Polskie Forum MECCG

...czyli tam i z powrotem, by Bilbo Baggins :)
Teraz jest Wt cze 17, 2025 9:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 15:48 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Oj chyba nie. Nie możesz rzucić The Old thrush w M/H na automatyczny atak bo nie jesteś atakowany. Jesteś dopiero w site phase i to pod warunkiem, że zdecydujesz się wejść


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 17:03 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Na karcie The Old Thrush nie pisze o ataku, z którym mierzy się kompania. Na niektórych kartach owszem, np. na The Dwarves Are Upon You.
Są ataki i ataki, z którymi mierzy się kompania, tak samo jak ataki i automatyczne ataki. Ważne aby atak był "in play".

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 19:56 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Cytuj:
Są ataki i ataki, z którymi mierzy się kompania, tak samo jak ataki i automatyczne ataki. Ważne aby atak był "in play".


Atak z A-A situ będzie dopiero "w grze" jeżeli drużyna zdecyduje się na jego pokonanie, a decyzja ta może zapaść dopiero podczas Site Phase, a nie M-H, dlatego nie można zagrywać resource'sów do modyfikacji A-A w M-H bo w tym momencie nie istnieje żaden A-A.

Jeżeli Tidings of Bold Spies skopiuje nam jakiś A-A to zagranie The Old Thrush może jedynie zredukować siłę ataku ToBS a nie siłę A-A.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 20:14 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
jak dla mnie AA jest w grze w momencie odkrycia destination site. bo w takim razie - czy On-guard jest "in play" jeśli jeszcze jest zakryty? w końcu "zagrywasz onguard" i nawet marnujesz na to 1 Hazard Limit...
AA to specyficzny atak, i moim zdaniem można go modyfikować, bo jest on "in play" tak jak "in play" jest site na którym on obowiązuje...

oczywiście przychylę się do większości...

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: N lut 27, 2005 22:58 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Yabree napisał(a):
Cytuj:
Są ataki i ataki, z którymi mierzy się kompania, tak samo jak ataki i automatyczne ataki. Ważne aby atak był "in play".


Atak z A-A situ będzie dopiero "w grze" jeżeli drużyna zdecyduje się na jego pokonanie, a decyzja ta może zapaść dopiero podczas Site Phase, a nie M-H, dlatego nie można zagrywać resource'sów do modyfikacji A-A w M-H bo w tym momencie nie istnieje żaden A-A.

Jeżeli Tidings of Bold Spies skopiuje nam jakiś A-A to zagranie The Old Thrush może jedynie zredukować siłę ataku ToBS a nie siłę A-A.


Atak może istnieć, mimo że kompania jeszcze się z nim nie zmierzyła. Jeśli powstawałby dopiero w momencie wkroczenia do site'u w jaki sposób (to znaczy na co?) można by zagrać Chocking Shadows lub Awaken The Earth's Fire? Chodzi mi o pierwszy, nie alternatywny efekt tych kart, w tym wypadku nie są zagrywane na site a na atak.
Jeszcze raz przytoczę erratę z CRF:
Cytuj:
Erratum: An on-guard card may only be revealed if it could have also been
played during the movement/hazard phase. This means all targets of the card must
have existed during the movement/hazard phase in order for the card to be reveal
.

Czyli jeżeli taki atak (czy cokolwiek innego) może być targetowany przez on-guard, to znaczy, że musi istniec również w fazie M/H.
W przeciwnym wypadku Chocking Shadows nie mogłoby być rzucone inaczej niż w alternatywie nigdy.
Powraca przy okazji kwestia hoardu. Site posiada hoard, jeśli ma automatyczny atak na początku tury i znów, gdyby ten atak miał się pojawiać dopiero w fazie site, legowiska smoków nie posiadałyby hoardu (chyba, że ktoś/coś zamieniłoby je w ShadowHold a kompania zagrałaby Dwarven Hoard).
Oczywiście, możesz zagrać The Old Thrush na kopie tego ataku, utworzone przez Tidings of Bold Spies, pozostawiając oryginalny A-A niezmieniony, ale nie zagrasz na te kopie Fast Asleep ani Not At Home (obie w alternatywie). Nie możesz natomiast zagrywać w fazie M/H do zmiany parametrów A-A resources, które wymagają postaci, gdyż postać aby bezpośrednio oddziaływać na atak, musi znajdować się w kompanii, która się z nim mierzy (tak to określa CRF).

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 0:26 
Offline
Scout/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt mar 30, 2004 22:39
Posty: 133
Lokalizacja: Zabrze vel Hindenburg
Nie rozumiem specjalnie dlaczego starasz się udowodnić że jajko jest kwadratowe.
Uznajesz jedynie racje obwarowane setką przepisów i errat, odrzucając jednocześnie wszystkie logiczne i zdroworozsądkowe argumenty.

Dla gracza zagrywającego hazardy A-A istnieje w M-H bo to on jest stroną która je kontroluje. Gracz zagrywający resource'y zmierzy się z nimi dopiero w Site Phase i wtedy może próbować wpływać na nie. Wychodzę z założenia, że mam wpływ jedynie na rzeczy w moim zasięgu, nie zaś na te które pozostają poza nim.

Czy Bilbo zakradając się do skarbca Smauga miał jakikolwiek wpływ na kondycję smoka ?? Czy Gandalf wiedział że będzie musiał walczyć z orkami w Morii, przecież dopóki nie otwarli wrót nie wiedzieli nawet że wyrżnięto krasnoludy !


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 5:40 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Stary drozd to nie ally, który towarzyszy kompanii. Nie wiem jakie masz wyobrażenia, co do działania tej karty, ale na pewno może być przydatna w starciu z Durin's Bane w The Under-Gates lub Spider of Morlat w The Sulfur-Deeps. I nie pytaj mnie jak on tam, do podziemi, wleciał. Moim skromnym zdaniem ta karta symbolizuje informacje o ataku, jakie zdobył drozd, ale to tylko moje skromne zdanie. Bo nie wynika to z przepisów.

Cytuj:
Uznajesz jedynie racje obwarowane setką przepisów i errat, odrzucając jednocześnie wszystkie logiczne i zdroworozsądkowe argumenty.

Tak, wolę się w dziale "Zasady i taktyki" opierać na przepisach. To bezpieczniejsze i chyba bardziej na miejscu. Mówiąc o zdrowym rozsądku i logice mógłbym kogoś obrazić, niechcący.

Cytuj:
Dla gracza zagrywającego hazardy A-A istnieje w M-H bo to on jest stroną która je kontroluje. Gracz zagrywający resource'y zmierzy się z nimi dopiero w Site Phase i wtedy może próbować wpływać na nie.


Opierasz to na jakiś przepisach, czy zdrowym rozsądku i logice? A tak poważnie, jest gracz i są kompanie. Risky Blow czy Dwarves Are Upon You, to akcje kompanii i musi być ona przy nich obecna i to nawet według przepisów. Not At Home i Fast Asleep to akcje gracza. Choć może według Twoich zdroworozsądkowych i logicznych racji smok nie jest w stanie zasnąć szybko bez obecności kompanii, albo opuścić domu.

Cytuj:
Wychodzę z założenia, że mam wpływ jedynie na rzeczy w moim zasięgu, nie zaś na te które pozostają poza nim.


Co powiesz na sage'a, który stojąc w Rivendell rzuca Marvels Told na Mordor In Arms? Jeśli to jest "w zasięgu" to co się czepiać drozda.

Cytuj:
Czy Bilbo zakradając się do skarbca Smauga miał jakikolwiek wpływ na kondycję smoka ??

Czy smok nie zasnąłby szybko (Fast Asleep) bez obecności Bilbo?
Cytuj:
Czy Gandalf wiedział że będzie musiał walczyć z orkami w Morii, przecież dopóki nie otwarli wrót nie wiedzieli nawet że wyrżnięto krasnoludy !

Czy orkowie nie mogli się wynieść (Not At Home) wcześniej, tylko musieli czekać na Gandalfa?
Cytuj:
Nie rozumiem specjalnie dlaczego starasz się udowodnić że jajko jest kwadratowe.

Tu Ci przyznaję rację, nie jest nawet sześcienne a co dopiero kwadratowe.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 11:22 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Napisałeś Konrad dwa sążniste listy, a ja ciągle nie wiem czy "jesteś z nami, czy przeciwko nam"?

Pytasz w jednym z wcześniejszych listów:
Cytuj:
Pytanie, dlaczego Arouse Denizens ma prawo wtedy działać a Old Trush nie?


Otóż na "Arouse..." pisze jak byk: "this turn" (a w starszej wersji "until the end of the turn")


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 12:29 
Offline
Wiedźma
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn mar 29, 2004 13:58
Posty: 832
Lokalizacja: Pabianice, łódzkie
ale na Choking Shadows nic takiego nie pisze....

_________________
"...Ugluk sprang forwards, and with two swift strokes swept the heads off two of his opponents."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 13:54 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
No to niezły gips :)
Co prawda w instrukcji do MELE str40 pisze "An A-A at a company's new site may be targeted by a hazard during the company M/H phase."
Jednak to nie zmienia faktu, że Choking Shadows (a także Awaken the Earth's fire) są chyba źle zapisane .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lut 28, 2005 20:44 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
An A-A at a company's new site may be targeted by a hazard during the company M/H phase."


I jest to oznaczone jako Clarification: a nie Exception:

Cytuj:
Jednak to nie zmienia faktu, że Choking Shadows (a także Awaken the Earth's fire) są chyba źle zapisane .


Czy uważasz, że moga być (w pierwszym efekcie) rzucone na Deep Mines albo Morannon (zakładając, że nie ma The Black Enemy Wrath, które dodałoby A-A Lava Flow)?

Wiesz, co jest nieprecyzyjnie zapisane?
Cytuj:
Annotation 15: An attack must be the first declared action in a chain of effects, i.e., a
creature card may not be played in response to another card in the same chain of
effects. Revealing an on-guard creature is an exception. In order to cancel an attack or
to directly affect an attack, the character doing so must be in the company facing the
attack
. Note that the region/site type a hazard creature was keyed to can be affected
otherwise. Cards only modify attacks if they say they specifically mention attacks.

Gdyby ktoś się uparł, mógłby powiedzieć, że ally jest z tego wyłączony i Mistress Lobelia może użyć Trickery, by anulować atak przeciwko innej niż własna kompanii. Sądzę jednak, że mieli na myśli "entity asociated with company", więc to nie jest tak, że się czepiam słówek i żeruję na nieprecyzyjnych definicjach.
W żadnej z tych definicji nie mieszczą sie jednak The Old Thrush, Not At Home i Fast Asleep.

Cytuj:
Napisałeś Konrad dwa sążniste listy, a ja ciągle nie wiem czy "jesteś z nami, czy przeciwko nam"?

Jak zwykle, gdy ktoś używa liczby mnogiej, jestem trochę zagubiony. Nie wiem o jakich "nas" czy "onych" chodzi. Na wszelki wypadek mówię więc o przepisach.

Cytuj:
Pytasz w jednym z wcześniejszych listów:

Cytat:

Pytanie, dlaczego Arouse Denizens ma prawo wtedy działać a Old Trush nie?


Otóż na "Arouse..." pisze jak byk: "this turn" (a w starszej wersji "until the end of the turn")


Cóż to wnosi? Fazy M/H i site są obie w tej samej turze. Czy twierdziłem gdzieś, że efekt drozda utrzymuje się do końca gry?

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 01, 2005 0:05 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr mar 31, 2004 0:01
Posty: 1877
Lokalizacja: Katowice
Konrad Klar napisał(a):
Cytuj:
An A-A at a company's new site may be targeted by a hazard during the company M/H phase."


I jest to oznaczone jako Clarification: a nie Exception:

Co w związku z tym?
Cytuj:
jaded napisał(a):
Jednak to nie zmienia faktu, że Choking Shadows (a także Awaken the Earth's fire) są chyba źle zapisane .


Czy uważasz, że moga być (w pierwszym efekcie) rzucone na Deep Mines albo Morannon (zakładając, że nie ma The Black Enemy Wrath, które dodałoby A-A Lava Flow)?


Nie

Cytuj:
Wiesz, co jest nieprecyzyjnie zapisane?
Cytuj:
Annotation 15: [...]
Gdyby ktoś się uparł, mógłby powiedzieć, że ally jest z tego wyłączony i Mistress Lobelia może użyć Trickery, by anulować atak przeciwko innej niż własna kompanii.


W instrukcji do MELE jest takie zdanie(str42): An ally does not count as a characterfor any purposes other than combatand the use of certain skill.

Niezależnie od tego cieszę się, że w kwestii Lobelii mogę się z tobą zgodzić.

Cytuj:
jaded napisał(a):
Pytasz w jednym z wcześniejszych listów:

Cytuj:
Pytanie, dlaczego Arouse Denizens ma prawo wtedy działać a Old Trush nie?



Otóż na "Arouse..." pisze jak byk: "this turn" (a w starszej wersji "until the end of the turn")


Cóż to wnosi? Fazy M/H i site są obie w tej samej turze. Czy twierdziłem gdzieś, że efekt drozda utrzymuje się do końca gry?


To ja się pytam co ty twierdzisz ;)
Moim zdaniem The Old Thrush, Not At Home i Fast Asleep rzuca się w COE rozpoczętym przez atak, bo to short eventy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt mar 01, 2005 2:29 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
Cytuj:
Moim zdaniem The Old Thrush, Not At Home i Fast Asleep rzuca się w COE rozpoczętym przez atak, bo to short eventy.

To, że ataki muszą być pierwszą a nie kolejną akcją COE, nie oznacza, że short-eventy nie mogą być pierwszą. Ważne aby ich target (jeśli mają jakiś), lub inny warunek zagrywalności istniał.
Cytuj:
Konrad Klar napisał:
Cytat:
An A-A at a company's new site may be targeted by a hazard during the company M/H phase."


I jest to oznaczone jako Clarification: a nie Exception:


Co w związku z tym?




Że nie mają wyłączności na modyfikowanie takich istniejących (choć z którymi jeszcze nie trzeba się mierzyć) ataków. Czyli, że to objaśnienie a nie wyjątek od innej zasady, która zakazywałaby takich modyfikacji.

Cytuj:
W instrukcji do MELE jest takie zdanie(str42): An ally does not count as a characterfor any purposes other than combatand the use of certain skill.

Niezależnie od tego cieszę się, że w kwestii Lobelii mogę się z tobą zgodzić.


Podoba mi się Twoja argumentacja i dlatego nie będę wnikał, czy Dwarven-Light Stone się tapuje, czy tapuje go posiadacz.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 19:59 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Śr lut 23, 2005 19:00
Posty: 1149
Lokalizacja: Ligota k. Bielska-Białej
Odswierze temat, bo wlasnie caly przesledzilem i niczego sie nie dowiedzialem...

Biorac pod uwage wczesniejsze wywody jak to w koncu jest: czy na AA moge zagrywac karty w stylu Concealment, The Old Trush, Not at Home w czasie fazy Movement-Hazard ???

Bo dla mnie to wywraca do gory nogami moje pojecie o tej grze... I chyba od baaaardzo dawna na naszych turniejach gralismy calkiem inaczej...

_________________
Kiedy spać wszyscy poszli, w pościel lub na siano,
Gdy pogaszono światła, drzwi pozamykano,
Tom i Maggot usiedli, by wreszcie pogadać
O Kurhanach, o Wzgórzach i czy będzie padać...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz maja 01, 2008 20:34 
Offline
Warrior/Ranger/Sage
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt kwi 30, 2004 21:26
Posty: 1722
Lokalizacja: Wałbrzych
W fazie M/H automatyczny atak nie jest atakiem przeciw kompanii, więc Coancelment na pewno odpada.

Reszta bez zmian. Przepisy wyraźnie pozwalają zagrywać hazardy na AA w fazie M/H.
Nie zakazują wyraźnie zagrywania resource'ów na AA zanim kompania zmierzy się z AA.

Stawiam na to, że to niedoprecyzowanie przepisów. Podobnie przepisy nie mówią, jak długo powinien się utrzymywać efekt modyfikacji AA spowodowany użyciem Deadly Dart, czy innego przedmiotu.

Sądzę, że zamysłem autorów było, że nie można oddziaływać na AA resource'ami zanim ktokolwiek zmierzy się z AA i modyfikacje zastosowane do AA obowiązują do końca tury. Ale zaznaczam, że nie znajduję wyraźnych przepisów na poparcie tego.

_________________
Yes - the chances of anything coming from Mars are a million to one - he said.
The chances of anything coming from Mars are a million to one, but still they come.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.044s | 12 Queries | GZIP : On ]