Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 13:57

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: call of home
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 12:40 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
dzień dobry Państwu,

wpierw tekst z karty:
Cytuj:
Playable on a non-Wizard character that is not the bearer of {The One Ring}. The character's player must make a roll (or draw a #); return the character to the player's hand if the result plus his unused general influence is less than 10. Any one item held by a character removed in this fashion may automatically be transferred to another character in his company.


jak rozumieć "any one" z ostatniego zdania? jako KAŻDY JEDEN czy jako KTÓRYKOLWIEK ale JEDEN?

Dziękuję dobrzy ludzie :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 12:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Kazdy jeden :)

_________________
Nobody tosses a dwarf


Ostatnio edytowano Pn maja 17, 2004 15:13 przez Chris, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:05 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Każdy!

Ja też kiedyś zastanawiałem się nad

Praise to Elbereth

Cytuj:
For each of your characters in play that you choose to tap, cancel one Nazgul event or one Nazgul attack. Additionally, if Doors of Night is in play, characters gain +1 prowess until the end of the turn.


Czy można zatapować tylko jedną postać, żeby skancelować jednego Nazgula, czy też można stapować kilku, np. 3, żeby skancelować 3 Nazguli?!

Teraz już wiem, że można kilku :D

Natomiast, nadal zastanawia mnie czy na tej karcie nie ma błędu:

Cytuj:
if Doors of Night is in play, characters gain +1


Czy nie powinno być Gates of Morning?!

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:08 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Niektore "elfie" karty dzialaja z Drzwiami Nocy lepiej :)

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:19 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Te elfy to zawsze były jakieś dziwne! :wink:

Tylko proszę Cię Kfiadeg, żebyś po tym moim stwierdzeniu, znowu nie wystąpił z jakąś mroczną propagandą sukcesu by Sauron.
Na pewno nie przystąpię do bandy tego nieudacznika z jednym okiem! :wink: :D

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:26 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ehehehhee, ja nic nie powiem, tylko może tyle że może w końcu uwierzycie że to nie Orki pochodzą od Elfów a Elfy od Orków - stąd czasem lepiej im z Drzwiami Nocy ;) :lol: :twisted:

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 13:36 
Offline
Pan na Rhosgobel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 8:12
Posty: 840
Lokalizacja: Rhosgobel
Ja myślę, że to chodzi o Orki, które miały dość swojego szefa i postanowiły zabić jednego z jego sług (który tyle im krzywd przyspożył),
a żeby zrzucić winę na kogoś innego to przebrały się za - no kogo by tu udupić? - oczywiście wstrętne elfy!
Zatem te przebiegłe Orki upiekły 2 pieczenie na jednym ogniu - dopieprzyły szefowi i największym wrogom -elfom!

...i tylko dlatego Drzwi Nocy dają im większą siłę!

Alem wymyślił :wink:

_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
kfiadeg napisał(a):
dzień dobry Państwu,

wpierw tekst z karty:
Cytuj:
Playable on a non-Wizard character that is not the bearer of {The One Ring}. The character's player must make a roll (or draw a #); return the character to the player's hand if the result plus his unused general influence is less than 10. Any one item held by a character removed in this fashion may automatically be transferred to another character in his company.


jak rozumieć "any one" z ostatniego zdania? jako KAŻDY JEDEN czy jako KTÓRYKOLWIEK ale JEDEN?

Dziękuję dobrzy ludzie :)



a tak w zasadzie co za ruznica? tak czy siak wynika ze mozna przeniesc 1 przedmiot

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 15:50 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cuz okazuje sie ze nie jest to jednak dosc jasne
nie wiem czy sa to Call of Home jakies erraty badz klaryfikacje ale z prawidlowego rozumienia jezyka angielskiego chyba wszystko jest tu jasne

Call of Home
Playable on a non-Ringwraith, non-Wizard character not bearing The One Ring. The character makes a roll (draws a #). The character returns to his player's hand if the result plus his player's unused general influence is less than 10. Any one item held by the removed character may automatically be transferred to another character in his company (all other non-follower cards he controls are discarded.)

podkreslam ze jest napisane 'any one' a nie 'anyone'
i kiedy
'anyone' znaczy 'kturykolwiek' - bez wyszczegulnienia czy tylko 1 czy moze wszystkie przedmioty to
'any one' znaczy jasno 'kturykolwiek jeden'

pozatym gdyby moznabylo przekazac ile przedmiotuw sie chce to nie potrzebny by byl tekst z nawiasu '(all other non-follower cards he controls are discarded.)' gdyz z kolei slowa 'may automatically be transferred to another character in his company' nie muwia nic o tym ze mozna dac tylko 1 przedmiot 1 postaci czyli czysta glupota (w 99% wypadkuw, czasem sie oplaca pozbyc jakies przedmiotu zamiast dawac przeciwnikowi szanse na skorumpowanie naszej postaci) byloby zostawianie jakis przedmiotuw u postaci odsylanej do domu po to by byly zdiscardowane

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 16:15 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no ja cie nie rozumiem teraz

przecież "all other non-follower..." to sie tyczy kart typu permament-eventy, allaje czy stage pointsy. więc chyba sens tego zdania jest nawet jeśli można by było oddać wszystkie przedmioty...
czy przy okazji pytanie: podczas takiego oddawania przedmiotu potrzebny jest test korupcji?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 16:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Testu na korpucje nie ma, all-other nonfollower obejmuje rowniez przedmioty, niestety Highway ma racje, mozna przekazac jeden dowolony przedmiot, reszta (razem z innymi kartami) jest discarodowana

Chris

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 16:30 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Ja jestem razem z Rozbojnikiem.
Any one wedlug mnie mowi ze JEDEN dowolny przedmiot moze byc przekazany. Jeden, a nie wszystkie.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 17, 2004 16:31 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
OK, deal.
Akta zamknięte.
Od dzisiaj obowiązuje Forum-home Rule: Any one = Jakikolwiek ale jeden

:) no. i to mi siem podoba

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 23:08 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Bedzie bitka!

Czemu dodajecie +5 do kart jak Musters i Call of Home?
Ustaliliście że to jest +5 GI którego nie można wykorzystać, ale mnie wydaje się, że jest to trochę inaczej...
Trochę suchych faktów, najpierw zapis z instrukcji MEBA:
Cytuj:
A Balrog player has an extra +5 general influence that cannot be used to control characters.

Dla tych, którzy od razu zakrzykną - "Balrog to to samo co Ringwraith" wypis z instrukcji MEBA (kolejny) :
Cytuj:
A Balrog player acts as a Ringwraith player. Any card and rules text applying to a Ringwraith also applies to The Balrog (e.g., if a card refers to a Ringwraith, it now applies to "a Ringwraith or The Balrog").

To jest w jedną stronę. Tak jak z prostokątem i kwadratem... (póki co).

Natomiast w instrukcji do MELE jest:
Cytuj:
All influence checks are modified by -5; i.e., it is harder for evil characters to influence the Free Peoples and vice versa.

I tak oto dochodzę to punktu honorowego tego postu:
Ani Call of Home, ani Muster Disperses nie są to żadne Influence Checks, a +5 GI nie-do-wykorzystania przysługuje tylko Balrogowi (nie wiem z jakich powodów tylko jemu, no ale niech tam...). Co wy na to? :twisted:

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt maja 06, 2005 0:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Też się zastanawiałem skąd się to wzięło. Przeszukałem html-e i pdf-y w poszukiwaniu "general influence" i "GI" i znalazłem w końcu tu, na forum:
Cytuj:
- +5 general influence'a ringwright'a/sauron'a nie jest uzywane w przypadku influence'a dokonywanego przez agenta(dotyczy w zasdzie tylko Golodhrosa)

Przyjęło się, na zasadzie "By the Ringwraith's Word".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.030s | 12 Queries | GZIP : On ]