kfiadeg napisał(a):
:-) ok. ustalono. Czekałem na jakiś argument w tej sprawie, a pan
Gyg całkiem dobry znalazł (choć wiadomo, że "revealing" a "playing" to nie to samo)

do półoficjalnego polskiego CRF można by zatem dopisać, że we fragmencie instrukcji:
Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).
(cytowanym już po raz dwudziesty dziewiąty

) chodzi o manifestację
resource'ową.
EDIT:
a
Efgard zaczynając ten temat napisał:
Cytuj:
Może poniższe rozterki są błahe w porównaniu z dysputami toczącymi się w tym temacie...

Rzeczywiście w zasadzie:
Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).
mowa jest o "manifestation of that card or the same resource
of the opposing side"
Hero jest opozycyjny wobec minion, ale hazard nie, nawet jeśli jest manifestacją resource'a, czy postaci.
Z kolei inna zasada, dotycząca Rady/Audiencji, mówi o możliwości pokazania manifestacji dającej punkty zwycięstwa (w celu zredukowania MP przeciwnika o 1), zamiast tej samej karty i nie ma tu wzmianki o opozycyjnej stronie. Zasada, jak poprzednia, dotyczy rozgrywek MELEvsMETW.