Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 15:01 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Ciachu, popieram twoją agresję co do Starter Movement - mnie też on nie pasuje (w Pojebanicach przyjęliśmy, że zawsze używamy Region Movement). Ale musisz rozróżniać Site's site path a Company's site path...
instrukcja MELE napisał(a):
Clarification: A "company's site path" during its movement /hazard phase is the site path between its site of origin and its new site. On non-Darkhaven site cards, the site path is provided on the top left border. On Darkhaven cards, the site path to each of the two adjacent Darkhavens is provided in the card text.

a potem w Glossary mamy:
Cytuj:
Site Path, Site's: The sequence of region type listed on a site's card.
Site Path, Company's: The sequence of region (by name and by type) through which a moving company moves. Most effects that refer to a site path mean a company's site path. However, you must be sure to recognize those effects that refer to a site's site path.

i o.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 15:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Daze do tego, aby przekonac szanowne grono forumowiczow, iz karty nagrywamy na podstawie typow regionow, przez ktore przejezdza druzyna. Skoro zgodziles sie ze mna Grorze odnosnie Easterling Camp i Land Drake'a, to nie rozumiem czemu w przypadku Rain-Drake'a ma byc inaczej (jesli na kacie site'u - Ruin sa takze wydrukowane 2 drzewka to moze on atakowac, nawet jesli ekipa idzie do ruinek np, przez 2 free-landy). Dla mnie to jakas paranoja jest...

A zatem, skoro creaturki rzucamy na podstawie typow regionow (co wyraznie jest stwierdzone w instrukcji) to dlaczego w moim przykladzie z Grey Havens i Bag Endem moze mnie dopasc Snowstorm albo Long Winter ???

Bardzo bym was prosil o pokazanie mi konkretnej zasady, wg. ktorej karty mozna rzucac na podstawie tego co jest nadrukowane na site w momencie gdy uzywa sie region movement....

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 15:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
OK, wymiekam...

Dzieki Kfiad, o to wlasnie mi chodzilo...
Ale i tak sadze ze jest to pojebane.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 19:15 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Szukałem i szukałem, no i znalazłem:

Rulings Digest #21
Q: A siti tapped for a long winter, untaps whe long winter finish the effect ?

A: No, a site does not untap by itself.


I jeszcze jeden cytat z CRF:
"Events can alter both a site's site path and a company's site path"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 20:51 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Czyli w koncu mamy powiedziane czarne na bialym, jak to jest z Long Winter, a przy okazji ze Snowstormem, Foul Fumes i innymi tego typu kartami....

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 04, 2005 21:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Co do przykładu z Rain-Drake'iem, to by było trochę zabawne, gdyby uwzględnić postulat Ciacha. Miałby on (Rain-Drake, nie Ciachu), albo nie miałby legowiska na R&L, w zależności od tego, z której strony się do R&L podeszło. Jak z BagEnd do Tharbadu to nie a jak z Rivendell lub z Bree to tak, a jakby kto nadszedł znad morza to by się okazywało, że w każdych R&L czeka na niego Rain-Drake (bo R&L z jednym Coastal Sea w w site path).

Sporo winy z powodu takiego pomieszania pojęć leży po stronie ICE, która używała w większości wypadków po prostu "site path", bez względu na to, czy chodziło ściśle o "site path" czy o "company's site path".
Na Cave-Drake'u czy Giant'cie jest niestety:
"Two wildernesses [w] in site path are required."
Nawet na karcie Rain-Drake jest:
"Three Wildernesses [w] in the site path are required"
gdzie chodzi o company's site path.
i na tej samej karcie:
"May also be played at Ruins & Lairs [R] that has two Wildernesses [w] or one Coastal Sea [c] in its site path."
gdzie "its" pozwala się tylko domyślać. że nie chodzi o company's site path.
Z tych dublujących się z symbolami na bokach kart zapisów zrezygnowano dopiero w MELE.
Słowa "company's" najwyraźniej nie lubili w ICE.
A potem, już w Lidless Eye, dyplomatycznie zasugerowali, aby się domyślać, kiedy o które pojęcie chodzi. Jak już przytoczył kfiadeg:
Cytuj:
Site Path, Site's: The sequence of region type listed on a site's card.
Site Path, Company's: The sequence of region (by name and by type) through which a moving company moves. Most effects that refer to a site path mean a company's site path. However, you must be sure to recognize those effects that refer to a site's site path.


W METW zdaje się jeszcze problemu nie zauważyli, bo w tamtej wersji słowniczka nie ma tej uwagi.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 04, 2005 22:10 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Ciachu napisał(a):
OK, no to teraz ja...
Moze teraz czepami sie szczegulow i wyciagam tekst z kontekstu, ale wydaje mi sie ze to niepozostawianie site'u ztapowanym daje to ze taki site sie odtapowywuje.

Mogę tylko powtórzyć za kolegami: są sposoby na odtapowanie site - wtedy Long Winter nie tapuje go po raz drugi - i o to tu chodzi.


A ja jeszcze "w imieniu kolegów" pozwolę sobie uściślić:
Nie oznacza to jedynie, że odtapowany site nie będzie tapnięty po raz kolejny przez Long Winter. Dokładniej oznacza to, że akcja "tapnij site posiadający 2 Wilderness w site path" jest deklarowana tylko raz na turę. W odpowiedzi gracz, którego jest tura może zagrać Master of Wood, Water, or Hill albo jego przeciwnik Chocking Shadows. W takiej sytuacji Long-Winter (cały czas w grze i przy Doors of Night) nie spowoduje tapnięcia site ani razu w ciągu tury.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 04, 2005 22:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
I w ten oto sposob Konrad chyba zakonczyl dyskusje. Dzieki za ujecie problemu w kilka sensownych zdan :-) Mnie to zupelnie zadawala i przyznaje sie do bledu...
Tylko koledzy, nie bijcie za bardzo na nastepnym turnieju... ;-) 8)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 12 Queries | GZIP : On ]