Wojtek napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
nie zmienimy dzialania Rumor of Wealth na non-under-deeps ruins&lairs
A czemy niby ma być na non under-deeps
Co to smoki nie mogą zleźć w podziemia, przecież pokusa jest silna
Mówisz żeby nie interpretować działania kart po nazwie a przeszkadzają ci motylki w podziemiach - to przecież "Odtapowywacz nr 2".
ja tylko chce zebysmy bylo kosekwentni a nie "łatali" tylko to co nam bardziej przeszkadza, jezeli powołujecie sie na brak logoki i zwiazku z realiami srudziemia przy Clear Skies czy Star of High Hope to ja powołujac sie na to samo podaje przyklady o kturych wy zapominacie
Gyg napisał(a):
Ja rowniez jestem za tym zeby resoursy dzialaly tylko na swoja strone.
Fallen nie moze zagrywac jasnych pernamentow na druzyny z orkiem lub trollem. Czyzby byl to wstep autorow do tego aby jasno wyjasnic ze resoursy nie dzialaja na przeciwne alignmenty?
Co prawda hero characters moga u fallena uzywac resoursow obu stron ale przeciez wiekszosc dopalek do ciemnej strony wymaga leadera.
owszem nie mozna zagrac na trolowo-orkowe druzyny fallena hero resource'uw ale jesli resource'y te nie targetuja druzyny tylko wszytsko (tak jak Clear Skies czy Cloudless Day) i orki i trole fallena moga z tego korzystac
sa zapisy w MEWH ze:
Cytuj:
You may not play a hero resource permanent-event on a company with an Orc or Troll in it.
tł: "
Nie mozesz zagrac hero resource permanent-event'a na druzyna w której jest Ork lub Troll"
Cytuj:
A hero resource may not target an Orc or Troll character (e.g., Orc and Troll characters may not use Block, Escape, etc
tł: "Hero resource nie moze celowac w postac Orka lub Trola (np. Orkowe i Trolowe postacie nie mogą używać
Block'u,
Escape'a itp.)"
Cytuj:
A hero resource that requires a character with a specific skill may not use an Orc or Troll character to fulfill that requirement (e.g., Concealment, Many Turns and Doublings, etc.).
tł: "Hero resource który wymaga postaci ze specyficzna umiejetnoscia nie może wykorzystac Okrkowej lub Trolowej postaci by spełnic to wymaganie (np.
Concealment,
Many Turns and Doublings, itp.)"
Cytuj:
An Orc or Troll character may not tap to initiate an effect from a hero resource (e.g., Praise to Elbereth, Great Ship, etc)
tł: "Orkowa lub Trolowa postac nie moze sie tap'nąć by zainicjowac (rozpocząć/użyć) efekt z hero resource'a (e.g.,
Praise to Elbereth,
Great Ship, etc)"
Cytuj:
An Orc or Troll character may be the bearer of a hero item, but all bonuses ans special abilities are ignored (all restrictions to movement and playability still aply)
tł: "Orkowa lub Trolowa postac moze posiadać (nosić) hero item ale wszystkie bonusy i specjalne zdolnosci sa ignorowane (nadal licza sie wszystkie ograniczenia do ruchu i zagrywalnosci)"
nie ma nigdzie zapisu mówiącego o tym ze orki i trole nie moga czerapc korzysci z hero resource'uw kture nie celuje bezposrednio w nich (tylko maja efekty globalne), powiedzialby nawet ze autorzy zribili wszytsko co mogli by jak najbardzie sprecyzowac które karty moga używac/dzialać na orki i trole, a przeciez mogli jasno napisac w jednym paragrafie:
"Hero resources may never target or in any way affect Orc or Troll characters, and Orc or Troll character may never in any way use a hero resoucre; with the exception that they may bear hero items (they still don't get any bonuses from them, and may not use their special abilities, but movement and playability restrictions still aply)"
ICE mial duzo czasu by zrobic cos z tego typu problemami - pojawily sie przy MELE a dopiero 3 dodatki pózniej MECCG sie skonczyl - ale nie zrobili czegos takiego, to by za bardzo komplikowalo gre miedzy róznymi alingment'ami, a przede wszystkim dawalo by hero player'om zbyt duza przewage - minioni maja swoje 3 karty na leader'ów jako główne take dopałki, a same Fellowship'y u hero to równoważa, dodajcie jeszcze do tego że hero sie moze wygrzac w kosmos Sun'ami, Star of High Hope'ami (podkreslal ze moga byc nawet 3 sztuki tej karty w grze naraz co daje przy Gates of Morning +6 power elfom i dunadana), Evening Star'ami, Clear Skies'ami i Cloudless Day'ami itp, a minion nic a nic z tego nie czerpie to staje sie on idealnym celem do company vs company combat
karty tego typu z założenia miały działanie obustronne tak by jeden gracz nie zyskal zbyt duzej przewagi nad drugim - dopalasz siebie i stworki przeciwnika cie nie bola, ale twój przeciwnik tez dostanie bonusy i ty tez bedziesz musial kombinowac zeby cos mu kreaturkami zrobic
moja konkluzja nadal taka sama: powinnismy zostwaic te karty tak jak sa - ze dzialaja na wszystkich, czy to jest logiczne i zwiazane z realiami Śródziemia czy nie