Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 5:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Yabree napisał(a):
Cytuj:
Clarification: The card, Twilight, is an exception to this rule - it can be played at anytime, either as a resource or as a hazard (it does not count against the hazard limit). Certain other cards specifically state when they may be played as exceptions.


Zwracam uwagę na wytłuszczone zdanie. Autorzy założyli, że mogą pojawić się karty które będą wyłamywały się od tej zasady, jednakże zastrzegli że to odstępstwo będzie na nich doprecyzowane. I tak też jest z przykładami które przytoczył Konrad.
Natomiast na hazardowych manifestacjach o które idzie spór tego nie ma. A skoro nie ma, to nie ma i tyle.
Cytuj:
"if it isn't there - it isn't there"


Tego nie ma w Lidless Eye?

Cytuj:
9 ˇ INFLUENCE
Influencing your opponent's resources and characters is handles just as it is in METW and MELE with the following exceptions:
ˇ All influence checks are modified by -5; i.e., it is harder for evil characters to influence the Free Peoples and vice versa.
ˇ Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).


Zwracam uwagę na to, że mowa jest nie o zagrywaniu lecz wyjawianiu karty i na wyróżnione słowo, skoro zauważasz, że pewne zapisy mogą stanowić wyjątki od ogólnych zasad. Ten jest akurat wyjątkiem od zasad, które rządzą wpływaniem i który stosuje się przy wpływaniu na resources i postacie opozycyjnej strony (hero/minion).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 5:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Yabree napisał(a):
Co się tyczy GI/DI:

Cytuj:
CRF: Changes to general influence take place immediately, with a minimum of zero free general influence.

i ...
Cytuj:
CRF:A character removed from the control of direct influence outside the organization phase does not need to be controlled by general influence until that player's next organization phase.


Czyli tylko postacie usunięte spod DI nie mają wpływu na GI, korekta w następnej fazie organizacyjnej, natomiast wszystkie pozostałe zmiany dotyczące bezpośrednio GI następują natychmiast.


Rozliczenie w obu przypadkach nastepuje dopiero w fazie organizacyjnej, po prostu postacie usuniete spod DI poza tą fazą, nie muszą być kontrolowane i nie liczą się do (nie zajmują) GI. Ale to chyba nie zmartwienie gracza, któremu usunięto postać do discard pile poprzez influence.

Zmartwieniem wpływającego może być natomiast:
Cytuj:
In order to play this character, you must have enough unused general influence to control him or an influencing character at the same site must have enough direct influence

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 10:50 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jak dla mnie - fair enough :) przyjmuję konieczność posiadania odpowiednio dużo wolnego Influence żeby przejmowaną postać zagrać :) Dzięki.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 13:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
to ze nie mozna tak poprostu odkryc i pokazac kart przeciwnikowi powiedzialem oparte na zasadzie - "if it isn't there it isn't there" a nigdzie nie jest napisane ze mozna

ale pomijajac to uwazam ze własnie taki zapis w zasadach MELE jaki jest

Cytuj:
reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side


dotyczy sytuacji takich jak Stinker - Gollum, czyli gdy manifestacja tej samej karty nazywa sie inaczej niz jej wersja z przeciwnoego alingment'u, musze przyznac ze myslalem iz jest wiecej takich sytuacji a nie tylko ten jeden przypadek (moze mialy bys nastepne w nastepnych dodatkach) ciesze sie ze sprawa jest juz jasna i ze chcialo ci sie Konradzie sprawdzac te rozmaite manifestacje hero/minioin kart - mi sie nie chce wiec ufam ze jest tak jak muwisz i ze slowa "reveal a manifestation of that card" dotycza wlasnie jedynie Gollum-Stinker, a "or the same resource of the opposing side" wszystkich innych stytuacji (typu Beornings-Beornings, The Mithril-coat-The Mithril-coat itp)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 21:18 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
To miło, że nigdzie nie jest napisane, że hobbit może posiadać Aiglosa.
"if it isn't there it isn't there" . Widział kto hobbita z Aiglosem?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn mar 07, 2005 1:28 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
Widział kto hobbita z Aiglosem?


Skąd nagle u ciebie takie obiekcje ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 1:57 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Zgadzam sie z Yabree. Przeciez to jest karcianka a nie sam Tolkien. Skoro Aiglos jest itemem, a standardowo itemy moga posiadac wszyscy, to czemu takiego Aiglosa nie moze miec hobbit ? To samo mozna by zarzucic Jedynemu ? "Widzial ktos Jedynego u kogokolwiek innego poza Frodem albo Bilbem ???" moglby ktos rzec. A ja sie pytam: czemu nie ? Co stoi na przeszkodzie zagrac piersionek na na Beorna, a Aiglosa na Pippina ?

I sprawa troszke z innej beczki, z poczatku tego tematu... Czy ktos moze mi wytlumaczyc o co dokladnie chodzi z "Lobelia Sacville-Baggins" i "Pilfer anythig unwatched" ??? Tylko tak na chlopski rozum prosze (lopatologicznie) bo jakos nie potrafie zrozumiec sensu tego combosa... (no chyba ze ktos gra hobbitami)

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 2:23 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
wiekszość talii na Jedyny wykorzystuje Hobbity, wszystkie hobbity maja ten sam home site - Bag End
agent Lobelia Sackville-Baggins ma również home site Bag End
karta Pilfer Anything Unwatched sprawia ze siedzac Lobelią w Bag End'dzie mozesz zawrócic hobbita z Jedynym na reke przeciwnika (rzucasz i dodajesz 5, wynik musi byc wiekszy niz mind postaci ktura chcesz poslac na reke - czyli w skrucie rzucasz i musisz miec wiecej niz mind postaci co w przypadku hobbitów nie jest takie trudne), jasne moze on wtedy przekazac Jedynego, ale jesli zrobiles to w turze gdy on juz chcial wyzucic pierscien to na pewno mu pokrzyzowales plany bo:
- nawet jesli ma jeszcze jednego hobbita w druzynie to raczej jest to hobbit z mniejszym bonusem do korupcji (zakladajac ze najrozsadniejszym wyborem na ringbearer'a jest Frodo lub Bilbo i ostatecznie Sam, a jeszcze nigdy nie widzialem i Bilba i Froda jednoczesnie w grze w jednej druzynie)
- pozatym mozliwe ze ma on jakis przedmiot co jeszcze zwieksza korupcje i dodatkowo ma on teraz o jedna postac mniej do A Freind or Three
- a jesli odrzuconym hobbitem byl Frodo i byl jedynym dyplomata w team'ie to zaden Friendship juz nie pomoze
- jesli do tego twój hazard deck to korupcja to mozna raczej powiedziec ze wlasnie zalatwiles przeciwnika na amen

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 2:36 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Wydawało mi się, że to wynika z moich wcześniejszych wypowiedzi. No, ale skoro nie...
Mam takie same obiekcje do hobbita z Aiglosem, jak do wystawiania Master Of House przy wpływaniu na Elronda przez kompanię minion.
W obu przypadkach nie widzę przeszkód.
Moi rozmówcy bardzo starają się wykazać, że jeżeli jakaś sytuacja nie jest wyraźnie opisana w tekście to znaczy, że jest niedopuszczalna.
Co do hobbita, nie znalazłem wyraźnego stwierdzenia, że taka kombinacja jest możliwa, nie znalazłem też zakazu.
Jednak, które z tych dwóch "if it isn't there it isn't there" ma dla moich rozmówców wiekszą wagę, nie wiem. Wiem tylko, że lubią używać tego terminu, coś tam dla nich znaczy i z pewnością wyciągną samodzielne wnioski.
Co do wystawiania manifestacji zamiast resource/postaci to jest zasada:
"Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side"
(całość przytaczałem wcześniej)
Jest "manifestation" ale nie ma resource/character/hazard manifestation
Co do "resource" i "character" wszyscy się zgadzają, że ok - jest, "hazard" zaś nie ma. Wszystko wg. tej samej zasady "if it isn't there it isn't there".

Jest pewna skończona liczba wariantów powiedzenia tego samego na różne sposoby i chyba ją wyczerpałem.
Czasem po prostu trzeba odejśc od ściany i pozwolić wszystkim wyciągnąć samodzielnie wnioski.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 12:38 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ja zgadzam się z Konradem - manifestacja to manifestacja.
To co? wychodzi na to że można Elronda "przejąć" za pomocą MASTER OF THE HOUSE ? :D nieźle!!!!
Generalnie, to nie wiem czy znowu nie jest to takie bardzo nielogiczne...
Wkurzające - owszem, ale ile znowu mamy kart których minioni mogą używać a które są również przedstawione jako bohaterowie Jasnej Strony?
Elrond, Galadriela, Cirdian i Beorn Czarowników nie wliczamy

Jasna strona też może stosować tę zasadę - wszyscy Lojtnanci, te trzy głupie Trole (Bert, Tom i William)....
Albo smocze fakcje i allies typu Balrog i Szeloba.

Nawet dla Balroga jest kilka postaci które są manifestacjami.

Sam nie wiem co o tym myśleć, szczerze pisząc. Troche to dziwaczne, ale może tylko dlatego, że nikt wcześniej na to nie wpadł? :)
Wg mnie możemy przyjąć te zasade, bo tak jest napisane w instrukcji.

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 16:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
OK. Jestem o krok od zrobienia ankiety na ten temat, wyjaśnijcie mi tylko jedno: Przepis o odkrywaniu manifestacji dotyczy oddziaływania "cross alignment". Dlaczego Wizard nie może "ineluence away" np. Elronda przy pomocy "Master of the House" a Ringwraith może?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 16:04 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Powiem jedno:
Dziwne!
Odbieram wrogowi Smauga przy uzyciu Smaug ahunt??
:shock: :shock:

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 16:10 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
Cytuj:
Instead of revealing a card that is identical to the card being influenced, you may reveal a manifestation of that card or the same resource of the opposing side (e.g., if attempting to influence away the Hillmen from a Wizard, you can reveal the Hillmen minion faction resource for full effect).

gdzie tu jest mowa o opposing side?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 16:43 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Kontrowersyjny przepis jest w dziale "Using MELE with METW" i pierwsze zdanie w punkcie 9 do tego nawiązuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 08, 2005 17:14 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 20, 2004 9:12
Posty: 1001
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Odnosnie tricków w stylu revealowanie Rogroga żeby zinfluencować Lieutenanta of Angmar uważam to za nieporozumienie. OK, może i w przepisach nie jest to zakazane wprost, ale przecież z definicji do oddziaływania używa się resource'ów i stąd dla mnie zawsze było oczywiste, że tylko takich kart można użyć w jakikolwiek sposób.
Nie wiem czy ktokolwiek ma inne zdanie na ten temat, ale takie stawianie i interpretowanie sprawy wydaje mi się delikatnie mówiąc dziwne.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.026s | 12 Queries | GZIP : On ]