Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 23:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 17:35 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 19, 2004 9:28
Posty: 404
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Panowie no nie udziwniajcie.
Niedługo będziemy robić ankietę czy przypadkiem One Ringa nie można zniszczyć w Bag Endowym kominku :shock:
Jakie tam influencowanie z odkrywaniem hazardów. Przecierz to jawne naciąganie zasad nawet jeżeli nigdzie nie jest napisane, że tak nie można. Uczepiliście się tego manifestation jak ...
Stanowcze VETO przeciwko takim nadinterpretacjom :evil: :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 18:20 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Zastanawialem sie czy pokazanie takiej manifestacji to jest zagranie karty.
Bo jak tak to bardzo mi przykro ale hazardow w site phase to sie nie zagrywa (z wyjatkiem Twilighta, Rumour of Wealth i paru innych ktore mowia wprost ze mozna je zagrac. I zadnych mi tu on-guard nie zagrywac!! To tez jest przekret!!).

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Ostatnio edytowano Wt mar 08, 2005 19:33 przez Gyg, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 19:30 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
:-) ok. ustalono. Czekałem na jakiś argument w tej sprawie, a pan Gyg całkiem dobry znalazł (choć wiadomo, że "revealing" a "playing" to nie to samo) :)

do półoficjalnego polskiego CRF można by zatem dopisać, że we fragmencie instrukcji:
Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).
(cytowanym już po raz dwudziesty dziewiąty ;) ) chodzi o manifestację resource'ową.


EDIT:
a Efgard zaczynając ten temat napisał:
Cytuj:
Może poniższe rozterki są błahe w porównaniu z dysputami toczącymi się w tym temacie...

:D :D :D

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 20:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Cieszy mnie, że jesteśmy w większości zgodni, niemniej jednak trzeba oddać sprawiedliwość Konradowi, że formalnie jego wnioski są porawne.
Argument, który przytoczył Gyg jest niestety słaby - reveal i play to dwa różne pojęcia; żeby daleko nie szukać rozdział 9.Influence (MELE str64 na dole): the revealed character may immediately played.To dwa różne pojęcia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 20:24 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
To nie mial byc silny argument. To bylo przemyslenie.
Ale z drugiej strony czy mozna manipulowac hazardami we wlasnej turze?

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 23:10 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
Przecierz to jawne naciąganie zasad nawet jeżeli nigdzie nie jest napisane, że tak nie można. Uczepiliście się tego manifestation jak ...
Stanowcze VETO przeciwko takim nadinterpretacjom

No nie wiem, musisz uważać z taką argumentacją, jeszcze ktoś pomyśli że masz własne zdanie na ten temat :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 23:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Wojtek napisał(a):
Niedługo będziemy robić ankietę czy przypadkiem One Ringa nie można zniszczyć w Bag Endowym kominku :shock:


To nie jest śmieszne, obiło mi się o oczy, że tak można.

Do Gyga:
No więc nikt nie może znaleźć zapisu, że nie można.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 09, 2005 1:16 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
bardzo podstawowa zasada jest to ze hazardy mozna zagrywac tylko w turze przeciwnika (poza paroma wyjatkami), nie mozna tez tak po prostu odkryc sobie i pokazac przeciwnikowi jakiegos hazardu z reki

wydawało mi sie ze juz ustatlilismy dlaczego jest takie a nie inne sformulowanie w instrukcji do mele - by umozliwic uzywanie resource'uw kture sa tymi samymi manifestacjami ale inaczej sie nazywaja (jak Konrad sprawdzil jest tylko jeden taki przypadek - Stinker-Gollum, reszta kart nazywa sie tak samo, niezaleznie od hero czy minion manifestation)

uwazam ze jest to jalowa dyskusja poniewaz jest sprawa calkowicie oczywista i podstawowa ze do influence'owania mozna uzywac tylko resource'uw, i ze generalnie w swojej turze mozna uzywac tylko resource'uw - nieważne do czego, po prostu podaczas swojej tury nie mozna uzywac hazard'uw (do czegokolwiek), poza paroma wyjatkami gdzie zawsze jest to zaznaczone na karcie

jesli mimo wszystko ktos potrzebuje jakis "argument'uw" do tej dyskusji to zajmijcie sie tymi dwoma:
1. co sprawia (jaki zapis czy zasada) ze mozna odkryc hazard podczas swojej tury (nieważne do jakich celów)
2. karta która odkrywasz podczas influence'a zeby zredukowac minusy i ewentualnie ja sobie zagrac musi miec mozliwoc zagrywalnosci - hzardu nie mozna zagrac wiec nie mozna go tu uzyc

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 09, 2005 1:52 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Powiem wprost: zgadzam sie calkowicie ze zdaniem Highwaymana. Wplywanie tylko z pokazywaniem zasobow !!! I faktycznie dyskusja staje sie powoli jalowa.
Moze jakas mala ankieta, skoro zdania sa jednak podzielone ? ;-)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr mar 09, 2005 9:47 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Myślę, że przy tak masowym sprzeciwie (choć słabo udokumentowanym) przeprowadzenie ankiety byłoby stratą czasu. Umieszczam ten zapis w "Oficjalnych przepisach i interpretacjach".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Śr lis 29, 2006 16:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
kfiadeg napisał(a):
:-) ok. ustalono. Czekałem na jakiś argument w tej sprawie, a pan Gyg całkiem dobry znalazł (choć wiadomo, że "revealing" a "playing" to nie to samo) :)

do półoficjalnego polskiego CRF można by zatem dopisać, że we fragmencie instrukcji:
Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).
(cytowanym już po raz dwudziesty dziewiąty ;) ) chodzi o manifestację resource'ową.


EDIT:
a Efgard zaczynając ten temat napisał:
Cytuj:
Może poniższe rozterki są błahe w porównaniu z dysputami toczącymi się w tym temacie...

:D :D :D


Rzeczywiście w zasadzie:

Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).


mowa jest o "manifestation of that card or the same resource of the opposing side"

Hero jest opozycyjny wobec minion, ale hazard nie, nawet jeśli jest manifestacją resource'a, czy postaci.

Z kolei inna zasada, dotycząca Rady/Audiencji, mówi o możliwości pokazania manifestacji dającej punkty zwycięstwa (w celu zredukowania MP przeciwnika o 1), zamiast tej samej karty i nie ma tu wzmianki o opozycyjnej stronie. Zasada, jak poprzednia, dotyczy rozgrywek MELEvsMETW.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.017s | 14 Queries | GZIP : On ]