Witam.
Moze najpierw zaczne od Undeadow. Biorac pod uwage, ze wszystkie ataki Undeadow sa "detainment" (wszystkie Undeady wchodza na Shadow-landach, Dark-domainsach, Shadow-holdach lub Dark-holdach, patrz intrukcja MELE str. 31) to wychodzi na to ze praktycznie nie da sie nimi zranic "minion company". A co za tym idzie, odpada zdolnosc wiekszosci Undeadow do zmuszenia zranionej postaci do wykonania testu korupcji...
Ale niedawno wpadl mi do glowy taki pomysl: co w przypadku gdy wykorzystuje
Sleepless malice ?
Cytuj:
SLEEPLESS MALICE - Long-event (U)
One Undead hazard creature against each company does not count against its hazard limit. Additionally, if Doors of Night is in play, any Undead hazard creature may be played keyed to Ruins and Lairs. Cannot be duplicated.
Czy w przypadku, gdy nagrywam Undeady
keyed to Ruins and Lairs, ich ataki nadal sa "detainment" ???
I druga sprawa zwiazana z lancuchem efektow. Moze najpierw przytocze odpowiedni paragraf instrukcji, ktory budzi moje watpliwosci (METW str.48, 63; MELE str. 50, 69):
Cytuj:
You must give your opponent a chance to respond to every action, and vice versa. If you perform an action and move on to another action without giving your opponent a chance to respond, you must "back up" if he indicates that he wants to respond. A series of declared actions made in response to one another is called a "chain of effects." You always have the option of declaring the first action in a chain of effects during your turn. The actions in a chain of effects are resolved one at a time from last declared to first declared (i.e., the last declared action is resolved first, then the second to the last. etc.).
Wyobrazmy sobie taka jedna konkretna sytuacje:
1. Mam w grze, nagrana wczesniej, karte
Doors of Night...
2. Moj przeciwnik na moje
Doorsy nagrywa
Twilight, zeby odrzucic je z gry...
3. Ja nagrywam
Twilight na
Twilight przeciwnika, chcac jego Twilighta wykilowac...
I teraz pytanie: w jakiej kolejnosci jest to wszystko roztrzygane? Zgodnie z instrukcja wychodzi na to ze najpierw zaczyna dzilac moje Twilight usuwajac z gry Twilighta przeciwnika, nastepnie powinien byc roztrzygniety efekt Twilighta zagraneggo przez mojego przeciwnika, ale jego Twilighta juz nie ma, wiec moje Doors of Night zostaja w grze. Czy dobrze mysle ???
No bo jesli mysle dobrze, to po co np. na
Many Sorrows Befall sformulowanie:
Cytuj:
Alternatively, can target and cancel one resource short-event declared earlier in the same chain of effects (i.e., before the resource short-event resolves).