Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 23:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 26, 2005 22:33 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr gru 22, 2004 15:08
Posty: 305
Lokalizacja: Brzeg
Jaded napisał(a):
Yabree napisał(a):
jest zabronione, w untapie możesz jedynie odtapować postać lub ją wyleczyć, żadna inna akcja nie jest dozwolona.


Rzucenie karty pomagającej przy teście korupcji?


Wg mnie z duchem gry najlepiej by bylo pozwolic zagrac Marvela w untapach przed testem z zastrzezeniem za postac zagrywajaca Marvela nie moze sie odtapowac. Bo idac tym krokiem to zaraz dojdziemy, ze Saruman majac na reku 2 razy AND FORTH HE HASTENED (czy jak to tam sie zwie) moze sobie w EndOfTurnPhase cofnac 3 czary.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 26, 2005 23:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
cóz akurat jesli chodzi o And Forth He Hastened to nie widze przeciwwskazan - tak samo jak mozna ta karte pare razy zagrac by pare razy tapnac maga w organizacji zeby kilkurotnie skorzystac z sideboard'u, tak samo wiec tez uwazam ze mozna dzieki jej pare razy uzyc zdolnosci sarumana (czy tapowania do palantiru czy wracania czarów)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 4:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Tworek napisał(a):
Jaded napisał(a):
Yabree napisał(a):
jest zabronione, w untapie możesz jedynie odtapować postać lub ją wyleczyć, żadna inna akcja nie jest dozwolona.


Rzucenie karty pomagającej przy teście korupcji?


Wg mnie z duchem gry najlepiej by bylo pozwolic zagrac Marvela w untapach przed testem z zastrzezeniem za postac zagrywajaca Marvela nie moze sie odtapowac. Bo idac tym krokiem to zaraz dojdziemy, ze Saruman majac na reku 2 razy AND FORTH HE HASTENED (czy jak to tam sie zwie) moze sobie w EndOfTurnPhase cofnac 3 czary.


Będzie mieć trzy czary, nie będzie mieć dwóch (trzech) sztuk And Forth He Hastened. Po to są odtapowujące efekty, aby dzięki nim potem do czegoś tapować, raczej nie po to, aby stawać do walki z modyfikatorem -3.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 11:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Pytanie (może trochę zabawne): czy jak drugi raz będzie chciał wziąć spell to będzie "at the beginning o the end-of-turn" czy już nie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 18:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Czy posiadacz A Little Gold Ring, na którym ciąży Lure of the Senses
musi w untap phase w DarkHaven robić dwa testy korupcji, czy jeden?
Bo skoro jeden był wykonany "at the end of his untap phase", to czy będzie jeszcze czas na ten drugi?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 27, 2005 19:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A jeszcze to:
Cytuj:
End-of-Turn Phase
End-of-turn effects are triggered by the ending of the End-of-Turn phase. Once both players are done with all actions in the End-of-Turn phase, all End-of-Turn effects are declared and resolved in the order chosen by the current player. No further actions may be declared that turn.
Cards may be played during the End-of-Turn phase after hand size has been reconciled.
Replacing one site with another at the end of the turn counts as movement, without a movement/hazard phase.


Czyli wpierw wyrównanie ręki, potem zaś jeszcze Nazgul (The Nazgul Are Abroad) i manifestacja unikalnego smoka i drake (From The Pits of Angband). Przyznaję, nieco inaczej niż grałem dotychczas.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 27, 2005 13:21 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
szukajcie a znajdziecie...
zapis w CRF:
Cytuj:
A company may not play any resource during the site phase until they have faced all automatic-attacks, unless that resource directly affects an automatic-attack. Removing an automatic-attack does not directly affect it, although canceling does.


dotyczy to zagrywania permamentów takich jak The White Tree oraz Return Of The King (czyli Batman Reloaded)

------EDIT
chociaż nie zmienia to faktu, ze można sobie te karty zagrać w Untap np........ :evil: :evil: :evil:

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 0:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Ha! Czyli bez względu na to, co mówią ludzie z MECCG.net, ten kontrowersyjny zapis z CRF, dotyczący Marvels Told, nabierałby teraz innego znaczenia. Jako że postać rzucająca MT jest "as if he were in the company resolving their site phase", nie powinno być z tego powodu legalne ściąganie przez MT odkrytych właśnie Dragon At Home, czy Doubled Vigilance. Nie byłaby to więc próba rozszerzenia działania tej karty a wręcz przeciwnie.
Muszę jednak uczciwie przyznać, że wątpliwości budzi "May be played". Ponieważ nie jest jasne, czy inne postacie z innych kompanii (OK, powiedzmy tych, które już wkroczyły do site w tej turze) mogą podejmować później jeszcze jakieś działania. Jeśli mogą, nie musiałyby korzystać z tej "opcji" (piszę w cudzysłowiu, bo w istocie byłaby ona wtedy ograniczeniem).
Zwracam jednocześnie uwagę na to, że Rebuild The Town, czy The Cock Crows nie są akcjami kompanii.
To na razie, bo czuję, że do tematu jeszcze powrócę.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 28, 2005 18:39 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ha, no tej "korzyści" - jeśli chodzi o modyfikacje AA, czy też smoków w domu - nie zauważyłem!
trafnie Konradzie, bardzo trafnie :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 15:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Chyba nigdze nie bylo to ustalene, wiec ponawiam pytanie.

Czy mozna zrobic cos takiego:

Druzyna A - jej MH rusza sie gdzes tam. Przeciwnik wrzuca mi jakis hazard permanent event (non-enviroment). Tapuje sage z druzyn B (ktora jeszcze nia miala swojej MH, albo juz miala - bez znaczenia - wazne ze nie jest to jego MH) i rzucam jakis resource zdejmujacy ten hazard np Voice of Malice ???

Pytanie jest bardzij ogolne nie chodzi w sumie nawet o sage tylko czy mozna zrobic cos czlonkiem innej druzyny, ktorej nie rozpatrujemy w tej chwili MH.
Na niektorych kartach pisze ze trzeba byc w tej samej kompani. Karty modyfikujace, anulujace atak tez musza spelniac taki warunek. Jakie jednak zasady przyjmujemy do reszty kart (takich jak np voice... )???

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 16:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
root napisał(a):
Pytanie jest bardzij ogolne nie chodzi w sumie nawet o sage tylko czy mozna zrobic cos czlonkiem innej druzyny, ktorej nie rozpatrujemy w tej chwili MH.


My zawsze graliśmy, że można. I w sumie po zastanowienie nie widzę specjalnie ku temu przeszkód.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 19:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
root napisał(a):
Chyba nigdze nie bylo to ustalene, wiec ponawiam pytanie.

[...]

Pytanie jest bardzij ogolne nie chodzi w sumie nawet o sage tylko czy mozna zrobic cos czlonkiem innej druzyny, ktorej nie rozpatrujemy w tej chwili MH.
Na niektorych kartach pisze ze trzeba byc w tej samej kompani. Karty modyfikujace, anulujace atak tez musza spelniac taki warunek. Jakie jednak zasady przyjmujemy do reszty kart (takich jak np voice... )???


To, że ja tak grałem (i gram), czy ktokolwiek inny, to oczywiście bez znaczenia. Podobne pytanie zadałeś kiedyś w innym wątku. Przytoczyłem wtedy zapis z CRF:
Cytuj:
Annotation 15: An attack must be the first declared action in a chain of effects, i.e., a
creature card may not be played in response to another card in the same chain of
effects. Revealing an on-guard creature is an exception. In order to cancel an attack or
to directly affect an attack, the character doing so must be in the company facing the
attack.
Note that the region/site type a hazard creature was keyed to can be affected
otherwise. Cards only modify attacks if they say they specifically mention attacks.


Powiedziałem wtedy, że jeśliby rzeczywiście akcje innych kompanii, niż tej, której faza M/H, lub site jest rozpatrywana, miałyby być zakazane, to skąd to szczególne zastrzeżenie, co do konieczności bycia postaci anulującej/oddziaływującej na atak, w atakowanej kompanii?
Ale ten zapis również reguluje takie sytuacja jak ta, że postać anulująca/oddziaływująca na atak jest w kompanii w chwili deklaracji efektu i jest poza kompanią na rozwiązaniu (np. na skutek Seized by Terror lub Faces of The Dead). Czyli więc znowu to niczego ostatecznie nie wyjaśnia.
Brak zakazu i brak wyraźnego określenia ze strony przepisów, czy działania kompanii są w fazach site i M/H całkowicie rozłaczne czy nie. Zdaje się, że z tego powodu również na meccg.net dyskusja wokół Marvels Told utknęła w tym samym miejscu.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 21:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
generalnie mozna uzywac postaci, przedmiotów czy czegos tam z innych druzyn podczas ruchu innej druzyny - nie ma takiego zakazu w kazdym badz razie, gdzie takoway zakaz jest w wypadku zagrywania hazardów, czyli ze mozna zagrywac tylko na aktywna druzyne

ale trzeba zachowac troche zdrowego rozsadku czyli ze np. o ile gandalf moze sie tapnac (albo rzucic Wizard's Test'a, czy inny test) podczas ruchu swojej druzyny, tak samo moze zrobic podczas ruchu innej niz jego druzyny, ale nie moze sie on tapnac bedac w jednej druzynie by ztestowac pierscien w aktualnie ruszajacej sie druzynie...

tak samo z rozmaitymi Old i New Friendship'ami - mozna rzucic je w nieaktywnych druzynach (gdy np. zostanie tapniety Ren permanent-event i wszyscy robia korupcje) by w nich pomóc, ale nie mozna wykorzystujac to ze mamy w havenie dyplomate rzucic tej karty na idaca druzyne bez dyplomaty...

uwazam tez ze mozna np. w odpowiedzi na zagranie przez przeciwnika jakiegos hazard event'u na nasza aktywna druzyne tapna Palantir of Annuminas w drugiej druzynie i wyciaganc sobie na reke Marvels Told'a którego uzyje sage z trzeciej druzyny....

tak przy okazji Marvels Told'a wspomne ze byl kiedys spór czy mozna zagrac Marvels Told'a na smoczego ahunt'a którego wlasnie zagral przeciwnik i w ten sposób skasowac jego atak...
problem ten w róznych stadiach dyskusji mial rózne odpowiedzi, ale ostatecznie stanęło na tym ze mozna tak zagrac i ze to kasuje ten atak

a jak juz jestem przy ahunt'ach to dorzuce ze atak z ahunt'a atakuje tylko raz niezaleznie od tego przez ile z regionów z listy idziemy - bo na ten temat tez kiedys byly kłótnie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 21:12 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Niczym w poszukiwaniach Świętego Graala (czyli utraconej kobiecości ;) - jeśli ktoś wie o czym mowa :P :P :P ) zatracę się w poszukiwaniach karty + sytuacji, którą można by było zagrać tak samo jak Marvels Told. Na której tekście nie ma wspomniane nic o kompani ani postaci a którą można by było wspomóc inną kompanię. Jeśli taka się znajdzie - będzie to dowód że MT nie można zagrywać byle kiedy (albo - dla niektórych - wręcz odwrotnie)...

Nawet, jeśli będzie ona maksymalnie absurdalna. Bo widzicie - z MT jest tak, że póki nie wyszedł problem na jaw, to np. u nas w Pojebanicach, graliśmy w ten sposób, że nie można było rzucać MT Sage'm z innej kompanii (po prostu nieświadomi braku zapisu restrykcji na karcie graliśmy wg. LOGIKI - IMO afkors). I to ów logika i wyobraźnia utwierdzają mnie w moich przekonaniu, że gram prawidłowo :D

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 05, 2005 22:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ale wlasnie uzywanie Palanitrów czy Marvels Told'ów wedlug mnie wcale nie kłóci sie z logika, tak jak oczywiste jest ze zagrywanie dajmy na to Friendship'ów z dyplomaty jednej druzyny na postacie drugiej druzyny...

cały trick polega na tym ze rózne Doge'e, Riski Blow'y czy Firendship'y i inne podobne karty maja jasny cel i to taki cel który nie pozostawia wątpliwości kiedy i jak mozna ich uzyc

inne karty, takie jak np. Tales of The Hunt, Lore of the Ages czy Above the Abyss tez maja dosc jasne dzialanie - nie ma tu problemy czy mozna je zagrac/uzyc na inna druzyne bo nie maja one takiego efektu, ale nikt nie zabronil zagrywania/uzywania ich podczas ruchu innej druzyny

natomiast efekty w stylu Marvels Told, Voices of Malice, Palantiry, Ancient Secrets maja efekty umozliwiajace odzialywanie wykraczajace poza ich druzyny - a jesli sie zgadzamy ze mozna tapowac postacie w nieaktywnych druzynach by pomagaly sobie w korupcji po aktywacji Ren'a nazgula, to musimy tez zaakceptowac ze nie aktywne druzyny moga sie tapowac czy robic cos innego równiez dla inncych celów, a jesli zagrany przez taka nieaktywna druzyne efekt moze miec mniej lub bardziej dowolny cel to tym celem moze byc cos w dowolnej innej druzynie....

i znalazlem taka karte
Cytuj:
Hoarmurath Unleashed
minion resource - short-event
Playable on Hoarmurath the Ringwraith (as your Ringwraith). Cancel an attack against any one of your companies.


ta karta niejako z zasady daje mozliwosc odzialywania nieaktywnymi druzynami na aktywne, tak samo jak tapniecie Dwar'a ringwraith'a by w razie potrzeby dac wybrane druzynie bonus, albo tapniecie Adunaphel'ki ringwraitha by skasowac atak na jedna z druzyn
karty te nie maja zadnego fikusnego sformulowania ani nie wprowadzaja zadnych nowych zasad w kwestii oddzialywania aktualnie nieaktywnymi druzynami na gre, tylko wykorzystuja wlasnie to ze takiego zakazu w kwestii resource'uw nie ma

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.017s | 14 Queries | GZIP : On ]