Raczej nie errata a wykładnia. Tekst karty pozostał niezmieniony.
Cytuj:
hmmm, no niech tam. Rozumiem, że po turze gracza który zagrał ten hazard, w fazie untap miejsca ztapowane przez Long Winter odtapowują się - right ?
Uspokajam. To, że site są tapowane przez Long Winter tylko raz na turę (w momencie gdy w ich site path pojawiają się dwa symbole Wilderness), nie oznacza, że potem się automatycznie odtapowują.
O co chodzi w tym:
Cytuj:
Will tap all sites in play that meet the requirements.
Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn
Najlepiej przykład:
W grze są Doors of Night i Morgul Night. Kompania wyrusza do Weathertop. Przeciwnik zagrywa Long Winter. W tej chwili Weathertop "nie spełnia wymagań aby zostać tapniętym" przez Long Winter - ma w site path dwa Shadowlans. Jeśli teraz w wyniku Twilight, Morgul Night odejdzie, w site path pojawią się dwa Wilderness i wywołana zostaje akcja " Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped". To samo jeśli zagrane zostałoby np. Withered Lands.
To "sprawdzenie czy site spełnia wymagania aby zostać tapniętym" zachodzi tylko raz w ciągu tury, więc jeśli kompania dotrze do site'u, może użyć Look More Closely Later lub Dwarven Ring of Durin's Tribe do odtapowania do, bez obawy, że za chwilę ponownie nastąpi efekt Long Winter.
Trochę podobnie jak w wypadku Smoków na Polowaniu. Kompania jest atakowana jednorazowo, jeśli przechodzi przez rewir smoka, nie za każdy region wyszczególniony na karcie, który ma na swojej trasie.
I jeszcze jedna uwaga, trochę "poza konkursem". Efekt tapowania wchodzi do gry jako wynikający z pasywnego warunku, można więc jemu zapobiec, odpowiadając Master of Wood, Water, or Hill, Deeper Shadow, lub po prostu usuwająć Long Winter np. przez Twilight.