Tworek napisał(a):
a co z tym w takim razie ?
LURE OF POWER - Permanent-event (R)
The next non-Hobbit character to make a successful influence attempt (e.g., against a faction, an opponent's character, etc.) must immediately make a corruption check
Jak dla mnie to oczywiste, że ta karta służy przeszkadzaniu w przejmowaniu Twoich frakcji, postaci przez przeciwnika.
Gdyby przyjąć, że ta karta działa również przy zagrywaniu frakcji i jest tym samą bronią obosieczną to byłaby głupota!
Attempt w tym momencie oznacza probę przejęcia i jeżeli się nie uda gracz próbujący przejęcia musi zrobić test korupcji.
Nie podpieram się tu zapisami instrukcji, CRF czy innych errat tylko poszczególnymi zapisami na kartach i przede wszystkim logiką.
Zresztą, uważam, że z kartami do METWa jest jak z przepisami prawa i prawnikami w naszym kraju - co prawnik to inna wykładnia!
Natomiast, przemawia do mnie to co napisał
Highwayman:
Cytuj:
moze przy Balrog'u juz sie ICE zorientowal ze namieszal z tym influence attempt i ujednolicil to definitywnie piszac ze attempt jest tez przy wlasnych fakcjach a nie tylko przy influence'owaniu przeciwnika
Można przyjąć, że do czasu wydania Balroga ICE miał zamiar rozróżniać te 2 sytuacje ale w wyniku wielu wątpliwości ze strony graczy ujednolicił stosowanie tych kart.
Ja od zawsze grałem na takich zasadach jakie istniały przed Balrogiem a przyzwyczajenie to silna rzecz i jeżeli mam (i wszyscy inni) stosować karty zgodnie z interpretacją przyjętą w instrukcji do Barloga to musicie mnie przekonać.
Ja również wolałbym tą ujednoliconą wersję, bo grając nie trzeba się zastanawiać czy można, czy też nie daną kartą wspomóc się do zagrania frakcji, ale chciałbym usłyszeć Wasze ostateczne stanowisko:
1. rozróżniać attempt i check
czy
2 ujednolicić a la Balrog?!
_________________
Nie ufaj czarodziejom, bo są chytrzy i skorzy do gniewu.
Own BGG