declaration of Rank Upon Rank's effect.

Wszystkie niepodpisane cytaty z CRF. Z wyjątkiem ostatniego, z rozdziału Passive Conditions.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt maja 17, 2005 23:32 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
passive effekt(tm) najwidoczniej zrodzil sie sam jako moje okreslenie dla kart bedacych juz w grze i majaca na nia jakies efekty niezaleznie od zadnych 'conditions' - sa to wedlug mnie wszystkie nie-short-event'owe dopalki do stworków i inne karty jak np Bane of the Ithil Stone czy The Will of Sauron

efekty aktywne to dla mnie karty które wlasnie wchodza do gry i dzialaja od razu (czyli wszystkie short-eventy i np. dopalki do stworków zagrane juz po zagraniu stworka a jeszcze przed faktyczna walka z nim)

Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
Annotation 9: If a card specifies that an action is to occur as a result of some specific passive condition, this action becomes automatically the first action declared in the chain of effects to immediately follow the chain of effects producing the passive condition.


Jeśli więc w grze była The Will of Sauron i zostało zagrane Long Winter, efekt Longwinter nastąpi dopiero w kolejnym COE. Marvels Told na The Will of Sauron w odpowiedzi na deklarację efektu Long Winter, skutecznie go anuluje.

Cytuj:
A card causing an action as a result of a passive condition must be in play when the action resolves, or else the action is canceled.


Szczególnie że:

Cytuj:
Annotation 9a: If a card is required to be discarded by some passive condition, the card is discarded immediately when the condition resolves, not in the following chain of effects.



to generalnie jest parafraza moich slów... albo ja czegos nie lapie

zeby bylo jasniej to dokladniej przyklad który omawialem wczesniej
Doors of Night i The Will of Sauron w grze
COE1 -
pierwsza karta COE: Long Winter
druga karta COE: Marvels Told w The Will of Sauron
koniec COE, rozwiązywanie - Marvels Told wchodzi do gry, The Will of Sauron schodzi z gry (razem z wszystkimi hazard long-event'ami), Long Winter wchodzi do gry
COE2 -
zaczyna dzialac Long Winter, mozna na niego teraz jakos odpowiedziec zanim jeszcze zatapuje site'y, jak nie ma jak go 'powstrzymac' to wszystiek site'y w grze spelniajace passice condition LongWinter sie tapuja

i drugi przypadek tej sytuacji jest taki:
COE1 -
pierwsza karta COE: Long Winter
koniec COE, rozwiazywanie - Long Winter wchodzi do gry
COE2 -
zaczyna dzialac Long Winter
w odpowiedzi Marvels Told w The Will of Sauron
koniec COE, rozwiazywanie - Marvels Told wchodzi do gry, The Will of Sauron schodzi z gry (razem ze wszytskimi hazard long-event'ami), sprawdzane źródło dla efekty Long Winter - brak źródła, efekt skasowany

Konrad Klar napisał(a):
Co do Wake of War, pomocny może być przykład z CRF:
Cytuj:
Ready to his Will
Note that cards like Rank Upon Rank are applied as a passive condition, once an attack of the right type is in play. Therfore you can play and successfully resolve Ready to His Will in respons to the declaration of Rank Upon Rank's effect.



poza tym ze nazywamy inaczej te rzeczy (jak wyjasnilem na poczatku co uznaje za passive effekt(tm)) to nie zmienia to nic
nie jestem w stanie zrozumiec co ma pokazac/udowodnic twój poprzedni post (z 20:55)
nadal utrzymuje ze nie mozna po zdjeciu karty wytwazajacej jakikolwiek efekt z tego efektu korzystac, tym bardziej zagrac tej karty ponownie i jej efekt zdublowac

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.017s | 11 Queries | GZIP : On ]