Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 0:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
moim zdaniem modyfikuje ("that faction gives an additional...")

Można pójść za tym i powiedzieć sobie, że frakcje (przedmioty, kreatury) dają normalnie 0 miscellanous MP i że w związku z tym to jest modyfikacja. Trochę zastanawiające jest jeszcze, że w odróżnieniu od innych modyfikatorów, Tribute Garnered ma wartość wydrukowaną w lewym górnym rogu. W takim to układzie tekst karty mówiłby co innego a symbole na niej co innego. Jakkolwiek jest, rzecz wymaga klaryfikacji, moim zdaniem.
Możliwe też, że "that faction gives an additional..." jest równie szczęśliwym sformułowaniem, jak "For every character in the influencing character's company, A Friend or Three gives a +1 modification to an influence check or to a corruption check made by a character in the same company." na A Friend or Three, o czym było niedawno.

Jaded napisał(a):
Ja tu widzę jeszcze coś innego: jeśli FW już zagra ANR to nie musi mieć pierścienia - po prostu wystarczy, ze będzie w end-of -turn w [R].

Zdaje się, że o tym samym mówimy. Nieposiadanie pierścienia, gdy wcześniej się go posiadało, to zdaje się to samo, co utrata kontroli nad nim. Jakby kto pytał, jakie wnioski w związku z tym, to z mojej strony żadnych. Skoro można przy testowaniu gold ringa odrzucić Leaf Brooch i pierścień po teście okazuje się być dwoma - specjalnym i nieprzetestowanym, to tu też nie widzę problemu.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 11:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Nie rozumiem was. Przecież pisze wyraźnie, że to frakcja daje dodatkowe punkty, a więc jej wartość jest zmieniona - zmodyfikowana. Jakie to ma znaczenie jaki jest rodzaj punktów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 11:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Według mnie wyraźnie jest napisane, że frakcja DAJE DODATKOWY PUNKT Z KATEGORII "RÓŻNE". A to nie to samo, co dodatkowy punkt frakcjowy.
Może to mieć znaczenie przy podwajaniu punktów w czasie Rady/Audiencji.
O co Konradowi na początku chodziło :? to szczerze mówiąc nie pamiętam :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 14:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Krótko mówiąc wyjaśniasz problem, którego nikt nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 17:56 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Gror napisał(a):
Według mnie wyraźnie jest napisane, że frakcja DAJE DODATKOWY PUNKT Z KATEGORII "RÓŻNE". A to nie to samo, co dodatkowy punkt frakcjowy.
Może to mieć znaczenie przy podwajaniu punktów w czasie Rady/Audiencji.
O co Konradowi na początku chodziło :? to szczerze mówiąc nie pamiętam :D

Nie musisz pamiętać, jesteś na bieżąco. "DAJE DODATKOWY PUNKT Z KATEGORII "RÓŻNE". A to nie to samo, co dodatkowy punkt frakcjowy." A dla FW to nie tylko kwestia podwajania na Radzie, ale w ogóle sensu używania tej karty. Wygląda mi na to, że to karta Tribute Garnered daje ten dodatkowy punkt z kategorii Misc. Pomny jednak zapisów na krasnoludzkich pierścieniach, gdzie bonus do DI był wydrukowany bez znaku +, zakładam, że może być i tak w tym wypadku. Czyli albo:
a)frakcja daje standardowo 0 Misc MP a TG modyfikuje to o 1. Wtedy błędnym zapisem na karcie jest brak symbolu + przy 1 w lewym górnym rogu.
b)frakcja nie daje żadnych punktów z kategorii Misc MP. Wtedy 1 MP z TG nie jest modyfikacją a dodatkowym punktem za kartę TG. Wtedy błędnym zapisem byłoby "that faction gives an additional...".

A ANR, to jak już wspomniałem, to taka ciekawostka. Gracze kierujący się zdrowym rozsądkiem mieliby prawo to przeoczyć (Nowy Władca Pierścienia bez Pierścienia to jakoś średnio logiczne).

Jaded napisał(a):
Krótko mówiąc wyjaśniasz problem, którego nikt nie ma.

Nie wiem do kogo to było adresowane, ale problemy mają to do siebie, że początkowo nie widać, że w ogóle są. Jak dalej nie widać, to dziękuję za uwagę.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 21:26 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
wy się tu o Tribute Garned kłócicie? jeśli tak, to proszę spojrzeć:
Obrazek

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 21:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Czyli albo:
a)frakcja daje standardowo 0 Misc MP a TG modyfikuje to o 1. Wtedy błędnym zapisem na karcie jest brak symbolu + przy 1 w lewym górnym rogu.


Przypomnij mi - znasz jakąś kartę z plusem?
Cytuj:
b)frakcja nie daje żadnych punktów z kategorii Misc MP. Wtedy 1 MP z TG nie jest modyfikacją a dodatkowym punktem za kartę TG. Wtedy błędnym zapisem byłoby "that faction gives an additional...".


c)Frakcja daje MP, Po zagraniu "Tribute Garnered" daje, zgodnie z zapisem na karcie jeden wiecej. Jaki to jest typ punktu, to rzecz w tym momencie kompletnie nieistotna, bo cytowany przepis (z WH) wogóle się do tego nie odnosi.
Cytuj:
Jaded napisał(a):
Krótko mówiąc wyjaśniasz problem, którego nikt nie ma.

Nie wiem do kogo to było adresowane, ale problemy mają to do siebie, że początkowo nie widać, że w ogóle są. Jak dalej nie widać, to dziękuję za uwagę.


Chodziło o to, że Gror pisał o punktach na radzie, a omawiany przepis mówi o czymś innym.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 22:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Przypomnij mi - znasz jakąś kartę z plusem?

Z plusem w ogóle, Barrow-Blade, Dwarven Rings, Map to Mithril. To z "nakładek", czyli kart modyfikujących wartości targetu, na który zostały zagrane (broni, postaci). Karty, które oddziaływują na całą klasę innych kart (czyli nie targetują żadnej karty) nie mają takiego symbolu. Dotyczy to zarówno bonusów dla broni (np. Biter and Beater!), jak i prowess postaci (np. Power Against the Shadow, The Dwarves Are upon You!), jak i MP (np. Into the Smoking Cone, Fate of the Ithil-Stone, Alliance of Free Peoples). Tribute Garnered natomiast targetuje frakcję - jest zagrywane na nią a jednak symbol <1> jest podany w sposób identyczny jak na No Strangers at this Time, który to również targetuje site, ale nie modyfikuje jego wartości punktowej, dając samodzielnie 1MP. Innych kart dających/modyfikujących MP targetowanej frakcji nie znam (sprawa byłaby prostsza gdyby istniał jakiś precedens).

Teraz jeszcze taka dygresja. Powiedzmy, że jeżeli jakaś wartość nie jest podana na karcie, to jest traktowana jako 0. Przy takim podejściu oznaczałoby to, że postać z Alone and Unadvised (4CP) i When You Know More (liczba CP nie podana na karcie) może przy The Balance of Things podwoić punkty tego drugiego źródła korupcji, tak jak mogłaby wybrać taką opcję posiadając Emerald of Mariner (podana w tekście karty wartość 0 CP [dlaczego w tekście? bo w prawym dolnym rogu został podany modyfikator]). Ale sądzę, że When You Know More nie jest źródłem korupcji o wartości 0, nie jest źródłem korupcji w ogóle. (Dzięki Gror, że zwróciłeś uwage na to podwajanie). Z kolei CP, które daje Emerald of Mariner, jako podane na karcie może być zmodyfikowane (przez Itangast At Home). Dlatego sądzę, że nie jest to w przypadku Tribute Garnered modyfikacja istniejącej zerowej wartości a dodatkowy punkt (z innej kategorii MP).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 22:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
tak w sumie to nie wiem o co wam chodzi ale macie moje 3 grosze...

zadna karta w grze nie ma sumbolu "+" w w okienku z MP, sa karty z symbolem minus ale nie sa to karty które modyfikuja wartosc MP czegos tylko daja ujemne MP

to jakie punkty daja jaka karta mozna rozpoznac po ksztalcie symbolu w który MP sa wpisane - dla przedmiotów jest to prostokat, dla postaci, szesciokat, dla ally'uw trójkat, dla fakcji odwrócony trójkat, dla misc. MP jest to kwadrat (postawiony na rogu), a dla Kill MP jest to okrąg

z Tribute Granted tego problemu w ogule nie ma bo jest na karcie jasno poweidziane ze daje misc. MP

a dlaczego nie mozna zagrac tego na fakcje jak gra sie fallen'em? bo jest slówko 'aditional' i nie ma tak naprawde znaczenia jakiego rodzaju MP to jest, chodzi po prostu o to ze jesli jakiekolwiek hero lub minion resource'u w dowolny sposób modyfikuja liczbe punktów czegos to dla fallen'a te modyfikacje beda nie wazne

Barrow Blade, Anduril, Map to Mithirl i inne nakladki nie sprawiaja ze cos daje dodatkowe punktu tylko same z siebie daje MP wiec jest to juz calkiem inna historia

jako ciekawostke spokrewniona z tematem zwracam uwage na karte One Dear to You (z MELE)

Cytuj:
One Dear to You
minion resource - permanent-event
Playable on a faction you have in play. -1 faction marshalling points. Any influence attempt against the faction is modified by -8 and Muster may not be used against the faction.


na tej karcie nie ma ujemnych MP zaznaczonych w lewym górnym rogu, a poza tym ta karta nie modyfikuje MP dawanych przez fackje na która sie to zagra, tylko sama z siebie daje ujemne punkty

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr maja 11, 2005 23:39 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
tak w sumie to nie wiem o co wam chodzi ale macie moje 3 grosze...

Nie liczą się intencje, tylko dokonania, więc Bóg Ci zapłać za te trzy grosze.

|Highwayman| napisał(a):
zadna karta w grze nie ma sumbolu "+" w w okienku z MP, sa karty z symbolem minus ale nie sa to karty które modyfikuja wartosc MP czegos tylko daja ujemne MP


No właśnie, nie modyfikują. A inne, które modyfikują mają?

|Highwayman| napisał(a):
to jakie punkty daja jaka karta mozna rozpoznac po ksztalcie symbolu w który MP sa wpisane - dla przedmiotów jest to prostokat, dla postaci, szesciokat, dla ally'uw trójkat, dla fakcji odwrócony trójkat, dla misc. MP jest to kwadrat (postawiony na rogu), a dla Kill MP jest to okrąg

Tak.

|Highwayman| napisał(a):
z Tribute Granted tego problemu w ogule nie ma bo jest na karcie jasno poweidziane ze daje misc. MP

Zdaje się, że tu akurat problemu faktycznie nie ma, bo wszyscy się zgadzają, że są to punkty z kategorii Misc.

|Highwayman| napisał(a):
a dlaczego nie mozna zagrac tego na fakcje jak gra sie fallen'em? bo jest slówko 'aditional' i nie ma tak naprawde znaczenia jakiego rodzaju MP to jest, chodzi po prostu o to ze jesli jakiekolwiek hero lub minion resource'u w dowolny sposób modyfikuja liczbe punktów czegos to dla fallen'a te modyfikacje beda nie wazne

Oj, zagrać to można. Pytanie tylko, co to FW da. Coś mi się zdaje, że "an additional automatic-attack", taki jak na przykład stwarzany przez Itangast At Home nie jest modyfikacją istniejącego.

|Highwayman| napisał(a):
Barrow Blade, Anduril, Map to Mithirl i inne nakladki nie sprawiaja ze cos daje dodatkowe punktu tylko same z siebie daje MP wiec jest to juz calkiem inna historia

W rzeczy samej, choć mam podejrzenia, że to właśnie ta historia.

|Highwayman| napisał(a):
jako ciekawostke spokrewniona z tematem zwracam uwage na karte One Dear to You (z MELE)

Cytuj:
One Dear to You
minion resource - permanent-event
Playable on a faction you have in play. -1 faction marshalling points. Any influence attempt against the faction is modified by -8 and Muster may not be used against the faction.


na tej karcie nie ma ujemnych MP zaznaczonych w lewym górnym rogu, a poza tym ta karta nie modyfikuje MP dawanych przez fackje na która sie to zagra, tylko sama z siebie daje ujemne punkty

Dziękuję, przyznając się jednocześnie do swojej niewiedzy, jeśli chodzi o znajomość kart wszelakich. Ta interpretacja będzi rzutować też na Risky Blow
Cytuj:
Warrior only against one strike. +3 to prowess and -1 to body. Fewer were they but they clove through the Southrons like a fire-bolt in a forest.-LotRV

bo co prawda wobec jednego strike, ale "+3 to prowess and -1 to body" to zapewne tak w ogóle.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 12, 2005 0:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):

|Highwayman| napisał(a):
a dlaczego nie mozna zagrac tego na fakcje jak gra sie fallen'em? bo jest slówko 'aditional' i nie ma tak naprawde znaczenia jakiego rodzaju MP to jest, chodzi po prostu o to ze jesli jakiekolwiek hero lub minion resource'u w dowolny sposób modyfikuja liczbe punktów czegos to dla fallen'a te modyfikacje beda nie wazne

Oj, zagrać to można. Pytanie tylko, co to FW da. Coś mi się zdaje, że "an additional automatic-attack", taki jak na przykład stwarzany przez Itangast At Home nie jest modyfikacją istniejącego.


To manipulacja, w Google wyszło mi dla 'additional' 375 000 000 trafień, nie zamierzam sprawdzać czy mówią o modyfikacjach. Tribut Garnered zwiększa wartość frakcji a tego zabrania przepis z WH.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 12, 2005 1:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Tribut Garnered zwiększa wartość frakcji a tego zabrania przepis z WH.

By być bardziej ścisłym:
Cytuj:
These MPs cannot be modified by a hero or minion resource event (e.g., Rumor of the
One, Tribute Garnered, Sentinels of Numenor, etc.). However, Fallen-wizard abilities
and stage resource cards can modify the number of marshalling points certain cards
give.

"Nie mogą być zmodyfikowane" nie równa się "Karta, która modyfikuje, nie może być zagrana".
To nie była manipulacja, tylko antymanipulacja. Manipulacją było przypisywanie słowu "additional" rozstrzygającego znaczenia.
P.S. Tak się właśnie zastanawiałem, czy w cytowanym fragmencie zamiast Tribute Garnered nie miało być One Dear to You.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 12, 2005 11:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
"Nie mogą być zmodyfikowane" nie równa się "Karta, która modyfikuje, nie może być zagrana".


No nie! Przecież zacząłeś tą dyskusję od wątpliwości czy modyfikuje, a nie czy może być zagrana! Zdecyduj się.

Cytuj:
To nie była manipulacja, tylko antymanipulacja. Manipulacją było przypisywanie słowu "additional" rozstrzygającego znaczenia.


Spójrz na moje posty - wyrwałem gdzieś z kontekstu słowo 'additional'? Cytuję całe, dość jednoznaczne w brzmieniu zdanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 12, 2005 17:26 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ale drzecie koty!
Cytuj:
(...) -1 faction marshalling points(...)

to faktycznie -1 dla punktów rozrządowych (dosł. z ang) typu "od fakcji". inaczej byłoby tam "-1 faction's marshalling points" albo coś koło tego.....

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 12, 2005 22:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Konrad Klar napisał(a):
"Nie mogą być zmodyfikowane" nie równa się "Karta, która modyfikuje, nie może być zagrana".


No nie! Przecież zacząłeś tą dyskusję od wątpliwości czy modyfikuje, a nie czy może być zagrana! Zdecyduj się.

"Zdecyduj się."... Właśnie z tego powodu, że staram się nie manipulować, nie mówię o rzeczach spornych, jakby były przesądzone. Więc proszę to rozumieć jako:
Bez względu na to czy Tribute Garnered faktycznie modyfikuje MP frakcji,
"Nie mogą być zmodyfikowane" nie równa się "Karta, która modyfikuje, nie może być zagrana"

Aliance of Free Peoples czy Sentinels of Numenor również mogą być zagrane przez FW, choć te dwie karty bezsprzecznie nie zmodyfikują MP kontrolowanych przez FW frakcji.
To chyba jasne od początku, że nie kwestionuję zasady a jedynie umieszczenia w zestawieniu Tribute Garnered. Na tej zasadzie z WH m.in. sie opieram.

Jaded napisał(a):
Cytuj:
To nie była manipulacja, tylko antymanipulacja. Manipulacją było przypisywanie słowu "additional" rozstrzygającego znaczenia.

Spójrz na moje posty - wyrwałem gdzieś z kontekstu słowo 'additional'? Cytuję całe, dość jednoznaczne w brzmieniu zdanie.

Odnosiłeś się do mojej odpowiedzi na słowa |Highwaymana|:"a dlaczego nie mozna zagrac tego na fakcje jak gra sie fallen'em? bo jest slówko 'aditional' i nie ma tak naprawde znaczenia ...". > KK:"Oj, zagrać to można. Pytanie tylko, co to FW da. Coś mi się zdaje, że "an additional automatic-attack", "
Proszę więc nie brać wszystkiego do siebie osobiście.



kfiadeg napisał(a):
ale drzecie koty!
Cytat:
(...) -1 faction marshalling points(...)

to faktycznie -1 dla punktów rozrządowych (dosł. z ang) typu "od fakcji". inaczej byłoby tam "-1 faction's marshalling points" albo coś koło tego.....

Skoro to dla Ciebie tak oczywiste, że -1MP odnosi się do ogólnej puli Factions MP a nie MP targetowanej frakcji, to wytłumacz dlaczego ujemna wartość nie pojawia się w lewym górnym rogu karty, tak jak w przypadku Will Shaken, czy My Precious. Te karty dają ujemne punkty dla całej kategorii a nie modyfikacje do MP targetu, którego nie mają.
Zastanów się a potem odnieś uzyskany wniosek do karty Tribute Garnered.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 89 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 14 Queries | GZIP : On ]