Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: So kwi 02, 2005 19:14 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
Long Winter - long event
Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated


Niby hazard stary jak Świat, a jednak jakież było moje zdziwienie kiedy dotarła do mnie ta oto errata:
Cytuj:
Will tap all sites in play that meet the requirements.
Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn


hmmm, no niech tam. Rozumiem, że po turze gracza który zagrał ten hazard, w fazie untap miejsca ztapowane przez Long Winter odtapowują się - right ?

A co jeśli ten long event zamienimy na permanent ? Czy nadal będzie obowiązywało "it is only applied once to each site each turn", czy też sytuacja zmieni się w permanent tapped (czyli dokładnie tak jak to miało miejsce przed tą erratą)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 02, 2005 19:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
chodzi o cos zupelnie innego
chodiz o to ze Long Winter (i Vile Fumes itp) dzialaja raz na ture
czyli jesli Long Winter tapnie site, a my nastepnie go odtapujemy (np. Fireworks czy pierscionek krasnoludzki) to Long Winter drugi raz nie zadziala i nie tapnie znuw tego samego site'u (co innego jesli np. Long Winter który tapnal site zostanie zdjety - np. Twilight - nastepnie jakis tapniety przez niego site zostanie odtapowany i jeszcze w tej samej turze zagrany drugi Long Winter to wtedy site tapnie sie poraz drugi)

w skrucie:
generalnie chodzi o to ze pozostajace dluzej w grze (long- i permanent-event) karty kture maja efekt tapowania site'u ten efekt wytwazaja tylko raz na dana ture

ta errata natomiast supelnie nie wplywa na los tapnietych site'uw - po zejscu z gry ida do discard'u, efekt The Will of Sauron tez nic tu nie zmienia - sprawia tylko ze karta hazardu bedize w grze przez dluzszy czas, ale nadal jej tapujacy efekt bedzie stosowany tylko raz na ture dla danego site'u (moze to byc dowolna faza tury ale tylko raz dla danego site'u na ture)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 02, 2005 20:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Raczej nie errata a wykładnia. Tekst karty pozostał niezmieniony.

Cytuj:
hmmm, no niech tam. Rozumiem, że po turze gracza który zagrał ten hazard, w fazie untap miejsca ztapowane przez Long Winter odtapowują się - right ?


Uspokajam. To, że site są tapowane przez Long Winter tylko raz na turę (w momencie gdy w ich site path pojawiają się dwa symbole Wilderness), nie oznacza, że potem się automatycznie odtapowują.

O co chodzi w tym:
Cytuj:
Will tap all sites in play that meet the requirements.
Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn


Najlepiej przykład:
W grze są Doors of Night i Morgul Night. Kompania wyrusza do Weathertop. Przeciwnik zagrywa Long Winter. W tej chwili Weathertop "nie spełnia wymagań aby zostać tapniętym" przez Long Winter - ma w site path dwa Shadowlans. Jeśli teraz w wyniku Twilight, Morgul Night odejdzie, w site path pojawią się dwa Wilderness i wywołana zostaje akcja " Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped". To samo jeśli zagrane zostałoby np. Withered Lands.
To "sprawdzenie czy site spełnia wymagania aby zostać tapniętym" zachodzi tylko raz w ciągu tury, więc jeśli kompania dotrze do site'u, może użyć Look More Closely Later lub Dwarven Ring of Durin's Tribe do odtapowania do, bez obawy, że za chwilę ponownie nastąpi efekt Long Winter.
Trochę podobnie jak w wypadku Smoków na Polowaniu. Kompania jest atakowana jednorazowo, jeśli przechodzi przez rewir smoka, nie za każdy region wyszczególniony na karcie, który ma na swojej trasie.
I jeszcze jedna uwaga, trochę "poza konkursem". Efekt tapowania wchodzi do gry jako wynikający z pasywnego warunku, można więc jemu zapobiec, odpowiadając Master of Wood, Water, or Hill, Deeper Shadow, lub po prostu usuwająć Long Winter np. przez Twilight.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 1:48 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Trochę mnie uspokoiliście, wizja automatycznego untapu dla sitów trochę mnie szczerze mówiąc przerażała.

Do Ciacha: chyba musisz zrewidować swoje poglądy (i pozostawić ztapowany Old Forest)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 3:08 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
no to co chłopaki? Site'y w końcu się nie odtapowują, tak?
Przypominam, że jeśli chodzi o Long Winter, to jej efekt dodatkowy zależy od Site path, czyli od tego co jest na karcie (niezmienialne)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 4:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jak to "niezmienialne"?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 9:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
A skąd w ogóle pomysł odtapywania site'ów :shock:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 10:48 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
pamiętam, że gdzieś ktoś powiedział, że Site'y po long winter można zwyczajnie odtapować :) nie wiem kto to powiedział, fakt jest taki że przyjeliśmy tę zasadę, ale widzę że nie potrzebnie (z czego jestem bardzo rad :) )...


a z tą niezmienialnością, to troche przesadziłem ;) chodzi mi tylko o to że na Long Winter mowa jest o dwóch Site Path - pierwszy to Site Path drużyny, drugi Site Path miejsca (ten nadrukowany na karcie)... i teraz sam nie wiem - czy karta taka jak Moon może wpłynąć na Long Winter (efekt dodatkowy) ?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 12:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
OK, no to teraz ja...

Co do Long Wintera...
Jakos nie w smak mi zdanie, ze po erracie Long Winter nadal pozostawia site ztapowanym. Chodzi mi tutaj o zapis:
Cytuj:
Long Winter will not continually keeps sites tapped, it is only applied once to each site each turn

Moze teraz czepami sie szczegulow i wyciagam tekst z kontekstu, ale wydaje mi sie ze to niepozostawianie site'u ztapowanym daje to ze taki site sie odtapowywuje. W moim mniemaniu kolejny tekst:
Cytuj:
it is only applied once to each site each turn

potwierdza to: efekt ztapowanego site'u utrzymuje sie tylko do konca tury... Ale moge sie mylic, moj inglisz nie jest znow taki swietny i moge to po prostu zle interpretowac.

Druga sprawa to slynny site path...
Mam wrazenie ze to jest temat do osobnego postu, ale juz go zaczne. Jak dla mnie nie ma czegos takiego jak site path miejsca i site path druzyny. Site path jest jeden: jest on precyzowany przez typy regionow po jakich porusza sie druzyna, a czy jest to wydrukowane na regionach (w przypadku zaawansowanych zasad ruchu), czy na site'cie (gdy korzystamy z rucho podstawowego) to juz nie ma znaczenia.

Maly przyklad: Bag End. Na karcie wyraznie mamy wydrukowane 2 symbole drzewka i Free-Land. To jest site path w przypadku gdy jedziemy z Rivendell. Gdybysmy jechali np z Grey Havens byloby: Free-Land, Wilderness, Free-Land. Czyli jadac z Szarej Przystani zadna sniezyca nas dopasc nie powinna, a jadac z Rivendell jest taka mozliwosc. A jesli teraz uznamy te 2 Wildernessy na karcie Bag End, to sniezyca tez moze nas dopasc w drodze z Szarej Przystani...
Jak dla mnie jest to zdrowo popier... sytuacja. Wydaje mi sie iz w 2 drzewkach chodzi raczej o ciaglasc jechania przez las, a nie o to czy dany site znajduje sie gdzies w lesie (a chyba nie powiecie mi ze Bag End lezy gleboko w lesie).
Sklaniam sie zatem ku rozwiazaniu nieuznawania symboli regionow na kartach site'ow w przypadku zaawansowanych zasad ruchu.

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 13:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Ciachu napisał(a):
OK, no to teraz ja...
Moze teraz czepami sie szczegulow i wyciagam tekst z kontekstu, ale wydaje mi sie ze to niepozostawianie site'u ztapowanym daje to ze taki site sie odtapowywuje.

Mogę tylko powtórzyć za kolegami: są sposoby na odtapowanie site - wtedy Long Winter nie tapuje go po raz drugi - i o to tu chodzi.

Cytuj:
Site path jest jeden: jest on precyzowany przez typy regionow po jakich porusza sie druzyna, a czy jest to wydrukowane na regionach (w przypadku zaawansowanych zasad ruchu), czy na site'cie (gdy korzystamy z rucho podstawowego) to juz nie ma znaczenia.


Site's site path i company's site path pokrywają się tylko w starter movement. Tak naprawdę to są dwie różne sprawy. Spójrz zresztą na kartę Long winter - tam jest to wyraźnie rozróżnione.
Cytuj:
Long Winter - long event
Environment. Each moving company that has at least two Wildernesses [w] in its site path must return to its site of origin unless it contains a ranger. Additionally, if Doors of Night is in play, each non-Haven site in play with at least two Wildernesses [w] in its site path is tapped. Cannot be duplicated


albo Rain-drake
Cytuj:
Drake. One strike. Three Wildernesses in site path are required. May also be played at a Ruins and Lairs that has two Wildernesses or one Coastal Sea in its site path.


Cytuj:
Maly przyklad: Bag End. [...] Wydaje mi sie iz w 2 drzewkach chodzi raczej o ciaglasc jechania przez las, a nie o to czy dany site znajduje sie gdzies w lesie (a chyba nie powiecie mi ze Bag End lezy gleboko w lesie).

Pierwsza sprawa: śnieżyca to "Snowstorm" i zadziała tak czy inaczej :)
Druga: Co z tego, że w Bag End ktoś odśnieżył drogę jak droga do Bag End jest zasypana?

Cytuj:
Sklaniam sie zatem ku rozwiazaniu nieuznawania symboli regionow na kartach site'ow w przypadku zaawansowanych zasad ruchu.


Nie zgadzamy się :)
Pamiętać należy o tym, że creatures zwykle zagrywamy na company's site path (chyba że na karcie jest napisane inaczej).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 13:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
No to co powiecie na to:
MELE, str. 79:
Cytuj:
Playing Hazards

For the purposes of playing hazards, the site path for a company using region movement is defined by the region types of the region cards played. You can use a creature hazard to directly attack one of your opponent's companies if at least one of the region types on the creature's card matches that region type of a region card played by the company (two are required for creatures that require two symbols of the same type).


I gdzie tu jest mowa i jakis site's site path ????????????????????????

Jaded, w Twoim przykladzie z Rain-Drake'iem autorom chyba raczej chodzilo o symbole na kartach regionow, a nie o symbole na karcie site'u, poniewaz...
Spojrzmy dalej w instrukcje MELE, ta sama 79 str.
Cytuj:
On her first turn, she moves to the Easterling Camp by playing the Easterling Camp site and the following regions: Gorgoroth, Nurn, Horse Plains.

czyli przez Dark-Land, Dark-Land, Shadow-Land...
A teraz spojrzcie na karte Easterling Camp. Na karcie mamy nastepujace sympole: Dark-land, Wilderness, Shadow-land. Czy nie uwazacie, ze skoro jest mowa w rozdziale o nagrywaniu hazardow (Playing Hazards) to autorzy powinni wspomniec o czyms tak waznym jak nagrywanie creatur na podstawie symboli na karcie site'u ??? Pokazcie mi taki zapis, albo przekonajcie w inny sposob, to uwierze...

I to samo odnosiloby sie w tym momencie do Long Winter, Foul Fumes itd...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 13:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Wszystko byloby prostsze, gdyby nie bylo czegos tak idiotycznego jak Starter Movement... Wtedy na kartach site'ow nie byoby zadnych symboli i byloby po sprawie...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 14:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ciachu,

Site's site path jest przypisany do site'u na stałe. Jest wydrukowany na karcie i wynika z geograficznego położenia danego miejsca.
Company's site path jest uzależniony od tego, gdzie sobie biega kompania. I tylko na tej podstawie rzuca się hazardy. No bo niby czemu Nazgul miałby zaatakować drużynę orków jadącą z Gondmaeglom do Wind Throne? Przecież nie jadą przez Dark-domain.
Jeżeli chodzi o Rain-drake'a to autorom chodziło o pokazanie, że takiego stwora można spotkać na tego rodzaju "zadupiu" (2 x wilderness w site's site path). Niezależnie jak się tam dostaniesz.
Utożsamianie jednego z drugim może mnieć miejsce - tak jak powiedział Jaded - tylko w przypadku używania starter movement.

A w Twoim przypadku z Easterling Camp odpowiedź jest prosta - postać jechała z Gorgoroth, a na sajcie jest site path z Dol Guldur. I Land Drake w tym przypadku na pewno nie zaatakuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 14:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
MELE, str. 46:
Cytuj:
At least one of the region symbols on the creature's card matches one of the region types the company moved through this turn (see below). If the creature's card has two region symbols of the same type (i.e., a deep Wilderness creature), then the company must have moved through at least two regions of that same type.


I dalej, MELE str. 47:
Cytuj:
Standard Rules: If the company used region movement, the region types of the site path are indicated by the region cards or an appropriate map (i.e., each region card has a region type).

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N kwi 03, 2005 14:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Ciachu napisał(a):
MELE, str. 46:
Cytuj:
At least one of the region symbols on the creature's card matches one of the region types the company moved through this turn (see below). If the creature's card has two region symbols of the same type (i.e., a deep Wilderness creature), then the company must have moved through at least two regions of that same type.


I dalej, MELE str. 47:
Cytuj:
Standard Rules: If the company used region movement, the region types of the site path are indicated by the region cards or an appropriate map (i.e., each region card has a region type).


No ale co chesz przez to powiedzieć :?: Przecież to tylko potwierdza to, o czym wcześniej mówiliśmy odnośnie company's site path :?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.026s | 12 Queries | GZIP : On ]