Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 19:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt gru 07, 2004 19:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
OK masz mnie - my tak po prostu graliśmy;
Pojawia się jednak problem: można udawać idiotę i twierdzić, że nie ma się tego site LD tylko np. w discard pile - przeciwnik nie może tego sprawdzić


Zdaje się, że też "tak graliście" - z niejawnym dicard pile dla site'ów. Ale to akurat bez znaczenia, jeżeli twoi stoją w Morii, wykładasz Anarina a ja z pomocą Here Is Snake! odsłaniam go, spada w nicość. To samo jeśli turę wcześniej opuściłeś tapniętą Morię, Anarin idzie za nią - do discardu obok.
To też pewna taktyka, chodzić "za przeciwnikiem" albo "po przeciwniku" aby ten nie miał okazji odsłonić swojego agenta tam, gdzie mógłby coś zdziałać.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr gru 08, 2004 15:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Nie wiem czy zrozumiałem przytyk - discard pile site'ów jest niejawny.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt gru 10, 2004 23:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wiesz, chyba jesteś "na prawie", bo faktycznie w instrukcji jest tylko raz na początku coś o discard pile w odniesieniu do site'ów. Dalej jest po prostu discard pile i pewnie wszystko, co jego dotyczy odnosi się i do site'ów i do innych kart. Można się tylko domyślać, że gdy mowa o wymianie 5 kart między sideboardem a discardpile, to chodzi o postacie, hazardy i resource'y (a może można i site'y rzucić do sideboardu?).
Niech więc będzie, że my "tak gramy" - z jawnym. A gramy tak bo:
Recently Visited Sites stanowi:
If a site is in opponent's discard pile...
a nie:
If opponent reveal site card from your discard pile...
I byłoby trochę nie do rzeczy, gdyby Bane of The Ithil Stone mogło temu przeciwdziałać. Pozostaje jeszcze jeden sens w utajnianiu tego, co i tak wiadome (wszystkie site'y są odrzucane jawnie) - liczenie na krótką pamięć przeciwnika, krótszą niż czas przewinięcia przez nas decku. Ale nieuwagi, zagapienia i "niepamiętania o tapnięciu Księgi Mazarbula" Ci u nas dostatek, tak czy inaczej :) .
I nie to, abym coś komuś wytykał.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 14, 2005 23:17 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Było pytanie, czy można agenta odrzucić "tak po prostu". Może nie aż "tak po prostu" ale minimalnym nakładem sił i środków (kosztem 1HP i jednej akcji agenta).
Cytuj:
If one of your agent’s series of sites indicating its travel is illegal, the agent has no
effect. In addition, it is immediately discarded and any site cards associated with the
agent are returned to your location deck.

Wystarczy poruszyć zasłoniętego agenta do site'u w innym regionie, nieprzyległym do tego, w którym się on aktualnie znajduje, odsłonić i odrzucenie przymusowe.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 9:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Konrad Klar napisał(a):
Było pytanie, czy można agenta odrzucić "tak po prostu". Może nie aż "tak po prostu" ale minimalnym nakładem sił i środków (kosztem 1HP i jednej akcji agenta).
Cytuj:
If one of your agent’s series of sites indicating its travel is illegal, the agent has no
effect. In addition, it is immediately discarded and any site cards associated with the
agent are returned to your location deck.

Wystarczy poruszyć zasłoniętego agenta do site'u w innym regionie, nieprzyległym do tego, w którym się on aktualnie znajduje, odsłonić i odrzucenie przymusowe.


Sprytne :twisted: :!:
Powiem szczerze, że odrobinę spędzała mi sen z oczu niemożność zdjęcia swojego agenta "tak po prostu".
Teraz widzę, że jest na to kruczek :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 12:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jak chcemy kombinowac to mozna jeszcze zrobic tak (a przy okazji mamy mozliwosc dokopania przeciwnikowi wiecej jak jednym agentem z jednego site'u)

pamietajmy ze agent jesli sie go odkrywa w swoim home-site'cie to jesli nie polozymy mu karty tego home site'u to zejdzie do discard'u

wiec np. mamy 5 agentów w grze: Surion, Firiel, Golodhros, Fori i Dror

Surion i Firiel sa zakryci i nigdzie sie nie ruszali
Fori i Dror sa zakryci i maja na sobie Nobody's Friend
Golodhros jest zakryty/odkryty (bez znaczenia) i stoi w Minas Tirith

jesli przeciwnik pójdzie do Minas Tirith to moze dostac od wszystkich 5 agentów łupnia (nie wiem tylko jak taki atak by wygladał - po kolei? czy moze w fazie site'u mzoe zaatakowac tylko jeden a reszta musi sie posilkowac specjalnymi zdolnosciami lub kartami), tyle ze po fazie site'u tylko Golodhros (bo on mial na sobie ten site przed tym zamieszaniem) zostanie w grze a reszta poleci do discar'u

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 14:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
wiec np. mamy 5 agentów w grze: Surion, Firiel, Golodhros, Fori i Dror

Surion i Firiel sa zakryci i nigdzie sie nie ruszali
Fori i Dror sa zakryci i maja na sobie Nobody's Friend
Golodhros jest zakryty/odkryty (bez znaczenia) i stoi w Minas Tirith

jesli przeciwnik pójdzie do Minas Tirith to moze dostac od wszystkich 5 agentów łupnia (nie wiem tylko jak taki atak by wygladał - po kolei? czy moze w fazie site'u mzoe zaatakowac tylko jeden a reszta musi sie posilkowac specjalnymi zdolnosciami lub kartami)


Po kolei leją biedną drużynę. I nawet deklarować ilu atakuje nie musisz od razu. Można naprawdę niezłe lanie komuś sprawić :twisted:
Ale z drugiej strony jak leżą na stole kolesie z NOBODY'S FRIEND to można wyczuć pismo nosem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 16:36 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ooo chłopaki, nie zgadzam się...
site nie może być współdzielony przez agentów
jak site jest pod agentem to nie można go nawet wykorzystywać do pójścia doń drużyną...
także IMO tylko jeden atak, w tym przypadku nikogo innego jak Golodhrosa

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 17:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
ale jezeli ja mam agenta na jakims site'cie (swoim) to przeciwnik moze do niego chodzic - jelsiby nie mugl to zablokowanie talii na Jedyny byloby banalne
a jesi agent nie ma na sobie zadnego site'u to po odkryciu go pojawia sie w wybranym home site'cie (co moze zmienic Inner Cunning i Nobody's Friend) i mamy czas do konca tury by polozyc ten site na niego, jesli tego nie zrobimy to idzie do discard'u

np. troche prostsza i bardziej prawdopodobna sytuacja niz ta z 5 agentami:

stoje swoja druzyna w Minas Tirith, jest faza przeciwnika, przeciwnik idzie do Minas Tirith i sadzac po tym jak zorganizowal druzyne bedzie chcial mi influence'owac postac, mam w grze Surion'a ale stoi na innym site'cie (przypominam ze gdy ruszamy agenta z jego home site'u to nie kladziemy na niego karty tego home site'a tylko od razy site na ktury poszedl - czyli moge stac w Minas Tirith bo nie zuzywam tego site'u na Surion'a), podczas ruchu przeciwnika tapuje Surion'a zeby wrócił do swojego home site'u (jedna ze standardowych akcjii agentów; moge to zrobic tylko jesli Surion jest zarkryty, bo jesli bylby odkryty to musialbym od razu polozyc mu Minas Tirith - czego zrobic bym nie mógl bo ja na nim stoje)
teraz kiedy w fazie site'u przeciwnik zdecyduje sie wejsc do Minas Tirith to moge zaatakowac Surion'em - odkrywam go, wszystko sie zgadza Minas Tirith jest jego home site'em wiec mógł sie tam pojawic i póki co wszystko jest w porzadku bo mam czas do konca tury by polozyc mu Minas Tirith, nastepnie jest walka, przeciwnik robi (lub nie - zaleznie od tego czy Surion spełnil dobrze swoja misje) to co mial robic
End-of-turn phase - chce polozyc Surion'owi site ale nie moge bo sam na nim stoje wiec Surion leci do discard'u

to jest w instrukcji do MEDM

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 17:20 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
kfiadeg napisał(a):
ooo chłopaki, nie zgadzam się...
site nie może być współdzielony przez agentów
jak site jest pod agentem to nie można go nawet wykorzystywać do pójścia doń drużyną...
także IMO tylko jeden atak, w tym przypadku nikogo innego jak Golodhrosa


Jest dokładnie tak jak napisał wyżej Highwayman.
Czyli jak najbardziej prawdą jest, że nie można używać kilku kopii tego samego sajtu (z wyjątkiem Havenów). Dopóki jednak nie wykładamy karty (a co za tym idzie agent poleci z końcem tury) to można dostać nawet od piątki agentów (np. Elwen, Surion i trzech NICZYICH PRZYJACIÓŁ) :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt kwi 15, 2005 17:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
troszke sie pomylilem
oto cytat z MEDM

Cytuj:
If one of your agents is revealed before it has moved, you must immediately choose which home site it is at-place the appropriate site card with the agent. If you do not have such a site card in your location deck, discard the agent at the end of the current turn.


czyli site wykladamy (lub nie) natychmiast po odkryciu agenta (tzn, jesli w wyniku dalszego przebiegu tury site który powinnismy polozyc stanie sie dostepny - bo np. inny stojacy na nim agent zostanie zabity/zdiscard'owany czy cos - to i tak jest juz za późno by podlozyc ten site innemy agentowi) ale jesli tego site'u nie wylozymy to agent do konca tury zostaje w grze i moze cos robic zanim na koniec zostanie zdiscard'owany

wazne jest tez ze nie mamy wyboru czy klasc site na odkrytego agenta, czy nie - w momencie odkrywania sprawdzamy czy w naszym location deck'u ów site jest - jesli jest to go kladziemy, a jak go nie ma to oczywiste ze nie mozemy go polozyc

chyba tez troche niedoklanie przeczytalem post Kfiadg'a na poczatku (kiedy pisalem pierwszy post) i stad ten fragment o blokowaniu Jedynego :P

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 16, 2005 16:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
OK masz mnie - my tak po prostu graliśmy;
Pojawia się jednak problem: można udawać idiotę i twierdzić, że nie ma się tego site LD tylko np. w discard pile - przeciwnik nie może tego sprawdzić


Zdaje się, że też "tak graliście" - z niejawnym dicard pile dla site'ów. Ale to akurat bez znaczenia, jeżeli twoi stoją w Morii, wykładasz Anarina a ja z pomocą Here Is Snake! odsłaniam go, spada w nicość. To samo jeśli turę wcześniej opuściłeś tapniętą Morię, Anarin idzie za nią - do discardu obok.
To też pewna taktyka, chodzić "za przeciwnikiem" albo "po przeciwniku" aby ten nie miał okazji odsłonić swojego agenta tam, gdzie mógłby coś zdziałać.


Wobec przytoczonego, przez |Highwaymana| cytatu z DM przyznaję się do błędu. Przykład z Anarinem i Morią (i w ogóle z nieporuszonym wcześniej agentem) jest najmniej trafiony. Coś takiego w ogóle mogłoby się zdarzyć w przypadku FW, jeśliby odsłonięty przez Here is a Snake! agent znajdował się na innej wersji site'u, niż któraś z kompanii.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 20, 2005 20:01 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
|Highwayman| napisał(a):
...
wiec np. mamy 5 agentów w grze: Surion, Firiel, Golodhros, Fori i Dror

Surion i Firiel sa zakryci i nigdzie sie nie ruszali
Fori i Dror sa zakryci i maja na sobie Nobody's Friend
Golodhros jest zakryty/odkryty (bez znaczenia) i stoi w Minas Tirith
...


Skoro więc nie poruszeni wcześniej agenci z Nobody's Friend mogą pojawić się w BH/FH, nawet gdy kopia site'u jest niedostepna w LD, rozumiem że inni agenci, z Inner Cunning, mogą wystąpić w Morannon.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr kwi 20, 2005 20:46 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Według mnie nie: to nie jest site, tylko resource używany jako site. To samo dotyczy Refuge.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz kwi 21, 2005 0:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wspomniane site'y nie pochodzą z Location Deck i muszą być spełnione określone warunki, aby je zagrać. Jednak wprowadzone do gry funkcjonują podobnie - kompanie mogą zagrywać tam pewne resources, mogą być na nich lub na nie zagrywane hazardy, posiadają określony typ. Gdzie jest więc ta zasadnicza różnica, która uniemożliwiałaby odsłonięcie na nich agenta? Przypominam, że jeśli określony przez gracza zagrywającego hazardy home site nie jest dostępny w LD, agent odsłonięty na takim site pozostaje w grze do końca tury.
W przedstawionej przez |Highwaymana| sytuacji, dla dwóch agentów z Nobody's Friend zostało wybrane Minas Tirith jako site, gdzie "he came into play". Ten site również nie był w tym momencie dostępny w LD (zajmował go inny agent) a mimo to mogli oni zostać na nim odsłonięci i została zastosowana zasada:

Cytuj:
If one of your agents is revealed before it has moved, you must immediately choose which home site it is at-place the appropriate site card with the agent. If you do not have such a site card in your location deck, discard the agent at the end of the current turn.


Czyli tak, jakby site zadeklarowany jako miejsce wejścia agenta do gry był jego home site.

Pytałem kiedyś w wątku "Dodatkowe akcje agentów", co oznacza sformułowanie "the site he came into play (which is not represented by a card)". Padła odpowiedź (bodajże |Highwayman| jej udzielił), że znaczy to jedynie tyle, że nie trzeba kopii site'u zadeklarowanego jako miejsce wejścia agenta do gry, umieszczać pod kartą agenta.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.029s | 12 Queries | GZIP : On ]