Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 15:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 12:21 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
No tak, ale chodzi o to że jest grana przez HERO playera i tylko jemu lub jemu podobnym (czyt. innym wizardom) ma pomagać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 12:45 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Co do Forwarned.. to wedlug mnie dziala tylko na hero sites.
Tak jak u Fallena: hero resourse nie moze brac za cel czegos minionowego.
Gror, nie do konca rozumiem co miales na mysli piszac Nie mylmy pojec?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Jaded napisał(a):
Wojtek napisał(a):
Minionsi nie mogą korzystać z Forewarned is Forearmed, przecież mają swój Ready to His Will (czy jakoś tak)


Tylko, że "Forewarned..." działa na hazardy i site'y nie ma tam wogóle mowy o graczach (jeśli już to o hazardplayerze)


No właśnie. Pytanie pozostaje, czy Minion Player może korzystać z efektu hero resource, którym jest "Forewarned..." Inną sprawą jest czy można to nazwać korzystaniem - czasem może wolałby uniknąć takiego Slayera, a tu nie można...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
Wojtek napisał(a):
|Highwayman| napisał(a):
nie zmienimy dzialania Rumor of Wealth na non-under-deeps ruins&lairs


A czemy niby ma być na non under-deeps :?:
Co to smoki nie mogą zleźć w podziemia, przecież pokusa jest silna 8)
Mówisz żeby nie interpretować działania kart po nazwie a przeszkadzają ci motylki w podziemiach - to przecież "Odtapowywacz nr 2".


ja tylko chce zebysmy bylo kosekwentni a nie "łatali" tylko to co nam bardziej przeszkadza, jezeli powołujecie sie na brak logoki i zwiazku z realiami srudziemia przy Clear Skies czy Star of High Hope to ja powołujac sie na to samo podaje przyklady o kturych wy zapominacie

Gyg napisał(a):
Ja rowniez jestem za tym zeby resoursy dzialaly tylko na swoja strone.
Fallen nie moze zagrywac jasnych pernamentow na druzyny z orkiem lub trollem. Czyzby byl to wstep autorow do tego aby jasno wyjasnic ze resoursy nie dzialaja na przeciwne alignmenty?
Co prawda hero characters moga u fallena uzywac resoursow obu stron ale przeciez wiekszosc dopalek do ciemnej strony wymaga leadera.


owszem nie mozna zagrac na trolowo-orkowe druzyny fallena hero resource'uw ale jesli resource'y te nie targetuja druzyny tylko wszytsko (tak jak Clear Skies czy Cloudless Day) i orki i trole fallena moga z tego korzystac
sa zapisy w MEWH ze:
Cytuj:
You may not play a hero resource permanent-event on a company with an Orc or Troll in it.

tł: "Nie mozesz zagrac hero resource permanent-event'a na druzyna w której jest Ork lub Troll"
Cytuj:
A hero resource may not target an Orc or Troll character (e.g., Orc and Troll characters may not use Block, Escape, etc

tł: "Hero resource nie moze celowac w postac Orka lub Trola (np. Orkowe i Trolowe postacie nie mogą używać Block'u, Escape'a itp.)"
Cytuj:
A hero resource that requires a character with a specific skill may not use an Orc or Troll character to fulfill that requirement (e.g., Concealment, Many Turns and Doublings, etc.).

tł: "Hero resource który wymaga postaci ze specyficzna umiejetnoscia nie może wykorzystac Okrkowej lub Trolowej postaci by spełnic to wymaganie (np. Concealment, Many Turns and Doublings, itp.)"
Cytuj:
An Orc or Troll character may not tap to initiate an effect from a hero resource (e.g., Praise to Elbereth, Great Ship, etc)

tł: "Orkowa lub Trolowa postac nie moze sie tap'nąć by zainicjowac (rozpocząć/użyć) efekt z hero resource'a (e.g., Praise to Elbereth, Great Ship, etc)"
Cytuj:
An Orc or Troll character may be the bearer of a hero item, but all bonuses ans special abilities are ignored (all restrictions to movement and playability still aply)

tł: "Orkowa lub Trolowa postac moze posiadać (nosić) hero item ale wszystkie bonusy i specjalne zdolnosci sa ignorowane (nadal licza sie wszystkie ograniczenia do ruchu i zagrywalnosci)"

nie ma nigdzie zapisu mówiącego o tym ze orki i trole nie moga czerapc korzysci z hero resource'uw kture nie celuje bezposrednio w nich (tylko maja efekty globalne), powiedzialby nawet ze autorzy zribili wszytsko co mogli by jak najbardzie sprecyzowac które karty moga używac/dzialać na orki i trole, a przeciez mogli jasno napisac w jednym paragrafie:
"Hero resources may never target or in any way affect Orc or Troll characters, and Orc or Troll character may never in any way use a hero resoucre; with the exception that they may bear hero items (they still don't get any bonuses from them, and may not use their special abilities, but movement and playability restrictions still aply)"

ICE mial duzo czasu by zrobic cos z tego typu problemami - pojawily sie przy MELE a dopiero 3 dodatki pózniej MECCG sie skonczyl - ale nie zrobili czegos takiego, to by za bardzo komplikowalo gre miedzy róznymi alingment'ami, a przede wszystkim dawalo by hero player'om zbyt duza przewage - minioni maja swoje 3 karty na leader'ów jako główne take dopałki, a same Fellowship'y u hero to równoważa, dodajcie jeszcze do tego że hero sie moze wygrzac w kosmos Sun'ami, Star of High Hope'ami (podkreslal ze moga byc nawet 3 sztuki tej karty w grze naraz co daje przy Gates of Morning +6 power elfom i dunadana), Evening Star'ami, Clear Skies'ami i Cloudless Day'ami itp, a minion nic a nic z tego nie czerpie to staje sie on idealnym celem do company vs company combat

karty tego typu z założenia miały działanie obustronne tak by jeden gracz nie zyskal zbyt duzej przewagi nad drugim - dopalasz siebie i stworki przeciwnika cie nie bola, ale twój przeciwnik tez dostanie bonusy i ty tez bedziesz musial kombinowac zeby cos mu kreaturkami zrobic

moja konkluzja nadal taka sama: powinnismy zostwaic te karty tak jak sa - ze dzialaja na wszystkich, czy to jest logiczne i zwiazane z realiami Śródziemia czy nie

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Gyg napisał(a):
Gror, nie do konca rozumiem co miales na mysli piszac Nie mylmy pojec?


Tylko chciałem podkreślić :idea: , że drużyny Fallen Wizarda nigdy nie są Minion. Są albo Hero albo Overt. Niektórzy stosują pojęcia OVERT i MINION zamiennie :x .
A gwoli ścisłości pisałem o "mieszaniu" a nie "myleniu" :D .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
jak cos jest overt to jest by default minion
ale jak cos jest minion to niekoniecznie jest overt (mzoe byc albo covert albo overt)
(troche jak z kwadratem i prostokatem :P )

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
moja konkluzja nadal taka sama: powinnismy zostwaic te karty tak jak sa - ze dzialaja na wszystkich, czy to jest logiczne i zwiazane z realiami Śródziemia czy nie


Pozwoliłem sobie skrócić cytat zostawiając jedynie kwintesencję.
Rozważając wszelakie za i przeciw chyba też w końcu przychyliłbym się do takiego rozstrzygnięcia.
Na pewno dużą zaletą jest przejrzystość - wszystko działa na wszystkich. A przecież choćby nie wiem co Ringwraith nie włoży do decku ani Clear Skies ani Star of High Hope, więc ewentualność skorzystania z tych kart będzie miała charakter incydentalny i nie powinna być "gamebreaking problem".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 13:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
jak cos jest overt to jest by default minion
ale jak cos jest minion to niekoniecznie jest overt (mzoe byc albo covert albo overt)
(troche jak z kwadratem i prostokatem :P )


Chyba nie do końca, przecież orki Fallen Wizarda nie są minionami. Ten termin jest zarezerwowany dla sług Saurona i Nazguli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
MEWH napisał(a):
Overt companies are not minion companies for the purposes of the detainment attack guidelines in MELE rules (p. 31). Overt companies are minion companies for hazard that can only attack/affect minion companies (e.g., Sons of Kings).


nie jestem w stanie sobie przypomniec jakas inną sytuacje kiedy liczy sie czy cos jest minioin czy nie (jest jeszcze company vs company combat ale to jest w innym punkcie wyjasnione ze orki i trole fallen'uw moga bic wszytskich - hero/minion/inny fallen/balrog), bo generalnie to wlasnie do efektów hazardów (i ataków na site'ach) liczy sie czy czy jestes hero czy minion, covert czy overt

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano Pt mar 11, 2005 14:25 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:06 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Gror napisał(a):
Na pewno dużą zaletą jest przejrzystość - wszystko działa na wszystkich.


No przepraszam, a rozgraniczenie hero resourcy działają tylko na herosów, a minion resourcy tylko na minionów to już nie jest przejrzyste :?: :roll:
Moim zdaniem właśnie tak jest i nie powoduje to jakichś większych komplikacji. Zagrywamy CLEAR SKIES i orki nie korzystają z tego nie dlatego, że są orkami tylko dlatego że są minionsami :!: czyli herosowe resourcy nie mają na nich wpływu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:19 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
to by zabuzyło i tak juz krucha równowage miedzy hero a minion - minioni nie maja wielu kart które im pomagaja tak znacznie jak te wspomagaczki dla hero'sów

pozatym takie sztywne rozgraniczenie jak proponujesz (hero an hero, minion na minion) budzi pewne nowe pytania z kartami typu Stars? nie dzialaly by w twoim rozumowaniu na minion'ów, czyli kiedy minion'i by sie ruszali to zmiany regionów ze Stars nie mialby be efektu? czy moze tylko efekt Stard+Gates of Morning by nie dzialal na minion'uw a Stars+Doors of Night byłby juz ok?
albo co z kartami do których nie ma zadnych sprzeciwów teraz by dzialały na wszystkich np. Old Prejudice (potraja standardowe modyfikatory do influence'owania fakcji), albo takie Enduring Tales

i idac dalej co robimy z fakcjami, np. kiedy hero player poslal swoja dryuzyne zeby odpędzic Haradrimów przeciwnika? na wersji minionowej nie ma zadnych modyfikatowór zależnych or rasy influence'ującej postaci a na hero wersji np. magowie maja -5 Co sie dzieje kiedy influence'uje ich zeby poszli, a co kiedy pokaze swoja karte na której jest ze mój mag ma -5? albo co gdymy Lt. of Dol Guldur zechciałby pójśc do Thranduil's Halls i zinfluence'ować Wood-elves? robi to bez zadnych minusów gdy przyjacielsko wygladający Gloin ma az -2?

obawiam sie ze jesli rozgraniczymy odziaływanie resource'ów ze hero tylko dzialaja na hero a minion tylko na minion to pojawi sie mnóstwo mniej lub bradziej glupich czy poważnych czy zwyczajnie upierdliwych pytan jakich przyklady zaprezentowalem powyzej

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Ostatnio edytowano Pt mar 11, 2005 20:04 przez |Highwayman|, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:19 
Offline
Warrior
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N sie 29, 2004 21:57
Posty: 67
Lokalizacja: Wałbrzych
Tak sie przygladam tej dyskusji i widze, że zdania są bardzo podzielone. Doleję jeszcze trochę oliwy do ognia dodając swoje trzy grosze. Zwróćcie uwagę na kartę Tindings of Death na której jest napisane, żę może być zagrana jak hero resource. Można by było wysnuć wniosek, że skoro napisali to na jednej karcie, mogli to napisać na innych minionowych resorcach a skoro tego nie zrobili to oczywiste jest, że minion resorce nie działają na hero(chyba, że jest napisane, że działają jak włąsnie na Tindings of Death). Skoro minion resorce nie działają na hero, to hero resource nie działają na minion. Amen. (choć sam do końca nie jestem przekonany :? )

Co do minionów to jeżeli coś jest overt to nie jest automatycznie minion, ale jeżeli coś jest minion to może być overt albo covert jak napisałeś.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 14:24 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
przy Tidings of Death chodzi tylkoi wyłacznie o to że hero player moze ja miec w swojej tali i traktowac jako hero resource, tak samo jak moze miec Deadly Dart'a
nie ma zadnego takiego hero resource'a (przynajmniej nie przychodzi mi teraz zaden taki do głowy) co znaczy ze hero sa znowu uprzywilejowani

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:12 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
|Highwayman| napisał(a):
pozatym takie sztywne rozgraniczenie jak proponujesz (hero an hero, minion na minion) budzie pewne nowe pytania z kartami typu Stars? nie dzialaly by w twoim rozumowaniu na minion'ów, czyli kiedy minion;i by sie ruszali to zmiany regionów ze Stars nie mialby be efektu?


No ale właśnie o to chodzi - nie miałoby efektu, no bo niby dlaczego :?:
To właśnie te gwiazdeczki rozświetlają drogę w ciemnościach co chyba nie jest na rękę (przy najmniej z definicji) sługusom ciemności.

|Highwayman| napisał(a):
co gdymy Lt. of Dol Guldur zechciałby pójśc do Thranduil's Halls i zinfluence'ować Wood-elves? robi to bez zadnych minusów gdy przyjacielsko wygladający Gloin ma az -2?


A co ma piernik do wiatraka. Przecież nie ma minionsowej manifestacji Wood elfów, więc ten brak modyfikatora nie wynika z tego, że herosowe resourcy działają lub nie działają na minionsów.


Zresztą nie ma co sie bawić w fabularne rozwiązania (patrz powyżej).
Resourcy nie mają działać na stronę przeciwną. Tak po prostu, a nie bo w książce tak było czy nie było.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 11, 2005 15:53 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
o kurde, chłopaki.
Strasznieście sie rozwlekli (przypomina mi to sesje RPG, kiedy ze zwykłej potyczki wychodziło 3-4 godziny grania :D ...)
Przede wszystkim - sprostuję wpływanie na fakcje (frakcje) - zawsze bierze się pod uwagę te fakcję która już jest w grze i z niej się odczytuje wszelkie modyfikatory i liczbę konieczną do zagrania (wyzerowaną w przypadku posiadania własnej resource manifestacji tej fakcji).

no i to tyle.
co do sporu o którym mowa w tym temacie - myślę, że trzeba będzie jednak zrobić jakąś ogólną zasadę i wypisać od niej wyjątki. Wyjątki podyktowane szczyptą powodów z każdej strony - fabularnej, logicznej i tej od twórców z ICE. Myśle że na 10-20 kartach "wyjątkowych" byśmy się zatrzymali...
Inaczej to prawdopodobnie nigdy się nie dogadamy :)

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.027s | 12 Queries | GZIP : On ]