Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 14:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So mar 05, 2005 15:31 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Witam.

Moze najpierw zaczne od Undeadow. Biorac pod uwage, ze wszystkie ataki Undeadow sa "detainment" (wszystkie Undeady wchodza na Shadow-landach, Dark-domainsach, Shadow-holdach lub Dark-holdach, patrz intrukcja MELE str. 31) to wychodzi na to ze praktycznie nie da sie nimi zranic "minion company". A co za tym idzie, odpada zdolnosc wiekszosci Undeadow do zmuszenia zranionej postaci do wykonania testu korupcji...
Ale niedawno wpadl mi do glowy taki pomysl: co w przypadku gdy wykorzystuje Sleepless malice ?
Cytuj:
SLEEPLESS MALICE - Long-event (U)
One Undead hazard creature against each company does not count against its hazard limit. Additionally, if Doors of Night is in play, any Undead hazard creature may be played keyed to Ruins and Lairs. Cannot be duplicated.

Czy w przypadku, gdy nagrywam Undeady keyed to Ruins and Lairs, ich ataki nadal sa "detainment" ???



I druga sprawa zwiazana z lancuchem efektow. Moze najpierw przytocze odpowiedni paragraf instrukcji, ktory budzi moje watpliwosci (METW str.48, 63; MELE str. 50, 69):
Cytuj:
You must give your opponent a chance to respond to every action, and vice versa. If you perform an action and move on to another action without giving your opponent a chance to respond, you must "back up" if he indicates that he wants to respond. A series of declared actions made in response to one another is called a "chain of effects." You always have the option of declaring the first action in a chain of effects during your turn. The actions in a chain of effects are resolved one at a time from last declared to first declared (i.e., the last declared action is resolved first, then the second to the last. etc.).

Wyobrazmy sobie taka jedna konkretna sytuacje:
1. Mam w grze, nagrana wczesniej, karte Doors of Night...
2. Moj przeciwnik na moje Doorsy nagrywa Twilight, zeby odrzucic je z gry...
3. Ja nagrywam Twilight na Twilight przeciwnika, chcac jego Twilighta wykilowac...

I teraz pytanie: w jakiej kolejnosci jest to wszystko roztrzygane? Zgodnie z instrukcja wychodzi na to ze najpierw zaczyna dzilac moje Twilight usuwajac z gry Twilighta przeciwnika, nastepnie powinien byc roztrzygniety efekt Twilighta zagraneggo przez mojego przeciwnika, ale jego Twilighta juz nie ma, wiec moje Doors of Night zostaja w grze. Czy dobrze mysle ???
No bo jesli mysle dobrze, to po co np. na Many Sorrows Befall sformulowanie:
Cytuj:
Alternatively, can target and cancel one resource short-event declared earlier in the same chain of effects (i.e., before the resource short-event resolves).

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 16:25 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Jak zagrywaz udeady na riunkach (czy to przez sleepless malicw czy to Stiring Bones) to nie jest to detainment.
Co do drugiej czesci posta:
Dobrze kombinujesz.
Na Many Sorrows Befall napisane jest tlumaczac na polski[to co dales boldem]:
zadeklarowany wczesniej w tym samym lancuchu zdarzen (to jest przed momentem w ktorym zasob krotkie zdarzenie zadziala).

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 22:26 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Hmmmm, w takim razie gdzies na forum (juz nie pamietam gdzie) bylo pyanie o Sated Beast, czy karta ta pozwoli na skasowania Ahunta przed rozstrzygnieciem jego atatku. W swietle Twoje odpowiedzi Gyg wnioskuje ze: Sated Beast odrzuci Ahunta zanim zaataskuje on druzyne. A z tego co pamietam bylo to bardzo sporne...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Czy w przypadku, gdy nagrywam Undeady keyed to Ruins and Lairs, ich ataki nadal sa "detainment" ???

Nie.

Cytuj:
Biorac pod uwage, ze wszystkie ataki Undeadow sa "detainment" (wszystkie Undeady wchodza na Shadow-landach, Dark-domainsach, Shadow-holdach lub Dark-holdach, patrz intrukcja MELE str. 31)

Nie wszystkie Undeady są przypisane do tego typu site'ów czy regionów.
Mówiąc "detainment", miałeś na myśli "detainment against minion company"?

Cytuj:
Hmmmm, w takim razie gdzies na forum (juz nie pamietam gdzie) bylo pyanie o Sated Beast, czy karta ta pozwoli na skasowania Ahunta przed rozstrzygnieciem jego atatku.


To było w temacie "Seated Beast". Faktycznie nie możnaby było tego zrobić zgodnie z zasadami, nie przyjmując do wiadomości istnienia pasywnych warunków i wszystkiego, co z tym się wiąże. W temacie "Seated Beast" szerzej się rozpisałem nt. pasywnych warunków. W sumie łatwiej to zrozumieć, niż powiedzieć.
W tym konkretnym przypadku - Dragon Ahunt, wygląda to tak:
Deklaracja
1. Dragon Ahunt
2. (brak odpowiedzi - nie można w tym momencie zagrać Seated Beast, bo Dragon Ahunt jeszcze nie jest w grze)
Rozwiązanie
1. Dragon Ahunt - stwarza pasywny warunek - "Efekt (atak smoka) następuje gdy pojawi się Sytuacja (kompania wedrująca w odp. regionach)".

Powiedzmy, że kompania wędrowała wtedy przez odpowiednie regiony.
W takim wypadku Efekt staje się pierwszą akcją nowego COE.
Nowy COE zaś:
Deklaracja
1. Atak smoka
2. Seated Beast (Dragon Ahunt jest już w grze)
Rozwiązanie
1. Seated Beast (usuwa Dragon Ahunt)
2. Zgodnie z jedną z własności pasywnych warunków, Efekt jest anulowany, gdy karta, która stwarzała pasywny warunek odchodzi z gry.

Tak to wygląda "rozebrane na czynniki pierwsze", w praktyce (w rozgrywce) rozgrywa się to błyskawicznie.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:15 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Ciachu napisał(a):
No bo jesli mysle dobrze, to po co np. na Many Sorrows Befall sformulowanie:
Cytuj:
Alternatively, can target and cancel one resource short-event declared earlier in the same chain of effects (i.e., before the resource short-event resolves).


Ponieważ generalnie karty w COE nie są jeszcze w grze i nie mogą być celem innych kart. "Twilight" i "Many sorrows..." to karty pod tym względem wyjątkowe i to jest w ich tekście zapisane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Male wyjasnienie co do postu Konarda:
Tak, mialem na mysli "detainment against minion company". Natomiast chodzilo mi o to ze wiekszosc Undeadow, a przynajmniej te, ktore zmuszaja rannego do testu korupcji, wchodza wlasnie na Shadow-landach itd... (np. Barrow-wight, Ghost). Natomiast Stirring Bones rzeczywiscie wchodzi z 2 drzewek, albo na ruinkach, ale juz do testu korupcji nie zmusza...
A jaki jest sens nagrywac np. Barrow-wight'a, skoro nie moze on zranic minionow :-/ a co za tym idzie minion nie bedzie zmuszony to testu korupcji...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:36 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Potapujesz drania/draniow.
Z minionami korupcja to raczej zly pomysl.
Ten efektywny bonus +2 robi swoje.
Chociaz pamietam jak na turnieju juz na samej radzie łojtant Kfiada nie zdal korupcji. Ubaw byl po pachy (z mojej strony oczywiscie :P ) jako ze na stole byl Traitor i ww. Lojtant dal z dynki drugiemu Lojtantowi.
Niestety tamten Lojtant przezyl... :P

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Hehe, Gyg, widze ze juz wyczailes moja koncepcje ;-)
Mam w glowie pomysla na korupcje z undeadami, ale to faktycznie lepiej dziala przeciwko "hero company"... Ale ze ostatnie moje gry w MECCG mialy miejsce tylko: talia jasna (czyli moja) vs. talia ciemna (kumpla) to probowalem roznych rzeczy i roznych talii. Wtedy wlasnie nie przyszlo mi do glowy, ze undeady np na ruinkach moga zranic nawet minionow. A przyznaj, ze to troszke zmienia postac rzeczy...
Bo jak sie ma te 6 albo i wiecej punktow korupcji, to nawet takiemu "Litenantowi" (;-)) moze sie noga powinac. A traitor czai sie za krzakiem hehehe :->

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 23:51 
Offline
Scout/Ranger/Sage/Diplomat
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 18:33
Posty: 735
Lokalizacja: Warszawa
Jesli chodzi o Undeady to naprawde brutalna talie mial Chris. Tam nie bylo korupcji.
Tam po prostu obrywales jak obuchem Ghoulami/inszym cholerstwem
z x strikami o sile y.
x i y daza do nieskonczonosci. Cale ekipy szly w piach...
Ale wtedy czlowiek byl mlody i glupi i nie wkladal (bo nie mial) do decka Twilightow i Marvel's Told...

_________________
Baruk Khazad! Khazad ai-menu!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.034s | 13 Queries | GZIP : On ]