Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Śr cze 18, 2025 0:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 04, 2005 22:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
A gdzie jest powiedziane ze mozesz w swojej turze odkryc inny hazard niz Twilight (lub inne podobne)?

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 04, 2005 23:04 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Na karcie Ire of The East (lub innych podobnych) jest napisane, że mogą być. W instrukcji od LE lub w TW jest napisane, że można zagrywać hazardy tylko w fazie M/H przeciwnika.
P.S. Witam długo nieobecnego kolegę.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Ostatnio edytowano Pt mar 04, 2005 23:09 przez Konrad Klar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 04, 2005 23:07 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr kwi 14, 2004 13:40
Posty: 429
Lokalizacja: Warszawa
Chyba mnie nie zrozumiales :P
Chodzilo mi o przepis ktory umozliwia odkrwanie hazardow w swojej turze z wylaczeniem Twilighta i podobnych (takich jak Ire ....)

:)

_________________
Nobody tosses a dwarf


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 04, 2005 23:11 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Sorry, niedokończony post poszedł za szybko (parkinson :) ). Odpowiedź jest dwa posty wyżej.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pt mar 04, 2005 23:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
A, chyba z wolna zaczyna do mnie docierać ta argumentacja. Ale odkrywanie (revealing), i odrzucanie to jednak nie to samo, co zagrywanie. Nie sugeruję, że hero player może wprowadzać wyjawionego Rogroga, czy Barlog of Moria do gry w swojej turze (jeszcze lepiej do swojej kompanii).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 10:00 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
chodzi o to ze podaczas influecowania jesli odkryjesz swoja wersje influencowanej karty to poza tym ze zerujesz modyfikatory to wprowadzasz ta karte nastepnie do gry (albo musisz przynajniej miec teoretyczna mozliwosc wprowadzenia jej do gry - znaczy sie karta musi byc zagrywalna w twojej turze; niewazne czy chcesz ta karte sobie zagrac czy nie i czy masz praktyczne mozliwosci do tego - wystarczajaco duzo DI lub GI w przypadku postaci), a podczas swojej tury nie mozesz wproadzac hazard'uw do gry

tak samo nigdzie w zasadach nie znajdziesz ze w jakimkolwiek okreslonym przez standardowe zasady (nie muwi o kartach wywolujacych podobne efekty) zapise mozliwosci odkrycia jakiejs karty z reki 'tak po prostu', jasne ze czasem sie to robi w ramach towarzyskiej i przyjaznej gry i atmosfery ale teoretycznie nie ma to prawnych podstaw - wiec wnioskuje ze skoro hazardu nie mozna zagrac w swojej turze, ani tylko pokazac go to oznacza ze hazardowe manifestacje nie moga byc uzyte przy influencowaniu (co bez glebszego zastanowienia i wyszukiwania kruczkuw w zasadach jest dla wszystkich jasne)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 10:54 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
|Highwaymanie| - piszesz że trzeba mieć możliwości do odbierania postaci (i nie tylko) - i wynikałoby z tego, że przy odbieraniu postaci trzeba mieć odpowiednio dużo DI/GI - to prawda?

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 11:13 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N kwi 25, 2004 0:00
Posty: 1680
Lokalizacja: Warszawa
tez sie nad tym zastanawialem piszac to
teoretycznie zmiany w GI nalezy korygowac w fazie organizaji czyli o ile nie jest zaznaczone przy zasadach o influencowaniu postaci, ze musisz miec wystarczajaco duzo GI lub DI by ja sobie zagrac po influence'sie to oznaczaloby ze nawet jesli nie masz wystarcajaco duzo GI to i tak mozesz sobie przejac ta postac, ale w najblizszej organizacji bedziesz musial sie rozliczyc z DI i GI (czyli jest w ostatnie turze przed rada tak zinfluence'ujesz postac to na radzie masz bonusowe punkty za ta postac, ale jak dojdzie to twojej nastepnej organizacji to musisz rozliczyc sie z DI i GI)
podrekslam ze tak jest jesli przy zasadach o influence'owaniu (lub gdzie kolwiek indziej) nie ma zadnej wzmianki o tym (lub gdzie kolwiek indziej)

_________________
Going ever under dark,
Having the clouded sky above me -
And pale nothingness beneath me,
I see a light in the distant darkness,
It beckons me in and I accept its invitation...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: So mar 05, 2005 12:27 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Chyba mam zły dzień, bo ni w ząb nie rozumiem powyższego listu.
Jakby co: wolne GI lub DI jest potrzebne, jeśli chcesz wprowadzić do gry oddziaływaną postać. (MELE str65)

Co do zdania Konrada: Zapis, który tu cytujesz, jest uzupełnieniem zamieszczonym w dziale "Using MELE with METW" i wydaje mi się, że intencje autorów były jasne. Oczywiście w Wałbrzychu możecie grać inaczej :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 0:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jaded napisał(a):
Chyba mam zły dzień, bo ni w ząb nie rozumiem powyższego listu.
Jakby co: wolne GI lub DI jest potrzebne, jeśli chcesz wprowadzić do gry oddziaływaną postać. (MELE str65)

Co do zdania Konrada: Zapis, który tu cytujesz, jest uzupełnieniem zamieszczonym w dziale "Using MELE with METW" i wydaje mi się, że intencje autorów były jasne. Oczywiście w Wałbrzychu możecie grać inaczej :wink:


Dlatego nie wyjąłem go z kontekstu i wyraźnie zaznaczyłem:
Cytuj:
W Lidless Eye znajduje sie pewien zapis, dotyczący zasad wpływania (czy też oddziaływania) na resource'y i postacie opozycyjnej strony:

Ale rozumiem, że to "taktyczne" niezauważenie :wink: . Znam ten ból, gdy gra się w pewien sposób a potem okazuje się, że nie do końca zgodny z przepisami (mam na myśli "incydent Pallando" - może wziął się z tego, że zazwyczaj gram w multiplayera).
Nie wyjąłem go też z kontekstu, by widać było, że dotyczy również postaci.
Jakie znasz opozycyjne manifestacje postaci? Aragorn II i Strider są obie hero. Co mieli na myśli autorzy, nowe dodatki? W takim razie pomylili się, bo wyrazili się bardziej uniwersalnie, napisali o "manifestation" a nie "resource manifestation" ani o "character manifestation".
Dziękuję za przyzwolenie "grania inaczej" w Wałbrzychu. O zasadach rozmawiam, tam gdzie są respektowane. MELE dotyczy chyba nie tylko Wałbrzycha. Mylę się?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 0:53 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Nie wyjąłem go też z kontekstu, by widać było, że dotyczy również postaci.
Jakie znasz opozycyjne manifestacje postaci? Aragorn II i Strider są obie hero. Co mieli na myśli autorzy, nowe dodatki? W takim razie pomylili się, bo wyrazili się bardziej uniwersalnie, napisali o "manifestation" a nie "resource manifestation" ani o "character manifestation".


Wydaje mi się, że korzystanie z kart postaci/resources jest zgodne z ideą oddziaływania i dlatego upieram się przy takiej interpretacji. Muszę jednak przyznać, ,że dosłowne rozumienie tych zapisów może sugerować coś innego. Nie kojarzę też w tej chwili reguły, która zabraniałaby odkrywania hazardów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 1:02 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Nie kojarzę też w tej chwili reguły, która zabraniałaby odkrywania hazardów.

To nie ja sugerowałem, że takowa reguła istnieje. Coś takiego tak czy inaczej zachodzi (Eyes of Mandos, Riddle Game) a jawne odrzucanie też (Dragon's Feuds). Wygląda na to, że od reguły pozwalającej zagrywać hazardy tylko w turze przeciwnika (z wyjątkiem tych zagrywalnych "anytime") też jest wyłom - Hidden Knife.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 2:19 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
A jednak, istnieje reguła zasadnicza dotycząca zagrywania kart, o której wszyscy wiemy :

Cytuj:
You may only play resource cards during your own turn. You use hazards to hinder and attack your opponent's characters in order to prevent them from marshalling resources. You may only play hazard cards during your opponent's movement/hazard phase.


oraz wyjątek o którym pisał Chris:
Cytuj:
Clarification: The card, Twilight, is an exception to this rule - it can be played at anytime, either as a resource or as a hazard (it does not count against the hazard limit). Certain other cards specifically state when they may be played as exceptions.


Zwracam uwagę na wytłuszczone zdanie. Autorzy założyli, że mogą pojawić się karty które będą wyłamywały się od tej zasady, jednakże zastrzegli że to odstępstwo będzie na nich doprecyzowane. I tak też jest z przykładami które przytoczył Konrad.
Natomiast na hazardowych manifestacjach o które idzie spór tego nie ma. A skoro nie ma, to nie ma i tyle.
Cytuj:
"if it isn't there - it isn't there"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 2:32 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Co się tyczy GI/DI:

Cytuj:
CRF: Changes to general influence take place immediately, with a minimum of zero free general influence.

i ...
Cytuj:
CRF:A character removed from the control of direct influence outside the organization phase does not need to be controlled by general influence until that player's next organization phase.


Czyli tylko postacie usunięte spod DI nie mają wpływu na GI, korekta w następnej fazie organizacyjnej, natomiast wszystkie pozostałe zmiany dotyczące bezpośrednio GI następują natychmiast.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N mar 06, 2005 4:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Jak już się nie da tematu podejść bezpośrednio, zawsze można próbować z boku:
1. Można powiedzieć:
|Highwayman| napisał(a):
chodzi o to ze podaczas influecowania jesli odkryjesz swoja wersje influencowanej karty to poza tym ze zerujesz modyfikatory to wprowadzasz ta karte nastepnie do gry (albo musisz przynajniej miec teoretyczna mozliwosc wprowadzenia jej do gry - znaczy sie karta musi byc zagrywalna w twojej turze; niewazne czy chcesz ta karte sobie zagrac czy nie i czy masz praktyczne mozliwosci do tego - wystarczajaco duzo DI lub GI w przypadku postaci)

a jak ktoś zwróci uwagę:
kfiadeg napisał(a):
że przy odbieraniu postaci trzeba mieć odpowiednio dużo DI/GI

2. Można dodać:
|Highwayman| napisał(a):
ze nawet jesli nie masz wystarcajaco duzo GI to i tak mozesz sobie przejac ta postac, ale w najblizszej organizacji bedziesz musial sie rozliczyc z DI i GI

Zanim ktoś zwróci uwagę, że w instrukcji stoi jak byk:
Cytuj:
In order to play this character, you must have enough unused general influence to control him or an influencing character at the same site must have enough direct influence

3. ...należy zacząć wykręcać kota ogonem
|Highwayman| napisał(a):
tak samo nigdzie w zasadach nie znajdziesz ze w jakimkolwiek okreslonym przez standardowe zasady (nie muwi o kartach wywolujacych podobne efekty) zapise mozliwosci odkrycia jakiejs karty z reki 'tak po prostu', jasne ze czasem sie to robi w ramach towarzyskiej i przyjaznej gry i atmosfery ale teoretycznie nie ma to prawnych podstaw


To nie jest na temat. Nikt nie pyta głupawo: "czy można tak po prostu pokazywać swoje hazardy w swojej turze". Pokazywałem jak byłem mały (sorry Mały). Jeśli zagrywam hazardy w turze przeciwnika, też nie robię tego tak po prostu, ogranicza mnie HL, ścieżka, skład kompanii i masa różnych innych rzeczy. W tym wypadku okazuję a następnie odrzucam
Cytuj:
Clarification: If you reveal an identical character in order to nullify the target character's mind attribute for an influence check, you must discard that character if you do not play him.

manifestację postaci/resource'a z zachowaniem wszystkich warunków dotyczących prób wpływania (faza site, ostatnia akcja kompanii itd.).

P.S. Nie ma innych, różniących się nazwą resource'owych manifestacji opozycyjnych stron, niż para Stinker-Gollum. Może więc ta część "you may reveal a manifestation" dotyczy tylko tego jednego przypadku - dobre i to.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.023s | 14 Queries | GZIP : On ]