Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 17, 2004 16:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
root napisał(a):
Ja tu chyba nie roumiem czegos?

Przykadowo jesty druzyna dwu osobowa - hazard limit 2.

Ja sobie umyslilem atak powiedzmy undeadami. Z instrukcji wynika ze kazdy chain of effect powinien zaczynac sie kreatura, wiec rzucam powiedzmy ghosty, przeciwnik nic na to, no to ja rzucam plag of wights, a broniacy sie wtedy rzuca sobie many turn and dublings i co? Z tego wynika ze w grze zsotanei tylko plaga a kreatura zostanie zdiscardowana?


Nie "każdy C.O.E powinien sie zaczynać kreaturą" tylko "kreatura może być zagrana tylko na początku C.O.E (w sensie: nie może być zagrana w środku C.O.E)"

Twój prykład:
Hazard limit: 2
zagrywasz kreature - początek C.O.E
dajesz przeciwnikowi możliwość odpowiedzi - on nie odpowiada
KONIEC C.O.E
przydzielacie striki i rozpoczyna się kolejno dla każdej postaci strike sequence
hazard limit: 1
zagrywasz "Plague of wights" - początek C.O.E
dajesz przeciwnikowi możliwość odpowiedzi - rzuca "many turns..."
teraz ty możesz odpowiedzieć - nie masz czym
koniec C.O.E
rozpatrujemy C.O.E od końca:
najpierw działa "many turns..." redukując hazard limit do 0
teraz "P.o.W" - jednak twój hazrd limit wynosi 0 i nie możesz zagrać już żadnej karty hazard - "P.o.W" zostaje odrzucone!
Pamiętajcie: karty w C.O.E nie znajdują się w grze do chwili rozpatrzenia (w powyższym przykładzie "P.o.W" wchodzi do gry PO "many turns..")

Gdyby hazard player odpowiedział rzucając po "many turns.." "twilight", to najpierw ta karta weszłaby do gry, powodując odrzucenie "gates of morning" potrzebnego do zagrania "many turns..", a co za tym idzie uniemożliwiając rozegranie "many turns.." - hazard limit pozostałby nie zmniejszony, "P.o.W" mogłoby wejść do gry.

Może się to wydawać skomplikowane - ale nie jest (aż tak bardzo)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 17, 2004 16:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
kfiadeg napisał(a):
nie wiem czy do takich sytuacji w ogóle powinno się stosować chain of effects - jego się stosuje tylko do ataku konkretnego, więc skoro doszło już do rozstrzygania ataku, to taki many turns and doublings nic nie da


"many turns..." może zostać zagrane w strike sequence, ale będzie tylko działać na hazardy zagrane w strike sequence - karta kreatury jest już w grze (C.O.E został rozpatrzony), i już nie może zostać "ruszona"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So kwi 17, 2004 16:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
kfiadeg napisał(a):
poprzez moją wypowiedź poprzednią chciałem powiezdieć że podczas rozstrzygania ataku karty zmieniające hazard limit nie mogą być zagrywane.
przy czym logicznym wydawałoby się że zasada ta powinna dotyczyć obu rodzajów --- tych zwiększających i tych zmniejszających HL


Tak jak pisałem wcześniej - mogą, ale działają specyficznie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 20:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
No ale jak z tym twlightem?

Hazard limit :2

rzucam kreatue, przeciwnik nic, czyli koniec C.o.E ta kreatura zostaje.
potem rzucam P.o.W, na co przeciwnik odpowiada Many...... co zmniejsza hazard limit, nie wplyywa to na kreature ale plaga zostaje zdiskardowana.
Mowisz ze teraz moglbym zagrac twilight? To bedze przeciez 3 hazard?

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 20:35 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Mozesz przeciez zagrac Twilight jako resourse short-event.
Ale zadnego innego hazarda nie mozesz.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 20:37 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 15:50
Posty: 910
Lokalizacja: Mount Doom
Ale moge zagrac resourca w nie swoje turze, tylo w movement/hazard przeciwnika????

_________________
"All that is gold does not glitter. Not all those who wander are lost..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 20:50 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Mozesz. Tylko long-eventy musza byc zagrywane w long-event phase.

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 21:10 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
nie no resource w przeciwnika movement/hazard zagrywać nie wolno - tylko hazardy.

niemniej root - to jest tak:
rzucasz kreature, przeciwnik nic, czyli koniec COE - kreatura zostaje, ALE - jest od razu rozstrzygana!

Żeby na kreature podziałał też Plague of Wights musisz je rzucić przed kreaturą - wtedy przeciwnik ma możliwość odpowiedzenia na nią. jeśli nie odpowie - karta zostaje zagrana. Potem kreatura (już zmodyfikowana) - i znowu - przeciwnik może odpowiedzieć lub nie.
Jeśli teraz rzuciłby Many Turns... (o ile to możliwe) to cofnięta/odrzucona zostaje kreatura zaś plaga zostaje w grze.
No i koniec Movement/hazard phase......

tak ja to widze, choć kurde - śmierdzi mi to jakimiś niedociągnięciami...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 21:14 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Ups, rzeczywiscie, w turze przeciwnika nie mozna rzucac resoursow...moj blad :oops:

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 23:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Gyg napisał(a):
Ups, rzeczywiscie, w turze przeciwnika nie mozna rzucac resoursow...moj blad :oops:


Nic podobnego - to jest mega-myk:

Twilight MOŻE zagrać hazard player jako resource


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn kwi 19, 2004 23:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
kfiadeg napisał(a):
nie no resource w przeciwnika movement/hazard zagrywać nie wolno - tylko hazardy.
[ciach]
tak ja to widze, choć kurde - śmierdzi mi to jakimiś niedociągnięciami...


tak właśnie jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 20, 2004 0:02 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Jaded napisał(a):
Nic podobnego - to jest mega-myk:

Twilight MOŻE zagrać hazard player jako resource


twilight może być zagrany jako resource - ale nie w movement/hazard przeciwnika! wtedy moze być zagrany tylko jako hazard, ponieważ nie można rzucać resource'ów w tej fazie.
a jak tak nie jest to ja poprosze wzmiankę z zasad...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 20, 2004 0:09 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
kfiadeg napisał(a):
Jaded napisał(a):
Nic podobnego - to jest mega-myk:

Twilight MOŻE zagrać hazard player jako resource


twilight może być zagrany jako resource - ale nie w movement/hazard przeciwnika! wtedy moze być zagrany tylko jako hazard, ponieważ nie można rzucać resource'ów w tej fazie.
a jak tak nie jest to ja poprosze wzmiankę z zasad...


To jest napisane na samej karcie, a jak wiadomo tekst karty zawsze jest ważniejszy od reguł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 20, 2004 0:17 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
na karcie jest napisane:
Cytuj:
Environment. One environment card in play is immediately discarded. This card may also be played as a resource. This card may be played at any time during any player's turn.

niemniej nie oznacza to, że można ją zagrać w czyimś movement/hazard jako resource .

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt kwi 20, 2004 0:24 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
kfiadeg napisał(a):
nie no resource w przeciwnika movement/hazard zagrywać nie wolno - tylko hazardy.


Dobrze mówi.. polać mu............ ale Twailight jest dość specyficzną kartą i jedyną - chyba, gdyż :
"This card may be played at any time during any player's turn."
oraz
"Can be played as a resource during your opponent's turn."
Czyli można obrzucać się nim dowoli (6 Twailigt'ów w jednej turze :-) )
i do tego nie będą liczyć się do hazard limit.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.024s | 14 Queries | GZIP : On ]